מנחה לחג שמח

מצב
הנושא נעול.

Golf Bravo

New member
מנחה לחג שמח

מנחה לחג שמח
הגיעה העת לצאת למסע הגדול ואנחנו מתייצבים נרגשים בתחנת ירוסלבסקי. כמו תכניות רבות, גם בזו נאלצתי להתפשר. התכנית המקורית הייתה לעשות 9298 ק"מ מנקודה זו ועד ולדיווסטוק במזרח, אבל כשאשתי שאלה מה נראה שם, והבינה שהאטרקציה העיקרית היא בסיס צוללות גרעיניות, הוכנס שינוי מהיר בתוכניות. נוסעים לבייג'ינג. קצת יותר מ-7,550 ק"מ, ממחוזות הבורשט וה/he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" target="_blank" rel="nofollow">https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" rel="nofollow" target="blank">קוואס אל מרק איטריות חריף בנוסח סצ'ואן וארטיק בטעם אפונה ירוקה לקינוח (כן, יש דבר כזה ואפילו טעים).
יחד עם זאת, התכנית למסע השלם לא נזנחה ועתה היא נראית קורצת מאי-פעם.
 

Golf Bravo

New member
תחנת ירוסלבסקי

מנחה לחג שמח
הגיעה העת לצאת למסע הגדול ואנחנו מתייצבים נרגשים בתחנת ירוסלבסקי. כמו תכניות רבות, גם בזו נאלצתי להתפשר. התכנית המקורית הייתה לעשות 9298 ק"מ מנקודה זו ועד ולדיווסטוק במזרח, אבל כשאשתי שאלה מה נראה שם, והבינה שהאטרקציה העיקרית היא בסיס צוללות גרעיניות, הוכנס שינוי מהיר בתוכניות. נוסעים לבייג'ינג. קצת יותר מ-7,550 ק"מ, ממחוזות הבורשט וה/he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" target="_blank" rel="nofollow">https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" rel="nofollow" target="blank">קוואס אל מרק איטריות חריף בנוסח סצ'ואן וארטיק בטעם אפונה ירוקה לקינוח (כן, יש דבר כזה ואפילו טעים).
יחד עם זאת, התכנית למסע השלם לא נזנחה ועתה היא נראית קורצת מאי-פעם.
תחנת ירוסלבסקי
היא המוצא לרכבות ממוסקבה למזרח, היכן ששוכן רוב שטחה של המדינה הענקית הזו. פעם בשבוע, בימי שלישי, בשעה 21:35, יוצאת מתחנה זו הרכבת הטרנס-מונגולית לבייג'ינג. מבייג'ינג יוצאת הרכבת בימי רביעי בשבוע.
אנחנו מאתרים את הרכבת שלנו על הלוח (בעיקר לפי שעת היציאה) ומבחינים כי אותה הרכבת הגיעה לתחנה מסין, לאחר נסיעה של שישה ימים, בשעה 13:58. פחות משבע שעות וכבר חוזרים.
לא טרחתי במשימה המפרכת (עבורי) של פיענוח שמות כל הערים האחרות אליהן יצאו רכבות מתחנה זו באותו היום.
 
מדהים לראות פה שמות של ערים במרחקים עצומים

תחנת ירוסלבסקי
היא המוצא לרכבות ממוסקבה למזרח, היכן ששוכן רוב שטחה של המדינה הענקית הזו. פעם בשבוע, בימי שלישי, בשעה 21:35, יוצאת מתחנה זו הרכבת הטרנס-מונגולית לבייג'ינג. מבייג'ינג יוצאת הרכבת בימי רביעי בשבוע.
אנחנו מאתרים את הרכבת שלנו על הלוח (בעיקר לפי שעת היציאה) ומבחינים כי אותה הרכבת הגיעה לתחנה מסין, לאחר נסיעה של שישה ימים, בשעה 13:58. פחות משבע שעות וכבר חוזרים.
לא טרחתי במשימה המפרכת (עבורי) של פיענוח שמות כל הערים האחרות אליהן יצאו רכבות מתחנה זו באותו היום.
מדהים לראות פה שמות של ערים במרחקים עצומים
ממוסקבה. יש פה כמה ערים יחסית קרובות למוסקבה כמו ירוסלבל ואיבנובו, ויחד איתן תחנות קצה בכל רחבי סיביר הענקית.
 

