מכשיר חדש הגיע פתוח ועם שריטות

tito1337

New member
מכשיר חדש הגיע פתוח ועם שריטות

היי,
בקיצור ולעניין : הזמנתי מכשיר כושר ביתי ממקום מוכר.
המובילים הגיע אליי והעלו את המכשיר כשהוא מורכב לחלוטין ללא אריזה. הראו לי את האריזה במשאית גם זה אחרי שהתעקשתי.
המכשיר מגיע מהיצרן כשהוא מפורק ויש תהליך הרכבה שלוקח איזה שעה - זה לא נעשה לידי ואין לי מושג מתי או איך הוא הורכב (מה אם הם הפילו את המנגנונים 20 פעם במהלך ההרכבה?). הם טוענים שהם הרכיבו במשאית כדי לא להיות אצלי בבית בגלל הקורונה. לא שאלו אותי בכלל אם אני מסכים שירכיבו במשאית (לדעתי זה שקר אבל ניחא) או קראו לי לראות. לא הייתי מסכים לזה.

במכשיר התגלו שריטות באיזה 3-4 מקומות שונים, אני מניח שהם הביאו לי חלקים ממכשיר משומש או ממש ממש התרשלו בהרכבה. קשה לשרוט ככה רק מלהעלות במדרגות.

המכשיר מתנדנד וחורק.

הסכמתי לקבל אותו ומיד דרשתי להחזיר ולבטל את העסקה. הם כרגע טוענים שיחליפו לי את הפלסטיקים השרוטים ישלחו טכנאי לתקן את החריקות.


______
בגדול בגלל שלא ראיתי אותם פותחים את האריזה ומרכיבים בצירוף הפגמים הללו אין לי ביטחון שמדובר באמת במוצר חדש ואני מעוניין לבטל את העיסקה ולקבל את הכסף בחזרה, בטענה שהפרו את חוק המכר ולא סיפקו לי מוצר חדש.

אין לי כח למו"מ ואם לא יסכימו להחזיר את הכסף או לספק מוצר חדש באריזה סגורה שיפתח ויורכב מולי, אני רוצה לתבוע כמה שיותר מהר. מניסיוני זה הפתרון האמיתי שעובד.

השאלה אם אני לא מסתכן פה בכך שלא נתתי להם הזדמנות הוגנת לתקן את המחדלים? כאמור החלפת הפלסטיקה לא תפתור את העניין מבחינתי..
 

trilliane

Active member
מנהל
מובילים בהחלט מצמצמים כיום שהייה בבתי הלקוחות למינימום

ולא נשארים דקה מיותרת, גם לא כדי לעזור לחבר/להתקין וכו', ולכן הסיבה נשמעת הגיונית. ייתכן שההובלה של המכשיר במצב מורכב שרטה אותו או הזיזה חלקים, זה כמובן לא צריך לעניין אותך ומגיע לך מכשיר תקין, צריך לתת לחברה הזדמנות לתקן את הדרוש.
 

tito1337

New member
את לא חושבת שצריך להודיע

על זה שאני אקבל אותו פתוח ומורכב? להציע לי להסתכל ממרחק 3 מטר איך הם עובדים? או לחילופין לאפשר לי לבטל את העיסקה כי חשוב לי לראות שפותחים מולי?

