מכתב לגבר הנכון

גלית35

New member
מכתב לגבר הנכון../images/Emo20.gif

זהו קטע שמצאתי לפני שנים בעיתון זמנים מודרנים שמרתי והעתקתי-אני מביאה אותו כאן שוב לכל החדשים המצטרפים. נמאס לי כבר להתנצל על היותי בחורה שמנה. מתחשק לי לפעמים לצעוק:אני שמנה וכיף לי,לו רק נתתם לי לחיות בשקט.הלחץ שלכם הורס ומדכא את החיים שיכולים להיות חיים של אושר, שמחה וצחוק,לו רק הייתם מניחים לי לנפשי, ולא דורשים ממני את דין וחשבון על כל ביס שאני מכניסה לפה. אני בת 38,גרושה, ומאז ומתמיד הייתי שמנה, חוץ מתקופות קצרות של דיאטה, שבהן הכרחתי את עצמי להיות קצת יותר רזה.לא אומר שבאותן תקופות רזות -יחסית לא הייתי מאושרת, אבל המחיר היה כבר והמלחמה הבלתי פוסקת פשוט בלתי אפשרית לאורך זמן. הסטיגמה החברתית שבחורה שמנה היא דוחה , לא נשית ומכוערת- לא מחוייבת המציאות.אז למה כמעט בכל סרט, שבו רוצים להראות משהו דוחה , יצלמו אישה שמנה זוללת, או אשה שמנה בצורה גרוטסקית אחרת?. מאז ומתמיד הייתי מטופחת, לבושה על פי האופנה העכשווית, להוציא בגיוד לא מתאים כמו מיני או בגדים צמודים,אבל בפרוש ישנן עוד הרבה אפשריות. לא כולן חייבות ללכת במיני. ובכן אני אשה נאה, מטופחת ו.... שמנה . כמה כייף לומר את הדברים כמות שהם: לא מלאה, לא שמנמונת, אלא שמנה!. הנקודה הרגישה והעצובה אצלי הם המחזרים. לפני כל פגישה עיוורת, אחרי שיחות טלפון נעימות ואינטלגנטיות, כאשר הצד השני כבר להוט להכיר אותי, אני חייבת להתנצל ולחזור להתנצל ולהזהיר שיתכונן למפגש עם שמנה. הצד השני יאמר כמעט תמיד, שעל פי השיחה הנהדרת כבר לא משנה כמה שמנה אהיה, כי האיכות עולה על כל משקל. אבל, אחרי הפגישה הראשונה תבוא בדרך כלל האכזבה הגדולה. תמיד יאמרו כמה את נחמדה{וזה נכון}, כמה את נאה{גם נכון},כמה את מעניית {מאוד נכון}-אבל את שמנה. אז מה, לעזאזל , אם אני שמנה. הרי הזהרתי מראש , וחץ מזה כל כך הרבה יתרונות אחרים קיימים באישיותי,אז כיצד אפשר לפסול קשר רציני לחיים משותפים רק בגלל היותי בחורה שמנה. הפגיעה היתה אולי גדולה יותר אילו הייתי נדחית בגלל אופיי, משום שזה משהו עמוק ופנימי, והחזות עיא עניין של טעם שניתן לשנותה במידה ורוצים. אבל פגיעה היא פגיעה. אני אוהבת כל כך הרבה דברים. אני צוחקת שרה ורוקדת, מבלה בטיולים, עובדת ומפרנסת בית ומשפחה, קוראת, אוהבת מוסיקה ותיאטרון , בחורה עצמאית לחלוטין, מצליחה ברוב הדברים שאני רוצה ועושה. אבל , אני כישלון מוחלט ביצירת קשר זוגי לחיים משותפים. הלחץ מסביבי של המשפחה הקרובה, החברים לעבודה, ידידים וידידות, השיחות האינסופיות על דיאטות ותזונה נכונה-כאילו נגמרו כל הנושאים המעניינים בעולם- מוצאים אותי מדעתי.אני מכירה כל כך הרבה נושאים מעניינים יותר לשיחה. תנו לי לחיות את חיי, תנו לי להחליט אינני מוכנה להתפשר בגלל שאני לא דקת גיזרה, לא בבן זוג ולא בקבלת תכתיב חברתי לגבי הןפעתי החיצוניתץ אני רק רוצה להיות אני. ממני שמנה שלא מכונה לוותר
 
