מנורה לממ"ד

צימעס

New member
מנורה לממ"ד

מה צריך, בעצם? האם יש פתרונות שאינם ניאון תעשייתי? למשל - מנורה חסכונית עם גוף מתאים (מה זה מוגן? מה ההגדרות)? האם תאורת חירום צריכה להיות משולבת במנורה הראשית, או יכולה להיות בנפרד? (שתי מנורות)
 

רשר

Well-known member
מנהל
כל גוף תאורה "מוגן" יתאים

חיפוש בגוגל תמונות יביא מבחר גופים וכמובן שיטוט בחנויות
 

בינא

Member
אין כיום חובה לניאון בממ"ד

ניתן לבצע כל גוף תאורה עם כל סוג של נורה, בתנאי שהוא מוגן, למקרה של התפוצצות הנורה (לכן רצוי להימנע מהלוגן למשל). אין חובה לבצע גוף דו-תכליתי שגם מאיר וגם תאורת חירום. התקנה הזו כבר מזמן ירדה בגלל שבהטריות של תאורות החירום אינן מחזיקות במקרה הטוב יותר משנתיים וגורמות להפסקת תאורה בכלל במקרה של תקלה. מומלץ להחזיק מחוץ לממ"ד במקום קל לגישה, מחובר מידי פעם לחשמל, את מנורת החירום הניידת ו/או לבצע תאורת חירום מעל לדלת הממ"ד בנפרד, מחובר לשקע מבחוץ (!) כי מה שחשוב בחירום זה למצוא את הממ"ד ולהכנס אליו.
 

פיטנגו4

New member
מה שיש אצלי

2 נקודות: אחת לתאורת תקרה רגילה, והשניה לתאורת חירום שנדלקת אוטומטית בהפסקת חשמל. היא שימושית ביותר, בלי שום קשר למלחמות וטילים... אבל בטח ובטח שהיא הכרחית במקרה של מלחמה (גם אם הורידו את זה מהתקן משום-מה)
 

בינא

Member
עניתי על-כך כבר קודם...המצבר אינו מחזיק מעמד

יותר משנתיים ולכן נוצר מצב שאחרי שנתיים, בממ"דים בהם לא משתמשים ביום-יום, אין תאורה כשצריך אותה (במקרי חרום בדרך-כלל) ונדרש להחליף את כל גוף התאורה רק בגלל שהמצבר הלך. לכן, שינו את התפיסה והמליצו על גוף מוגן בלבד כשאת החירום מביאים פנימה או מקבעים מחוץ לממ"ד כדי לראות את הדלת שלו, אם יש הפסקת חשמל.
 

רשר

Well-known member
מנהל
רצוי להניח אותו על מדף לייד דלת הממ"ד

כך ניתן בקלות להכניס אותו לממ"ד בעת הצורך, אפשר כמובן בתוך הממ"ד עם כיוון תאורה לכניסה (יש לפעמים בעיה עם קיר ההדף שמסתיר את האור),
 
למעלה