לגבי הלתקן, שוב הבעיה שלי שאני לא יודע מה המנגנונים הפנימיים עברו ומאיפה הם באו. לדעתי השריטות מעידות על שימוש קודם כי קשה לשרוט בכל המקומות האלה רק מלהעלות במדרגות.
גם אם יחליפו את הפלסטיקה זה לא מספיק לי.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
א. יש צדק בדבריך. לא ראית שהרכיבו ומאד יתכן, שהם אספו מכשיר
מבית אחר, והובילו אותו ישירות אליך, גם מבלי שחיטאו אותו (ולתך תדע ממה).
ב. לדעתי, הטענה שלא קראו לך לראות שהמכשיר אכן הוצא מאריזתו המקורית
לצורך הרכבתו, למרות שהם מבחינתם העדיפו שלא להרכיבו בדירתך, היא איכשהו
מתקבלת על הדעת (למרות שראיתי כבר משאיות שהגיעו עם סחורה, ולא היה
מקום להכניס לתוכן סיכה, קל וחומר, לפרוק בתוכן אריזה ולהרכיבה מחלקים)....
דבר כזה אפשרי (אולי), אם היית הלקוח האחרון או זה שלפניו, וארגז המשאית
היה כבר ריק. אבל אתה הלוא לא היית שם ולא ראית.
בכל מקרה, מן הדין היה, שיקראו לך ויבשרו לך, שאין בכוונתם לעשות את העבודה בביתך,
ואז אולי היית נעתר לבקשתם להרכיב את המכשיר בארגז המשאית, למרות הסיכון
שבהובלה של מכונה מורכבת ונטולת ההגנה שתקבל באמצעות אריזתה.
ג. וכן. אתה רשאי בהחלט לתבוע ואפילו בתביעות קטנות. אבל מדובר בתהליך שבמצב
רגיל יעכב לך את קבלת פסה"ד כחצי שנה ויותר, ובמצב ימי קורונה, לך תדע עד כמה.
מאד חבל שהסכמת לקבל את המכונה במצבה המורכב, כי אי הסכמה הייתה מקלה
עליך את המשך הטיפול. כעת, אם לא מילאת מיד טופס (בנוכחות המובילים),
הספק יוכל תמיד לטעון, שאתה הוא זה שחיבל במכשיר (אולי כי העברת אותו
מחדר לחדר או לך ולדע איזה תירוף הוא ימצא).
* קרה כבר שהובילו לביתי מיטה שמסביבה יש ריפוד עדין והוא נפגע, כי על אף שהיה
ארוז, הוא נרטב מאד ביום גשום. ו... הרטיבות הזו הסבה כתמים שנשארו לנצח.
לא הבחנתי בכך במהלך ההרכבה, ולא הערתי למובילים שהרכיבו.
אז כשהתלוננתי אחרי שבוע מול הספק? הוא השיב: "איננו אחראים על מה שקרה
במהלך השבוע מיום האספקה עד היום. לא צילמת? לא התלוננת מיד? בעיה שלך".
"כן. אבל לתומי חשבתי שהכתמים יתייבשו וייעלמו" השבתי. אבל זה כבר לא עניין
את הספק המאושר. שניצל הזדמנות וחתך את השיחה בינינו.
ד. אז לאיים בתביעה זו אופציה, אבל לממשה? נו. קשה לומר האם זה באמת כדאי.
... שהיה לך בהצלחה ונשמח אם תעדכן...
 

tito1337

New member
הם הראו לי את הקופסא של המכשיר

זרוקה במשאית. אבל אין לי שמץ של מושג מתי הרכיבו, סביר שלא ליד הבית שלי כי הם חסמו את החניה ואין סיכוי שהיו יכולים לחסום למשך זמן ההרכבה.
אין לי מושג אם זאת באמת הקופסא של המכשיר שלי בכלל.
בכל מקרה ברור שיש פה מהלך שמשפיע על החוויה הצרכנית שלי ומן הראוי שיתואים איתי ולא אגלה בדיעבד.

הם מציעים להחליף את הפלסטיקים הפגומים (שוב לא בטוח שהפקידה מהשירות לקוחות מבינה אם אפשר להחליף, זה 3-4 מקומות בכל המכשיר) אני לא מעוניין. אני רוצה מכשיר חדש או ביטול עיסקה. הסיבה לכך שאני לא יודע מה עברו שאר המנגנונים במכשיר שלי עד שהגיעו אליי.
האם סביר 'להתעקש' ככה?

באמת שזה מדהים איך עושים עסקים בארץ..
 

