מנהלנו היקר ב The Marker הבוקר

מצב
הנושא נעול.

harhanegev

New member
אמת ויציב,

לא מכל המדינות צריך לקחת דוגמא
אמת ויציב,
לא צריך לקחת דוגמא מהגרועים, ועם זאת חשוב לא להשפיל את עצמנו ולראות את מדינת ישראל כמדינה כביכול מפגרת בזמן שהיא אחת מהמתקדמות ביותר בעולם בתחומים רבים.
 
בכל הערים מרובות התח"צ שביקרתי

ואיך זה בחו"ל?
ללא מעט מן הגולשים יצא לטייל בחו"ל או לגור שם. הרי ישנם איזורים שבהם ישנם מפעילים רבים של אוטובוסים, של רכבות "כבדות", של רכבות "קלות" ו/א רכבות ותחתיות וכו'. יתר על כן, אין מפעיל אחד לרכבות השונות, אלא שבתוך כל הקטגוריות השונות ישנם מספר מפעילים בנוסף למפעילים השונים של האוטובוסים. האם במצב שכזה בחו"ל קיים כרטוס משותף? אם לא בין כל המפעילים גם יחד האם קיים כרטוס משותף בין מספר גבוה של חברות, שנוח ושימושי עבור ציבור הנוסעים? אם קיים כרטוס כזה בחו"ל ואפילו אם לא בין כל המפעילים, אלא אצל חלקם, לא מובן לי מדוע במדינתינו זה אמור להיות מסובך שבכל איזור מסויים יהיה כרטוס משותף של חברות האוטובוסים ורכבת ישראל.
בכל הערים מרובות התח"צ שביקרתי
יש כירטוס משותף. לפעמים הכרטיס המשותף יהיה מעט יקר יותר מכרטיס לאמצעי אחד בלבד (כמו בדבלין), ולפעמים יש רק כרטיס משותף (כמו בברלין), כאשר התעריפים נקבעים לפי מרחקי הנסיעה והמרחק ממרכז העיר. בבוקרשט, אם אני לא טועה, יש כרטיסים משותפים לאוטובוס, טרולייבוס וחשמלית מכיוון שמדובר באותו מפעיל, ואילו לרכבת התחתית יש כרטיס אחר. עם זאת, אם זכרוני אינו מטעה, קיימים כרטיסי מנוי שכוללים את כל אמצעי התח"צ.
 

אורי404

New member
תודה, אנדי. מה שתיארתי לעצמי,

בכל הערים מרובות התח"צ שביקרתי
יש כירטוס משותף. לפעמים הכרטיס המשותף יהיה מעט יקר יותר מכרטיס לאמצעי אחד בלבד (כמו בדבלין), ולפעמים יש רק כרטיס משותף (כמו בברלין), כאשר התעריפים נקבעים לפי מרחקי הנסיעה והמרחק ממרכז העיר. בבוקרשט, אם אני לא טועה, יש כרטיסים משותפים לאוטובוס, טרולייבוס וחשמלית מכיוון שמדובר באותו מפעיל, ואילו לרכבת התחתית יש כרטיס אחר. עם זאת, אם זכרוני אינו מטעה, קיימים כרטיסי מנוי שכוללים את כל אמצעי התח"צ.
תודה, אנדי. מה שתיארתי לעצמי,
אל לא הייתי בטוח לגמרי ולכן שאלתי. אתה כותב שבערים מרובות התח"צ קיים כרטוס משותף. יש כרטוס משותף בתל אביב של "דן" עם רכבת ישראל. כאשר קווי בקעת אונו עברו מ"דן" לחברת "קווים", קווים אלו בוטלו. עם "אגד" לא היה ואין כרטוס בתל אביב משותף עם "דן" ועם הרכבת. לסיכום, אם בחו"ל עם כל התח"צ הרב והמגוון קיימים כרטיסים משותפים באופן זה או אחר, בארץ זו אמורה להיות פחות בעיה ואני מתאר לעצמי שזה רק בגלל בירוקרטיות שונות.
 
בירוקטיות שנמשכות עשור?

תודה, אנדי. מה שתיארתי לעצמי,
אל לא הייתי בטוח לגמרי ולכן שאלתי. אתה כותב שבערים מרובות התח"צ קיים כרטוס משותף. יש כרטוס משותף בתל אביב של "דן" עם רכבת ישראל. כאשר קווי בקעת אונו עברו מ"דן" לחברת "קווים", קווים אלו בוטלו. עם "אגד" לא היה ואין כרטוס בתל אביב משותף עם "דן" ועם הרכבת. לסיכום, אם בחו"ל עם כל התח"צ הרב והמגוון קיימים כרטיסים משותפים באופן זה או אחר, בארץ זו אמורה להיות פחות בעיה ואני מתאר לעצמי שזה רק בגלל בירוקרטיות שונות.
בירוקטיות שנמשכות עשור?
 

אורי404

New member
מהי לדעתך הסיבה?

בירוקטיות שנמשכות עשור?
מהי לדעתך הסיבה?
אני לא יודע על אותו מקרה. אבל, בכותרת שאלת על בירוקרטיות שנמשכות עשור: אז תתפלא. בלי קשר לאותו נושא ספיציפי, בירוקרטיות יכולות לגרור בירוקרטיות אחרות ולכן העיכובים.
 
כל מיני גורמים אינטרסנטיים מושכים

מהי לדעתך הסיבה?
אני לא יודע על אותו מקרה. אבל, בכותרת שאלת על בירוקרטיות שנמשכות עשור: אז תתפלא. בלי קשר לאותו נושא ספיציפי, בירוקרטיות יכולות לגרור בירוקרטיות אחרות ולכן העיכובים.
כל מיני גורמים אינטרסנטיים מושכים
בחוטים.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אפילו במדינות "לא מפותחות", כביכול

בכל הערים מרובות התח"צ שביקרתי
יש כירטוס משותף. לפעמים הכרטיס המשותף יהיה מעט יקר יותר מכרטיס לאמצעי אחד בלבד (כמו בדבלין), ולפעמים יש רק כרטיס משותף (כמו בברלין), כאשר התעריפים נקבעים לפי מרחקי הנסיעה והמרחק ממרכז העיר. בבוקרשט, אם אני לא טועה, יש כרטיסים משותפים לאוטובוס, טרולייבוס וחשמלית מכיוון שמדובר באותו מפעיל, ואילו לרכבת התחתית יש כרטיס אחר. עם זאת, אם זכרוני אינו מטעה, קיימים כרטיסי מנוי שכוללים את כל אמצעי התח"צ.
אפילו במדינות "לא מפותחות", כביכול
כמו רוסיה ואקראינה - כרטיס משולב לכל סוגי התחברוה העירונית - אוטובוסים, טרוליבוסים, טראמים, רכבת תחתית - קיימים כבר כמעט שני עשורים, מאז התפרקותה של ברית המועצות. לפני כן הנסיעה בתח"צ הייתה מסובסדת והמחירים היו ממש מצחיקים, אם בכלל מישהו טרח לשלם. ואנדי - קבל חח!
 
תודה! כבוד גדול עבורי להיות מוזכר

אפילו במדינות "לא מפותחות", כביכול
כמו רוסיה ואקראינה - כרטיס משולב לכל סוגי התחברוה העירונית - אוטובוסים, טרוליבוסים, טראמים, רכבת תחתית - קיימים כבר כמעט שני עשורים, מאז התפרקותה של ברית המועצות. לפני כן הנסיעה בתח"צ הייתה מסובסדת והמחירים היו ממש מצחיקים, אם בכלל מישהו טרח לשלם. ואנדי - קבל חח!
תודה! כבוד גדול עבורי להיות מוזכר
באותה כתבה יחד עם שמו של פרופ' יורם שיפטן, ראש לימודי תחבורה וגיאו-אינפורמציה בפקולטה להנדסה אזרחית בטכניון
 

raminec

New member
בסידני יש הכל

בכל הערים מרובות התח"צ שביקרתי
יש כירטוס משותף. לפעמים הכרטיס המשותף יהיה מעט יקר יותר מכרטיס לאמצעי אחד בלבד (כמו בדבלין), ולפעמים יש רק כרטיס משותף (כמו בברלין), כאשר התעריפים נקבעים לפי מרחקי הנסיעה והמרחק ממרכז העיר. בבוקרשט, אם אני לא טועה, יש כרטיסים משותפים לאוטובוס, טרולייבוס וחשמלית מכיוון שמדובר באותו מפעיל, ואילו לרכבת התחתית יש כרטיס אחר. עם זאת, אם זכרוני אינו מטעה, קיימים כרטיסי מנוי שכוללים את כל אמצעי התח"צ.
בסידני יש הכל
החל מכרטיסים לנסיעה בודדת בין שתי תחנות ועד פסים לכל מפעילי התח"צ בעיר מעבורות, אוטובוסים, רכבות קלות ותחתיות לפרקי זמן שונים עם אפשרויות של תמחור נפרד לשעות השיא ושעות off peak. למיטב זכרוני, אבל אולי מישהו כאן יוכל לתקן אותי בעניין, מדובר במספר מפעילים שונים של אמצעי התח"צ בעיר.
 

קובי לו

New member
לא זוכר איך זה בסידני

בסידני יש הכל
החל מכרטיסים לנסיעה בודדת בין שתי תחנות ועד פסים לכל מפעילי התח"צ בעיר מעבורות, אוטובוסים, רכבות קלות ותחתיות לפרקי זמן שונים עם אפשרויות של תמחור נפרד לשעות השיא ושעות off peak. למיטב זכרוני, אבל אולי מישהו כאן יוכל לתקן אותי בעניין, מדובר במספר מפעילים שונים של אמצעי התח"צ בעיר.
לא זוכר איך זה בסידני
מבחינת מפעילים אני מתכוון, אך רמי נ' צדק לחלוטין בתאור אופציות הכרטיסים השונות. מה שכן אני זוכר טוב מאוד זה את מלבורן (טוב בסידני הייתי 3 ימים ובמלבורן 7 חודשים...). שם היו שתי חברות, שלקראת סוף שהותי בה אחת (או שתיהן) נקנו/הוחלפו ע"י קונקס המפורסמת. תמיד, גם כשהיו שתי חברות שונות הכירטוס היה, לעולם, משותף ושקוף אפילו ככה שאדם לא ידע שהוא בעצם קונה כרטיס של חברה א' ולא ב'. בעצם לא היה בלבול שכן לכל חברה היה זכיון על חלק אחר של המטרופולין הסופר דופר ענק בשטחו (מלבורן היא אחת הערים הגדולות בעולם בשטחן. גרים בה 3 מליון איש ומקצה לקצה יש כ-70 ק"מ !!). מרכז העיר נשלט ע"י שתי החברות וזה היה שקוף לנוסע באיזו חברה הוא צריך לקנות כרטיס. היתה מכונה אחת בכל תחנת רכבת וכן בכל חשמלית (טראם) בפנים היתה אותה מכונה (עם לוגו משותף) ככה שזה אפילו לא עניין את 99% מהנוסעים באיזו חברה הם נוסעים. הכרטיסים היו זהים, פיסית, בשתי החברות ואפילו עפ"י הכרטיס לא יכולת לדעת של איזו חברה הוא ! זהו השת"ף הכי טוב לדעתי שיכול להיות קיים בתחום התח"ץ. כשאני כתבתי שהיתה מכונה אחת בכל תחנת רכבת, זה לא הכוונה לכמות המכונות, כי בתחנות רכבת מרכזיות יש מספר מכונות בכל תחנה ותחנה. התכוונתי שבכל המטרופולין הענק הזה יש רק סוג אחד של מכונת כרטוס מבחינת צורה ומבחינת המפעילים. (יש 2 ושלושת רבעי תחנות מרכזיות של רכבת במרכז העיר. הכוונה 2 תחנות ממש ענקיות ועוד 3 בינוניות ששירתו את כל, אבל את כל, הקווים. התחנות הגדולות ממש - ספנסר סטריט שיש בה גם תחנת רכבת בין עירונית ובין יבשתית הכוונה לכל שאר חלקי אוסטרליה. יש בה כ-15 רציפים +-. בנוסף צמוד אליה גם תחנה מרכזית של אוטובוסים לשאר חלקי מלבורן (בעיקר לפרברים ממש מרוחקים) ובעיקר לנמל התעופה, אליו לא מגיעה שום רכבת וכן לשאר חלקי מדינת ויקטוריה ושאר מדינות אוסטרליה. פלינדר סטריט - התחנה הפרברית בהא הידיעה. מבנה מרשים מסוף המאה ה-19. ממוקם ממש במרכז העיר, תרתי משמע. בהרבה ספרי תיירים החזית של התחנה היא הסמל של העיר מלבורן. יש בה 12 רציפים. תחנה מרכזית מלבורן - השם קצת מבלבל, תחנה שנראית כמו של רכבת תחתית, כי היא באמת מתחת לאדמה באזור שבו כל הקווים הפרבריים הם בעצם חלק מהרכבת התחתית של מלבורן. ממוקמת כ-10 דקות הליכה מהירה מפלינדר סטריט. יש בה 4 רציפים בלבד בשני מפלסים תת קרקעיים שונים. תחנת גני פלגסטף - גם כן במלבן המרכזי של העיר, 10 דקות הליכה מהירה מתחנת ספנסר סטריט. גם היא (פלגסטף) חלק בעצם מהרכבת התחתית וכולה מתחת לאדמה. 4 רציפים בשני מפלסים שונים. סגורה בסופי שבוע (כלומר שבת וראשון) !!! וזאת מהסיבה שהיא בלב ה"סיטי" של העסקים וכמעט כמעט שאין בתי מגורים וגם לא בתי מלון בסביבתה. מי שצריך ממש לכתובת בה היא נמצאת יכול ללכת 10 עד 15 דקות מספנסר סטריט או לקחת מונית או לקחת מספר חשמליות שנוסעות צמוד לתחנה זו. ככה שיש גם כיסוי תח"צי לאזור שלה בסופ"ש. ממילא כל הכרטיסים למעט כרטיס לנסיעה בודדת מאפשר נסיעה ברכבת וגם בטראמים וגם באוטובוסים. שת"ף אמיתי ומוחלט. תחנת הפרלמנט - נמצאת 2 דקות הליכה איטית מהפרלמנט של מדינת ויקטוריה, אשר מלבורן היא בירתה. גם כן תחנה תת קרקעית שמעין רכבת תחתית. 4 רציפים בשני מפלסים שונים. קצת רחוקה משאר התחנות הפרבריות, אבל שלא כמו גני פלגסטף היא כן פעילה 7 ימים בשבוע. כמו כן עוברים צמוד אליה מספר קווי חשמליות ואין שום בעיה בפועל לתפוס מונית ספיישל).
 

אורי404

New member
תודה לרמי ולקובי.

בסידני יש הכל
החל מכרטיסים לנסיעה בודדת בין שתי תחנות ועד פסים לכל מפעילי התח"צ בעיר מעבורות, אוטובוסים, רכבות קלות ותחתיות לפרקי זמן שונים עם אפשרויות של תמחור נפרד לשעות השיא ושעות off peak. למיטב זכרוני, אבל אולי מישהו כאן יוכל לתקן אותי בעניין, מדובר במספר מפעילים שונים של אמצעי התח"צ בעיר.
תודה לרמי ולקובי.
 

yblumann

New member
פרטתי בעבר את העקרונות בלונדון-

ואיך זה בחו"ל?
ללא מעט מן הגולשים יצא לטייל בחו"ל או לגור שם. הרי ישנם איזורים שבהם ישנם מפעילים רבים של אוטובוסים, של רכבות "כבדות", של רכבות "קלות" ו/א רכבות ותחתיות וכו'. יתר על כן, אין מפעיל אחד לרכבות השונות, אלא שבתוך כל הקטגוריות השונות ישנם מספר מפעילים בנוסף למפעילים השונים של האוטובוסים. האם במצב שכזה בחו"ל קיים כרטוס משותף? אם לא בין כל המפעילים גם יחד האם קיים כרטוס משותף בין מספר גבוה של חברות, שנוח ושימושי עבור ציבור הנוסעים? אם קיים כרטוס כזה בחו"ל ואפילו אם לא בין כל המפעילים, אלא אצל חלקם, לא מובן לי מדוע במדינתינו זה אמור להיות מסובך שבכל איזור מסויים יהיה כרטוס משותף של חברות האוטובוסים ורכבת ישראל.
פרטתי בעבר את העקרונות בלונדון-
 
זה נכון לגבי מכשיר הכרטוס..מנין לך?

בשקט בשקט הפורום שלנו קנה מקום
של כבוד בתחום. העיתונאית אתי אפללו פנתה אליי, גם מאחר שכתבתי (יחד עם עוד שותף) עבודה קצרה על ההפרטה עבור אותו פרופ' יורם שיפטן מהכתבה. אמרתי הרבה דברים, ניסיתי להיות אובייקטיבי ולהביא את הלך הרוח כפי שהתבטא בפורום, וכפי שאני רואה אותו בשטח. היה לי עוד המון מה להגיב בנושא, אך אז הייתי עובר מגבולות האובייקטיביות. הכירטוס המשותף שנידון בכתבה היה יכול להיות מיושם כבר לפני כעשור, אז היה קל בהרבה ליישמו עם 4 מפעילים בלבד (אגד, דן, תח"צ ב"ש ועפיפי). שרירים של משרד התחבורה מול אגד וחוסר הסכמה על אופי המכשיר הקורא ועל הכרטיסים טירפדו את העניין, וכעת הרבה יותר קשה להכניס מערכת כירטוס אחידה בריבוי חברות. מה גם שההתעקשות של משרד התחבורה על תקן שונה לקורא הכרטיסים, כמו זה שיש בחברת קווים תמוהה, לאור העובדה שאוטובוסי אגד, אגד+תעבורה, מטרופולין, מטרודן וקונקס כבר משתמשים בסוג אחר. לגבי משרד התחבורה, צר לי שהם טומנים ראשם בחול ומסרבים לקבל את המציאות כפי שהיא. כאשר הם ישלחו פקחים סמויים ב-12 בלילה ויראו איך נהגים נוהגים ומדלגים על תחנות אני אולי אסכים לקבל את טענתם שאין שחר בדברים האמורים בכתבה. לסיום, ארצה להודות בהזדמנות זו לאתי אפללו על הפניה אלי בכתיבת הכתבה ולברך על כתבה עניינית וממצה, שמביעה יפה את הלך הרוח בקרב הנוסעים. הלוואי ונצליח להזיז משהו בנידון... נ.ב. אתי - את תמיד מוזמנת לכתוב בפורום!
זה נכון לגבי מכשיר הכרטוס..מנין לך?
 

harhanegev

New member
אם כבר אתה כזה בכיר באגד,

זה נכון לגבי מכשיר הכרטוס..מנין לך?
אם כבר אתה כזה בכיר באגד,
למה המערכת הממוחשבת שלכם לשאלות בשפה חופשית לא מכירה בצמת רעננה צפון, ובהרבה מאוד ישובים המוכרים היטב למחשבי חברת אגד ? למה כאשר מבקשים לוחות זמנים של קו מסוים (במערכת החדשה), המערכת לעיתים קרובות פשוט מסרבת? למה כאשר מבקשים לדעת שעות יציאה של קו לפי מספר קו ותחנת מוצא, מקבלים לעיתים קרובות תשובה שקרית שאין זמנים כלל? ולמה, כאשר פניתי ל"צור קשר" שלכם קיבלתי תשובות שטוענות שאני לא יודע ולא מבין כלום וככה זה באמת צריך להיות, ובתגובות לשאלות שלא שאלתי, בחינת "שאל חיטים וענה לו בשעורים" ? עם התנהגות כזאת, בכלל לא פלא שיש אנשים רבים מאוד שיש להם שם רע על אגד ומעדיפים חאפרים למרות היותם גרועים בהרבה.
 

harhanegev

New member
ולמען הבהר כל ספק,

אם כבר אתה כזה בכיר באגד,
למה המערכת הממוחשבת שלכם לשאלות בשפה חופשית לא מכירה בצמת רעננה צפון, ובהרבה מאוד ישובים המוכרים היטב למחשבי חברת אגד ? למה כאשר מבקשים לוחות זמנים של קו מסוים (במערכת החדשה), המערכת לעיתים קרובות פשוט מסרבת? למה כאשר מבקשים לדעת שעות יציאה של קו לפי מספר קו ותחנת מוצא, מקבלים לעיתים קרובות תשובה שקרית שאין זמנים כלל? ולמה, כאשר פניתי ל"צור קשר" שלכם קיבלתי תשובות שטוענות שאני לא יודע ולא מבין כלום וככה זה באמת צריך להיות, ובתגובות לשאלות שלא שאלתי, בחינת "שאל חיטים וענה לו בשעורים" ? עם התנהגות כזאת, בכלל לא פלא שיש אנשים רבים מאוד שיש להם שם רע על אגד ומעדיפים חאפרים למרות היותם גרועים בהרבה.
ולמען הבהר כל ספק,
באומרי "התנהגות כזאת", אני מתכוון כמובן להתנהגות של העונה לפניות אשר קוראת ברפרוף את הפניה ויורה כחץ תושבות מבזות ומשפילות לחלק מהפונים.
 
אני אענה לך ...הר הנגב...

אם כבר אתה כזה בכיר באגד,
למה המערכת הממוחשבת שלכם לשאלות בשפה חופשית לא מכירה בצמת רעננה צפון, ובהרבה מאוד ישובים המוכרים היטב למחשבי חברת אגד ? למה כאשר מבקשים לוחות זמנים של קו מסוים (במערכת החדשה), המערכת לעיתים קרובות פשוט מסרבת? למה כאשר מבקשים לדעת שעות יציאה של קו לפי מספר קו ותחנת מוצא, מקבלים לעיתים קרובות תשובה שקרית שאין זמנים כלל? ולמה, כאשר פניתי ל"צור קשר" שלכם קיבלתי תשובות שטוענות שאני לא יודע ולא מבין כלום וככה זה באמת צריך להיות, ובתגובות לשאלות שלא שאלתי, בחינת "שאל חיטים וענה לו בשעורים" ? עם התנהגות כזאת, בכלל לא פלא שיש אנשים רבים מאוד שיש להם שם רע על אגד ומעדיפים חאפרים למרות היותם גרועים בהרבה.
אני אענה לך ...הר הנגב...
ואחלק ברשותך תשובתי ...כותרת ותוכן. כותרת: מי אמר??? תוכן: למה אתה חושב שאני הכתובת לשאלות אלו??? עכשיו לפני שאתה מגיב, חכה רגע וחשוב.. 1. ".מממממ....אולי הטייגר הזה מכיר מישהו שיש לו תשובות לשאלות שלי?" 2. "אולי בגלל שעד עכשיו הטייגר הזה קורא את התגובות הענייניות שלי ואת הביקורת הבונה שלי הוא יכול לחבר אותי ישירות לאוזנו של האחראי אתר, וביחד ננסה לפתור תקלות?" __________________ בברכה ובידידות טייגר רויאל לא אוהב את אילת כי חם לו
 
נ.ב.../images/Emo70.gif

אני אענה לך ...הר הנגב...
ואחלק ברשותך תשובתי ...כותרת ותוכן. כותרת: מי אמר??? תוכן: למה אתה חושב שאני הכתובת לשאלות אלו??? עכשיו לפני שאתה מגיב, חכה רגע וחשוב.. 1. ".מממממ....אולי הטייגר הזה מכיר מישהו שיש לו תשובות לשאלות שלי?" 2. "אולי בגלל שעד עכשיו הטייגר הזה קורא את התגובות הענייניות שלי ואת הביקורת הבונה שלי הוא יכול לחבר אותי ישירות לאוזנו של האחראי אתר, וביחד ננסה לפתור תקלות?" __________________ בברכה ובידידות טייגר רויאל לא אוהב את אילת כי חם לו
נ.ב.

השבוע, אני מקוה, תיבדק טענה שלך לגבי קו מסוים שגם אני אהבתי מאוד וצר לי שהוא קוצר
 

harhanegev

New member
תודה על ההתייחסות,

נ.ב.

השבוע, אני מקוה, תיבדק טענה שלך לגבי קו מסוים שגם אני אהבתי מאוד וצר לי שהוא קוצר
תודה על ההתייחסות,
ואני אכן אשמח מאוד להיות בקשר ישיר עם מי שמטפל/ת בענייני מחשוב. ואני חוזר ומדגיש, כי אני מרוצה מחברת אגד כמעט בכל המובנים, ולדעתי חברת אגד היא בכמה רמות מעל כל השאר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה