מלונית או ללכת הביתה?

איריס2008

New member
מלונית או ללכת הביתה?

היי. אשמח לעצה האם הריון ראשון עדיף ללכת לבית חולים שיש בו מלונית או אפשר ללכת הביתה ולהסתדר עם האחות שמגיעה לעסור כמו שעושים במאיר?
 

Caitriona

New member
תלוי בתקציב,מה את מעדיפה וקרבת בי"ח

אני מאוד אהבתי את השהות במלונית:היה אוכל טוב כך שלא היינו צריכים לדאוג לזה, החדר היה פרטי ונקי, הייתה תינוקיה כך שתמיד היה עוד מישהו שפיקח שהכל בסדר, היו הדרכות למינהן וסה"כ היה מאוד נוח. נשארנו שני לילות אקסטרה...
ככה היה לנו זמן לעכל את הכל והיינו די בשוק, לבעלי היתה הזדמנות להשלים קניות ולהכין את הבית (ילדתי שלושה שבועות לפני המועד כך שזה די תפס אותנו בהפתעה) וגם זה היה עדיף בעיניי על להישאר במחלקה.
העניין היחידי הוא שזה פינוק די יקר ובתכלס לא ממש הכרחי.
החלטנו לעשות את זה גם בלידה השנייה- ככה אוכל להתאושש בשקט בחדר פרטי ויהיה יותר קל להביא את הילדה לביקור.
אני בגדול ממליצה, בעיקר אם יש תקציב לזה, אבל יש הרבה שחושבות שזה מיותר.
 

kaur

New member
מה שהיא אמרה


הכול נכון גם לגביי - מאוד עזר שיש סיוע, גם אופציה לתינוקיה קרובה וקצת יותר אינטימית וגם אפשרות להיות עם הילד בחדר. אני לא ממש שאפתי לביות מלא, אז ניצלתי את התינוקיה קצת ומאוד נהניתי מההדרכות השונות. חייבת לציין שבלילה הראשון במלונית (ביליתי לילה אחד במחלקה ושניים במלונית) הילד עדיין היה בתינוקיית מעבר (לא ליד המלונית) בגלל סוכר נמוך. ועדיין שמחתי שאני במלונית.
וגם אצלנו הצאצא הגיע מוקדם (37+2) אז היה נוח שלא צריך למהר לבית הלא מוכן.
 

yoolyul

New member
מה שהיא אמרה 2


גם אצלי המצב היה מאוד דומה.
שני לילות במחלקה, שניים במלונית. הייתי מאושרת שעברתי לשם. במחלקה לא הצלחתי לישון (גם כשהפיצקית ישנה, היינו בביות מלא). בלילה הראשון, התינוק של שותפתי לחדר לא הפסיק לבכות והעיר אותי ואת הפיצקית (שעד היום מתעוררת כשהיא שומעת תינוק בוכה!!) בלילה השני, הגיעה יולדת באמצע הלילה וכל ההתארגנות מאוד הפריעה לישון (בשני המקרים לא באה בטענות, אלה פשוט הנסיבות במחלקה...) הייתי פשוט גמורה. במלונית היה שקט, היתה פרטיות, הרגשתי שאני מצליחה קצת לנוח ולחזור לעצמי. להכיר לאט לאט את הפיצקית ואת ההתנהלות סביבה. בכלל לא השארתי את פיצקית בתינוקיה אבל כן התיעצנו עם האחיות לא מעט.
כמובן שגם בעלי היה וזה איפשר זמן התרגלות שקט למצב החדש בלי צורך לדאוג לאוכל (טעים ובשפע, ממש כיף) כלים, כביסה וכו' ביומיים הראשונים שהם די שוק...היינו לנו שלושתנו כמו בתוך בועה משלנו, כמעט בלי מבקרים והיה ממש טוב.
וגם אני ילדתי מוקדם (שבוע 37+1) אז היה טוב שלא היינו בבית וככה בעלי ואמא שלי סיימו ניקיונות שלא הספקתי לעשות...
אצלנו גם לא עלה הרבה, דרך הביטוחים המשלימים או לא זוכרת מה, היה ממש סביר.
עכשיו, לידה שניה לא חושבת על זה בכלל. רק לחזור הביתה מהר לפיצקית ולנסות לייצר שגרה עבורה כי גם ככה יעברו עליה ימים לא קלים.
 

mitmit11

New member
אני נגד מלונית ברמה עקרונית

אבל זו שריטה אישית שלי. זה תלוי בעיקר בך, בנסיבות הלידה, במצב היילוד (אצלי למשל הם היו עם צהבת אז בכל מקרה מעבר למלונית היה בלי התינוק ומכאן - חסר טעם) ובעוד חמישים דברים.
אני הסתדרתי ממש טוב במחלקה שלוש פעמים. פעמיים בחדר זוגי ופעם אחת בחדר של שלוש. היה לי נוח, נקי ונעים. לא רציתי מבקרים אז זה לא היה פקטור (ומנגד - לפעמים אנשים מרשים לעצמם לבוא חופשי למלונית ואת עדיין אחרי לידה מתאוששת).
&nbsp
אישית אני חושבת שהתענוג יקר ולא מצדיק את עצמו. ההתאוששות הטובה ביותר היא בבית. את יכולה להשתמש בכסף להביא מטפלת לילה שתסייע לך עם התינוק בלילות הראשונים. אני יצאתי לצימר עם שני הילדים (אז...) חודשיים אחרי הלידה בחצי מעלות מלונית.
&nbsp
ומנגד כמובן יש נשים שלהן המחלקה היתה חוויה איומה והמלונית היתה הצלה.
 

yaeli beli

New member
מלונית, אם יש תקציב לזה

מלונית היא תענוג יקר, אבל בעיניי היא מאוד מומלצת. היא מרככת את ההלם וחוסר הידע של ההורות, מאפשרת החלמה בתנאי בית מלון במקום אשפוז במחלקת יולדות, יש בה הדרכות להורים (הנקה, טיפול בילד), צוות אחיות שזמין 24/7 לשאלות, וכמובן מישהו שמטפל בתינוק כשאתם רוצים לנוח (במידה ולא תבחרו בביות מלא) ומישהו שמכין לכם אוכל. שני דברים שלכם לא יהיה זמן לעשות
הרבה יותר נוח לארח מבקרים במלונית מאשר במחלקת יולדות, ואין צורך להכביר במילים על הפרטיות, השקט והתנאים במלונית לעומת המחלקה.

אין לי ספק שגם בלידה השנייה נשאר במלונית.
 
למעלה