"מלחמת ההשתלמויות החדשה"

בעז כהן

New member
"מלחמת ההשתלמויות החדשה"../images/Emo59.gif

אחרי "רגיעה" של ארבע שנים,בהן הצליח ארגון המדריכים,לעשות סדר כלשהו בכל עניין הריקודים החדשים וההשתלמויות (ועוד יש מקום לשיפורים,בעיקר בכל מה שקשור לועדת רפרטואר...),הרי שלפתע, יש מאין, קמה לה "עמותת פסטיבל מחולות כרמיאל" (???,כן גם אני לא שמעתי עליה מעודי...),ומכריזה על "השתלמות מדריכים ומרקידים (מה ההבדל??) מס´ 1" (זאת אומרת שצפויות עוד...??).כולנו יודעים במה דברים אמורים.כולנו יודעים מי עומד מאחריהם. אני משתתף בזאת, בקריאתו הנרגשת של יו"ר הארגון, רוני סימן טוב, לכל חברי הארגון,לא ליטול חלק בפגיעה בארגון שלנו.כן חברים,לטעמי, השתתפות בהשתלמות החדשה הזו(שקוראת תיגר עלינו,ועל הישגינו),הן כמחברי ריקודים והן כ"לומדי הריקודים" -משמעה אחת.פגיעה בארגון ובהישגיו: אין יותר ריקודים כפולים;השתלמות בכל חודשיים-שלושה;מניעת הצפת יתר של ריקודים חדשים(אם כי עדיין אפשר וצריך להוריד בכמות) למען לא לפגוע בחברים, אני נמנע מציון שמות,אשר פורסמו בפלייר של אותה השתלמות חדשה,כמחברי ריקודים אשר ילמדו שם את ריקודיהם החדשים. אנא מכם,עוד לא מאוחר לבטל השתתפותכם.חישבו על הארגון שלנו,חישבו על הרוקדים שלנו ושלכם.הרי בעוד יום יומיים,שבוע שבועיים,יקום עוד אי מי ויכריז על השתלמות חדשה.חברים,היינו כבר בסרט הזה.די!! בכל אופן, מתחייב אני בזאת, לא להגיע להשתלמות זו,לא כמשתתף ולא כמחבר ריקודים.מקווה שתצטרפו אליי. הערה:-על גבי המעטפה שנשלחה מאת "עמותת פסטיבל מחולות כרמיאל",היתה חותמת של עיריית כרמיאל.לדעתי העניין חמור.אם עיריית כרמיאל מתחילה לבחוש בקדירה,אולי כדאי שנשקול להעביר את פסטיבל הריקודים שלנו, למקומות אחרים?
 
אינני מסכים

למרות היתרונות בארגון אחד, אינני רואה רע בתחרות (ואף להיפך). לדעתי עדיף מספר ארגונים/עמותות שמשתפים פעולה (בעיקר בנושא רישום ריקודים) מאשר ארגון אחד מונופוליסטי. לא אדבר פה על הטוב והרע בארגון הקיים, העיקר הוא שעדיף לא להשאיר הרבה כוח בידי מתי מעט (ואפילו שנבחרו). לע"ד.
 
מצטרפת לקריאתו של בעז !

אין כל צורך לפתוח עוד חנות מכולת קטנה ליד הסופרמרקט הקיים. יש לשמוח על כך שאת שלושה עשר ההשתלמויות האחרונות הפיק "ארגון היוצרים והמרקידים", בניהולו של רוני סימן טוב, ובפיקוחו של אלי רונן, שעמלו וטרחו רבות ליצור כתובת אחת, קרי הארגון, לכל הצגת ריקודי העם. כמובן שקברניטי הארגון דאגו לפזר את הפקת ההשתלמויות בין מדריכים שונים, כדי לתת את האפשרות לעוד חברים להיות פעילים, ולתת ביטוי לכשרונם. חבל, חבל מאד שעקב סכסוך מר ומיותר, בין שני דמויות מוכרות ביותר (שהתחיל מפסטיבל אילת), ימשכו כוחות מסויימים את העגלה הקיימת, לאותה תקופת חושך עלובה, של עודף השתלמויות, ובלגן אדיר כפי שהיה. יוצרים, מחברים, מרקידים חברים וכל המעוניינים ! אל תתנו יד לבלגן !! תנו לגוף הקיים העושה את מלאכתו נאמנה, ומנוהל היטב על ידי ראשי הארגון, להמשיך במלאכה - אין צורך בהשתלמויות אחרות. מירי.
 