Golf Bravo

New member
הגענו לתחנה

מנחה לחג שמח
הגיעה העת לצאת למסע הגדול ואנחנו מתייצבים נרגשים בתחנת ירוסלבסקי. כמו תכניות רבות, גם בזו נאלצתי להתפשר. התכנית המקורית הייתה לעשות 9298 ק"מ מנקודה זו ועד ולדיווסטוק במזרח, אבל כשאשתי שאלה מה נראה שם, והבינה שהאטרקציה העיקרית היא בסיס צוללות גרעיניות, הוכנס שינוי מהיר בתוכניות. נוסעים לבייג'ינג. קצת יותר מ-7,550 ק"מ, ממחוזות הבורשט וה/he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" target="_blank" rel="nofollow">https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" rel="nofollow" target="blank">קוואס אל מרק איטריות חריף בנוסח סצ'ואן וארטיק בטעם אפונה ירוקה לקינוח (כן, יש דבר כזה ואפילו טעים).
יחד עם זאת, התכנית למסע השלם לא נזנחה ועתה היא נראית קורצת מאי-פעם.
הגענו לתחנה
כבר בצהריים עם המזוודות ולאחר חיפושים, שהרי השלטים כפי שכבר סיפרתי כולם כתובים בשפתו של פושקין, מצאנו את מחסן שמירת החפצים במרתף התחנה, ירידה של גרם מדרגות ארוך ללא מעלית בסביבה. במהלך התור הארוך למסירת המזוודות הכריז לפתע הפקיד בחלון הכרזה כלשהי בשפתם ולשמעה עזבו רוב הממתינים את התור. כמובן שאנחנו נותרנו ממתינים.
התעלומה נפתרה רק לעת ערב, כאשר שוטטנו על הרציף והבחנו כי קיים מחסן שמירת חפצים ממש שם... מוסקבה מסבירה פנים לתייר.
 

Golf Bravo

New member
המתנה

מנחה לחג שמח
הגיעה העת לצאת למסע הגדול ואנחנו מתייצבים נרגשים בתחנת ירוסלבסקי. כמו תכניות רבות, גם בזו נאלצתי להתפשר. התכנית המקורית הייתה לעשות 9298 ק"מ מנקודה זו ועד ולדיווסטוק במזרח, אבל כשאשתי שאלה מה נראה שם, והבינה שהאטרקציה העיקרית היא בסיס צוללות גרעיניות, הוכנס שינוי מהיר בתוכניות. נוסעים לבייג'ינג. קצת יותר מ-7,550 ק"מ, ממחוזות הבורשט וה/he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" target="_blank" rel="nofollow">https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" rel="nofollow" target="blank">קוואס אל מרק איטריות חריף בנוסח סצ'ואן וארטיק בטעם אפונה ירוקה לקינוח (כן, יש דבר כזה ואפילו טעים).
יחד עם זאת, התכנית למסע השלם לא נזנחה ועתה היא נראית קורצת מאי-פעם.
המתנה
בתחנת ירוסלבסקי אולם המתנה ענק, בקומה השנייה, ספסלים שורות שורות, מאות אנשים יושבים ומחכים. לפנות ערב עלינו לראות. בפינת האולם ניצב לו פסנתר כנף גדול, מגודר בחבל, ועליו מנגן פסנתרן המנעים את זמנם של הממתינים במחרוזת נעימות, החל ממוזיקה קלאסית קלה ועד לעיבודי פסנתר לשירי הביטלס. בתום עבודתו הוא מכסה את הפסנתר בכיסוי מגן והולך לדרכו.
 

