ממה נהנתי ב"מות הנזיר".

ממה נהנתי ב"מות הנזיר".

לא אכתוב כאן המלצות ולא סיכומים , כבר דשו בזה הרבה. אכתוב רק מה מצא חן בעיני. *השפה העשירה. פשוט הייתי המומה מהעושר. הביטויים , הדימויים. (הייתי כשיכורה) *העלילה היתה נאמנה להיסטוריה. שילוב של עלילה דמיונית עם עובדות היסטוריות. *המעבר שלו מגוף ראשון לגוף שלישי, באותו משפט מצא חן בעיני. נתן את ההרגשה גם של מביט מהצד וגם מעורב בסיפור. *המעברים הקיצוניים במצב הרוח של הגיבור. שניה אחת שונא שניה אחת אוהב. נמשך ופתאום נגעל. *ריבוי השמות לאותו אדם . השם היהודי , השם הערבי , הכינוי , המקצוע. (משום מה זה הזכיר לי את ספריו של סולז'ניצין , שבספרות הרוסית , היה משתמש פעם בשם פרטי של האדם , פעם בשם משפחה , פעם בשם הפרטי ושם האב , ועוד שהבנת מיהו מה יצאה הנשמה). *סגנון מיוחד משלו. דימויים הזכירו לי את השפה הערבית , מילים נרדפות (כמו שמחה , גיל , דיצה , רינה והכל באותו המשפט ) הזכירו לי דוקא את אידיש. *מה שגם הפליא אותי , שפרט לחלק הראשון של הספר שחשתי מעט (מאד) רחמים כלפי הגיבור , לא פיתחתי שום רגש אליו. לא שנאה. לא אהבה. לא רחמים. לא אמפטיה. לא דחיה. ממש כלום. *תיאורים אירוטיים. זאת הפעם הראשונה שאני קוראת תאורים אירוטיים הומוסקסואליים (לא לסביים) והם נראים בפני מקסימים. ולא דוחים. הסופר הצליח כאן לתאר יחסים הומוסקסואליים בצורה יפה ונוגעת ללב , כדבר שיש לשאוף אליו. ****** השפה , כבר אמרתי? ,
 

Ayelet S

New member
"מות הנזיר",סטימצקי ומח' ספרי ילדים

את הסיפור הזה שמעתי מחברה טובה שבימים אלו, שמה פעמיה לכיוון חנות "סטימצקי" על מנת לרכוש את הספר. אז מילא שהמוכרת לא ממש עטה עליה לברר את מבוקשה ובמה תוכל לעזור לה. מילא שהיא נאלצה לחפש את הספר בכוחות עצמה , במדור "ספרות מקור". היה והספר פשוט לא נמצא. כאשר פנתה חברתי למוכרת ושאלה אותה אודות הספר, הצטרפה זאת לחיפושים אך אלו לא נשאו פרי. כאשר המוכרת החליטה להרחיב החיפושים גם לעבר מדורים אחרים , ראו זה פלא...הספרים נמצאו בריאים, שלמים וצחים במדור.....ספרי ילדים. כנראה שמישהו החליט שזהו ספר שנועד לילדים. אין ספק שלפעמים, היצירתיות ב"סטימצקי" עובדת שעות נוספות. אם כי, אין תמיד הדבר לרווחת הקונה.
 

דוסטו

New member
איילתS,לא מבין את הטרוניות ../images/Emo8.gif

מה רע שילדים ישראלים ילמדו קצת על עלילת הדם בדמשק? ובעידן הנוכחי, הם גם צריכים להכיר ולכבד הומוסקסואלים. וברצינות, כבר שנים רבות אני טוען שרוב המוכרים בסטימצקי יכולים באותו כשרון ובאותה התלהבות למכור במקום ספרים תחתוני חוטיני, ביריות וחזיות. או לחצניות, רוכסנים וכפתורים.
 
בכל ענין של תן וקח

תן לעובדים שלך יחס מזלזל , משכורת מינימום , משרה לא מלאה . תגיד להם שזה שאתה אוהב ספרים , זה חלק מהשכר. פטר אותן על כל שטות , שים עליהן מפקחות קשוחות. ומה תקבל? תן לעובדים תמריץ על מכירות , משכורת הוגנת , תנאים. ומה תקבל? ניהלתי חנות סטימצקי שנתיים. ואגב מה רע בחוטיני , ביריות וחזיות?
 

דוסטו

New member
כחמה, את רעבה?

אין שום רע בביריות. גם לא בכפתורים ולחצניות. רק שהכישורים שאני מצפה ממי שעובד בחנות ספרים שונים מאלה שאני מצפה ממוכרי/ות ביריות. וזה מה שאין בסטימצקי. בדר"כ.
 

H e r m i n a

New member
זה נכון

יש ליקוי בסטימצקי וגם אני מכירה אותו מקרוב. אולי כתוצאה של גודל הארגון, הותק , המדושנות.. בכל אופן בחירת העובדים תמוהה מאוד. הדגש על נסיון במכירות בלי לתת את הדעת באיזה תחום היו המכירות. זה יוצא ממש רע. אוירה קשוחה ומלחיצה בד"כ, חשדנות עד כדי פראנויה, ועוד ועוד. לפעמים נדמה שלמישהו שם כבר לא אכפת כמה אלפי שקלים ביום, יותר או פחות. שלא לדבר על הבושות והנזק שעושות מוכרות שאין להן מושג ושלא לדבר או שכן על המשכורת .
 
בואי נתחיל במשהו פשוט

אפילו אם אין לקוחות בחנות אסור לעובדים לקרוא ספר. אין עותקי קריאה לכל הספרים הפופלרים בחנות, או לפחות הספרים שבמבצע ואמורים להמליץ עליהם. האפשרות היחידה שנותרת היא לקנות ספרים, אבל זאת אפשרות גרועה למי שמרויח משכורת מינמום.
 

Rivendell

New member
זה באמת חבל ../images/Emo4.gif

הדבר שאני הכי אוהבת בחנות הקבועה שלי זה שלא משנה מתי אני באה ומי מהמוכרות נמצאת באותו יום - תמיד הן קוראות. זה עושה לי הרגשה של בית
.
 
אני אשמח אם תודיע

להנהלת סטימצקי על כך, כי אני מרגישה שבשביל לקרוא אני צריכה להתחבא.
 

Rivendell

New member
אולי באמת שווה לך לדבר על זה

את מוזמנת לתת קישור להודעתי
. אבל קחי בחשבון שבטח יהיו גם מוכרים שלא ממש ששים לקרוא ספרים וזה לא ממש ימצא חן בעיניהם. ואני "תודיעי", אגב
.
 
זה לא יכריח את המוכרים האחרים

לקרוא ספרים. אני לא מבינה מה הבעיה כאן בכלל. כל המוכרים בחנות אצלינו מתנפלים על עותקי הקריאה החדשים שמגיעים לחנות. זה הבונוס שבלעבוד בסטימצקי. תפסתי גם את כל המוכרות ברגעי קריאה גנובים. רק שכשהן תפסו אותי, הן הזהירו אותי להזהר שלא יתפסו אותי.
 

Ayelet S

New member
אתה יודע מה, דעתי על הרמה

המקצועית של המוכרים בסטימצקי הייתה זהה לשלך, עד לפני חודש ימים. בעת חופשה באילת, במהלך שוטטות יזומה (ובעיקר מאוד מפתיעה
) בין סניפי "סטימצקי" בעיר (הימים היו ימי מבצע "לאומי קארד" וכו') הכרתי מוכרת. ..מעולם אחר. שמה דינה והיא מנהלת סניף סטימצקי "גארדן ביץ'". מה לומר לך? תוך מספר דקות, היא ניפצה לרסיסים את הסטריאוטיפ של אנשי סטימצקי : הפגינה בקיאות מרשימה, המצאות בכל, והחשוב ביותר ידע שניכר היטב היה שהוא נובע אך ורק מקריאה אינטנסיבית. ואני לתומי באתי לעשר דקות ומצאתי את עצמי מבלה איתה שעה שלמה בחנות. ולא, במהלך השעה הזאת, היא לא הזניחה לרגע אחד את הלקוחות האחרים. מאז , אני קצת נוטה להאמין שישנם גם יוצאים מן הכלל, אך כנראה שזה רק עניין של מזל לפגוש אותם. ולכל המעוניינים, כן כתבתי מכתב בו שיבחתי אותה (עם העתק לערי סטימצקי). ולגבי עלילת דמשק, אם זכרוני אינו בוגד בי, הרי שלומדים את זה במסגרת "תולדות עם ישראל" בכיתה י', לא ? נדמה לי שאני למדתי את זה אז, לכי תזכרי כל כך הרבה שנים אחורנית....
 

shira245

New member
בכיתה י' לומדים הרבה דברים

חלקים מאוד שימושיים,חלקם פחות אבל מה שבטוח שעלילת דמשק לא הייתה ביניהם(לפחות בביה"ס שאני לומדת בו). ואם אני לא טועה,כבר לא נבחנים על תוע"י ובטח שלא בכיתה י'.
 

Ayelet S

New member
צודקת. את בחינת הבגרות בתע"י,

ברמה של של יחידת לימוד אחת, נהגו לעשות, כך בזמני לפחות, בכיתה י"א. וזה היווה את חלקו הראשון של המבחן ב"דברי הימים" (הסיטוריה) שאת היחידה הנוספת בו , עשינו בכיתה י"ב, בהיסטוריה כללית. בכל אופן, זה היה המצב בכיתה י"א, במגמה עיונית, לפני מספר לא מבוטל של שנים. אך כנראה שמאז, עברו הרבה מים על הירדן....
 

קא זו או

New member
ככה נקראת הבחינה בהיסטוריה

היסטוריה חלק א' והיסטוריה חלק ב'. היו בחינוך הטכנולוגי שכתבו מבחן באזרחות במסגרת היחידה השניה ב"ידע העם והמדינה" - כיום כל תלמיד ישראלי חייב לכתוב מבחן בגרות באזרחות ברמה של יחידה אחת. עד כמה שידוע לי, כשלון במבחן הזה לא יקנה זכאות לתעודת בגרות, כמו שכשלון במבחן בהבעה-עברית [ לשון+חיבור] שולל זכאות לתעודת בגרות.
 

shira245

New member
הבחינה בהיסטוריה לא מתמקדת

רק בתוע"י..חלק נרחב מהחומר הוא תוע"י אבל לא רק ולומדים גם על נושאים אחרים(ברה"מ בין 2 מלחמות עולם,מלחה"ע ועוד). ואכן אזרחות זה הוא מקצוע חובה בדיוק כמו ספרות,הבעב עברית,תנ"ך ומתמטיקה, וחייב להיבחן עליו. המקצוע האהוב עלי(היה,סיימתי איתו השנה:).
 

קא זו או

New member
רק הסברתי את מבנה המבחן העיוני

רוצה שאכתוב גם את מספר השאלון? גם בתי אהבה מאוד את המבחן באזרחות. לדעתה זה המבחן היחיד שמעודד לחשוב ולא להקיא סיכומים.
 

arandiera

New member
אני משבחת את דגנית מM הדרך

הזדמן לי להיות יותר מפעם בסטימצקי של אם הדרך, אני לא יכולה לומר שרוב המוכרות שם הדהימו אותי, הן השתדלו מאד אבל היו טובות בעיקר בקופה, שונה מהן דגנית. נמרצת, נלהבת ומאוהבת בכל מה שקשור בספרים. שני דברים היא אמרה שהעלו לי חיוך וגרמו לי לרצות לקנות אצלה שוב: 1. אחת הקונות שאלה אותה על ספר והיא ענתה משהו בסגנון: "אני שנאתי את זה, אבל אולי תשאלי מישהו אחר". זה לא היה הספר היחיד שהיא הביעה עליו חוות דעת שלילית, היא תמיד הקפידה לציין שזו דעתה ושיש דעות אחרות. כששאלתי אותה על ספר של נורית זרחי היא ענתה, שימו לב: 2. אני מאד לא אהבתי, אבל בפורום ספרות וספרים בתפוז (!!) מאד אהבו אותו. אנחנו על המפה.
 
חשבת אולי...

שכמה קונים חביבים נכנסו לחנות, עיינו בספרים, והופ מפה לשם הספר עבר למדור ילדים...
 
למעלה