מכתב בקשר לכתבה הזדונית במעריב

מכתב בקשר לכתבה הזדונית במעריב

שלום, בהקשר לתרופות דיכאון הייתה כתבה במעריב של שבת. מאחר והחלטתי לפנות לרופא על מנת להתחיל בתרופות, אני מבטלת את החלטתי לאחר שקארתי את הכתבה. והנה אף אתם ממליצים על התרופה קסנקס שעל-פי הכתבה, תרופה זו אסורה בהחלט ואף גורמת להיתאבדות, כמו-כן הפרוזק תרופה מסוכנת בדיוק כמו הקסנקס ואף יותר.. אשמח לקבל תגובה לדברי תודה ע.פ. ע.פ. היקרה, אני מזועזע מתגובתך לכתבה בעיתון. אמנם נדברים שנכתבו קשים ביותר, אך הם חד צדיים, מעוותים, מגמתיים וכידוע הנייר סובל הכל, בעיקר כשבעל העיתון רוצה למכור עוד מספר עותקים. באשר לשאלותייך: קסנקס ומשפחתו: ואליום, ואבן, לוריוואן, אסיוואל, נומבון, כמו גם המשקאות האלכוהוליים, יוצרים דיכאון ורוב ההתאבדויות מתבצעות בהפסקת ההשפעה של האלכוהול. אלה עובדות. אני חושש שאם מישהו יקרא את המלים הללו זה לא ירתיע אותו מלהמשיך ללגום את הבירה שלו בבר. מבחינתי כרופא, היה טוב לו זה קרה. לגבי פרוזק ושאר התרופות נוגדות הדיכאון, האנשים מתאבדים או אלימים לפני הנטילה, וממשיכים להיות כך במשך ימים או שבועות אחדים עד שהתרופה משפיעה, אם בכלל. עוד משהו מהכתבה שאת לא ציינת, 1/3 מהסובלים מדיכאון או כל מחלה רפואית אקוטית מבריאים גם בלי טיפול, לכן מקרה אחד שצויין שם שהפסיק תרופות והבריא, נופל במסגרת זו, ללא קשר להפסקת התרופה או כל פעולה אחרת שביצע. השאלה הראשונה לגבייך היא, האם את סובלת מדיכאון? אם איכות החיים שלך נפגעה בעקבות הדיכאון, כדאי לעשות מעשה ולחזור לנורמה. יש היום שתי דרכים בדוקות לכך: תרופות נוגדות דיכאון, שהן הפתרון הזול יותר ובעל המאמץ הקטן יותר. פסיכוטראפיה הכרנית (קוגניטיבית) שעדיף לעשות אותה בסיוע של מטפל הכרני מנוסה או בעזרת הספר ``בוחרים להרגיש טוב`` של ד``ר דייויד ברנס. לכך ניתן להוסיף עיסוי רפואי אצל טל זיו או התעמלות, ששניהם מזרזים את תהליך ההחלמה. לצערי אין דרכים מוסמכות אחרות לקצר את משך הדיכאון או למנוע את השנותו. בכבוד רב ד``ר עישר -----Original Message----- From: ע. [mailto:p[email protected]] Sent: Friday, July 06, 2001 10:58 AM To: [email protected] Subject: תרופות אנטי דכאוניות
 

גיל.

New member
תודה ד``ר עישר

על שהבהרת את העניין! הכתבה (שאותה לא קראתי, אבל שמעתי עליה) גרמה לפחד רב אצל אנשים שלא ממש מבינים בזה... אני שמח שהבהרת פה את העניין והרגעת אותנו.
 
דר עישר אני בהלם

``קסנקס ומשפחתו: ואליום, ואבן, לוריוואן, אסיוואל, נומבון, כמו גם המשקאות האלכוהוליים, יוצרים דיכאון ורוב ההתאבדויות מתבצעות בהפסקת ההשפעה של האלכוהול. אלה עובדות. אני חושש שאם מישהו יקרא את המלים הללו זה לא ירתיע אותו מלהמשיך ללגום את הבירה שלו בבר`` אז איך אתה מסביר את זה...שבטיפול נמרץ בגלל חרדה , וחוסר יכולת לישון, והיסטריה טראומה...נתנו ואבן ונומבון???.עד שגילו כמובן שהואבן לאדם מונשם זה מתכון טוב למוות בטוח....ורק לפני שבועיים רופא כמעט חזר איתי על אותה טעות, הציע לי בהתקף חרדה בשל משהו רפואי ואבן, או לוריוואן(מזל שאני בודקת את הרופאים כל הזמן סירבתי)....אבל לעצם העניין אם אני בחרדה איך מציעים לי כדי לטפל בחרדה כדור ואבן שיכול לגרום לדכאון????? שאלוהים ישמור אותי מהרופאים, מזל שהפסיכאטר שלי קבל ממני בעבר אזהרה לחולה במצבי בכלל לא להעיז לדבר על תרופות, כי מצבי הרפואי מסובך..עכשיו אני גם מבינה שהצלתי עצמי מדכאון......???????וואו
 
רחל-נשמה, את יודעת לראות דברים בצור

ה קיצונית. לפי אותו היגיון אסור לישון במיטה,כי רוב האנשים מתים במיטות. או אסור לנשום אוויר כי כל האנשים שמתו נשמו לפני כן. סליחה על הירידה אבל רק המשכתי את ההיגיון המוקצן של דברייך ולא היתה לי כוונה להעליב, אלא להחזיר את הדברים לפרופורציה. לא כל מי שלוקח תרופה מקבל תופעות לוואי, כמו שלא כל מי שאוכל פטרוזיליה מקבל אלרגיה. אני מקווה שהייתי ברור
 
ד``ר עישר ברור ברור 8-( :cool:

כל הזמן אומרים לי שאני קיצונית, כל מי שמכיר אותי בכל תחום. או איך סהרה אומר ``רחל לא שחור ולבן``. 8-( זה משהו דפוק בגנים. רחל-נשמה
 
למעלה