Golf Bravo

New member
מאולם ההמתנה

מנחה לחג שמח
הגיעה העת לצאת למסע הגדול ואנחנו מתייצבים נרגשים בתחנת ירוסלבסקי. כמו תכניות רבות, גם בזו נאלצתי להתפשר. התכנית המקורית הייתה לעשות 9298 ק"מ מנקודה זו ועד ולדיווסטוק במזרח, אבל כשאשתי שאלה מה נראה שם, והבינה שהאטרקציה העיקרית היא בסיס צוללות גרעיניות, הוכנס שינוי מהיר בתוכניות. נוסעים לבייג'ינג. קצת יותר מ-7,550 ק"מ, ממחוזות הבורשט וה/he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" target="_blank" rel="nofollow">https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" rel="nofollow" target="blank">קוואס אל מרק איטריות חריף בנוסח סצ'ואן וארטיק בטעם אפונה ירוקה לקינוח (כן, יש דבר כזה ואפילו טעים).
יחד עם זאת, התכנית למסע השלם לא נזנחה ועתה היא נראית קורצת מאי-פעם.
מאולם ההמתנה
נשקף חלון ענק לעבר הרציפים של רכבות לטווח קצר. כפי שאולי ניתן להבחין בתמונה, הגישה לרציפים האלה דרך סבסבות המאפשרות כניסה לנושאי כרטיס נסיעה בלבד. תנועת הנוסעים נראית בעיקרה יוממים הבאים לעיר הגדולה לעבודתם.
 

Golf Bravo

New member
שוטטות ברציפים

מנחה לחג שמח
הגיעה העת לצאת למסע הגדול ואנחנו מתייצבים נרגשים בתחנת ירוסלבסקי. כמו תכניות רבות, גם בזו נאלצתי להתפשר. התכנית המקורית הייתה לעשות 9298 ק"מ מנקודה זו ועד ולדיווסטוק במזרח, אבל כשאשתי שאלה מה נראה שם, והבינה שהאטרקציה העיקרית היא בסיס צוללות גרעיניות, הוכנס שינוי מהיר בתוכניות. נוסעים לבייג'ינג. קצת יותר מ-7,550 ק"מ, ממחוזות הבורשט וה/he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" target="_blank" rel="nofollow">https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%95%D7%95%D7%90%D7%A1" rel="nofollow" target="blank">קוואס אל מרק איטריות חריף בנוסח סצ'ואן וארטיק בטעם אפונה ירוקה לקינוח (כן, יש דבר כזה ואפילו טעים).
יחד עם זאת, התכנית למסע השלם לא נזנחה ועתה היא נראית קורצת מאי-פעם.
שוטטות ברציפים
ארבעת הרציפים ליעדים רחוקים יותר פתוחים לקהל הרחב וניתן לשוטט עליהם. הרציפים ארוכים מאד, הרבה יותר ארוכים מאלה שאני רגיל אליהם בחיפה מרכז.
 

משה343

New member
ברוסיה לא תשמע נא להתקדם לקדמת הרכבת...

שוטטות ברציפים
ארבעת הרציפים ליעדים רחוקים יותר פתוחים לקהל הרחב וניתן לשוטט עליהם. הרציפים ארוכים מאד, הרבה יותר ארוכים מאלה שאני רגיל אליהם בחיפה מרכז.
ברוסיה לא תשמע נא להתקדם לקדמת הרכבת...
חבל שהרציפים בארץ קצרים , אני לא יודע לומר אם רובם כך .
כנראה תכננו שרוב הרכבות יהיו DD .
 

אלון 58

New member
תתפלא...,

ברוסיה לא תשמע נא להתקדם לקדמת הרכבת...
חבל שהרציפים בארץ קצרים , אני לא יודע לומר אם רובם כך .
כנראה תכננו שרוב הרכבות יהיו DD .
תתפלא...,
אבל השטח המצומצם של מדינת-ישראל,משפיע גם על אורך הרציפים,זה בטח ישמע מצחיק,אבל יש פרויקטים שונים שאמורים לתפוס שטחים גדולים,שבישראל לא ניתן לבצעם עקב מגבלות שטח בעוד שלמדינות גדולות אין בעיה כזו.
 

