מלווה בטיול השנתי

anat30g

New member
מלווה בטיול השנתי

תגידו אתם יוצאים כמלווים לטיולים של הילדים? בגן זה ברור - הילדים לא יוצאים בלי מלווה, אבל החל מכיתה א' הילדים יכולים לצאת בלי הורים - האם אתם שולחים אותם לבד? האם אתם מציעים להצטרף? האם הילדים רוצים שתבואו?
 

חני ב

New member
שולחת לבד

כי אני תמיד עובדת. היו טיולים שמיכאל הצטרף לבקשת המורה. גל שמח כשמיכאל הצטרף אליו. השנה למרות שאני בשבתון, לא התנדבתי לצאת איתם לטיולים.
 

מירי,

New member
אם אפשר מצטרפת....

האמת? השנה היו להם 2 טיולים , לראשון ביקשתי להצטרף אבל הייתה אי-הבנה עם המורה... השני.... הם יצאו לטיול אחרי חופשת פסח וכל השביתות , שביקשתי פטור! אני יודעת שהילד שלי ישמח אם אצטרף! ולכן אני משתדלת להצטרף לפעילויות כיתתיות!
 
הטיול השנתי ../images/Emo163.gif

1. האם אתם שולחים אותם לבד?
אין לנו שום בעיה לשלוח אותם לבד במסגרת "אני סומך עליכם". 2. האם אתם מציעים להצטרף?
אנחנו לא מציעים להצטרף (ראה תשובה ראשונה), אבל הילדים תמיד מציעים לנו להצטרף. אנחנו מצטרפים (בדרך כלל אני) כאשר זה אפשרי (ואני עושה מאמצים כדי שזה יהיה אפשרי). 3. האם הילדים רוצים שתבואו?
כן, מאוד. (ראה תשובה שניה)
 

דורית 11

New member
אני התנדבתי ללוות את הגן בשבוע הבא

להצגה. ביקשו 3 הורים מתנדבים והתנדבתי. בשבילי זה הפסד של חצי יום עבודה אבל האושר של עומר כשהוא שמע שאני באה איתם וה"היי" שבו הוא יהיה באותו יום של ההצגה שווה לי הכל.
 

anat30g

New member
השאלה הגדולה

כשהבכור היה בא' יצאנו איתו לטיולים כי לא סמכנו עליו שיסתדר... עם הבת אחריו היה ברור שהיא תסתדר - אז לא הצענו לצאת איתה... אם אתם מלווים את הילדים בטיול השנתי - מה הסיבה לרצון שלכם ללוות את הילד בטיול?
 

krn

New member
אני בעד לא ללוות

אני חושבת שזו חחויה אדירה לטייל בלי ההורים. לפעמים ההורים מקלקלים. הגדולה בג', אף פעם לא לוויתי אותה. הקטנה בא', רצתה לטייל לבד
 

מירי,

New member
חסרים מהילדות...../images/Emo4.gif

אמא שלי מעולם לא היצרפה אלי לפעילות שלא הייתה חובה עם ההורים - לי כילדה זה מאוד הפריע , אז מכיוון שהילדון אמר שהוא שמח כשאני מצרפת , אז אני עושה זאת בכל היזדמנות!
 

vered4

New member
בגלל רצון של הילד

באופן אישי, אין לי הנאה גדולה בליווי קבוצה גדולה של ילדים. זו אחריות וצריך להתייחס לכולם- זה לא כמו טיול רק עם הילד שלי. סיבה שניה- בגלל שיש בקשה לעזרה מבית הספר. בסיכומו של דבר- ליוויתי מעט מאוד.
 
מה הסיבה להצטרף לטיול?

מה הסיבה לרצון שלנו ללוות את הילד בטיול? קודם כל ברור לי לחלוטין שילדיי יודעים להסתדר בטיולי ביה"ס לבד. גם כאשר אני מצטרף לטיול – הם מסתדרים לבד, ואני עוזר לילדים אחרים ולמורות לרוב. בדרך כלל אני נושא את ג'ריקן וערכת עזרה ראשונה, כך שכולם נעזרים בי בטיול. ילדי הכיתה מכירים אותי לא רק מטיולי ביה"ס, ואני מכיר אותם. אין לי בעיה להתייחס לכולם. אני רגיל לערוך טיולים יזומים על-ידי עם הילדים שלי, ותמיד אנחנו מצרפים אלינו ילדים מן הבי"ס מכיתות שלהם. הילדים שלי אוהבים לצרף עלינו את חבריהם, ומצטערים שאין לנו אוטו גדול יותר. הילדים (לא שלי) אוהבים זאת ושואלים את הילדים שלי מתי נצא לטייל בפעם הבא. אני לומד הרבה בטיולים האלה על הילדים שלי, על חבריהם, ובטיולי ביה"ס – גם על המורות. נראה לי שבטיולים האלו גם הילדים שלי לומדים ממני הרבה. אם הצטרפתי לטיול עם הכיתה של הבן ולא עם הבת (או להיפך) – יש קינאה וטענות. אני חושב שזאת חוויה אדירה לילדים לטייל עם ההורים, אלא עם הילדים מתביישים מאיזושהי סיבה...
 

חני ב

New member
ענת

א. אין לי רצון בכלל ללוות. ב. אם אני מלווה זה אך ורק כי הוא יבקש ממני (או היא). בטח לא בשביל לבדוק את המורה.
 
ללמוד על המורה = לבדוק את המורה../images/Emo35.gif

ללמוד על המורה משמע להעביר עליה ביקורת? מה זה יתן לי? למה הגישה השלילית?
האם ללמוד על הילדים שלי משמע לבדוק אותם?
מה קרא לכושר ביטוי בכתב שלי? לא הובנתי נכון
לידיעתכם: יש לנו (גם) מורות נחמדות. יש כמה וכמה מורות עליהם שיניתי את דעתי לטובה אחרי טיולים כאלה. אני מנחש שהיו גם כמה וכמה מורות שלמדו משהו עלינו ועל יחסינו עם הילדים...
אז מה, הצטרפתי לטיול על מנת להיבדק???
בודאי שאם הילדים לא היו מבקשים להצטרף, לא היתי עושה זאת, אפילו לא על מנת לבדוק את המורה... יש לי כמה דברים לעשות בחיים לפני זה...
 

חני ב

New member
אריה

כתבתי את זה לפני שקראתי את מה שאתה כתבת. זו לא היתה ביקורת על כתיבתך. אני יודעת (כמורה) שיש הורים שמתלווים למורה כדי לראות כיצד היא משתלטת על הילדים. כפי שאמרת, ניתן ללמוד ה-מ-ו-ן על הכתה, הילדים, מערכת היחסים, בקיצור, אפשר ללמוד הרבה בטיול.
 

חני ב

New member
ואם אתה שם לב

במקרה השתרשרתי אחריך, אבל התשובה שלי היתה לענת. עכשיו אני יותר ברורה?
 

דניאל90

New member
גם אני

בדרך כלל לא מתנדבת ללות את הכיתות של הבנים שלי. תפקיד זה שמור לבעלי
 
כך נפסק הטיול ../images/Emo10.gif

כך נפסק הטיול בחטיבת הביניים והתיכון בבית ספר רבין בתל מונד ביום ב' (26.5.03).
בבוקר יום ב' הגיעו תלמידי כיתות י' לבית הספר ועלו לאוטובוס. התלמידים אמורים היו לנסוע לסיור בספארי ברמת גן.
לפני שהאוטובוס יצא לדרכו, הגיעו למקום מנהלת בית הספר ומנהל אגף החינוך במועצת תל מונד, אבי קמינסקי. הם ערכו בדיקה באוטובוס ומצאו תלמיד שהוריו לא שילמו על הטיול. הם הורו לתלמיד לרדת מן האוטובוס, ולשוב לבית הספר.
התלמיד הזעיק את אמא שלו, אם חד הורית שעברה להתגורר ביישוב לפני כשנה. התלמיד גם הציע להגיע לר"ג באופניים, ובכך לפתור בעיית אי-תשלום.
האם הגיעה למקום, התחיל הויכוח בטונים גבוהים. במהלך הויכוח האם סטרה למנהלת.
המשטרה מוזמנת, המנהלת מגישה תלונה.
האם מעוכבת לחקירה ומשוחררת בסיומה.
בעקבות תקיפת המנהלת הוחלט להשעות את התלמיד מהלימודים עד שתתכנס ועדה פדגוגית שתחליט על המשך הטיפול בתלמיד ובאירוע התקיפה.
מורי בית הספר משביתים את הלימודים, ומבטלים גם את הטיול אליו היו אמורים לצאת היום התלמידים.
מנהל אגף החינוך במועצה, אבי קמינסקי, אומר: "מדובר במעשה חמור אותו רואים ביישוב בחומרה. מדובר באלימות קשה מצד האם כלפי המנהלת. מטרת ההשבתה, בה תומכת גם המועצה, היא לערוך חשבון נפש בנושא האלימות ולהדגיש את חומרתה".
http://images.maariv.co.il/channels/1/ART/483/735.html
 
למעלה