מלטה יוק - שאראבנגס טאל מודרני פיל מלטה

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
יוק. בסך הכל פלישה של כמה חודשים.

לא לא לא לא לא, לא הבנת
האם יש ביטוי כלשהו למונח 'מלטה יוק' (הדגשה בעיקר על המלה השניה, יוק, קרי לא קיים או איננו בטורקית).

האם המלטזים צוחקים/בזים או כועסים/נעלבים מן הביטוי הזה? ואם כן, האם ראית כיצד?
יוק. בסך הכל פלישה של כמה חודשים.
המלטזים לא עשו הרבה עניין מזה בכל הנוגע לתוכן התיירותי.

באנו בתור תיירים עצמאיים אז הדבר המודרך ביותר שעשינו היה אוטובוס התיירים הפתוח, אבל שם לא היו אוזניות.

ביקרנו גם בבונקר האוויריה שמתחת לכניסה לוואלטה - מה שהיה הפיקוד האווירי במלחמת העולם השניה.

חנויות המזכרות לא בנו על האימרה הטורקית המפורסמת במזה"ת, התוכן התיירותי כלל בין השאר את האלה השמנה ("ג'יגנטייה") שעבדו אותה במקדשים הפרה-היסטוריים, אבירים, צילומי נוף למיניהם, וצלבים מלטזיים. היו גם אוטובוסים ישנים שנטען שהם "אוטובוסים בגוזו" אבל אני חושב שאריבה החליפה אותם באוטובוסים חדישים.
 

Ccyclist

Well-known member
מלטה: שכחתי- לינק לתוכנית הטוק-שואו "שאראבנג"

מלטה יוק - שאראבנגס טאל מודרני פיל מלטה

אתמול חזרנו מסוף שבוע מורחב (5 ימים) במלטה, המדינה החברה הקטנה ביותר באיחוד האירופאי, והמדינה היחידה באיחוד ששפתה המקומית היא שפה שמית (בסיס ערבי למילות חיבור, יחס, פעלים, שמות עצם פשוטים, מספרים, ושכבה גדולה מאד של מושגים מאיטלקית - ככלל כל דבר מופשט יהיה איטלקי, כאשר דברים מודניים יותר הם באנגלית כולל ציון שנים חשובות לפי המספר באנגלית). העניין הוא שהאוטובוסים הישנים שמלטה התפרסמה בזכותם לא היו שם - חברת Arriva המוכרת גם מלונדון (חברת בת של דוייטשה-באהן) מפעילה צי מודרני של אוטובוסים חד-קומתיים קצרים (עם דלת קדמית בלבד) שנראים טוב אך לא הכי עומדים בעומס.

משום שזה היה ביקור קצר לא לקחתי יותר מדי תמונות (אני נח אחרי שוויץ) וממילא כולם בפורום יודעים איך נראה אוטובוס. לפוסט הזה אחבר כמה לינקים ובערב אולי אחבר תמונה או שתיים. רכבות אין במלטה (למרות שהיו בעבר).

לינק לאתר אריבה המלטזי: http://www.arriva.com.mt/home?l=1

חוקי השפה המלטית כולל הבנת האותיות הייחודיות לשפה: http://wikitravel.org/en/Maltese_phrasebook

חיפוש תמונות של אריבה - מלטה: https://www.google.co.uk/search?q=a...a=X&ei=uWxBUoPwCJKzhAe3_ICwAw&ved=0CAkQ_AUoAQ

שלט: "כאן נדבר מלטית" ( "אווניק ניתקלם ביל-מלטי" ) http://museum.wa.gov.au/sites/default/files/imagecache/wam_v2_article_half/collections/maltese.jpg

חדשות הטלויזיה המלטזית ( " ל'-אחבריית " ) - מהשניה ה30, שימו לב בפתיח שאתם באזור של הפצצה ליד הטנק...

לגבי העומס במערכת האוטובוסים של אריבה-מלטה: אריבה בודקת אם ניתן להפעיל באי אוטובוס מפרקי (הרחובות די צרים ומתפתלים, לא הייתי ממליץ להם לנסות) http://tvm.com.mt/news/2013/09/arriva-concludes-bendy-buses-safety-tests/ אבל הבעיה היא בתדירות שאינה עומדת בדרישה. ביום ראשון רצינו לנסוע לוולטה באוטובוס (עניין של רבע שעה נסיעה) כדי לראות את טקס יריית תותח הצהריים " קאנון נסף איל-יום " ויצאנו אולי 40 דקות מראש. עברו שלושה אוטובוסים עמוסים שיעדם וולטה ולא עצרו. בצעד של יאוש לקחנו אוטובוס שיעדו סילמה / גזירה (מעברו השני של המפרץ שמצפון לעיר) ומשם היה קו תיגבור שהיה גם הוא - עמוס לחלוטין מהתחנה הראשונה בה עלינו. אם התדירות הרשמית של הקווים בהם רצינו לנסוע היתה כל 12 דק' (והיו 2 קווים כאלו) הרי שעל אריבה לחשוב על הגברת התדירות לכל 5-6 דקות לפחות בשעות השיא של אחרי הצהריים. אחרי שסיירנו באזור המבצר שמעל לעמדת התותח ובאזור שבו שכנו הבורסה, הפרלמנט וכו' הלכנו ברחוב הראשי של העיר ההיסטורית (בימינו - מדרחוב), שם המסחר הוגבל לחנויות תיירים ומסעדות, כך שהוא משרת את הצרכים התיירותיים של העיר בימי א' אך אינו מסחר מלא. אחרי ישיבה בבית קפה וחזרה לתחנת האוטובוסים הראשית שמחוץ לכניסה לעיר (יש סוג של פער בחומה) היינו שוב בתור ענק לאוטובוסים 12 ו13 ושניהם התחילו באותו הזמן, והתור התפצל ובתוך האוטובוסים היה עמוס במיוחד. אם זה המצב בסוף ספטמבר הרי שבעונת השיא של התיירות ביולי-אוגוסט המצב וודאי עמוס יותר, אך בואו רק נאחל "בקרוב אצלכם"...
מלטה: שכחתי- לינק לתוכנית הטוק-שואו "שאראבנג"
מסתבר שכאשר הטלויזיה המלטזית רצתה להעלות תוכנית טוק-שואו המילה ההגיונית שעלתה היתה "שאראבנג" - אוטובוס.

יתכן שיש לזה קשר למונח הטלויזיוני הבריטי "אמניבוס" - שמציין שידור חוזר רצוף של מספר פרקים באותה הסדרה, בדרך כלל באותו השבוע שהפרקים שודרו יום אחר-יום ( בשלב מסויים היה "אומניבוס" לאופרת הסבון איסטאנדרס )

פרומו על רומנטיקה והפתעה עם קריינית שלא רואים אותה: https://www.youtube.com/watch?v=Vzt8hX-qXig

פרומו עם המנחה הרגיל: https://www.youtube.com/watch?v=krhu7RO7I8I
 

down under

New member
אמניבוס פרושו למען הציבור, בשביל הציבור

מלטה: שכחתי- לינק לתוכנית הטוק-שואו "שאראבנג"
מסתבר שכאשר הטלויזיה המלטזית רצתה להעלות תוכנית טוק-שואו המילה ההגיונית שעלתה היתה "שאראבנג" - אוטובוס.

יתכן שיש לזה קשר למונח הטלויזיוני הבריטי "אמניבוס" - שמציין שידור חוזר רצוף של מספר פרקים באותה הסדרה, בדרך כלל באותו השבוע שהפרקים שודרו יום אחר-יום ( בשלב מסויים היה "אומניבוס" לאופרת הסבון איסטאנדרס )

פרומו על רומנטיקה והפתעה עם קריינית שלא רואים אותה: https://www.youtube.com/watch?v=Vzt8hX-qXig

פרומו עם המנחה הרגיל: https://www.youtube.com/watch?v=krhu7RO7I8I
אמניבוס פרושו למען הציבור, בשביל הציבור
ומכאן הגיעה המלה אוטובוס. הלחמלים של אוטומוביל אומניבוס.
 

ונפלון

New member
מה הם עשו עם כל האוטובוסים הישנים?

מלטה יוק - שאראבנגס טאל מודרני פיל מלטה

אתמול חזרנו מסוף שבוע מורחב (5 ימים) במלטה, המדינה החברה הקטנה ביותר באיחוד האירופאי, והמדינה היחידה באיחוד ששפתה המקומית היא שפה שמית (בסיס ערבי למילות חיבור, יחס, פעלים, שמות עצם פשוטים, מספרים, ושכבה גדולה מאד של מושגים מאיטלקית - ככלל כל דבר מופשט יהיה איטלקי, כאשר דברים מודניים יותר הם באנגלית כולל ציון שנים חשובות לפי המספר באנגלית). העניין הוא שהאוטובוסים הישנים שמלטה התפרסמה בזכותם לא היו שם - חברת Arriva המוכרת גם מלונדון (חברת בת של דוייטשה-באהן) מפעילה צי מודרני של אוטובוסים חד-קומתיים קצרים (עם דלת קדמית בלבד) שנראים טוב אך לא הכי עומדים בעומס.

משום שזה היה ביקור קצר לא לקחתי יותר מדי תמונות (אני נח אחרי שוויץ) וממילא כולם בפורום יודעים איך נראה אוטובוס. לפוסט הזה אחבר כמה לינקים ובערב אולי אחבר תמונה או שתיים. רכבות אין במלטה (למרות שהיו בעבר).

לינק לאתר אריבה המלטזי: http://www.arriva.com.mt/home?l=1

חוקי השפה המלטית כולל הבנת האותיות הייחודיות לשפה: http://wikitravel.org/en/Maltese_phrasebook

חיפוש תמונות של אריבה - מלטה: https://www.google.co.uk/search?q=a...a=X&ei=uWxBUoPwCJKzhAe3_ICwAw&ved=0CAkQ_AUoAQ

שלט: "כאן נדבר מלטית" ( "אווניק ניתקלם ביל-מלטי" ) http://museum.wa.gov.au/sites/default/files/imagecache/wam_v2_article_half/collections/maltese.jpg

חדשות הטלויזיה המלטזית ( " ל'-אחבריית " ) - מהשניה ה30, שימו לב בפתיח שאתם באזור של הפצצה ליד הטנק...

לגבי העומס במערכת האוטובוסים של אריבה-מלטה: אריבה בודקת אם ניתן להפעיל באי אוטובוס מפרקי (הרחובות די צרים ומתפתלים, לא הייתי ממליץ להם לנסות) http://tvm.com.mt/news/2013/09/arriva-concludes-bendy-buses-safety-tests/ אבל הבעיה היא בתדירות שאינה עומדת בדרישה. ביום ראשון רצינו לנסוע לוולטה באוטובוס (עניין של רבע שעה נסיעה) כדי לראות את טקס יריית תותח הצהריים " קאנון נסף איל-יום " ויצאנו אולי 40 דקות מראש. עברו שלושה אוטובוסים עמוסים שיעדם וולטה ולא עצרו. בצעד של יאוש לקחנו אוטובוס שיעדו סילמה / גזירה (מעברו השני של המפרץ שמצפון לעיר) ומשם היה קו תיגבור שהיה גם הוא - עמוס לחלוטין מהתחנה הראשונה בה עלינו. אם התדירות הרשמית של הקווים בהם רצינו לנסוע היתה כל 12 דק' (והיו 2 קווים כאלו) הרי שעל אריבה לחשוב על הגברת התדירות לכל 5-6 דקות לפחות בשעות השיא של אחרי הצהריים. אחרי שסיירנו באזור המבצר שמעל לעמדת התותח ובאזור שבו שכנו הבורסה, הפרלמנט וכו' הלכנו ברחוב הראשי של העיר ההיסטורית (בימינו - מדרחוב), שם המסחר הוגבל לחנויות תיירים ומסעדות, כך שהוא משרת את הצרכים התיירותיים של העיר בימי א' אך אינו מסחר מלא. אחרי ישיבה בבית קפה וחזרה לתחנת האוטובוסים הראשית שמחוץ לכניסה לעיר (יש סוג של פער בחומה) היינו שוב בתור ענק לאוטובוסים 12 ו13 ושניהם התחילו באותו הזמן, והתור התפצל ובתוך האוטובוסים היה עמוס במיוחד. אם זה המצב בסוף ספטמבר הרי שבעונת השיא של התיירות ביולי-אוגוסט המצב וודאי עמוס יותר, אך בואו רק נאחל "בקרוב אצלכם"...
מה הם עשו עם כל האוטובוסים הישנים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה