מנהלנו היקר ב The Marker הבוקר

מצב
הנושא נעול.

levikon

New member
לא יודע לגבי עומס מקסימאלי,

כמצה פעמים משתמשים במלא
הצי הזמין של אגד (שלא במוסך?) 366 ימים בשנה.... באופן עקרוני כמעט תמיד יש חוסר בסניף מסוים של רכב מכל מיני סיבות: תקלות, עומס, ביטחון, ארועים שונים וכד' ולכן הגמישות חשובה ניתן להפעיל כמעט כל אוטובוס לכל סוג נסיעה וסניפים קרובים מתגברים ו"סוגרים" נסיעות של סניפים אחרים. המיניבוסים של אגד מבצעים בד"כ הסעות תלמידים בסימטאות של י"ם.
לא יודע לגבי עומס מקסימאלי,
אבל מאיזשהי סיבה באזור הדרום בשעות השיא (7-8 בבוקר, 5-6 בערב) אני רואה עשרות אוטובוסים של אגד בתחנות המרכזיות עומדים סתם (בכל התחנות המרכזיות שאני רואה - אשדוד, באר שבע, קרית גת וכ"ו).
 

846

Active member
אתה לא יודע מה זה

לא יודע לגבי עומס מקסימאלי,
אבל מאיזשהי סיבה באזור הדרום בשעות השיא (7-8 בבוקר, 5-6 בערב) אני רואה עשרות אוטובוסים של אגד בתחנות המרכזיות עומדים סתם (בכל התחנות המרכזיות שאני רואה - אשדוד, באר שבע, קרית גת וכ"ו).
אתה לא יודע מה זה
סתם... לכל אוטובוס יש לו"ז ויתכן שהוא יעמוד כמה דקות ואולי אפילו שעה אבל אין אוטובוס שאינו מנוצל. אל תשכח שאוטובוס ונהג הולכים יחד וגם לנהג מגיעות הפסקות (אפילו ע"פ חוק)
 

levikon

New member
כן. אבל כשאני ישבתי בתחנה המרכזית של

אתה לא יודע מה זה
סתם... לכל אוטובוס יש לו"ז ויתכן שהוא יעמוד כמה דקות ואולי אפילו שעה אבל אין אוטובוס שאינו מנוצל. אל תשכח שאוטובוס ונהג הולכים יחד וגם לנהג מגיעות הפסקות (אפילו ע"פ חוק)
כן. אבל כשאני ישבתי בתחנה המרכזית של
באר שבע במשך שעה מ-7:10 בבוקר עד ל-8:00, ואף אחד מה-20 אוטובוסים +- שעומדים בשתי השורות הראשונות לא זזו, והאוטובוסים היחידים שנכנסו לרציפים היו כאלה שהגיעו לתחנה מנסיעות אחרות, מצאתי את כל הסיפור קצת מוזר...
 

846

Active member
לנהגים מגיעה ארוחת

כן. אבל כשאני ישבתי בתחנה המרכזית של
באר שבע במשך שעה מ-7:10 בבוקר עד ל-8:00, ואף אחד מה-20 אוטובוסים +- שעומדים בשתי השורות הראשונות לא זזו, והאוטובוסים היחידים שנכנסו לרציפים היו כאלה שהגיעו לתחנה מנסיעות אחרות, מצאתי את כל הסיפור קצת מוזר...
לנהגים מגיעה ארוחת
בוקר? אולי חלק מהאוטובוסים הגיעו כבר מנסיעה אחרי הסעת תלמידים או מעיר אחרת. אני לא חושב שקטע של 50 דקות בבוקר אחד משקף את כל מערך התנועה באגד. אני מזמין אותך לביקור אצל הסדרנים בתמח"ת ובריכוז 100 אני בטוח שתראה את התמונה בצורה קצת אחרת.
 

levikon

New member
יכול להיות. אני לא יודע למה הם עמדו שם.

לנהגים מגיעה ארוחת
בוקר? אולי חלק מהאוטובוסים הגיעו כבר מנסיעה אחרי הסעת תלמידים או מעיר אחרת. אני לא חושב שקטע של 50 דקות בבוקר אחד משקף את כל מערך התנועה באגד. אני מזמין אותך לביקור אצל הסדרנים בתמח"ת ובריכוז 100 אני בטוח שתראה את התמונה בצורה קצת אחרת.
יכול להיות. אני לא יודע למה הם עמדו שם.
אבל אני אומר לך שבאופן תמידי יש עשרות אוטובוסים שעומדים ולא עושים כלום. אני חושב שיש בעיה יותר קשה של נהגים, מאשר של אוטובוסים שחסרים.
 

846

Active member
בלי להיכ ראת היום המסוים

יכול להיות. אני לא יודע למה הם עמדו שם.
אבל אני אומר לך שבאופן תמידי יש עשרות אוטובוסים שעומדים ולא עושים כלום. אני חושב שיש בעיה יותר קשה של נהגים, מאשר של אוטובוסים שחסרים.
בלי להיכ ראת היום המסוים
אני מבטיח לך שאין אוטובוס שעומד סתם ללא שימוש.
 

846

Active member
השעה עושה את שלה..

בלי להיכ ראת היום המסוים
אני מבטיח לך שאין אוטובוס שעומד סתם ללא שימוש.
השעה עושה את שלה..
התכוונתי: בלי להכיר את היום המסוים
 

levikon

New member
אני אומר לך שזה לא יום מסויים, אלה באופן

בלי להיכ ראת היום המסוים
אני מבטיח לך שאין אוטובוס שעומד סתם ללא שימוש.
אני אומר לך שזה לא יום מסויים, אלה באופן
קבוע, בכל הימים, הרבה מאוד אוטובוסים עומדים בתחנות המרכזיות במשך שעות ללא שימוש. אני עוד זוכר איך ניסו להלחם אצלנו במוניות השירות באשדוד. מוניות השירות היו גונבות לקוחות מהתחנה המרכזית. מה אגד עשה? העמיד תשעה אוטובוסים במשך כמה חודשים טובים כדי לחסום את המעבר לאורך הגדר. זה נראה לך שימוש יעיל באוטובוסים?
 

mucool2

New member
מה יותר יעיל מזה?

אני אומר לך שזה לא יום מסויים, אלה באופן
קבוע, בכל הימים, הרבה מאוד אוטובוסים עומדים בתחנות המרכזיות במשך שעות ללא שימוש. אני עוד זוכר איך ניסו להלחם אצלנו במוניות השירות באשדוד. מוניות השירות היו גונבות לקוחות מהתחנה המרכזית. מה אגד עשה? העמיד תשעה אוטובוסים במשך כמה חודשים טובים כדי לחסום את המעבר לאורך הגדר. זה נראה לך שימוש יעיל באוטובוסים?
מה יותר יעיל מזה?
 

harhanegev

New member
חחחחחחחח מזכיר את כפר סבא.....

אני אומר לך שזה לא יום מסויים, אלה באופן
קבוע, בכל הימים, הרבה מאוד אוטובוסים עומדים בתחנות המרכזיות במשך שעות ללא שימוש. אני עוד זוכר איך ניסו להלחם אצלנו במוניות השירות באשדוד. מוניות השירות היו גונבות לקוחות מהתחנה המרכזית. מה אגד עשה? העמיד תשעה אוטובוסים במשך כמה חודשים טובים כדי לחסום את המעבר לאורך הגדר. זה נראה לך שימוש יעיל באוטובוסים?
חחחחחחחח מזכיר את כפר סבא.....
היו ימים (לפני כמה שנים) שהיתה בעיה קשה של "מוניות שירות" שעשו 029, ואוטובוס של אגד היה עומד ברציף החיצוני של התחנה המרכזית בויצמן ונוסע כל הזמן קדימה ואחורה לפי הצורך כדי לחסום אותם. זה היה מבדח
בוך ה' שנפטרנו מהכולרות האלה
 

mister K

New member
יש דבר שנקרא "רזרבות"

יכול להיות. אני לא יודע למה הם עמדו שם.
אבל אני אומר לך שבאופן תמידי יש עשרות אוטובוסים שעומדים ולא עושים כלום. אני חושב שיש בעיה יותר קשה של נהגים, מאשר של אוטובוסים שחסרים.
יש דבר שנקרא "רזרבות"
בכל סניף חייבים להיות מספר אוטובוסים רזרביים שתפקידם לתגבר/להחליף אוטובוס בקו בעת הצורך. מה גם שמשרד הביטחון מחייב את אגד להחזיק כמות מסויימת של מכונות רזרביות והסיבה ברורה.
 

846

Active member
כמו שכתבתי במקום אחר

יש דבר שנקרא "רזרבות"
בכל סניף חייבים להיות מספר אוטובוסים רזרביים שתפקידם לתגבר/להחליף אוטובוס בקו בעת הצורך. מה גם שמשרד הביטחון מחייב את אגד להחזיק כמות מסויימת של מכונות רזרביות והסיבה ברורה.
כמו שכתבתי במקום אחר
בשעות מסויימות יש ניצול של 100% מהצי הזמין.
 
ג'קי, בכל מה שמשורשר פה למטה

העלות לא משנה אם
אי אפשר לנצל את המניבוס או המידיבוס לצרכים אחרים. המיקרה כזה שום חיסכון לא יפצה על המחסור במקומות ישיבה.
ג'קי, בכל מה שמשורשר פה למטה
אתה עדיין מתעלם מדבר אחד חשוב שציינתי. לדעתך, מיניבוס לא יעיל כי אי אפשר לנצל אותו בקווים אחרים. מקובל עליי. אבל אני אומר שהמיניבוס לא צריך להיות "מועמד לתיגבורים" אלא פעיל כל הזמן (או כמעט כל הזמן). באמת אין שום טעם להביא לסניף מיניבוס שנוסע חמש פעמים ביום, אבל אם יש בעיר הזו צורך ב-7 מיניבוסים שנוסעים כמעט בכל שעות היום, אז יש בזה הגיון רב. צריך לתגבר קו בין-עירוני? לסניף יש איזה O303 בתור רזרבה. צריך לתגבר קו עירוני? גם את זה ה-303 יוכל לעשות. דיברתעל הסדרן שצריך לשבץ תיגבור לקו 405 וכל מה שיש בחניון זה מיניבוס - אין מיניבוס, כי המיניבוס הזה נמצא בקו, או שייצא לקו בתוך חצי שעה לכל היותר. תחשוב על השכונתיות בחיפה: יש נסיעה כל חצי שעה ואורך המסלול הוא 25 דקות. המיניבוס לא נח לרגע, אלא יש לו סידור לכל היום. הוא לא רלוונטי לתיגבור. מבחינת הבעיה של החלפים, אתה צודק, ולכן צריך לעשות את זה חכם. כפי שציינתי: לא סתם לתקוע מיניבוס בערד, אלא כמה מיניבוסים בערד, כמה בדימונה, עוד כמה בב"ש ולכולם יש חלפים במוסך דימונה. לא סתם להציב מיניבוס לקו יחיד בחיפה, אלא צי מיניבוסים לשכונתיות, לקווים בטבעון, יקנעם, שפרעם או כל מקום שצריך. לכל אלה אפשר לסדר מחסן חלפים בנוה-שאנן. חד משמעית, זה אידיוטי להביא איזה ספרינטר לחדרה בשביל שייסע שלוש פעמים ביום לאיזה שניים וחצי מושבים. הגיוני להציב 20 מיניבוסים בירושלים לקווים של הקסבות למיניהן, 20 רכבים לשכונתיים של חיפה, 15 לנגב המזרחי, 16 לאצבע-הגליל והגולן, 15 לקווים האזוריים בפרוזדור ירושלים וכו' וכו'. לנתיב אקספרס יש צי של מיניבוסים ומידיבוסים שפועלים בקווים דלילי-נוסעים (ובזכות העלות הנמוכה מאפשרים תדירות נסיעות מתקבלת על הדעת), גם לקונקס ביבנה (למרות שפעם ראיתי מיניבוס בקו 48 ברחובות, והוא היה מפוצץ לחלוטין). למה אגד לא יכולה?
 

846

Active member
מיניבוסים פועלים בד"כ בקווים מעוטי

ג'קי, בכל מה שמשורשר פה למטה
אתה עדיין מתעלם מדבר אחד חשוב שציינתי. לדעתך, מיניבוס לא יעיל כי אי אפשר לנצל אותו בקווים אחרים. מקובל עליי. אבל אני אומר שהמיניבוס לא צריך להיות "מועמד לתיגבורים" אלא פעיל כל הזמן (או כמעט כל הזמן). באמת אין שום טעם להביא לסניף מיניבוס שנוסע חמש פעמים ביום, אבל אם יש בעיר הזו צורך ב-7 מיניבוסים שנוסעים כמעט בכל שעות היום, אז יש בזה הגיון רב. צריך לתגבר קו בין-עירוני? לסניף יש איזה O303 בתור רזרבה. צריך לתגבר קו עירוני? גם את זה ה-303 יוכל לעשות. דיברתעל הסדרן שצריך לשבץ תיגבור לקו 405 וכל מה שיש בחניון זה מיניבוס - אין מיניבוס, כי המיניבוס הזה נמצא בקו, או שייצא לקו בתוך חצי שעה לכל היותר. תחשוב על השכונתיות בחיפה: יש נסיעה כל חצי שעה ואורך המסלול הוא 25 דקות. המיניבוס לא נח לרגע, אלא יש לו סידור לכל היום. הוא לא רלוונטי לתיגבור. מבחינת הבעיה של החלפים, אתה צודק, ולכן צריך לעשות את זה חכם. כפי שציינתי: לא סתם לתקוע מיניבוס בערד, אלא כמה מיניבוסים בערד, כמה בדימונה, עוד כמה בב"ש ולכולם יש חלפים במוסך דימונה. לא סתם להציב מיניבוס לקו יחיד בחיפה, אלא צי מיניבוסים לשכונתיות, לקווים בטבעון, יקנעם, שפרעם או כל מקום שצריך. לכל אלה אפשר לסדר מחסן חלפים בנוה-שאנן. חד משמעית, זה אידיוטי להביא איזה ספרינטר לחדרה בשביל שייסע שלוש פעמים ביום לאיזה שניים וחצי מושבים. הגיוני להציב 20 מיניבוסים בירושלים לקווים של הקסבות למיניהן, 20 רכבים לשכונתיים של חיפה, 15 לנגב המזרחי, 16 לאצבע-הגליל והגולן, 15 לקווים האזוריים בפרוזדור ירושלים וכו' וכו'. לנתיב אקספרס יש צי של מיניבוסים ומידיבוסים שפועלים בקווים דלילי-נוסעים (ובזכות העלות הנמוכה מאפשרים תדירות נסיעות מתקבלת על הדעת), גם לקונקס ביבנה (למרות שפעם ראיתי מיניבוס בקו 48 ברחובות, והוא היה מפוצץ לחלוטין). למה אגד לא יכולה?
מיניבוסים פועלים בד"כ בקווים מעוטי
נוסעים, במידה וצריך לתגבר את התדירות אז נידרשים גם נהגים נוספים ואז התמונה משתנה שוב (ההוצאות על השכר גדלות) וזה לא המצב כיום. לגבי תיגבור מידי: קודם כל האוטובוס מהחניון ייצא עכשיו לנסיעה בקו 405, בעוד חצי שעה או רבע שעה יגיע נהג אחר ויבצע את הנסיעה שהיתה מתוכננת למיניבוס / אוטובוס שהיה בחניון. זאת דוגמא יום יומית לא תאורטית בעיות שיגרתיות לחלוטין. ולא רק תיגבורים גם תקלות, יתכן ולתחנה הגיע אוטובוס לא תקין שאי אפשר להמשיך אותו, מה יעשו עם מיניבוס? לא עדיף אוטובוס?
 

846

Active member
../images/Emo45.gif

20% 50% פחות בתעריפים???
בטח שפחות! וגם "תמלוגים" נותנים למדינה על שהואילה בטובה ואיפשרה להסיע נוסעים. אבל מהיכן ההוזלה? היתה ירידה כלשהיא במחירי הסולר לתחבורה? היתה ירידה במחירי חלפים? רוטשילד קם מקברו ומשלם במקום הציבור עבור הנסיעה? לא ולא ההוזלה באה ממקום אחד בלבד!!! כיסו של הנהג !!! פרנסתו,הכנסתו,רווחת ילדיו ומשפחתו,כל אלו נפגעו קשות לאחר "ההפרטה", נהג בחברות העבדות הללו משתכר עד 50% פ ח ו ת מנהגים באגד/דן ...פ ח ו ת!!! שלא נוסיף את התנאים הנלווים לעבודה בחברות אגד/דן שהם משופרים לאין ערוך לעומת חברות ההפרטה, רק באגד/דן יש וועד עובדים אמיתי,רק באגד/דן יש חיי חברה מפותחים מעבר לשעות העבודה ..איך הפתגם ההוא:"חברים יש רק...." . בחברות ההפרטה אין ולא יהיה דבר כזה ...ההנהלה לעולם לא תתן לנהגים להתאגד ראו מקרה מטרודן שניסיון העובדים להשיג תנאי העסקה סבירים ולא דרקוניים דוכא באכזריות...ובסיוע משרד התחבורע שאיפשר להפעיל תחבורה חלופית ע"י חברה אחרת ושבר את השביתה!!! אז שלא יעבדו עלינו
 
בשקט בשקט הפורום שלנו קנה מקום

מנהלנו היקר ב The Marker הבוקר
The Marker מקדיש הבוקר את מדור הצרכנות להפרטת התחבורה הציבורית בישראל. על עומק הכתבה אתן למומחים כאן להעיר ולהאיר. אבל מה שהיה נחמד לקרוא עם הקפה, היו השורות האלה: מנהל פורום תחבורה ציבורית בתפוז, אנדי רדולצקו, מציין כי... אנדי, למה ישבת בשקט עד עכשיו? יחד עם זאת, אני בטוח שהיה לך הרבה יותר להעיר ממה שנכתב בכתבה.
בשקט בשקט הפורום שלנו קנה מקום
של כבוד בתחום. העיתונאית אתי אפללו פנתה אליי, גם מאחר שכתבתי (יחד עם עוד שותף) עבודה קצרה על ההפרטה עבור אותו פרופ' יורם שיפטן מהכתבה. אמרתי הרבה דברים, ניסיתי להיות אובייקטיבי ולהביא את הלך הרוח כפי שהתבטא בפורום, וכפי שאני רואה אותו בשטח. היה לי עוד המון מה להגיב בנושא, אך אז הייתי עובר מגבולות האובייקטיביות. הכירטוס המשותף שנידון בכתבה היה יכול להיות מיושם כבר לפני כעשור, אז היה קל בהרבה ליישמו עם 4 מפעילים בלבד (אגד, דן, תח"צ ב"ש ועפיפי). שרירים של משרד התחבורה מול אגד וחוסר הסכמה על אופי המכשיר הקורא ועל הכרטיסים טירפדו את העניין, וכעת הרבה יותר קשה להכניס מערכת כירטוס אחידה בריבוי חברות. מה גם שההתעקשות של משרד התחבורה על תקן שונה לקורא הכרטיסים, כמו זה שיש בחברת קווים תמוהה, לאור העובדה שאוטובוסי אגד, אגד+תעבורה, מטרופולין, מטרודן וקונקס כבר משתמשים בסוג אחר. לגבי משרד התחבורה, צר לי שהם טומנים ראשם בחול ומסרבים לקבל את המציאות כפי שהיא. כאשר הם ישלחו פקחים סמויים ב-12 בלילה ויראו איך נהגים נוהגים ומדלגים על תחנות אני אולי אסכים לקבל את טענתם שאין שחר בדברים האמורים בכתבה. לסיום, ארצה להודות בהזדמנות זו לאתי אפללו על הפניה אלי בכתיבת הכתבה ולברך על כתבה עניינית וממצה, שמביעה יפה את הלך הרוח בקרב הנוסעים. הלוואי ונצליח להזיז משהו בנידון... נ.ב. אתי - את תמיד מוזמנת לכתוב בפורום!
 

אורי404

New member
ואיך זה בחו"ל?

בשקט בשקט הפורום שלנו קנה מקום
של כבוד בתחום. העיתונאית אתי אפללו פנתה אליי, גם מאחר שכתבתי (יחד עם עוד שותף) עבודה קצרה על ההפרטה עבור אותו פרופ' יורם שיפטן מהכתבה. אמרתי הרבה דברים, ניסיתי להיות אובייקטיבי ולהביא את הלך הרוח כפי שהתבטא בפורום, וכפי שאני רואה אותו בשטח. היה לי עוד המון מה להגיב בנושא, אך אז הייתי עובר מגבולות האובייקטיביות. הכירטוס המשותף שנידון בכתבה היה יכול להיות מיושם כבר לפני כעשור, אז היה קל בהרבה ליישמו עם 4 מפעילים בלבד (אגד, דן, תח"צ ב"ש ועפיפי). שרירים של משרד התחבורה מול אגד וחוסר הסכמה על אופי המכשיר הקורא ועל הכרטיסים טירפדו את העניין, וכעת הרבה יותר קשה להכניס מערכת כירטוס אחידה בריבוי חברות. מה גם שההתעקשות של משרד התחבורה על תקן שונה לקורא הכרטיסים, כמו זה שיש בחברת קווים תמוהה, לאור העובדה שאוטובוסי אגד, אגד+תעבורה, מטרופולין, מטרודן וקונקס כבר משתמשים בסוג אחר. לגבי משרד התחבורה, צר לי שהם טומנים ראשם בחול ומסרבים לקבל את המציאות כפי שהיא. כאשר הם ישלחו פקחים סמויים ב-12 בלילה ויראו איך נהגים נוהגים ומדלגים על תחנות אני אולי אסכים לקבל את טענתם שאין שחר בדברים האמורים בכתבה. לסיום, ארצה להודות בהזדמנות זו לאתי אפללו על הפניה אלי בכתיבת הכתבה ולברך על כתבה עניינית וממצה, שמביעה יפה את הלך הרוח בקרב הנוסעים. הלוואי ונצליח להזיז משהו בנידון... נ.ב. אתי - את תמיד מוזמנת לכתוב בפורום!
ואיך זה בחו"ל?
ללא מעט מן הגולשים יצא לטייל בחו"ל או לגור שם. הרי ישנם איזורים שבהם ישנם מפעילים רבים של אוטובוסים, של רכבות "כבדות", של רכבות "קלות" ו/א רכבות ותחתיות וכו'. יתר על כן, אין מפעיל אחד לרכבות השונות, אלא שבתוך כל הקטגוריות השונות ישנם מספר מפעילים בנוסף למפעילים השונים של האוטובוסים. האם במצב שכזה בחו"ל קיים כרטוס משותף? אם לא בין כל המפעילים גם יחד האם קיים כרטוס משותף בין מספר גבוה של חברות, שנוח ושימושי עבור ציבור הנוסעים? אם קיים כרטוס כזה בחו"ל ואפילו אם לא בין כל המפעילים, אלא אצל חלקם, לא מובן לי מדוע במדינתינו זה אמור להיות מסובך שבכל איזור מסויים יהיה כרטוס משותף של חברות האוטובוסים ורכבת ישראל.
 

harhanegev

New member
אני מקוה שהמדברים על "חו"ל"

ואיך זה בחו"ל?
ללא מעט מן הגולשים יצא לטייל בחו"ל או לגור שם. הרי ישנם איזורים שבהם ישנם מפעילים רבים של אוטובוסים, של רכבות "כבדות", של רכבות "קלות" ו/א רכבות ותחתיות וכו'. יתר על כן, אין מפעיל אחד לרכבות השונות, אלא שבתוך כל הקטגוריות השונות ישנם מספר מפעילים בנוסף למפעילים השונים של האוטובוסים. האם במצב שכזה בחו"ל קיים כרטוס משותף? אם לא בין כל המפעילים גם יחד האם קיים כרטוס משותף בין מספר גבוה של חברות, שנוח ושימושי עבור ציבור הנוסעים? אם קיים כרטוס כזה בחו"ל ואפילו אם לא בין כל המפעילים, אלא אצל חלקם, לא מובן לי מדוע במדינתינו זה אמור להיות מסובך שבכל איזור מסויים יהיה כרטוס משותף של חברות האוטובוסים ורכבת ישראל.
אני מקוה שהמדברים על "חו"ל"
לא מתכוונים רק למדגם אפסי ובלתי מייצג של 20-30 מדינות, אלא באמת לרוב מדינות העולם (יש יותר מ-200 כאלה. מי שרוצה לשמוע קצת על מה שקורה מחוץ לצרפת, מוזמן לקרוא ב"אגד - תחנות וקוים" של מיכלסון על התערבות יועצי אגד באתיופיה, עקב הזמתנם לשם).
 

mucool2

New member
לא מכל המדינות צריך לקחת דוגמא

אני מקוה שהמדברים על "חו"ל"
לא מתכוונים רק למדגם אפסי ובלתי מייצג של 20-30 מדינות, אלא באמת לרוב מדינות העולם (יש יותר מ-200 כאלה. מי שרוצה לשמוע קצת על מה שקורה מחוץ לצרפת, מוזמן לקרוא ב"אגד - תחנות וקוים" של מיכלסון על התערבות יועצי אגד באתיופיה, עקב הזמתנם לשם).
לא מכל המדינות צריך לקחת דוגמא
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה