ממשלה וכו'

ממשלה וכו'

ממלא מקום ראש הממשלה- אהוד אולמרט משנה לראש הממשלה- שמעון פרס, סגן ראש הממשלה- סילבן שלום מה ההבדל בין שלושת התפקידים האלו?
 

talik

New member
לדעתי....

לסגן ראש הממשלה וראש הממשלה יש תפקידים שונים. ממלא המקום שלו מחליף אותו במקרה שהוא אינו יכול לתפקד, ואילו משנה לראש הממשלה הוא בסך הכל כינוי שהוסיפו בשביל לרצות את שמעון פרס כשנכנס לממשלה, כשבעצם המשמעות היא שיש לו כמה תפקידים בכירים, אך הוא לא יכול להחליף את ראש הממשלה במקרה שאינו מתפקד. אני לא בטוח כמובן.
 

emh

Member
להבנתי....

סגן רוה"מ - הוא גם שר החוץ, ולכן הוא כל הזמן יתפקד כסגן בלבד משום שמתוקף תפקידו הוא אמור לבקר בחו"ל פעמים רבות. ממלא מקום רוה"מ - יחליף את אריק שרון כשהוא אינו יכול להופיע מכל סיבה. משנה לרוה"מ - תפקיד חדש שכנראה לוקח חלק מהתפקיד של ממלא המקום.
 
הרס הדמוקרטיה, כמובן.

די מחריד אותי המינוי של שמעון פרס שהוא שינוי חוק היסוד לכנסת למען כל מיני גחמות פרלמנטריות ואינטרסים פוליטים, ולא פחות מפגיעה בבסיס החוקתי, המעורער ביותר כיום, של המדינה. אתה מוזמן לקרוא גם כאן. וכן, אני מודעת לעובדה שזה לא מה ששאלת.
 

Amirmel

New member
אבל

בסוף לא שינו את חוק היסוד. פשוט הקימו משרד ממשלתי חדש - משרד המשנה לראש הממשלה ובראשו עומד שר שתארו הוא המשנה לראש הממשלה. מבחינת החוק אין הבדל בינו לכל שר אחר
 
תודה לכם../images/Emo13.gif+ נצלוש[?] ממשל אמריקאי

קודם כל, תודה לכל אלו שענו
אממ עוד שאלה (יותר נכון בקשת טובה): מישהו יכול לכתוב בבקשה (או להפנות אותי לאתר שכתוב בו, אני לא מצאתי
) תפקידים בכירים בממשל ארה"ב?
 

Amirmel

New member
תפקידים בכירים בממשל ארה"ב

מצורף קישור לשרי הקבינט בארה"ב. מלבדם יש עוד כמה נושאי תפקידים בכירים (למשל היועץ לביטחון לאומי).
 

arye9

New member
משנה לראש הממשלה

תפקיד מכובד מאד מאד, כמו: שר לעיניני פיתוח אזורי
 
למעלה