מכרז תחבורה ציבורית אשדוד

מצב
הנושא נעול.

Snegovik

New member
מכרז תחבורה ציבורית אשדוד

מכרז תחבורה ציבורית אשדוד
שלום רב,
בהמשך לזכייה של חברת אפיקים במכרז לקווי אשדוד - יבנה - רחובות.
כתוב במסמכי המכרז כי החברה הזוכה מחוייבת בהתחלת ישומו לאחר תשעה חודשים מיום הזכייה. האם לדעתכם זה יקרה בפועל?
האם קיים סיכוי כלשהו שזה יקרה לפני כן?
 
אגב, אשדוד זכתה מתישהו בתחרות ארצית לקידום תח"צ וקיבלה תקציב

מכרז תחבורה ציבורית אשדוד
שלום רב,
בהמשך לזכייה של חברת אפיקים במכרז לקווי אשדוד - יבנה - רחובות.
כתוב במסמכי המכרז כי החברה הזוכה מחוייבת בהתחלת ישומו לאחר תשעה חודשים מיום הזכייה. האם לדעתכם זה יקרה בפועל?
האם קיים סיכוי כלשהו שזה יקרה לפני כן?
אגב, אשדוד זכתה מתישהו בתחרות ארצית לקידום תח"צ וקיבלה תקציב
לממש את התכנית. קרה עם זה משהו מאז?
 

Snegovik

New member
תחרות ארצית

אגב, אשדוד זכתה מתישהו בתחרות ארצית לקידום תח"צ וקיבלה תקציב
לממש את התכנית. קרה עם זה משהו מאז?
תחרות ארצית
בשטח רואים שהוסיפו לכל תחנה שעובר בה קו בינעירוני שלט אלקטרוני המציין את זמן הגעת האוטובוס הבא לתחנה.
חוץ מזה בינתיים לא ראיתי שינויים נוספים
 
אבל זה לא מיוחד לאשדוד, את זה עושים בהדרגה בכל הארץ.

תחרות ארצית
בשטח רואים שהוסיפו לכל תחנה שעובר בה קו בינעירוני שלט אלקטרוני המציין את זמן הגעת האוטובוס הבא לתחנה.
חוץ מזה בינתיים לא ראיתי שינויים נוספים
אבל זה לא מיוחד לאשדוד, את זה עושים בהדרגה בכל הארץ.
שם דובר על שינויים הרבה יותר מרחיקי לכת.
 

S a m B o o k i

New member
זה לא נכון.

תחרות ארצית
בשטח רואים שהוסיפו לכל תחנה שעובר בה קו בינעירוני שלט אלקטרוני המציין את זמן הגעת האוטובוס הבא לתחנה.
חוץ מזה בינתיים לא ראיתי שינויים נוספים
זה לא נכון.
יש הרבה מקומות באשדוד בהם עוברים קווים בינעיוניים שעוד אין את זה.
יש את השלטים האלו בבני ברית, שד' רושלים ותחנה אחת ברחוב הפלמ"ח ובגין.
בכל הלולאה של מסלול הבינעירוניים דרך ד',א',ב' - אין אפילו שלט אחד.
&nbsp
ודיברתי פעם עם מנ"ס תעבורה אשדןד, הוא אמר שהכל מוכן. וצריך להתחיל ליישם.
 

olli3

New member
מנהל
טרם. הכל כבר תוכנן, כל התוכניות קיימות, רק להתחיל לבצע.

אגב, אשדוד זכתה מתישהו בתחרות ארצית לקידום תח"צ וקיבלה תקציב
לממש את התכנית. קרה עם זה משהו מאז?
טרם. הכל כבר תוכנן, כל התוכניות קיימות, רק להתחיל לבצע.
 

olli3

New member
מנהל
לא יודע, זו התכונית בכל אופן (חלק נכבד ממנה)

ויש מישהו שמתנגד?
לא יודע, זו התכונית בכל אופן (חלק נכבד ממנה)
http://www.neaman.org.il/Neaman2011/userdata/SendFile.asp?DBID=1&LNGID=2&GID=2798
&nbsp
במאי 2013 דובר על כך שתוך 3 שנים התושבי הפרוייקט יושלם. בנתיים לא שמעתי על עבודות במסגרת מה שמוצג במצגת הזאת.
 