ב ר ז י ל י

Member
מנהל
אתה צודק - אבל

מאחר והסכמת לקבל את המכשיר אתה בבעיה - לפי החוק עלייך לאפשר להם לתקן והם חייבים בביטול העיסקה והחזרת הכסף רק אם לא יצליחו לתקן.
פתח מילוט - ביטול עיסקה בתשלום 5% עד 100 ש"ח - אינך חייב להחזיר את המוצר באריזתו מאחר והוא הובא לביתך מורכב ומחוץ לאריזה.
לפני שאתה מפעיל את החוק כדאי שתנסה לדבר איתם שוב
 

tito1337

New member
חשבתי על מה שאמרת

אבל אז אני בעצם מודה שהמכשיר תקין בעניי ומחזיר כי התחרטתי.
חוץ מזה שמקרה כזה ההובלה תחול עליי, מדובר במכשיר כבד שיעלה לי כמה מאות שקלים להוביל חזרה לחנות וזאת בעיה למצוא מוביל בימים אלה.

הנקודה פה אינה הבלאי הנראה לעין, אלא העובדה שאני לא יודע מה יש בפנים ומה המכשיר באמת עבר עד שהגיע אליי.

עריכה : השריטות מופיעות ב3-4 חלקים שונים במכשיר, זה לא שפשוף קטן בודד שקרה בהובלה זה מעיד על הרכבה רשלנית או שימוש קודם וזה מה שמטריד אותי.
כשאני קונה מכשיר חדש המחיר מגלם בתוכו את העובדה שהסבירות לבעיות נמוכה יותר הן בתקופת האחריות והן לאחריה. במצב שנוצר אני לא יודע מה המצב של המנגנונים הפנימיים והאם הם נחבלו במהלך ההרכבה במשאית (לדעתי זה שקר) או ששמו לי חלקים ישנים - אני לא יכול לחשוב על המכשיר כ'חדש' במצב כזה. זה עיקר החשש שלי וזאת תהיה גם הטענה המרכזית שלי. השאלה איך אני נותן להם לתקן 'מצב' שכזה? ברור שטכנאי מטעמם יגיד שהכל בסדר גם אם כל האלקטרוניקה והמכניקה בפנים פורקה ממכשיר בן 3.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אתה מבין, שככל שאתה "חופר" בנושא, אתה מגיע למסקנה שאתה בבעיה
לא פשוטה...
לא החתמת את המובילים על הנזקים וכן הסכמת לקבל את הסחורה כפי שהגיעה.
לא החתמת את המובילים על כך שהם לא התקינו את המכשיר בביתך, או לכל הפחות,
לנגד עיניך, וכעת, כל טענה שתטען, עלולה להפוך למילה שלך מול המילה שלהם...

קשה לי מאד לתת לך את "עצת הזהב", ולכן, השאלה עד כמה הסוחר או היבואן
יסכימו ללכת לקראתך ולרצות אותך על טענותיך.
 

tito1337

New member
המובילים החתימו אותי על טופס

שבו אני מאשר שקיבלתי.
כתבתי למטה שקיבלתי את המכשיר מורכב עם פגמים, לצערי לא צילמתי. אבל אם הם יבחרו להציג את טופס קבלת המכשיר, יראו שם את ההערות שלי

הודעתי לחנות באותו היום שזה הגיע מורכב ועם שריטות והם כבר הציעו לתקן את הפלסטיקה. יש לי תיעוד ׁ(כולל תמונות ששלחתי להם במייל).
אני לא חושב שהם יוכלו לטעון שזה לא הגיע מורכב או שלא היו שריטות. לדעתי הם לא ירדו לשפל של לטעו שהוא הורכב בביתי או שהשריטו הם תוצאה שלי. יש לי תמונה שבה מופיע הראש של המוביל והזמן בקובץ תואם לתאריך ההובלה.

הטענה שלהם תהיה שהם הציעו לתקן את הפלסטיקה וכל הבפנים של המכשיר תקין וחדש למרות שלא ראיתי אותו מורכב.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
נשמע סביר. רק חבל שלא צילמת את הטופס שעליו כתבת את ההערות.
ו/או שלא הקלטת את השיחה. אבל נראה שהקלפים בכ"ז לצידך.
 

puptits

New member
אפשר תמונות? מה ששלחת להם במייל?

"האמת" נמצאת אי שם...יתכן וזו הרכבה רשלנית
אתה אומר שריטות, הם אומרים בכלל להחליף פלסטיקים
&nbsp
תראה, להבדיל בין מוצר חדש למשומש, זה לא מסובך...
תראה קצת תמונות...שנבין
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
יופי. גם קופסא ריקה אפשר לאסוף מביתו של לקוח שהתחרט.
 

trilliane

Active member
מנהל
אם יש פה חריגה מהסיכום, ודאי שצריך

השבוע קיבלתי מכשיר חשמלי (שדרש רק הובלה מהחנות) ונאמר לי מראש שעקב המצב המובילים רק מכניסים אותו זהו, לא מתעכבים ולא נשארים אפילו לוודא שהוא עובד. לא יודעת מה סוכם בינך לחברה וכו', לא נכנסתי לזה, רק התייחסתי לסיבה שניתנה.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
... ואת מסכימה שזו בעיה... כשאת רוכשת מכשיר כמו טלוויזיה,
רשום על האריזה במפורש ש'האריזה תיפתח אך ורק בידי טכנאי שיבוא ויתקין את
המכשיר'.
במקרים נדירים, המוביל פותח את האריזה ומוודא שהמכשיר שלם, לא שרוט ופועל.

זה קורה בעיקר כשאת רוכשת מכשיר זול יחסית, ואז את מוותרת על קטע ההתקנה.
ומה יקרה, אם את תפתחי את האריזה, את תשרטי ואת תתני גם מכה, שתגרום לשבר במסך?
מה יגיד אז היבואן או נותן האחריות? שהמוביל חשש לפתוח וכעת הוא אמור
להיות האחראי על "המחדל" שלך?
 

trilliane

Active member
מנהל
לא הסכמתי לשום דבר ולא נכנסתי לנקודות האלה, כאמור.

אין לי דרך (או רצון) להגיב למצבים תאורטיים שמעולם לא נתקלתי בהם. לא כל מכשיר דורש טכנאי/התקנה. כשקנינו טלוויזיה הובלנו אותה בעצמנו במכונית ולא היה שום טכנאי מעורב בעניין. כל התרומה הקטנה שלי לשרשור הייתה, כאמור, שהסיבה שניתנה לו אינה חריגה.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
גם אם לקחת מכשיר מהחנות. הוא הוצא מאריזתו מולך, כדי שתראי
שהכל שלם ותקין. מה שאחרי זה: באחריותך.
וכן. הייתי בסרט כזה. אמה מה? נניח שקורה לשהו בדרך? זו כבר בעיה שלך.
כי כשהמוביל מביא והטכנאי בודק בביתך, המצב עדיף.
 

tito1337

New member
במקרה של טלויזיות

האינטרס הוא של החנות הוא שטכנאי יפתח אצלך בבית - שלא תטען שפתחת והטלויזיה הייתה שרוטה.

במקרה שלי אני מקווה שבית המשפט יבין שמה שמפריע לי זה שאני לא יודע איזה חלקים פנימיים יש לי, בני כמה הם ומה הם עברו ו***לא**** כמה שריטות על הפלסטיקים (ברור שזה מבאס אבל זה רק סממן של הבעיה).

הם כנראה יטענו שהציעו להחליף את הפלסטיקים (בכלל לא בטוח שאפשרי) ושטכנאי יבצע בדיקה מקיפה לכל המכשיר. מבחנתי זה לא Good enough.
 

trilliane

Active member
מנהל
למיטב זיכרוני לא, אבל זה באמת לא משנה ושוב, לא הנקודה שלי.

 
למעלה