מנוע מקורר אוויר

shaylok

New member
מנוע מקורר אוויר

האם המבינים שביניכם יכולים למנות את היתרונות/חסרונות של מנוע מקורר אויר, בהשוואה למנוע מקורר מים (או כל נוזל אחר) ? תודה מראש
 

דמיקולו

New member
בקירור אוויר

סביר להניח שלא יהיו תקלות במערכת של נוזל הקירור (דליפות/סתימות וכו'). מנוע הGS מקורר אוויר לדוגמא.
 

C O L T

New member
הכל ברוח טובה, כמובן

ברור שלא יהיו תקלות במערכת הקירור לאופנוע בו אין מערכת כזאת.
 

דמיקולו

New member
השאלה מה יותר טוב/אמין/בריא למנוע

בנסיעה מאומצת או בפקק...........מה יקרר טוב יותר את המנוע, ואיך קירור אוויר מקרר את המנוע בנסיעה איטית ?? צלעות קירור בלבד ??
 

אספנות

New member
עוד סוגיה נפלה כאן בפורום

שוב עוד סוגיה נפלה כאן בפורום מישפט המפתח אומר שמנוע מקורר טמפ המתכות משתנה ולכן מנוע זה דורש התייחסות בתכנון מראש (מרווחים מתכות ואפילו את סוג הפלג) מירווחים-המצב הנורמלי הוא בעבודה בטמפ המקסימלית לכן כאשר המנוע קר התנהגותו גרוע יותר ולכן מנוע מקורר מים הוא מדויק יותר ואמין יותר אין עייפות חומר עקב בלאי של הפרשי טמפ' וצריך להשגיח על מערכת הקירור מתכות- יכולת העברת חום על האוויר פלגים- שריפה בטמפ' חמה יותר כמובן גם סוג הדלק בקשר לשיטת הקירור זה דיי מעניין וניכנס לתרמודינמיקה (זו לא קללה) כושר מעבר חום תלוי ישירות ב מקדמי הולכת חום של המתכת והפרשי טמפ' אז שהמנוע עומד במקום הטמפ' עולה ההפרש גדל ומעבר החום גדל עד שטמפ' האויר סביב הצילינדר משתווה עם טמפ' המנוע ואז ההפרש קטן ומעבר החום או במילים פשוטות הקירור יורד אך במציאות שלנו אין מצב שהאוויר עומד לחלוטין כי כאשר הוא מתחמם במצב עמידה הוא עולה כלפי מעלה עקב שינוי בצפיפותו או משקל הסגולי עקב חימומו(כדור פורח) ואז חום זה עולה למעלה ומחמם לנו את הביצים בקיץ (למי ששכח או קנה אופנוע בחורף) כאשר האויר החם עולה כלפי מעלה "נישאב" אויר קר אחר שמחליפו ושוב יש הפרש טמפ' למסירת חום נכון שבמצב נסיעה אנו במילים פשוטות מזרימים אויר קר למנוע וכך סילוק החום יעיל יותר מסקנה שאתם עומדים במקום לא לתת "פול גז" כי אז סילוק החום מהמנוע אהיה קטן יותר מיצור החום ואת החום חייבים לסלק (תשאלו את "רנקין או קרנו מחזורים בתהלכים בתרמודינמיקה" למיטב זיכרוני) במידה ולא יסולק החום אז הוא יעלה ואהיה לנו מפעל להתכת אלומיניום…
בכלל לעמוד במקום בסל"ד סרק זה הרס של המנוע לכל המקוררים למינם עקב הרס השמן של המנוע כתבתי על זה בעבר הערה באם מעבר חום תלוי במקדמי הולכת חום של המתכות מקדם של האוויר ידוע(והוא חמר מבודד נהדר) ושל המתכת גם ,אך של הבוץ לכלוך וג'יפה לא!! אז רק להשכלה כללית יש משפט שאומר ככול שהחומר קשה יותר מקדם מעבר טוב יותר בידוד טוב זה בוץ כי יש לא מקדם מאוד גרוע אפילו באפריקה שם למדו ועד היום בונים בקתות מבוץ בגלל תכונה זו אז תמיד חשוב לנקות את המנוע וזו כל ההשגחה על מערכת קירור אויר לכלוך שיושב על צלעות הקירור גורם לזרימה לא יציבה על המתכת ולסילוק חום גרוע ושכבות צבע גם הורסות את המנוע כי כל שיכבה במילים פשוטות מבודדת את הולכת החום לאוויר אז למשפצים למינם יש ניקוי חול ושיכבה אחת של צבע על הצילינדר מספיקה אז בוקר טוב ישראל אני נוסע לטייל על …….קירור מים!!!! בכלל כאן אני ממליץ לצ'פר את המנוע קירור אויר באיזה ונטה קטנה של מחשב כי הטמפ' האיזורית כאן חמה יותר בקיץ או להוסיף רדיאטור שמן
 

Miss GS

New member
ידעתי ש...

הייתי צריכה ללמוד מכטרוניקה. נו שוין...אולי בתואר שני....
 

YLEE

New member
או אם להיות יותר ספציפיים

קורסי "זרימה ומעבר חום" א' וב'. לקוח מתוך סילבוס הנדסת מכונות נלמד בשנה השלישית כמדומני. את המטלורגיה צריך בשביל "המפעל להתכת אלומיניום"
 

Miss GS

New member
מכטרוניקה....

מכונות+אלקטרוניקה. לא מוכנה לוותר על המקצוע שלי ( אלקטרוניקה ).
 

YLEE

New member
אוף! עוד אחת....../images/Emo99.gif

גם יפה, גם חכמה וגם מהירה אני מאוהב!
 

night rider

New member
יש גם יתרונות,

לא נכון יהיה לומר שמנועים מקוררי אוויר פחות טובים או פחות אמינים ממנועים מקוררי מים. תשאלו כל חיפושית... מטבעו, מנוע מקורר אוויר יהיה מוגבל יותר בכול מה שקשור להתחממות. ז"א שהמנוע "יסבול" בקיץ בפקקים ובנוסף חל איסור להשאיר את המנוע עובד כשהאופנוע עומד. הסימן הראשון לכך שהמנוע חם מידי הוא דטונציה - צילצולים. אם המנוע מצלצל, המצב לא טוב! מאפיין/חיסרון נוסף למנועי קירור אוויר הוא יחס דחיסה נמוך יותר שהולך יד ביד עם הספק נמוך יותר וזאת בשביל לשמור שהמנוע לא יתחמם מידי. אומנם הרמת יחס דחיסה במנועים מקוררי אוויר זה בר ביצוע וישנן מערכות הצתה חכמות שיודעות לזהות דטונציה ולהגיב ע"י איחור ההצתה, אבל מנועי קירור אוויר בעלי יחס דחיס גבוהה יהיו רגישים יותר להתחממות. גם יתרונות יש, משקל - איך שלא מסתכלים על זה, מנוע מקורר אוויר יותר קל. פשטות - המנוע בנוי פשוט יותר. מכלול שלם של מערכת קירור מים (משאבה, רדיאטור, צינורות, נוזל קירור וכו') שפשוט לא קיים במנוע. פחות חלקים = יותר אמין. לגבי מחיר ועלויות אחזקה, אני לא יודע בדיוק, אני משאיר את זה פתוח לבאים אחרי.
 

YLEE

New member
אני גם חסיד של הפשטות.

אבל שיהיה לפחות מצנן (רדיאטור בעברית) שמן. כעקרון - כמה שפחות חלקים - ככה אין מה להתקלקל. חסרון? נכון! הספק.
 

Shlomi TC

New member
כיצד מתבטאים הצלצולים?

מה פתאום יוצא לי צלצול של נוקיה מהאגזוז?
 

YLEE

New member
כן - פתאום אתה שומע את נינט טייב

מהתחת... סתם. זה נשמע יותר כמו תיקתוקים.
 

night rider

New member
כן, די דומה...

קשה לתאר צליל, אולי מישהו עם כישרון כתיבה טוב יותר יכול. כעיקרון זה צליל נקישה מתכתי שמגיע מכיוון המנוע. על אופנוע לפעמים קשה לשמוע, אבל קשה לטעות.
 

noy fb

New member
אם אתה נוסע על קרור אויר שאין לו

במקור מניפה המאלצת אויר לזרום סביב סנפירי הקרור של הראש ,כמו בחיפושית או ווספה , גם במצב עמידה\סרק, אזי דרושה מודעות קבועה להמנעות מעמידה ארוכה בסרק. הרבה הארלים אכלו קש בארץ. פעם , כשהיו לי 1100 F , התקנתי בהם פק"ל שתי מניפות מחשב צמודות ,לפני רדיאטור השמן ובנוסף לכך , שעון-חום שמן-מנוע , יוניט ולגיבוי מפסק ידני. ידעתי כבר לצפות מתי ברמזור ארוך , הטמפ' תגיע להפעלת היוניט ולפעמים הייתי אפילו מקדים אותו בהפעלה ידנית.
 
למעלה