olli3

New member
מנהל
ומסתבר שיש מכרז על ליווי מקצועי ליישום הפרוייקט שיצא

לא יודע, זו התכונית בכל אופן (חלק נכבד ממנה)
http://www.neaman.org.il/Neaman2011/userdata/SendFile.asp?DBID=1&LNGID=2&GID=2798
&nbsp
במאי 2013 דובר על כך שתוך 3 שנים התושבי הפרוייקט יושלם. בנתיים לא שמעתי על עבודות במסגרת מה שמוצג במצגת הזאת.
ומסתבר שיש מכרז על ליווי מקצועי ליישום הפרוייקט שיצא
לפני חצי שנה.
&nbsp
http://he.mot.gov.il/index.php?opti...&catid=50:flash-tachbura-ziburit-c&Itemid=267
 

oshlick

New member
שאלה לגבי שיטת המכרזים

מכרז תחבורה ציבורית אשדוד
שלום רב,
בהמשך לזכייה של חברת אפיקים במכרז לקווי אשדוד - יבנה - רחובות.
כתוב במסמכי המכרז כי החברה הזוכה מחוייבת בהתחלת ישומו לאחר תשעה חודשים מיום הזכייה. האם לדעתכם זה יקרה בפועל?
האם קיים סיכוי כלשהו שזה יקרה לפני כן?
שאלה לגבי שיטת המכרזים
אני מבין את הטעם בשיטה של מכרזים כדי להתאים את התח''צ באיזור מסוים לדרישות הציבור שמשרד התחברה מאמין שהוא יודע מהן,

אבל המשמעות של זה היא שהחברה שזוכה במכרז (ולמעשה מקבלת מונופול על איזור מסוים) - האינטרס היחיד שלה הופך להיות עמידה בתנאי המכרז, שהיא כמובן לא רוצה לסכן אותו, גם במחיר של אי-נטילת סיכונים עסקיים בדמות של פתיחת קוים חדשים שעלולים להתברר כמפסידים.

מה גם שחופש העיסוק נפגע כתוצאה מהשיטה הזאת כי מי שלא זכה במכרז אסור לו להפעיל שום תח''צ באיזור הנתון גם אם הוא חושב שהוא יודע לעשות את זה טוב יותר וגם אם ציבור הנוסעים חושב כך.

האם לא עדיף לעבור לשיטה של רשיונות? זה גם יאפשר להפעיל תח''צ בשבת מבלי לשנות את הסטטוס קוו, בדיוק כמו שעשו עם מוניות השירות.
 

olli3

New member
מנהל
רק שכל מה שכתבת לא נכון.

שאלה לגבי שיטת המכרזים
אני מבין את הטעם בשיטה של מכרזים כדי להתאים את התח''צ באיזור מסוים לדרישות הציבור שמשרד התחברה מאמין שהוא יודע מהן,

אבל המשמעות של זה היא שהחברה שזוכה במכרז (ולמעשה מקבלת מונופול על איזור מסוים) - האינטרס היחיד שלה הופך להיות עמידה בתנאי המכרז, שהיא כמובן לא רוצה לסכן אותו, גם במחיר של אי-נטילת סיכונים עסקיים בדמות של פתיחת קוים חדשים שעלולים להתברר כמפסידים.

מה גם שחופש העיסוק נפגע כתוצאה מהשיטה הזאת כי מי שלא זכה במכרז אסור לו להפעיל שום תח''צ באיזור הנתון גם אם הוא חושב שהוא יודע לעשות את זה טוב יותר וגם אם ציבור הנוסעים חושב כך.

האם לא עדיף לעבור לשיטה של רשיונות? זה גם יאפשר להפעיל תח''צ בשבת מבלי לשנות את הסטטוס קוו, בדיוק כמו שעשו עם מוניות השירות.
רק שכל מה שכתבת לא נכון.
ההבדל בין מכרז ישן למכרז חדש הוא הקונספט. בעוד במכרז ישן, פדיון הנסיעה הוא של המפעיל, כך למפעיל משתלם להפעיל רק קווים רווחיים. וכך לא נפתחים קווים חדשים וכו' בקלות כי משרד התחבורה (והאוצר בעצם) צריכים לממן סובסידיה נוספת עבור קווים חדשים וכו' - זו הסיבה שאתה לא רואה שינויים מרחיקי לכת במכרזים קיימים.
&nbsp
במכרזים החדשים הפידיון הוא של המדינה. כשאתה עולה על קו X, הכסף הולך ישירות לקופת המדינה. המפעיל מקבל סובסידיה על מספר הקילומטרים שהוא מבצע וזהו. כך שלמפעיל ממש לא אכפת אילו קווים הוא מפעיל, לאן, כמה וכו'.
&nbsp
להפעיל תח"צ על פי המודל שאתה מציע (מי שיודע יותר טוב וכו') זה להפעיל מוניות שירות בעצם. איפה שרווחי - שם עובדים. איפה שלא רווחי - לא עובדים. התחרות הזאת יכולה להצליח אך ורק בקווים רווחיים, בכל מקום אחר (וזה הרוב), ממש לא.
 

oshlick

New member
כלומר גם במכרזים החדשים משרד התחבורה הוא זה שקובע

רק שכל מה שכתבת לא נכון.
ההבדל בין מכרז ישן למכרז חדש הוא הקונספט. בעוד במכרז ישן, פדיון הנסיעה הוא של המפעיל, כך למפעיל משתלם להפעיל רק קווים רווחיים. וכך לא נפתחים קווים חדשים וכו' בקלות כי משרד התחבורה (והאוצר בעצם) צריכים לממן סובסידיה נוספת עבור קווים חדשים וכו' - זו הסיבה שאתה לא רואה שינויים מרחיקי לכת במכרזים קיימים.
&nbsp
במכרזים החדשים הפידיון הוא של המדינה. כשאתה עולה על קו X, הכסף הולך ישירות לקופת המדינה. המפעיל מקבל סובסידיה על מספר הקילומטרים שהוא מבצע וזהו. כך שלמפעיל ממש לא אכפת אילו קווים הוא מפעיל, לאן, כמה וכו'.
&nbsp
להפעיל תח"צ על פי המודל שאתה מציע (מי שיודע יותר טוב וכו') זה להפעיל מוניות שירות בעצם. איפה שרווחי - שם עובדים. איפה שלא רווחי - לא עובדים. התחרות הזאת יכולה להצליח אך ורק בקווים רווחיים, בכל מקום אחר (וזה הרוב), ממש לא.
כלומר גם במכרזים החדשים משרד התחבורה הוא זה שקובע
איפה יפתחו קווים חדשים ואיפה לא.
&nbsp
משרד התחבורה שנמצא בירושלים קובע אילו קווים יפתחו במטולה ובאילת במקום שהעיריות יתנו רישיונות למי שגר במקומות האלה ומכיר את הצרכים של התושבים, או אפילו יפעילו את הקווים בעצמן.
 
כן, משרד התחבורה הוא מונופול על התחבורה הציבורית בישראל

כלומר גם במכרזים החדשים משרד התחבורה הוא זה שקובע
איפה יפתחו קווים חדשים ואיפה לא.
&nbsp
משרד התחבורה שנמצא בירושלים קובע אילו קווים יפתחו במטולה ובאילת במקום שהעיריות יתנו רישיונות למי שגר במקומות האלה ומכיר את הצרכים של התושבים, או אפילו יפעילו את הקווים בעצמן.
כן, משרד התחבורה הוא מונופול על התחבורה הציבורית בישראל
המפעילות השונות הן רק אמצעי של משרד התחבורה להפעלת התחבורה הציבורית שהוא קובע באופן בלבדי את אופן הפעלתה מבחינת קווים, לו"ז, סוגי אוטובוסים, מיקום תחנות וכד'.
 

oshlick

New member
אני חושב שהדוגמא האחרונה של העברת קו 1 בפ''ת דרך השוק

כן, משרד התחבורה הוא מונופול על התחבורה הציבורית בישראל
המפעילות השונות הן רק אמצעי של משרד התחבורה להפעלת התחבורה הציבורית שהוא קובע באופן בלבדי את אופן הפעלתה מבחינת קווים, לו"ז, סוגי אוטובוסים, מיקום תחנות וכד'.
אני חושב שהדוגמא האחרונה של העברת קו 1 בפ''ת דרך השוק
ממחישה את חוסר ההגיון שבקביעת המסלולים מירושלים.
 

olli3

New member
מנהל
יש לכך היגיון ברור - הכרחת הציבור למעבר לרב קו.