אני כן אשתתף ואתמוך

בועז ידידי, אני מאוד מעריך אותך ואת עבודתך המקצועית, אך בעניין הצפיציפי שהעלית אני חולק עליך ואני בהחלט שולל את גישתך מיסודה. לאירוגון המדריכים לריקודי עם יש תפקידים ומשימות רבות וחשובות שלא כאן המקום לפרט אותן, אך בגדול ניתן לאמר שתפקידן העיקרי הוא "חיזוק תנועת ריקודי העם" על כל המשתמע מכך. לאירגון יש גם מטלה חשובה לא פחות והיא: "שמירה על זכויות המדריכים לריקודי עם". אני מעריך שכמו כל אירגון, חלק מהמשימות מבוצעות בהצלחה מלאה ועל כך יש בהחלט מקום לברך את האירגון ואת העומד בראשו מר רוני סימן טוב, וחלק מהמשימות לא הושגו ועל כך יש מקום לביקורת. אך בגדול זה אופיו של כל אירגון, ובוודאי אירגון שכל הפעילים בו עושים זאת בהתנדבות מלאה ועל חשבון זמנם הפרטי ועל כך יבורכו. במה אני חולק עליך. 1. זכותו של כל אדם, או גוף, חברה, עירייה, או מוסד להקים ולפתוח השתלמות חדשה, אולפן חדש למדריכים, הרקדה של זוגות בשבת בבוקר, נסיעה לאילת למרתון, שכפול כרמיאל באילת, הורה מחולות ראש העין, הורה מימונה, רק ריקודים וותיקים, מעגלים או זוגות, פסטיבל פולקלור חולון, צעדת מחולות בירושלים, ביה"ס הרוקד, אולפן באוניברסיטת ת"א, ירושלים, חייפה, מג´דל אל קרום, טייבה. סוף שבוע בניו ג´רסי, בצרפת או בכל מקום אחר בעולם. בועז ידידי. מה הפרובינציליות הזו המוצגת בדבריך, האם רק לאירגון המדריכים יש זכות ליזום ולעשות לקידום ריקודי העם. אתה מזכיר לי את ההסתדרות של פעם, שרק הם קבעו, איפה יהיה אולפן, מה ילמדו שם, מי ילמדו וכו´. זהו, נגמרה תקופת "הועדה המסדרת", ימי ההסתדרות והמונופול חלפו עברו מהעולם. אנו נמצאים בעיצומו של עולם פלורליסרי, פתוח, יצירתי, עצמאי, מודרני, חי, נושם ובועט וחבל שאתה נמצא עדיין במחשבתך בתקופה "הטרום מודרנית". תן ליוצרים לכתוב כמה ריקודים שהם רוצים, תן ליזמים להקים כמה שיותר אולפנים (עם כללים ואישורים כמובן), תן לאנשים לפרוח, ציבור הרוקדים והמרקידים יסננו את החומר הרב ויקחו ממנו את הטוב ביותר. לידיעתך, אם ההסתדרות והארגונים למינהם היו ממשיכים לשלוט על תנועת ריקודי העם, עדיין פסטיבל המחולות השנתי היה מתקיים בצמח עם כל המשתמע מכך. אני מאחל לשלמה ממן הצלחה מלאה ביוזמתו החדשה והברוכה, אני אסייע לו כמיטב יכולתי בקידום רעיונותיו, שלמה ממן הוא "נכס צאן ברזל" לתנועת ריקודי העם וצריך לדחוף אותו קדימה ולא להכניס לו מקלות בגלגלים. אתה בועז התחייבת שלא תלך להשתלמות של שלמה, אני מקווה שתתעשט, תסתכל לצדדים ותצטרף לדרך הראשית, ואל תישאר תקוע באיזה דרך צדדית. אני ואתה וכל מעגל הרוקדים והמרקידים ניתן יד לכל מי שרוצה לפעול למען קידום ריקודי העם, כמובן שנסייע גם לאירגון המדריכים, שהוא גוף נוסף מרבים אחרים שפועלים למען תנועת ריקודי העם.
 
צריך לתת יד לכל מי שרוצה לפעול -

למען ריקודי עם, בתנאי שזה לא בא לפגוע במפגיע במה שקיים, אכן תחרות דרושה ואף רצויה בכל התחומים, אך צריך לעשות זאת בעדנה ו/או בשיתוף פעולה וללא ללכת אחד נגד השני, אלא ההפך לפרגן האחד לשני, לצערי אני שומעת תגובות וקוראת כאן בין השורות, איני יכולה תמיד להתרשם שהרצון כאן כן שאין מניעים נסתרים מתוך הפעילויות, הלוואי ואני טועה והלוואי שמה שמניע אותכם כאן זה לא מניע עצמי ו/או אגואיסטי אלא באמת פעילות למען המטרה של כולנו - קידום ריקודי עם.
 
שמעון יקר, איני מסכימה איתך.

אני אפתח ברשותך בציטוט שכתבת לבעז : "זהו, נגמרה תקופת "הועדה המסדרת", ימי ההסתדרות והמונופול חלפו עברו מהעולם. אנו נמצאים בעיצומו של עולם פלורליסרי, פתוח, יצירתי, עצמאי, מודרני, חי, נושם ובועט וחבל שאתה נמצא עדיין במחשבתך בתקופה "הטרום מודרנית". תן ליוצרים לכתוב כמה ריקודים שהם רוצים, תן ליזמים להקים כמה שיותר אולפנים (עם כללים ואישורים כמובן), תן לאנשים לפרוח, ציבור הרוקדים והמרקידים יסננו את החומר הרב ויקחו ממנו את הטוב ביותר". בקיצור, שמעון ידידי, אתה רוצה שוב לחזור לתקופת הבלגן והכאוס. אתה וחבריך צריכים להודות ולברך אלף פעמים, על כך שמאפריל שנת 2000 כאשר הארגון לקח על עצמו את המושכות ואיגד את כל עורכי ההשתלמויות תחת גג אחד, אנו רואים את האור בקצה המנהרה. לא היה פשוט וקל לשכנע את שיקר, אשריאל, מישאל וביטון לוותר על ההשתלמויות הפרטיות שלהם, ולהכניס את הכל תחת קורת גג אחד, קרי "השתלמות היוצרים והמדריכים". האם אינך מצליח להבחין ביתרון העצום שיש כיום שהכל נמצא תחת פיקוח ושליטה של קברניטי הארגון רוני סימן טוב ואלי רונן ? (ולו רק מהטעם הפשוט שאין מאז הסדר החדש אף לא ריקוד כפול אחד). האם אתה טוען שאז התקופה היתה טובה ויעילה יותר, שכל אחד משך לכיוון אחר ? אז בוא ואני ארענן את זכרונך בדעתך שלך שאתה הבעת בגליון מספר 48 של "רוקדים" מתאריך פברואר 99 עמוד 20. הנה לך ציטוטים נבחרים מהכתבה "להגיע להשתלמות - כן או לא ?" מתחת לכותרת הראשית "חץ משמעון עשור" "ימי השבת נהרסים בשל עודף השתלמויות, מבזבזים כסף רב על כל המוצרים הנלווים, מנהלים מרדף בלתי פוסק אחרי הלהיטים בכדי לא להשאר מאחור, לא זוכרים את מרבית הריקודים ולבסוף מרגישים כנגררים אחר הרוקדים ולא כמובילים" "אולי זו האמת והמציאות עצמה וצריך פשוט לצמצם באופן משמעותי את מספר ההשתלמויות ואז ירווח לכולם". "מספיק שכל מארגן יעשה השתלמות אחת בשנה, השתלמות טובה שהוקדשה לה מחשבה רבה וכל ריקוד נבחן בקפידה ואז, כך אני מקווה, ירווח לכולם". אם כן שמעון יקר, פעם דעתך היתה קצת שונה. בכבוד רב ובהערכה רבה. מירי.
 
אחרי שרואים את הכוח שצבר הארגון

משנים את הדעה. הפתרון הוא באמצע. לא המון השתלמויות ולא מארגן אחד כל-יכול. לא המון ריקודים חדשים ולא צנזורה ו"שמור לי ואשמור לך".
 
דעתי לא השתנת

מירי שלום. אז הייתי נגד עודף השתלמויות שגוזלות את כל השבתות וגם היום אני נגד עודף השתלמויות, אבל אין לזה שום קשר לעובדה שאני בהחלט בעד מצב שבוא לכל אחד תהייה את הזכות הבסיסית לפעול על פי דרכו, ליזום וליצור. מעבר לזאת, כדאי שתדעי שעוד לפני שההשתלמויות עברו לאירגון המדריכים, יוצרי ההשתלמויות הגיעו להסדר משותף שהיה מקובל על כולם לגבי מס´ ההשתלמויות ואי כפילות בריקודים. את כתבת, "האם אינך מצליח להבחין ביתרון העצום שיש כיום שהכל נמצא תחת פיקוח ושליטה של קברניטי הארגון רוני סימן טוב ואלי רונן ? אני רוצה שתדעי שאני נגד ובאופן חד משמעי שיהיה "פיקוח ושליטה" לא של זה ולא של אחר. כל "פיקוח ושליטה" רק בולם יזמות, רעננות והתחדשות ובמיוחד בתחום האומנות (וריקודי עם זה סוג של אומנות ויצירה). לידיעתך, מאז שהארגון לקח על עצמו את ההשתלמויות, מספרן לא פחת, ומס´ הריקודים שהופצו שלא דרך ההשתלמות לא ירד, ההבדל היחיד הוא שאם עד תקופה מסויימת היה כתוב בהזמנה "השתלמות מישאל, או גדי או שיקר או כל אחד אחר" היום מצורפת לזה כותרת "אירגון המדריכיםמ לריקודי עם", האם זה השינוי הגדול? ולסיום מירי, אני גם בעד שינוי דיעה, אבוי לנו אם נישאר נעולים לנצח על אותן דיעות מבלי רצון או יכולת לשנותן בהתאם למציאות המשתנה.
 
שמעון ומירי - השתלמויות

המצוקה בריבוי ריקודים חדשים לא תפתר בפיקוח. הרי במצרים כבר למדנו בעבר: "כאשר יענו אותו , כן ירבה וכן יפרוץ". היוצרים שלנו , ורצון היצירה הוא פועל יוצא של צורך נפשי - להתבלט. המצב החברתי בארץ , מאלץ אנשים לצוף על פני השטח. ריקודי עם - מהוים קרש קפיצה , להעלאת סטטוס, ומוביליות בחברה. איש לא יוותר על זה. בעיקר, בימי המיתון הנופלים עלינו. הרעיון של יצירת כאוס, ואיש הישר בעיניו יעשה, הוא שיטת הריפוי של הסבתא: לזרות מלח על הפצעים. זה כואב בתחילה אבל אחר כך - מרפא. כלומר, אחרי שיהיה מבול של ריקודים חדשים, הכל יתמוטט ויגיעו אל הממוצע (דעת הרמב"ם). הרי כך קרה במגדל בבל. ככל שעלו לגובה - התקרבו להרס המוחלט. שוב לאפס. הסדקים בבנין של ריקודי עם רואים כבר היום. החוגים קטנים, המתחילים לא באים, והחוגים וההרקדות של "הנוסטלגיה" - פורחים. זו ההוכחה לאי נחת שחשים הרוקדים , בעיקבות "המבול". צריך להקשות על ההפצה של הריקודים. בסין צמצמו את הילודה בחוק - כאשר התקרבו לקטסטרופה. השאלה - איך נצמצם את ההפצה בריקודי עם? אם יהיו 100 השתלמויות בשבוע - תפסק התחרות בין מארגני ההשתלמויות. איש את אחיו יאכלו. וכבר קרה שמארגי השתלמות עמדו באולם גדול, עם מעט אנשים. וכל השקעתם ירדה לטימיון. האירגון קיבל על עצמו את ההשתלמויות , כאשר מארגני ההשתלמויות עייפו מהתחרות. למה הדבר דומה ? למשל התרנגולים. שני תרנגולים "ג´בארים" נאבקו על השליטה בלול. כל אחד נקר בחברו עד זוב דם , ניצח החזק שביניהם , הרג את המתחרה והתמוטט. או אז יצא מהפינה אפרוח קטן, נקש בראשו של המנצח והרגו. מאז הוא שלט בלול. בהיסטוריה ידועה האימרה של פירוס - עוד ניצחון כזה ואבדתי תנו להם להתחרות , עד שיתעיפו. הרוקדים והמדריכים יהיו "המחנכים".
 

בעז כהן

New member
../images/Emo24.gifשלום יענקלה

האםאתה בסיפא של דבריך,מצטרף להצהרתי שלא להגיע לאותה השתלמות?? ד"ש מאשתי.מאד התרשמה ונהנתה ממך.
 
בועז ידידי - דברי טעם אבל

קראתי את מכתבך לשמעון - כמה פעמים. יש בהם היגיון. אבל מפריע לי שהכל נסוב סביב האנשים , כלומר, הבנתי מדבריך , כאילו - הבעיה אישית. אם תבחר ועדה (אנשים אחרים) שונה - יהיה יותר טוב. לא הועדה היא הבעיה. שיטת הפצת הריקודים לקויה. לא נותנים לשוק (לטבע - בחינוך) לעשות את שלו. שייצרו ריקודים , כמה שירצו, שיעשו כמה השתלמויות שירצו. אל תפחד. תהיה ברירה טבעית. כל המאצ´ואים בתחילה יכולים להתאכזב ולמצוא את מקומם בהמשך. שכחת כמה פעמים באת להשתלמות והאולם היה ריק. וכשבוחרים להדרכה ,ריקודים מההשתלמות - אין ברירה טבעית. בכל ועדה שתקים יהיה שיקול של קח ותן. אנחנו עם כזה מהמפלגות ועד ריקודי עם. שמור לי ואשמור לך. למסקנה זו הגעתי אחרי שקראתי את דבריך הנרגשים הראשונים, ודברי שמעון. מאחל לך כל טוב. ד"ש למשפחה. בקשר להשתתפותי בהשתלמויות , בדרך כלל - הן סלקטיביות, בלי כל קשר - מי עושה אותן. כשאני יכול ורוצה - אני בא. בגילי, מותר להיות חבר של כולם . (אנא, בלי להזכיר לי את הימים "הטובים").
 

בעז כהן

New member
האמנם יענקלה היקר?

אז יופי.שייחברו כמה ריקודים שירצו.שיעשו השתלמויות רבות מספור.אין בעיה.אבל,מה יקרה ידידי,וסביר להניח שיקרה,יילמדו בהשתלמויות מתחרות שונות,שניים או שלושה ריקודים על אותו שיר? כפי שהיה עד לא מזמן? נניח,סתם לצורך הדיון,ששלמה ארצי,או שלומי שבת או שרית חדד (הלהיטים התורנים),פתאום מחדשים שיר ישן-שלאגר!!!-ומתברר שבעבר חיברת(או מישהו אחר..)לו ריקוד,שכבר איננו נרקד מזה שנים-אולי רק בחוגי הנוסטלגיה פה ושם.והנה,מחברים לו ריקוד חדש,אחד או שניים.אז מה? גם כאן חלים חוקי הברירה הטבעית??? לא יעזור יענקלה ידידי.חייב להיות סדר.והסדר מתחיל בארגון בו חברים כולנו.ובאמת הינך חושב שאין אפשרות להקים ועדת רפרטואר נטולת אינטרסים אישיים??? אני בהחלט מאמין שניתן.ואפילו הייתי מציע את מושיקו הלוי ואותך לועדה הזו!
 
מה הקשר?

בין ריקודים כפולים לועדת רפרטואר? צריך להיות אדם אחד / גוף אחד שידאג ל"תפיסת שירים". אין קשר בין זה לבין השתלמויות רבות, מעטות, ארגונים שונים, "אישור" ריקודים (צנזורה) וכדומה. לדעתי, אין אפשרות להקים ועדת רפרטואר נטולת אינטרסים אישיים. יבחרו לועדה פוליטיקאים כי הם הכי טובים בלמכור את עצמם ולכן יהיו אינטרסים. ניסו לשכנע אותי בעבר ב"אובייקטיביות" של הארגון ואמרתי שאינני בקיא בפרטים. בהשתלמות האחרונה הקשבתי לשיחה בין בכיר בארגון לבין יוצר מפורסם וראיתי במו עיניי את הפרוטקציה. עכשיו אני בקיא. "לשחוק עושים לחם ויין ישמח חיים והכסף יענה את הכל" (קהלת י, 19)
 
דני - הבהרה בבקשה../images/Emo92.gif

הבנתי כל שאמרת במכתבך הנושא את הכותרת: "מה הקשר", פרט למשפט "עכשיו אני בקיא". האם האות ב´ קמוצה או שוויה? לי נראית האפשרות השניה. שכן פסוק אחר מחזק את תיאור המצב (וגם של השיחה) שהבאת וזה יכול להיות התוצאה של הפסוק שהבאת: " כהתעות שיכור בקיאו" ( ישעיה י"ט, 14 ). ששי
 
שמעון - תרתי דסתרי?

שמעון היקר, אני בעד הגישה האומרת "אלף פרחים יפרחו" - פרחים ולא עשבי בר. בדבריך הנאמרים בלהט מובעים רגשות עזים. אתה משתמש במילים כמו "פרובינציליות", מודרניות, טרום מודרני, יוזמה ודיכויה, רעננות והתחדשות וכו´ הפונות בתת מודע אל הרגש - הרי אף לא אחד מאיתנו ירצה לומר שהוא נגד רעננות או התחדשות או חס וחלילה לא מודרני, כי מה יאמרו עליו? כאשר פונים אל הרגש יש סיכוי כלשהו שתהיינה סתירות פנימיות בדברים המושמעים. למשל סתירות בין מה שנאמר בעבר לבין ההווה ( בעיקר כאשר גם בעבר נאמרו הדברים בצורה של "אני מאמין" - ואז אתה תוהה לגבי רצינותו של המדבר. מובן שמיד תענה שאדם צריך להיות מתקדם, גמיש וכו´ - שוב פניה אל הצד הרגשי ). יתכן שלא הייתי כותב לך אילו לא הבחנתי בסתירה פנימית נוספת בדבריך ( רק כמשל ): אתה כותב שאתה נגד ובאופן חד משמעי שיהיה "פיקוח ושליטה" לא של זה ולא של אחר אך במקום אחר אתה כותב: תן כמה שיותר אולפנים ומיד אתה נרתע ומוסיף "עם כללים ואישורים כמובן". אם זה לא פיקוח ושליטה כנראה שהבנתי לוקה בחסר ( וזה קורה גם לי לעיתים ( מישהו ודאי קופץ ומוסיף לעיתים קרובות ). אני מציע שתשמיע טיעונים לא פופליסטיים הפונים אל הצד הקוגניטיבי שבנו. אני למשל רוצה לדעת מה היתרונות של השיטה בה אתה תומך. אך יותר מכל אני רוצה לדעת אם יש ביכולתך להציג בפני גם את החסרונות של השיטה. אני יודע שזאת מלאכה לא קלה אך היא תשווה לדיון ולך אופי רציני. אני מבין שההחלטה על קיום השתלמויות בכרמיאל כבר נפלה ולכן הדיון הוא אקדמי בלבד. ששי
 
יתרונות וחסרונות השיטה

לפני שאענה על שאלתך המנוסחת בקפידה ובמצוות חכמים מלומדה (ואני מתכוון לזאת), אני רוצה להוסיף מילה טובה למירי אשר בחוכמה רבה ובעקשנות לא מבוטלת בדקה את דבריי בעבר והשתמשה בהם כטיעונים נגדי, (מי כמוני כחבר מועצת העיר יבנה יודע את ערכה של נוסחת פלאים זו כטיעון נגד הצד השני), ואם עד עכשיו הערכתי אותה... אני עובר להערצה אמיתית. לגבי היתרונות והחסרונות של שיטת הפלורליזם, אני מציע לקרא את דבריו המלומדים והמנומקים של יענקלה ידידי, וכל מילה נוספת שלי רק תגרע בהם. לענין שאלתך בנושא "הפיקוח והשליטה" וכללים ואישורים, כוונתי הייתה שכל גוף יוכל לפתוח אולפן למדריכים ולא רק אולפנים מטעם, אך חשוב שאותם אולפנים שיפתחו יהיו תחת מסגרת, חוקים ותקנות שיתנו להם ולתעודותיהם ערך כל שהוא ולא סתם פיסת נייר. קח לדוגמא את נושא ההשכלה הגבוהה, פעם יכולת לקבל תואר רק באוניברסיטאות, כיום נפתחו מכללות רבות ע"י גורמים פרטיים (פתיחות רבה) אך בכל זאת הם עומדים לפיקוח תחת קריטריונים שיתנו ערך למקום ולתעודה שהם מנפקים. האם תחרות זו וריבוי המכונים תרמה או לא תרמה להשכלה הגבוהה, זו כבר שאלה אחרת שלכל אחד יש בוודאי דיעה משלו. הדיון שלנו כאן הוא בוודאי לא אקדמי גרידא, אל תזלזל בפורום, יכולות להיות לדיון זה השלכות לגבי ההמשך, אני סבור שהמובילים בעניין קוראים את דברינו במלואם. אני שמח לראות שרמת ריקודי העם שלנו היא לפחות כמו רמת הדיון המתקיים בפורום זה, ועל כך אני שבע רצון.
 
שמעון ולוי *******

שמעון אתיחס דבריך בקצרה ( בצורה ממוקדת וענינית ). 1. יש לי הערכה למי שמשנתו סדורה. 2. קראתי שוב ושוב, על פי עצתך, את דבריו של יענקלה. הם אמורפיים מדי. אם תרצה תקרא להם פילוסופיים מדי. אם תוכל לעשות חסד עם הדיוטות כמוני מנה בבקשה בצורה ענינית, עם שתי רגליים על הקרקע, את היתרונות והחסרונות של גופים שונים המקיימים השתלמויות בריקודי העם. ( רק כהערה אומר ששמעתי שבארץ קרסה כל מערכת ההשתלמויות של המורים וזאת בגלל ריבוי הגופים שעסקו בכך. עכשיו מחפשים שם דרכי מילוט והצלה. אם כי איני יודע אם ניתן לעשות השוואה בין הגופים). 3.יענקלה לוי, בעקבות בועז ( מלחמת השתלמויות ) ואחרים מציע שהסיבה לקיום גופים חדשים העורכים השתלמויות היא בגלל מניעים אישיים. אם נקרא לילד בשמו הרי מתקיימים מאבקי כח חריפים בין אנשים שונים (מישהו אפילו הגביל אותם לשניים). אם אכן זאת הסיבה הרי אין כל מניעים רעיוניים למה שמתרחש וכל הדיון הוא "עלה תאנה" לכיסוי מערומיהם של משתתפים במאבק הכוחני הזה. ( יענקלה הזכיר דברי טעם אך שכח להזכיר את הריח הנודף מן המאבק ). 4. דיון אקדמי גרידא הוא מחמאה לאלה מאנשי הפורום המנתקים עצמם ממעורבות סובייקטיבית. שמעון ולוי****** ובכוונה לא הוספתי את המילה אחים. ששי
 
יצירת ריקודים כפולים - אפשר להסדיר

בכל בלגן יש גם סדר. אם מישהו יפתח השתלמות מתחרה וילמד ריקודים כפולים, יעמוד בסוף לבד - באולם. מי מוכן לבלוע קיא. ריקוד שיצא לאויר העולם, ונילמד בהרקדות - אם הוא טוב - ישאר לנצח. ריקוד "גרוע"- נוסף , יכניסוהו למקרר ולפריזר. "יבוא יומו". לחיים , כאשר ימאס הקודם לו , או לבית הקברות, למנוחת עולמים. בדידי הוה עובדא: הריקודים - שמח על הלב, על שדה ויער, זמר נוגה - היו כמה שנים בפריזר. על אחד :... ש מ ח ע ל ה ל ב - נכנעתי לבקשתו של מישאל, וויתרתי עליו לטובת הריקוד של אורי גרפיט, קהל המשתלמים מחא לי כף,, כשמישאל הודיע להם, שויתרתי , למען דרכי שלום וכדי למנוע כפילות. רק כעבור כמה שנים חזרו לריקוד שלי. אגב , יש עוד ריקודים כפולים כאלה , שנמצאים באינקובטור. הורה, הכל פתוח,רוח עצוב.,אל תוותרי מי יודע? אולי עוד יבוא תורם. יצא בשבוע שעבר ספרי עם 84 ריקודים רשומים, יש בו רשימה מפורטת של ריקודי עם תאריך היצירה, (הראשון - אתן במדבר מ - 1957) צורת הקבוצה ומקום המוסיקה בתקליטורים. בועז - אשתך ראתה את הספר באולפן. בכל אופן , לעיניננו - אין לחשוש מריבוי ההשתלמויות והריקודים. יישארו הטובים ויתנונו הפחות טובים. מעז יצא מתוק. מי שרוצה - יתמודד. אין חסות , אין "משען" ואין הגנת הצרכן. נפסיק עם הועדות והפרוטקציות. מי שרוצה חיזוק , ילמד לעבוד בצוות , וישלב עוד חברים באירגון. אולי יצליח יותר. העיקר , שנרקוד ריקודים טובים ויפים. בידידות יענקלה לוי
 
למעלה