סליחה שאני מתערבת

לא יודעת מי כתבה את זה..אבל כנראה שהיא בוחרת את הגברים שלא נכונים. קדם כל, פגישות עיוורןת..מה אני אגיש לכן.. מתכון לכישלון 99% מהפעמים, לא רק לשמנות. אין לי אף חברה רזה שחזרה מאשרת מפגישה עיוורת. כל הקונצפט דפוק.. קונצפט של ציפייה ואכזבה. ידוע מראש..אז למה בכלל ליפול לשם???? מתי תלמדו כבר שפגישות עיוורות וכל מיני היכריות אינטרנט לא נועדו לכל אחת??? ובטח ובטח גם לא לכל אחד! אני מכירה נשים רזות למכביר- אף אחת מהן לא צלחה בכלום דרך האינטרנט ולא היה להן תירוץ של " אני השמנה "...אז ..מה הקטע הזה? אני פשוט לא מאמינה במדיה הזו למציאת אהבה..נכון שיש מקרים שזה קורה..אבל בחייאת, לבסס על פגישות עיוורות את ניסיון חיי האהבה שלך??? יש עולם שם בחוץ. עולם שבו מי שפוגש אותך ..רואה אותך, בונה לו את הרושם על הכול ..הכל- על המבט וההבעה והחיוך שלך.. על מי שאת ומה שאת מקרינה. בעולם האמיתי אין מקום לאכזבות מהסוג הזה..או שאת מתאימה לו או שלא..הוא לא בנה עלייך תוכניות, הוא לא הקשיב לקולך ןפינטז בראש על דמות מסוימת..את באה כמו שאת מאלף ועד תו בלי הכנות ובלי ציפיות. ואם את לא מתאימה לו כי את שמנה..וזה מה שבאמת חשוב לו..אז כדאי לך לברר איך בכלל את מגיעה לחברת גברים כל כך שיטחיים וריקניים שלא מסוגלים לראות מעבר לתאי השומן שלך. איזה שטויות. אפשר לחשוב שאהבה ומשיכה מבוססים על כרס, קרחת , זקן ושומן. משיכה מבוססת על מה שאתן מקרינות, כל אחת מקרינה את אמונתה הפנימית לגבי עצמה החוצה- וזה מה שאחרים קולטים. ולא, זה לא עובר דרך מסך ולא דרך טלפון, זה עובר דרך מי שאת ומה שאת בעולם האמיתי. כל ההכנות שבעולם שנעשות דרך טלפון אינן יעילות. מצטערת. אנשים מחפשים אשליות ופנטזיות .. ומצפים שממבט ראשון הפנטזיה שלהם תתממש. וזה לא הולך להיות ככה. לבנות הערכה עצמית וקבלה עצמית אינו דבר קל- אבל כשתדעי שמגיע לך הטוב ביותר..הוא יגיע. להתנצל ולהסביר לאחרים את ה"פגם" שלך...... כמו שאמרתי.. אם את מרגישה פגומה, את גם תקבלי יחס של פגומה מאחרים. טוב, לא סיימתי.. אבל זהו.
 
סליחה שאני מתנגדת ../images/Emo13.gif

אבל... חבר של שנה וחצי הכרתי בנט. גם את הבחור שיצאתי איתו עד לפני חודשיים. וגם את הבחור הנוכחי. החברה הכי טובה שלי כבר שלוש שנים עם בחור שהיא הכירה בצ'אט. ההבדל היחיד, שבו אני מסכימה איתך - עם שלושתם לא התחלתי לדבר בכוונה שיצא מזה קשר זוגי כלשהו... אלא פשוט התחלנו לדבר, ראינו שהולך סבבה ושאולי כדאי להכיר מעבר. וזה הצליח. אני גם חושבת שמי שבא במטרה למצוא לו דייט, אין לזה כל כך עתיד דרך הנט.
 
מסכימה עם אלפקה

מכירה יותר מזוג אחד שהכירו ברשת נישואיןואילו שהולכים לקראת נישואין אז תבדקי לפני שפסלת לא משנה שיש לנו זוגות שהכירו בפורום או בצאט סופ"ש מהנה לכולם
 
אז פספסת את כל הכוונה של דבריי

אמרתי את דעתי , מישרוצה שייקחל מזה משהו, מי שלא לא. לא באתי להתווכח . אבל לא משנה . שיהיה לך בהצלחה בכל דרך בה את בוחרת.
 
לא יודעת למה את מתנגדת..

במשפט האחרון שלך אמרת בדיוק את מה שאני, חוץ מזה ניסיתי להעביר מסר קצת יותר עמוק מ"אפשר להכיר ברשת/אי אפשר להכיר ברשת" אבל תיארתי לי שאיכשהו כולם ידבקו דווקא בסוגיה הזו במקום בסוגיית החיפוש העיוור/ ציפיה/אכזבה/פגמים/השמנה.... לא משנה. לא עקרוני.
 

גלית35

New member
בואי ואני אספר לך פגי מה עשה לי../images/Emo20.gif

המחשב הזה. אני לא טיפוס של לצאת לבר ולצוד מה לעשות אני אוהבת מקומות שקטים-וכן אני גם לא הכוסית שרוב הגברים ירצו לצוד. ב1988 המחשב הזה פתח לי עולם חדש. עולם שבו למדו להכיר אותי עוד לפני ששפטו אותי בגלל המראה... גיליתי שדווקא יש הרבה גברים אוהבי שמנות-וכאן זה המקום למצוא אותם. שיש אנשים שלא ממש אכפת להם אם את שמנה רזה. הכרתי את החברים הכי טובים שלי דרך הקופסא הזו וזה לא שלא היו לי קודם חברים-תמיד היתי מוקפת.אבל כאן התחברתי עם מבוגרים ממני צעירים בהרבה ממני-גברים נשים ושאר חי זרים. משנת 1988 95% של מערכות היחסים שהיו לי הם מכאן,התאהבתי דרך הקופסא הזו- נפרדתי דרך הקופסא הזו חיזרתי וחיזרו אחרי דרך הקופסא הזו. וכן אני מכירה זוגות שמצאו את האביר\ה על הסוס\ה דרך הקופסא הזו.
 
גלית, את לא צריכה להסביר לי

כלום . גם לי יש חברויות דרך האינטרנט שאילולא זה לא היו נוצרות. אבל זה בכלל לא מה שדיברתי עליו. לא אתחיל לפרום את מילותיי שורה לשורה שוב ושוב עד שכולם יבינו. מיותר. אני מאחלת לכולכן המון הצלחה. אמרתי מה שאמרתי ומבחינתי שלחתי מסר הרבה יותר מעמיק מנושא ההיכרויות באינטרנט שתפסו בדיוק שורה וחצי בכל תגובתי. מי שמאמינה בפגישות עיוורות- שתמשיך ותהנה ולוואי ויצלח דרכה. כנ"ל משרדי שידוכין, היכרויות דרך העיתון, קופידונים למיניהם וצאט. באמת ומכל ליבי אאחל לבוחרות בדרך זו הצלחה רבה ואושר. הפואנטה שלי טענה שכל עוד אישה לא מקבלת את עצמה, היא תמשיך להקרין זאת לסביבתה. הפואנטה שלי היא שלצאת החוצה אל החיים באמונה שאת שווה וראויה זה מה שיביא לך את מי שמאמין כמוך. אבל כמו שאמרתי כבר 3 פעמים: לא משנה!!! כל טוב והרבה אושר לכולן. פגי
 

guznik

New member
לא הבנתי כל כך את הנקודה

מה הדודה ת'כלס רוצה? שגברים יעמידו פנים שהם נידלקים עליה? אם אין כימיה אז אין כימיה, מה לעשות.זה לא יחודי לשמנות או לאף קבוצה אחרת. קשר רומנטי או חיים משותפים זה לא רק ששני אנשים יכולים לדבר אחד אם השני ולהנות זה מחברתו של זה. אם אין משיכה הדדית חבל על הזמן. גם אני לא חושב שצריך לקחת יותר מדי ללב את המשפחה/חברים עם העצות שלהם. כידוע הישראלים ניחנו בתכונה המופלאה שהם יודעים הכל יותר טוב מכולם ולכן הם מנדבים את עצותיהם ופנינות החוכמה שלהם לכל מי שהם יכולים. זה שמישהי שמנה סתם נותן עוד נושא שכולם יוכלו לעוץ ולתת את דעותיהם המלומדות, אבל אם זה לא היה זה זה היה משהו אחר (החברים שלך, התחביבים שלך, החבר שלך, העבודה שלך, הלימודים שלך... תמיד משהו חייב להיות לא בסדר).
 
תקשיבי......

אין מה לעשות.... גבר זה גבר.... והוא מה לעשות, כנראה חשוב אצלו מאוד המראה החיצוני יותר משלאישה חשוב (למרות שזה גם לא תמיד נכון...), מראה שמן זה לא מראה יפה. זה ככה. אין מה לעשות. את יכולה להיות הכי חכמה הכי יפה הכי מוכשרת שבעולם אבל אם את שמנה זה דיי הורס. עכשיו, לך יש 2 דרכים להתמודד עם זה: א. לרצות בכל מאודך להיות רזה ואכן תהיי ככה במשך הזמן אם קצת סבלנות והרבה רצון. ב. לשים פס גדול על כל העולם, להמשיך להיות שמנה, להנות מהאוכל שלדעתי זה אחד ההנאות הכי גדולות בעולם ולהמשיך ולנסות לאתר בכל מיני דרכים וצורות מישהו שיקבל אותך כמות שאת, למרות שהסיכויים למצוא בן-זוג הרבה יותר גדולים אם תהיי רזה. וזה עובדה!!!! בהצלחה רבה!!!!! אגב, שלא תחשבי שאני מדברת כאילו אני לא מבינה בזה כלום וקל לי לדבר, גם לי יש נטייה להשמנה ואני נלחמת בזה בכל הכוח. תאמיני לי שאני יודעת שזה מאוד קשה, כי אני מאוד אוהבת לאכול, ולפעמים ממש בא לי להפסיק הכל ולרדת על איזה מגש פיצה, אבל מצד שני אני אומרת לעצמי שטוב, אני יוותר טיפה על כל ההנאות האלה אבל כשאני אלך ברחוב ויכיר אנשים אני ארגיש הרבה יותר בטוחה בעצמי ולדעתי זה יותר שווה. המון המון בהצלחה!!!!
 

yogibear

New member
מאוהבת ... ../images/Emo5.gif

מאיפה את לוקחת את הקביעה המוחלטת ש "מראה שמן זה לא מראה יפה" ???? אני מיותר לציין לחלוטין לא מסכים עם דעתך. ברור שיש "קיצוניות של השמנה" אינה במקום, ולמה אני מתכוון : גם אני כגבר שעיניו מסננות באופן אוטומטי אישה רזה, לא סבור שאישה שמנה בצורה לא "פורופורציונלית" היא "אישה יפה" כי היא שמנה... בדיוק כמו גבר שכרסו העצומה מעידה כי הוא מצוי בהריון מתקדם שכמוהו לא נראה בטבע. חשוב שיהיו פרופורציות נעימות לעין, מי קובע את הפרופורציות ? כל אחד ואחד מאיתנו, בתלות עם גילו סביבתו השכלתו וכ"ד. כשאנו צעירים אנו מושפעים מהסובבים. ככל שאנו מתבגרים כל אחד ואחד מאיתנו מחזיק בדעתו ומחזק אותה בדברים מסויימים. כך אנו מעצבים את הפרופורציות שהעין של כל אחד מאיתנו מקבלת. עוד דבר :" את יכולה להיות הכי חכמה הכי יפה הכי מוכשרת שבעולם אבל אם את שמנה זה דיי הורס" גם עם קביעתך זו אינני מכים. חוסר אסטתיות הורסת, ניכור חברתי הורס, יחס מתנשא לזולת הורס, רמאות הורסת, אך לא שומן. שאלת השאלות היא מה יחסיך לשומן ומה את משדרת בשל יחס זה לסובבים אותך. אם את משדרת מסכנות אומללות וכ"ד הרי "שהשומן" יהרוס. אם את משדרת בטחון עצמי,אסרטיביות, חוכמה וכ"ד ואינך לבושה בלויים צר לי , אך שומן לא יהרוס שום דבר. אני מכיר שמנות רבות שעשו חיל בכל תחום בו התעסקו, השומן לא גרע ולו קורטוב של הצלחה. נשים אלו מוערכות ביותר והשומן אינו חוצץ בינן לבין חיים מאושרים. אני אוהב לאכול, יודע לאכול, והייתי במחוזות השומן, כך שאינני כותב רק מנקודת ראות של רזה אוהב שמנות. כשאני קורא משפטים כמו " כי אני מאוד אוהבת לאכול, ולפעמים ממש בא לי להפסיק הכל ולרדת על איזה מגש פיצה, אבל מצד שני אני אומרת לעצמי שטוב, אני יוותר טיפה על כל ההנאות האלה אבל כשאני אלך ברחוב ויכיר אנשים אני ארגיש הרבה יותר בטוחה בעצמי ולדעתי זה יותר שווה". תגידי ... למה את צריכה " לוותר על כל ההנאות האלה" בשביל מישהו אחר ? את חושבת שאם לא תאכלי זה יביא לך הכרויות עם אנשים אחרים??? מעניין, אם אני מתרגם את מה שכתבת האם אני צריך לראות מחזה בו כל הרזות דקיקות הגזרה אוכלות החסה ופריכיות האורז תלויות על כתפו של החתיך התורן ??? בחייך ... אם אין לך בעייה רפואית המונעת ממך לרדת במשקל, את יכולה לאכול הכל הכל הכל ולהנות מכך !!! רק שימי לב לאכול במינון נכון.
 
תקשיב.....

א. מראה שמן זה חוסר אסטטיות. זה פשוט ככה. אם מעסיק רוצה לקבל לעבודה מישהי ויבואו אליו אחת שמנה ואחת רזה ושתיהן עם אותו ניסיון וידע- ברור שהוא יקבל את הרזה. כי זה הטבע של האדם, לבחור ולרצות את מה שיותר יפה ומקובל. עכשיו "הולך" מראה יותר רזה, אני לא אומרת שצריכים להרעיב את עצמך ולהראות כמו מקל סנוקר אבל רזה באופן כללי יותר יפה. זה עובדה! זה מה שאנשים יותר אוהבים. ב. כשאמרתי שכשאני אלך ברחוב אני ארגיש יותר בטוחה, אז זה לאו דווקא בשביל מישהו אחר, זה גם הרבה בשבילי, זה מעלה לי את הבטחון העצמי. כל אדם שנראה יותר רזה (ויותר יפה....) אז ברור שהוא מרגיש הרבה יותר ביטחון ותחושת נוחות בכל מקום בו ימצא. ג. אני באמת יכולה לאכול הכל אבל מה לעשות שיש לי נטייה להשמנה אז אני לא ממש יכולה לאכול כל כל כל וכמה כמה כמה שאני רוצה כי אז אראה כמו חבית! לכן אני נאלצת לוותר קצת על הנאות כדי להנות מדברים אחרים. אי אפשר הכל!!!
 

yogibear

New member
אחלה כפליים.

ואם אני אגיב??? הרי כל אחד משנינו מחזיק בדעתו הוא. אותי לא תשכנעי לעולם שרזון יפה, ואותך לא הצלחתי לשכנע שבשומן יש חן וחינניות. יחי חופש הביטוי, יחי השומן ויחי הרזון.
 

גבר39

New member
זה לא תמיד כך

ישנם גברים, כמוני למשל, שאם את לא מלאה או שמנה, אז הם מתאכזבים מהדייט. חוץ מזה, חוק מרפי עובד גם הפוך. איתי למשל, מתחילות רק רזות ועם כל זה שביחסים יש גם תוכן, אני לא נמשך כל כך מההתחלה.. אז, לכולם כנראה לא קל אבל זה קורה בסוף. אז גלית, תהיי אופטימית. אני אומר זאת גם לעצמי
 
למעלה