מנוע של דאצ'יה לודג'י מול מנוע של ניסאן קשקאי -זה אותו מנוע?

מר טווס

New member
מנוע של דאצ'יה לודג'י מול מנוע של ניסאן קשקאי -זה אותו מנוע?

שלום,

מצורף מידע טכני על המנועים של דאצ'יה לודג'י (מנוע הטורבו בנזין), ועל המנוע של ניסאן קשקאי.

האם נכונה ההשערה, כך זה נראה לפחות, שמדובר בדיוק באותו המנוע?

ובקיצור - האם אפשר להניח שהמנוע שיש לדאצ'יה יהיה אמין כמו המנוע של הקשקאי, כי מדובר למעשה באותו מנוע?

תודה מראש לכל תשובה!

 

חן 1111

Active member
כן. זה אותו מנוע, לפחות בבסיסו.

וזה אותו מנוע שקיים גם בחלק מדגמי רנו.
 

jony stekino

New member
פעם אמרו שדלתה זהה לרנו 11

ומתברר שהיא היתה הרבה יותר גרועה מהרנו 11
 

kitt

New member
הדלתא היתה בעצם רנו 12 שדאצ'יה קנו את קו היצור שלה, הם רק

"שכחו" את החלק של ה QA.
הפעם רנו הם בעל הבית ומדובר בחלקים אומנם לא הכי חדישים אבל חלקים שעדיין משמשים את רנו (ולכן גם את ניסאן שרנו היא בעלים חלקי שלהם).
 
גם אם המנוע זהה הגיר שונה כפי שרשום בכותרת באדום

הניסן 6 הילוכים והדאצ'יה 5
השאלה איך המנוע יתפקד במצב שההילוכים "נמתחים יותר" לעומת צפופים יותר, ובכל מקרה כשאתה משווה אתה צריך להביא בחשבון שלגיר יש השפעה חד משמעית על "התנהגות הרכב והמנוע" כמו גם על "אמינות הרכב והמנוע"
 

חן 1111

Active member
ההבדל בין 6 הילוכים ל-5 הילוכים כמעט חסר משמעות

במיוחד אם לא מחשבים את זה יחד עם גודל הצמיגים, יחסי ההעברה המדויקים, יחס ההעברה הסופי ומשקל הרכב. בכל אופן ברכב משפחתי רגיל 6 הילוכים זה יותר גימיק מאשר צורך אמיתי, ובטח שאין לזה שום השפעה על האמינות.
 
גימיק או צורך?

ראשית ריבוי ההילוכים יכול להוביל להקטנה בצריכת הדלק.
שנית, אני מעדיף גיר ידני 6 הילוכים על פני גיר ידני 4 או 5 הילוכים. אני מאמין שמבחינתי, כל המרבה הרי זה משובח וחבל שלא נתקלתי במעל ל6 בידניים.
 

חן 1111

Active member
איזה צורך יכול להיות בעודף הילוכים?

הדבר היחיד כמעט שמשפיע על צריכת הדלק הוא יחס ההעברה של ההילוך הגבוה, אולי גם קצת זה שלפניו. בהילוכים הנמוכים אתה בקושי נמצא כך שאין חשיבות כמה יש ומה היחסים שלהם.
מה שאתה אומר נכון במשאיות, שצריכות הילוך מתאים למשאית ריקה, עמוסה, עומס מלא, עומס חלקי. ברכב נוסעים פרטי, שהמשקל שלו די קבוע, אפשר להתאים מראש הילוך חסכוני אחד.
אז אם אתה סתם אוהב להחליף הילוכים, לבריאות. בדרך כלל אין לזה שום יתרון. סיפרתי פה בשרשור אחר שהיה לי רכב עם הילוכים כל כך קרובים, שבנסיעות יום יומיות הייתי מחליף תמיד ראשון - שלישי - חמישי. לא היה צריך יותר.
 

חן 1111

Active member
סובארו GFT משנות השבעים.

מין דגם קופה ספורטיבי (הכל יחסי) שהיה אז.
ההילוך החמישי שלו היה יותר קצר מהרביעי של הדגם המשפחתי, והמנוע יותר חזק.
 

dani666

New member
אתה מוזמן לנהוג בסיביק ידנית 6 הילוכים. אח'כ תסביר לי ...

... מה טוב בזה (דעתי : הילוך אחד מיותר שם. צפיפות פיזית רבה מדי ב 4 ההילוכים ה"תחתונים" בידית).
 

enigo

New member
איך הוא חיוני?

ויותר מעניין - איפה מצאת סיוויק אוטומטית עם שישה הילוכים?
 

enigo

New member
זה אותו מנוע בבסיסו. מה שמוזר בנתונים שהבאת זה שיש הבדל בנפח

ושבעוד שבמנוע אחד נתון ה-HP וה-BHP (שתי שיטות למדידת הספק) זהים, במנוע השני יש הבדל קל בנתונים. מאוד מוזר...
 

חן 1111

Active member
ויש גם הבדל בסל"ד המומנט המקסימלי בין שתיהן

ואני מצאתי ברשת נתונים אחרים לגמרי. אז ייתכן שהנתונים שם לא מדויקים. עוד אפשרות זה שיש הבדל בכיול המחשב, לחץ המגדש או משהו אחר.
 

enigo

New member
זה עדיין לא מסביר איך במנוע אחד BHP זהה ל-HP, ובשני לא

 
למעלה