אני חושב שהדוגמא האחרונה של העברת קו 1 בפ''ת דרך השוק
ממחישה את חוסר ההגיון שבקביעת המסלולים מירושלים.
יש לכך היגיון ברור - הכרחת הציבור למעבר לרב קו.
זה בסך הכל המטרה הכמעט עיקרית של הוצאת שאר הקווים הרלוונטים מהשוק בפתח תקווה. רוצים להרגיל את האנשים לתחבורת מעברים ולשימוש כרטיס רב קו במקום תשלום במזומן. האוכלוסיה שהכי משתמשת בתשלום במזומן הם אזרחים וותיקים וכאן בעצם סוג של מחייבים אותם לעבור לרב קו.
&nbsp
גם ביטול האפשרות לבצע מעברים בירושלים עם כרטיס נייר היא בראש ובראשונה כדי להכריח את הציבור לעבור לרב קו.
&nbsp
אני מניח שזה מתבצע גם על מנת לנטר מידע על הרגלי השימוש של הנוסעים, לדעת באילו שעות יש הכי הרבה החלפה מקו X לקו Y בנקודה Z וכו'. מה הם פלחי הגילאים שמבצעים החלפות אלו? וכו' וכו'. כרטיסי נייר לא מאפשרים להתחקות אחרי הרגלי השימוש של ציבור הנוסעים. הרב קו מאפשר זאת וכך ניתן לדעת איפה אולי יש מקום לקו ישיר ואיפה לא. איפה יש מקום לתדירות גבוהה יותר ואיפה אפשר להוריד תדירות וכו' וכו'.
 

olli3

New member
מנהל
ממש לא ככה. משרד התחבורה בבאר שבע, בעמקים, בחיפה, בגליל

כלומר גם במכרזים החדשים משרד התחבורה הוא זה שקובע
איפה יפתחו קווים חדשים ואיפה לא.
&nbsp
משרד התחבורה שנמצא בירושלים קובע אילו קווים יפתחו במטולה ובאילת במקום שהעיריות יתנו רישיונות למי שגר במקומות האלה ומכיר את הצרכים של התושבים, או אפילו יפעילו את הקווים בעצמן.
ממש לא ככה. משרד התחבורה בבאר שבע, בעמקים, בחיפה, בגליל
ולא זה שבירושלים, הכל עובר דרך ירושלים בסופו של דבר והכל עובר דרך האוצר, אבל הכל מתחיל מקומי.
&nbsp
במכרזים הישנים הייתה בעיה בלפתוח קווים לא רווחים ולשנות את הקיים עקב תנאי הזיכיון שנקבעו עם המפעיל. במכרזים החדשים אין בעיה כזאת.
&nbsp
לפני כל מכרז מבתצעות ישיבות גם עם מועצות מקומיות, אגודות סטודנטים וכו' וגם על סמך סקרי משתמשים וביצוע ספירות בנסיעות קיימות (של מכרז ישן) ועוד דרכים שונות ובסך הכל, אם תשים לב למכרזים החדשים תראה שנעשתה בהם עבודה טובה ובחלקם אפילו טובה מאד.
&nbsp
דווקא העיריות ברוב המקרים כלל לא יודעות מה קורה בעיר שלהן ובכלל מאיפה לעיר X לדעת שיש המון תושבי םשצריכים להגיע לעבודה בעיר Y? או למה לעיר X לקדם את תושביה לעבוד בערים אחרות? אתה לא יכול שעיריית אופקים תחליט על מה נוסע בה, מה נכנס אליה, מה יוצא ממנה ועיריית נתיבות אותו הדבר ומועצה איזורית מרחבים אותו הדבר וכו'... וזה גם לא יעבוד טוב במרכז הארץ כי כל עיריה תרצה מה שיותר טוב לה ותפעל לקדם את עצמה ולא את הערים השכנות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה