מנוע נכבה בעת בלימה חזקה

jinji0

New member
מנוע נכבה בעת בלימה חזקה

שלום, ביומיים האחרונים גיליתי תופעה מוזרה באופנוע, בעת בלימה יחסית חזקה, למשל ברמזור שמתחלף לאדום. רגע לפני העצירה המנוע נכבה, ונדלק שנית רק לאחר הצתה מחדש. יודעים מה יכולה להיות הבעיה? לפני כשבועיים ביצעתי טיפול במסגרתו הוחלפו פלאגים, מסנן שמן ואוויר (K&N) וכמובן שמן. בנוסף הוחלפה משאבת דלק במשופצת לפני כשבוע לאחר שהתעוררו בעיות הקשורות לנפילות סל"ד... כאמור כרגע הדבר היחידי שנראה לא תקין זוהי התופעה של כיבוי המנוע. מישהו יודע במה יכול להיות מדובר? נדב.
 

ursvamp

New member
יכול להיות שמדובר במצמד שלא מפריד עד הסוף

האם הוא נכבה גם בעמידה בהילוך ראשון עם המצמד לחוץ עד הסוף? נסה לפתוח קצת את המותחנים של כבל הקלאץ' ולהגדיל את המתיחה ותראה אם זה פפותר את הבעיה.
 

jinji0

New member
תוכל להסביר לי איך זה נעשה?

שחרור המותחנים נעשה בהברגה שעל הכידון או בחיבור למנוע? אם תיתן לי הסבר קצת יותר מפורט אני אוכל לעשות זאת בעצמי ולראות אם זה פותר את הבעיה...
 

jinji0

New member
בנוסף, שמתי לב שבזמן ההאטה

הטורים יורדים לאט לאט והוא ממש נשמע כאילו הוא עומד ליישר קו לגמרי, עד שהוא מתעורר או נכבה (תלוי בתזמון הגז שאני נותן לו)
 

ursvamp

New member
הסבר קצר

כמו שציינת, יש שני מותחנים - אחד בחיבור לבלוק מנוע ואחד על הידית בכידון. שני המותחנים צריכים להיות פחות או יותר מאוזנים. לפי מה שאתה מתאר נשמע כאילו באמת אין לך מספיק מתיחה. כשאני מותח את הכבל, אני מעמיד את האופנוע על ג'ק אמצע. קודם כל אני בודק אם הקלאץ' מפריד לחלוטין - את זה אני עושה על ידי העברה לראשון כשהאופנוע על הג'ק והגלגל האחורי באוויר. שים לב - בשלב זה צריך להיזהר שהגלגל האחורי באמת יהיה באוויר כי אם הוא נוגע ברצפה האופנוע יפול מהג'ק. עכשיו כשהאופנוע בהילוך ראשון תלחץ על הקלאץ' עד הסוף, אם הגלגל ממשיך להסתובב למרות שהקלאץ' לחוץ - סימן שההפרדה לא מושלמת. בשלב הזה אני מחזיר לניוטרל, מכבה את המנוע, ופותח את ההברגה של המותחנים - קצת למטה (בחיבור למנוע) וקצת למעלה (על הידית קלאץ'). בעיקרון אני נותן שלושה סיבובים בכל מותחן, ואז חוזר על הבדיקה. אם הגלגל לא מסתובב יותר בהילוך ראשון עם קלאץ' לחוץ - סימן שזה בסדר - אם הוא עדיין מסתובב חוזר על הפעולה שוב. שים לב - אם אתה מגיע למצב שהמותחנים משוחררים עד הסוף ועדיין אין הפרדה מושלמת סימן שהכבל קלאץ' ארוך מידי - מה שמלמד שמתחילה בו קריעה (או אם הוא חדש זה סימן שחתכו אותו ארוך מידי) ואז צריך להחליף או לקצר. כמו כן, כדאי לשים לב אם מתחילה קריעה בכבל ליד אחד החיבורים ואם כן - להחליף בהקדם. מקווה שזה עוזר, אם יש לך עוד שאלות תרגיש חופשי לפנות אלי גם במסרים.
 

jinji0

New member
תודה על ההסבר

בדקתי כבר את נושא הגלגל בעמידה על ג'ק אמצע והוא איננו מסתובב כאשר ההילוך משולב. (גם לא ברוורס :p) האם צריך למתוח את הכאבל או לשחרר אותו לצורך הבדיקה?
 

ursvamp

New member
אם הגלגל לא מסתובב כאשר ההילוך משולב

או שהוא מסתובב קצת (כך שניתן לעצור את הסיבוב עם הרגל והמנוע לא יכבה) כמו שהעירו מתחתי, סימן שהקלאץ' מפריד לגמרי ומקור הבעיה הוא אחר. אולי באמת שווה לך לבדוק את הסל"ד סרק. מעבר לזה אני רואה שאנשים הציעו עוד כמה הצעות שנשמעות פוריות. לצערי בבעלותי אופנוע פשוט הרבה יותר כך שאין לי יותר מידי ידע על עניינים כאלו (מערכת זרקת דלק וכיוצא באלה) בכל מקרה בהצלחה עם זה,
 

רמי בר1

New member
לפי התיאור שלך,אם זה מנוע קרבורטורים

יש סבירות גבוהה שהסרק נמוך,והתערובה בעבודה שלא בסרק עשירה. כדאי שמישהו שמבין יעיף מבט. לא בהכרח התכוונתי למוסך.
 

Dresdner

New member
בכל האופנועים שהיו

שגלגל אחורי באוויר הילוך ראשון וקלאץ לחוץ הגלגל יסתובב קלות וזה תקין לחלוטין. ולפותח השירשור איזה וי סטרום יש לך 1000 או 650? 650= כבל קלאץ 1000= קלאץ הידאולי
 

Dresdner

New member
עוד אפשריות

1. בגלל שהאופנוע לאחר טיפול שבו החליפו פילטר אוויר ישנה בעיה מאד ידועה אם כי כבר ישנה בוי סטרום שזה הגומיה של הפילטר משום מה מכונאים לא שמים לב שהיא מולבשת על הפילטר עצמו והם זורקים את הפילטר הישן עם הגומיה ומרכיבים את החדש שמגיע בלי הגומיה על האופנוע, במצב הזה האופנוע שואב אוויר לא מסונן בכמות גדולה מהרגיל מה שיכול לגרום לסל"ד סרק לא יציב, רוב המכונאים כבר יודעים על את זה אבל אולי יש עוד כמה שלא. 2. בגלל שמשאבת הדלק שופצה יכול להיות בעיה בהספקת הדלק, יש אפשרות לעשות בדיקה מהירה למשאבה בתנאים ביתיים על הבדיקה הפשוטה ניתן לקרוא כאן כעיקרון 3 פתיחות סוויטש אמורות לתת 300 מ"ל
 

Dresdner

New member
חוץ מסל"ד סרק נמוך מידי

שזה גורם ידוע בוי סטרום 1000 שדורש סרק גבוה בוי סטרום יש עוד בעיה נפוצה שלאחר רכיבה ארוכה בגז קבוע ואז עצירה די פתאומית המנוע נכבה כמו כן מכת גז חזקה שתלווה בעזיבת גז מהירה גם תגרום לכיבוי המנוע אם זה המצב אצלך ואחרי כיוון סלד הסרק עדיין נכבה צריך חיישן מצערת (TPS) חדש
 

jinji0

New member
נשמע מעניין ויקר יותר...

ראשית אני אנסה את מה שursvamp מעלינו אמר, למתוח את הכבל מעט ולראות אם זה מסתדר. אחרת אני אבדוק גם את העניין הזה... תודה.
 

Dresdner

New member
אתה יכול פנות לחבר הקומונה KOBI1964

ולהשוות איתו את התסמינים שלך למה שהיה לו, אצלו TPS פתר את הבעיה לפחות לפי מה שהוא דווח 8000 ק"מ ללא כיבוי אחד וזה לאחר שהוא סבל מזה הרבה זמן TPS הוא לא כל כך יקר בחו"ל בכל מקרה באיזור ה80 דולר, והתקנה יחסית פשוטה למי שקצת מבין.
 

צפוני11

New member
מניסיון אישי בויסטרום

גם לי הייתה התופעה בסטרום 1000 2002 לא יודע להצביע על הפתרון מאחר וביצעתי את כל השינויים יחדיו.... 1. פילטר הדלק ממוקם בתוך מיכל הדלק וסביר להניח כי לא הוחלף מעולם - אחרת היית שך לב לתשלום מ א ד חריג.... ביצעתי מעקף של הפילטר וכיום הוא חיצוני. 2. כיוון מצערות כאשר פילטר האוויר ממוקם על האופנוע! יש הבדל די גדול. 3. כיוון ה-TPS - שני השלבים - מנוע כבוי (כיוון גס) ומנוע דולק (כיוון עדין). 4. בדיקת מעגל ה-Fast IDLE . אצלי דרש כיוון לאחר כל הנ"ל, המנוע עובד חלק ועגול וללא קיטועים. בכל מקרה, שווה גם מסר לקובי שהחליף את ה-TPS. מקווה שעזרתי.
 

liquidspice

New member
נשמע כמו בעיית cut off נפוצה

אם באופנוע שלך יש הזרקת דלק (אמרת שהחלפת משאבה, אז אני נוטה להאמין שכן) אז שווה לבדוק את הדברים הבאים: 1.האם נדלקת מנורת תקלה FI? .2לבדוק לחץ ממשאבת דלק, יתכן שהיא לא מצליחה לייצר לחץ מספק (בסביבות 4 באר) 2.חיישן לחץ אוויר (אמור להתחבר ל AIRBOX ברוב המקרים) 3.חיישן LAMBDA אמור להתחבר לצינור הפליטה (שווה לבדוק האם הוא מפוייח ולנקות אותו). 4.TPS- לבדוק ולכוון בעת הצורך אם לא מדובר באופנוע עם הזרקה, יש לבדוק סל"ד סרק ולטפל בקרבורטור לפי הצורך. אלה הדברים שאני הייתי ניגש לטפל בהם בהסתמך במה שכתבת. בכל מקרה, שווה לתדלק שוב ולבחון אם הבעיה נפתרת כתוצאה מדלק אחר.
 
למעלה