משה343

New member
מדוע מגבלות שטח בנוגע לרציפי רכבת ? ...

תתפלא...,
אבל השטח המצומצם של מדינת-ישראל,משפיע גם על אורך הרציפים,זה בטח ישמע מצחיק,אבל יש פרויקטים שונים שאמורים לתפוס שטחים גדולים,שבישראל לא ניתן לבצעם עקב מגבלות שטח בעוד שלמדינות גדולות אין בעיה כזו.
מדוע מגבלות שטח בנוגע לרציפי רכבת ? ...
הרציפים הם לאורך המסילה ולרוב אין מבנים או שטחים שצמודים כל כך
למסילות הרכבת בארץ, לדעתי ההפך הוא הנכון יש לך מרחב "שטח בטחון"
מעבר לפסי הרכבת. וכמובן שרוחב רציף זה לא עד כדי כך שטח גדול ,
סך הכל איזה 3 מטר רוחב .
אני חושב שוב שאורך הרציפים הוא חסכון כספי , כמו שאני חושב שיש פה יד מכוונת
להביא רכבות DD במקום רכבות ארוכות ולכן זה מאפשר להם רציפים קצרים .
 

אורי404

New member
וחיסכון כספי נוסף (כנראה)

מדוע מגבלות שטח בנוגע לרציפי רכבת ? ...
הרציפים הם לאורך המסילה ולרוב אין מבנים או שטחים שצמודים כל כך
למסילות הרכבת בארץ, לדעתי ההפך הוא הנכון יש לך מרחב "שטח בטחון"
מעבר לפסי הרכבת. וכמובן שרוחב רציף זה לא עד כדי כך שטח גדול ,
סך הכל איזה 3 מטר רוחב .
אני חושב שוב שאורך הרציפים הוא חסכון כספי , כמו שאני חושב שיש פה יד מכוונת
להביא רכבות DD במקום רכבות ארוכות ולכן זה מאפשר להם רציפים קצרים .
וחיסכון כספי נוסף (כנראה)
בכך שבחלק גדול מהרציפים הקירוי לא מספיק. חשופים לשמש ולחמסין בתקופת הקיץ ולגשמים בחורף.
ככל הנראה גם כן חיסכון כספי.
 

משה343

New member
גם חסר מקומות לשבת באולמות הנוסעים...

וחיסכון כספי נוסף (כנראה)
בכך שבחלק גדול מהרציפים הקירוי לא מספיק. חשופים לשמש ולחמסין בתקופת הקיץ ולגשמים בחורף.
ככל הנראה גם כן חיסכון כספי.
גם חסר מקומות לשבת באולמות הנוסעים...
למשל בתחנת רכבת מרכז בבאר שבע יש רק 3 ספסלים .
אם אין מקום וחם או קר וגשום בחוץ איפה אני אמור לשבת ?
 

אלון 58

New member
בכל אתה צודק...,

מדוע מגבלות שטח בנוגע לרציפי רכבת ? ...
הרציפים הם לאורך המסילה ולרוב אין מבנים או שטחים שצמודים כל כך
למסילות הרכבת בארץ, לדעתי ההפך הוא הנכון יש לך מרחב "שטח בטחון"
מעבר לפסי הרכבת. וכמובן שרוחב רציף זה לא עד כדי כך שטח גדול ,
סך הכל איזה 3 מטר רוחב .
אני חושב שוב שאורך הרציפים הוא חסכון כספי , כמו שאני חושב שיש פה יד מכוונת
להביא רכבות DD במקום רכבות ארוכות ולכן זה מאפשר להם רציפים קצרים .
בכל אתה צודק...,
אבל אני בטוח שיש מגבלות של אורך בעיקר בתחנות הביניים הקטנות,ופחות בתחנות הראשיות,אבל יש מגבלות אורך ושטח.
 

משה343

New member
אתה יכול לרשום דוגמאות ? ...

בכל אתה צודק...,
אבל אני בטוח שיש מגבלות של אורך בעיקר בתחנות הביניים הקטנות,ופחות בתחנות הראשיות,אבל יש מגבלות אורך ושטח.
אתה יכול לרשום דוגמאות ? ...
לתחנות שבהן לא ניתן "למתוח" את הרציפים ?

בבאר שבע מרכז למשל כאשר נכנסת ה- IC3 עם 5 מערכים לא ניתן לרדת
בקרונות האחרונים שנושקים לגשר או שכבר עומדים עליו .
פה הבעיה היא הגשר הקרוב פיזית לתחנה .
 

אלון 58

New member
גם בתל-אביב / ההגנה...,

אתה יכול לרשום דוגמאות ? ...
לתחנות שבהן לא ניתן "למתוח" את הרציפים ?

בבאר שבע מרכז למשל כאשר נכנסת ה- IC3 עם 5 מערכים לא ניתן לרדת
בקרונות האחרונים שנושקים לגשר או שכבר עומדים עליו .
פה הבעיה היא הגשר הקרוב פיזית לתחנה .
גם בתל-אביב / ההגנה...,
יש מקרים עם IC3 שמהמערך האחרון מתבקשים הנוסעים להתקדם למערך הבא "כדי לרדת בבטחה ברציף",ת"א זו דוגמא טובה לעיר עם 4 תחנות-
,שיש מרחק קצר בין חלקן,כך שלא ניתן "למתוח" רציפים לאורך בלתי מוגבל,והבעיה קיימת בעיקר בימי ראשון וחמישי,בהן מוארכות הרכבות ע"י תוספת מערכים,זה לא בהכרח יומיומי.
הבעיה יכולה להוצר בכל תחנה למעשה,אבל יש תחנות-ביניים וקצה שאורך מתוגבר של רכבות,יגרום לכך שמערך עד שניים יהיו מעבר לטווח הרציף,כדוגמת תחנות נהריה,עכו,חדרה,נתניה,רמלה ופה ושם גם בקרית-גת.

בדימונה הבעיה לא קיימת כי שם עובד רק מערך IC3 בודד
.
 

משה343

New member
המערך של דימונה נכנס אפילו לרציף אוטובוס


גם בתל-אביב / ההגנה...,
יש מקרים עם IC3 שמהמערך האחרון מתבקשים הנוסעים להתקדם למערך הבא "כדי לרדת בבטחה ברציף",ת"א זו דוגמא טובה לעיר עם 4 תחנות-
,שיש מרחק קצר בין חלקן,כך שלא ניתן "למתוח" רציפים לאורך בלתי מוגבל,והבעיה קיימת בעיקר בימי ראשון וחמישי,בהן מוארכות הרכבות ע"י תוספת מערכים,זה לא בהכרח יומיומי.
הבעיה יכולה להוצר בכל תחנה למעשה,אבל יש תחנות-ביניים וקצה שאורך מתוגבר של רכבות,יגרום לכך שמערך עד שניים יהיו מעבר לטווח הרציף,כדוגמת תחנות נהריה,עכו,חדרה,נתניה,רמלה ופה ושם גם בקרית-גת.

בדימונה הבעיה לא קיימת כי שם עובד רק מערך IC3 בודד
.
המערך של דימונה נכנס אפילו לרציף אוטובוס
 

davidfainshtein

New member
מנהל
מדובר בעיקר ברציפים ישנים

תתפלא...,
אבל השטח המצומצם של מדינת-ישראל,משפיע גם על אורך הרציפים,זה בטח ישמע מצחיק,אבל יש פרויקטים שונים שאמורים לתפוס שטחים גדולים,שבישראל לא ניתן לבצעם עקב מגבלות שטח בעוד שלמדינות גדולות אין בעיה כזו.
מדובר בעיקר ברציפים ישנים
כיום יש סטנדרט.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה