כמה דברים, בקשר לתותחנים ובכלל
נכון מה שאמרת שאפשר לשחק עם הקב"א, וההקצאות של הקב"א נקבעות מראש עוד לפני שראשון המתגייסים שם את רגלו בבקו"ם. עפ"י מה שצה"ל קבע, לתותחנים יהיה את הקצעות הקב"א הגבוהות ביותר בצה"ל, וככה גם יוצא שממוצע הקב"א של החיל הוא הגבוה בצה"ל- זאת עובדה. כל זה בשל הצורך בחיל התותחנים לשדרת קצונה ופיקוד ברמה גבוהה יותר מאשר בשאר חילות צה"ל. לצערו של צה"ל, למרות הרצון לעלות את איכות החיל על ידי הקצאות הקב"א, אין זה אומר שזה מה שקורה בפועל. חייל עם קב"א בשמיים ומוטבציה ברצפה לשירות בחיל, הוא חייל שלא יתקדם לפיקוד ובטח לא לקצונה ולמעשה לא יממש את הפוטנציאל הגלום בו, ולכן מה שחשוב זה לא הנתונים על הנייר אלא זה מה שיש בין שתי האוזניים.