מלגות בקנדה לתואר שני

ehudl1

New member
מלגות בקנדה לתואר שני

שלום,

מישהו יודע על מלגות לתואר שני בקנדה (קלגרי) לסטודנט זר?

תודה
 

ehudl1

New member
חיפשתי שם אבל...

רוב המלגות "הבטוחות יחסית" הן בסכומים שאינם ריאליים מבחינתי (מדובר על מאות בודדות של דולרים בחלק מהמקרים.
המלגות היותר "כבדות" תלויות בנושא שעליו תהיה התיזה שלי, וגם שם זה לא "על בטוח".
האם מישהו יודע אם יש דבר כזה מלגה שאתה מקבל בוודאות? כלומר, כמו שבארץ יש מלגות תמורת שעות או תרומה כזאת או אחרת חזרה לקהילה/למוסד וכו'?
 
http://www.cpsc.ucalgary.ca/grad/funding_supp

20K $CAD זה פחות או יותר מימון הבסיס שהאוניב' נותנת לכל הסטודנטים לתארים מתקדמים, למעט מס' מחלקות יוצאות דופן שנותנות סכומים אחרים.
מלגות הן אף פעם לא 'על בטוח'. גם הקטנות.
לא, אין מלגות שמקבלים בוודאות, למעט המימון המחלקתי.
אם אתה סטודנט בודד שגר במגורים זולים וחי חיים צנועים, הסכום הזה, בתוספת עבודה בסמסטרי אביב/קיץ, אמור להספיק. חיי צנע, לפעמים אפילו דוחק, אבל לא באופן לא מכובד.
 

ehudl1

New member
מימון בסיס?

דבר ראשון הלינק לא עובד :(
זה סוג של הסדר מימון כזה או אחר? סוג של פריסה לתשלומים כזאת? (יכול להיות שיש בלינק הסבר אבל הוא לא עולה...)
או שלא הבנתי את המונח שלך...
 

ehudl1

New member
הבנתי את הבעיה באינטרנט

משום מה אני חסום לכניסה דרך האינטרנט בבית.
בכל מקרה בפלאפון הנייד הוא רושם לי Access denied.
אשמח אם תוכל לצרף תמונת מסך עם הסבר
 
לא יודע לגבי האינטרנט שלך

בסך הכל הלכתי לאתר המח' למדעי המחשב, שבהודעות הקודמות שלך ראיתי שאליה התכוונת. בסרגל העליון יש טאב GRADUATE ואחרי שבוחרים אותו בסרגל משמאל יש טאב FUNDING. יש שם הסבר די ממצא לעניין.

מימון בסיס, זה המימון שכל דוקטורנט ומרבית המאסטראנטים באוניב' מקבלים כמעט בכל המחלקות (יש כמה בודדות יוצאות דופן שאין מימון למאסטרנטים). כמו שכתבתי, מימון הבסיס הוא $20K CAD בשנה ויש עליו תוספות תרגול וכד'.

כשאתה מקבל מלגות חיצוניות, וכן סטודנטים בינל' בקנדה די מוגבלים במלגות שהם זכאים להגיש אליהן מועמדות, המימון המחלקתי מתאזן בהתאם לסכום המלגה החיצונית כך שבסופו של דבר קשה מאוד, אבל קורה, שרואים דוק' עם מימון של קרוב ל-35K$ בשנה.

המלגות הבינל' הגדולות שכסטודנט אתה יכול להגיש אליהן הן קילם, ונייה, מלגות נשיא/ה ומועצת המחקר של אלברטה. יכול להיות מצב שיהיה לך מימון עקיף כי למנהל המעבדה יש תקציב מחקר שממנו הוא מממן אותך כתוספת למימון הבסיס ואז אתה לא צריך להגיש מועמדות למלגות חיצוניות. אבל כמעט תמיד מצפים שתגיש מועמדות למלגות החיצוניות.
 

ehudl1

New member
תודה

הבנתי שיש בעיה כלשהי עם הספק אינטרנט שלי שחוסר משהו בשרתים שלו (גם לנציגים בחברה שניסו לא הסתדר להיכנס לשם), זה בבדיקה ובעיקר אני יושב להם על הוריד לפיתרון הבעיה.
מקווה שזה יסתדר להם בהקדם, אם לא אנסה להיכנס ממקום אחר (מוזר אבל קורה...)
 

John the Savage

New member
זה באמת חיי צנע?

בפילדלפיה אמנם המלגות קצת יותר גבוהות, אבל חשבתי שבקלגרי יוקר המחיה נמוך יותר. אצלינו ממלגת דוקטורט אפשר לחיות די בסבבה עבור סטודנט בודד. לא חיי פאר, אבל גם לא חיים שהייתי מתאר כחיי צנע.
 

Philip Jr

New member
מה שהכי עקרוני

זה הוצאות דיור, חשבונות ותחבורה, ואת זה אפשר לבדוק במדויק מאד. למשל, פשוט להיכנס ללוח דירות ולהסתכל על האיזורים הרלוונטיים, או להיכנס לאתרים של חברות הכבלים/סלולר ולראות מה הם מציעים נכון
להיום. ההוצאות הקטנות יותר המתוארות בקישור שצירפת נראות הגיוניות.
 

ehudl1

New member
אני בודק אפשרות

להתגורר אצל חברים/משפחה שיש לי לפחות לתקופה הראשונית דבר שיחסוך לי בעליות (עליות "4 קירות", אני כן מתכוון לשלם על אוכל ודברים כאלה)
כמה מניסיונכם אני אצטרך למחייה במצב כזה?
 

Philip Jr

New member
מה הכוונה במחיה אם כך?

אוכל בלבד? עוד משהו? בכל מקרה אלו הוצאות זניחות כפי שאמרתי. המספרים שאפשר לזרוק לאוכל נעים בין 5-10 דולר ליום לעשרות דולרים ליום, זה מאד תלוי אם אתה מוכן לחיות על נודלס מקופסא או רק על סטייקים ושרימפס.. אבל ברצינות, אוכל זה לא ההוצאה הרצינית שצריך לתכנן בפורום לומדים בחו״ל לפני המעבר..
 

ehudl1

New member
מחיה

מחיה = נסיעות (תחבורה ציבורית), לימודים, אוכל, הוצאות יומיומיות כאלה ואחרות.
 
יש לך, לדעתי, קצת בלבול הגדרות

תח"צ - חינם, כלול בשכל'.
לימודים - מה זה? ספרים? אחד קונה המון השני לא קונה בכלל כי לא צריך. מחשב חדש? שכ"ל? תגדיר וסביר להניח שחלק גדול מזה בתשלום נמוך.
אוכל - אפשר לחיות על 15$ ליום ולא להיות רעב. אפשר לשלם 70$ ליום ולהישאר עם בטן מקרקרת.
קפה - יותר זול מקופיקס, גם אם אתה קונה קולה וטוחן את הפולים שלך בעצמך.
בריאות - מכוסה על ידי המדינה ואגודת הסטודנטים (בניגוד לארה"ב נניח).
תקשורת - תלוי בצרכים שלך. יכול לנוע בין PRE PAID וסקייפ בחינם לבין תשלום חודשי של 60$-70$ לחודש.
בנקים - חשבון סטודנטים כמעט בכל בנק מסחרי, יוצא לשלם אולי 5$ עמלות בחודש אם עשית המון פעולות.
מגורים - תלוי איפה ומה כולל החוזה. במעונות קצת יותר יקר, אבל כולל כמעט תמיד תוכנית הסעדה וחשבונות חשמל מים חימום. יש באתר המעונות באוניב' רשימת עלויות לפי סוגי חדרים (לבד, עם שותף אחד, עם שנים וכד').
מחוץ לקמפוס, קרוב לקמפוס חדרים עולים בין $500 ל-$900 בחודש תלוי במצב הנכס, ,מס' השותפים והאם חשבונות כלולים או לא. לפעמים גם האינטרנט/כבלים/טלפון כלול ולפעמים לא. זה אומר עוד $25 בחודש בערך.
רחוק מהקמפוס (בשכונות סבירות) - יכול לרדת עד $400 לחודש לחדר, אבל גם לעלות ל-$1200 לחודש אם אתה רוצה לגור בדאונטאון באזור הבליינים וההיפסטרים.
רחוק מהקמפוס (בשכונות איומות ונוראות ביחס לקלגרי, כלומר יותר טוב מהברונקס או דר' לונדון) - יכול לרדת עד $350 לחודש. אבל, זמן הנסיעה לאוניב' יכול להגיע גם לשעתיים וחצי עם פקקי החורף ופגעי מזג האוויר.
 

Philip Jr

New member
אז תשמע

כפי שהבנת מעופר, ללימודים סביר שתקבל מימון, שיספיק לכסות את עלות הלימודים ומחייה בסיסית (לפחות זה אמור).

לגבי תחבורה, לאוניברסיטת קלגרי יש הסכם מיוחד עם מחירים לסטודנטים, כמו לרוב המוסדות להשכלה גבוהה (אני בכלל נוסע בחינם). אם תגור במעונות או במקום קרוב לקמפוס, גם לא תצטרך את זה.. בכל מקרה במקסימום זה יצא כמה עשרות דולרים לחודש.

לגבי מזון עניתי, אם תאכל בבית ותקנה בחנות גדולה עם מחירים טובים, העלות תהיה נמוכה. אם תזמין אוכל הבייתה כל ערב ותתפנק במסעדות בסופ"ש.. אני פשוט לא חושב שזו צריכה להיות הדאגה שלך.
 

ehudl1

New member
תודה רבה לשניכם

עכשיו צריך רק לפתור את הבעיה של האינטרנט ולראות מה התנאים שם לקבלת המימון ומשם מקווה שהדרך כבר סלולה...
 

ehudl1

New member
כן... פתאום

מאתמול בערך כל החלק של cpsc חסום. בדקתי עם הספק שלי (012) וגם הם לא הצליחו (התחברו עם היוזר שלי אצלהם ולא הסתדר וגם יוזרים שלהם וכלום...)
משהו הזוי, לא נתקלתי בזה בחיים. בגלל זה אני לא יודע מה התנאים (שניכם אמרתם שלא אמורה להיות בעיה לקבל, אבל העדפתי להסתכל ולראות כמובן גם כן)
 
למעלה