אגב, אשדוד זכתה מתישהו בתחרות ארצית לקידום תח"צ וקיבלה תקציבמכרז תחבורה ציבורית אשדוד
שלום רב,
בהמשך לזכייה של חברת אפיקים במכרז לקווי אשדוד - יבנה - רחובות.
כתוב במסמכי המכרז כי החברה הזוכה מחוייבת בהתחלת ישומו לאחר תשעה חודשים מיום הזכייה. האם לדעתכם זה יקרה בפועל?
האם קיים סיכוי כלשהו שזה יקרה לפני כן?
תחרות ארציתאגב, אשדוד זכתה מתישהו בתחרות ארצית לקידום תח"צ וקיבלה תקציב
לממש את התכנית. קרה עם זה משהו מאז?
אבל זה לא מיוחד לאשדוד, את זה עושים בהדרגה בכל הארץ.תחרות ארצית
בשטח רואים שהוסיפו לכל תחנה שעובר בה קו בינעירוני שלט אלקטרוני המציין את זמן הגעת האוטובוס הבא לתחנה.
חוץ מזה בינתיים לא ראיתי שינויים נוספים
לצערי כרגע זה הישום היחידי בשטח.אבל זה לא מיוחד לאשדוד, את זה עושים בהדרגה בכל הארץ.
שם דובר על שינויים הרבה יותר מרחיקי לכת.
זה לא נכון.תחרות ארצית
בשטח רואים שהוסיפו לכל תחנה שעובר בה קו בינעירוני שלט אלקטרוני המציין את זמן הגעת האוטובוס הבא לתחנה.
חוץ מזה בינתיים לא ראיתי שינויים נוספים
טרם. הכל כבר תוכנן, כל התוכניות קיימות, רק להתחיל לבצע.אגב, אשדוד זכתה מתישהו בתחרות ארצית לקידום תח"צ וקיבלה תקציב
לממש את התכנית. קרה עם זה משהו מאז?
ויש מישהו שמתנגד?טרם. הכל כבר תוכנן, כל התוכניות קיימות, רק להתחיל לבצע.
לא יודע, זו התכונית בכל אופן (חלק נכבד ממנה)ויש מישהו שמתנגד?
ומסתבר שיש מכרז על ליווי מקצועי ליישום הפרוייקט שיצאלא יודע, זו התכונית בכל אופן (חלק נכבד ממנה)
http://www.neaman.org.il/Neaman2011/userdata/SendFile.asp?DBID=1&LNGID=2&GID=2798
 
במאי 2013 דובר על כך שתוך 3 שנים התושבי הפרוייקט יושלם. בנתיים לא שמעתי על עבודות במסגרת מה שמוצג במצגת הזאת.
שאלה לגבי שיטת המכרזיםמכרז תחבורה ציבורית אשדוד
שלום רב,
בהמשך לזכייה של חברת אפיקים במכרז לקווי אשדוד - יבנה - רחובות.
כתוב במסמכי המכרז כי החברה הזוכה מחוייבת בהתחלת ישומו לאחר תשעה חודשים מיום הזכייה. האם לדעתכם זה יקרה בפועל?
האם קיים סיכוי כלשהו שזה יקרה לפני כן?
רק שכל מה שכתבת לא נכון.שאלה לגבי שיטת המכרזים
אני מבין את הטעם בשיטה של מכרזים כדי להתאים את התח''צ באיזור מסוים לדרישות הציבור שמשרד התחברה מאמין שהוא יודע מהן,
אבל המשמעות של זה היא שהחברה שזוכה במכרז (ולמעשה מקבלת מונופול על איזור מסוים) - האינטרס היחיד שלה הופך להיות עמידה בתנאי המכרז, שהיא כמובן לא רוצה לסכן אותו, גם במחיר של אי-נטילת סיכונים עסקיים בדמות של פתיחת קוים חדשים שעלולים להתברר כמפסידים.
מה גם שחופש העיסוק נפגע כתוצאה מהשיטה הזאת כי מי שלא זכה במכרז אסור לו להפעיל שום תח''צ באיזור הנתון גם אם הוא חושב שהוא יודע לעשות את זה טוב יותר וגם אם ציבור הנוסעים חושב כך.
האם לא עדיף לעבור לשיטה של רשיונות? זה גם יאפשר להפעיל תח''צ בשבת מבלי לשנות את הסטטוס קוו, בדיוק כמו שעשו עם מוניות השירות.
כלומר גם במכרזים החדשים משרד התחבורה הוא זה שקובערק שכל מה שכתבת לא נכון.
ההבדל בין מכרז ישן למכרז חדש הוא הקונספט. בעוד במכרז ישן, פדיון הנסיעה הוא של המפעיל, כך למפעיל משתלם להפעיל רק קווים רווחיים. וכך לא נפתחים קווים חדשים וכו' בקלות כי משרד התחבורה (והאוצר בעצם) צריכים לממן סובסידיה נוספת עבור קווים חדשים וכו' - זו הסיבה שאתה לא רואה שינויים מרחיקי לכת במכרזים קיימים.
 
במכרזים החדשים הפידיון הוא של המדינה. כשאתה עולה על קו X, הכסף הולך ישירות לקופת המדינה. המפעיל מקבל סובסידיה על מספר הקילומטרים שהוא מבצע וזהו. כך שלמפעיל ממש לא אכפת אילו קווים הוא מפעיל, לאן, כמה וכו'.
 
להפעיל תח"צ על פי המודל שאתה מציע (מי שיודע יותר טוב וכו') זה להפעיל מוניות שירות בעצם. איפה שרווחי - שם עובדים. איפה שלא רווחי - לא עובדים. התחרות הזאת יכולה להצליח אך ורק בקווים רווחיים, בכל מקום אחר (וזה הרוב), ממש לא.
כן, משרד התחבורה הוא מונופול על התחבורה הציבורית בישראלכלומר גם במכרזים החדשים משרד התחבורה הוא זה שקובע
איפה יפתחו קווים חדשים ואיפה לא.
 
משרד התחבורה שנמצא בירושלים קובע אילו קווים יפתחו במטולה ובאילת במקום שהעיריות יתנו רישיונות למי שגר במקומות האלה ומכיר את הצרכים של התושבים, או אפילו יפעילו את הקווים בעצמן.
אני חושב שהדוגמא האחרונה של העברת קו 1 בפ''ת דרך השוקכן, משרד התחבורה הוא מונופול על התחבורה הציבורית בישראל
המפעילות השונות הן רק אמצעי של משרד התחבורה להפעלת התחבורה הציבורית שהוא קובע באופן בלבדי את אופן הפעלתה מבחינת קווים, לו"ז, סוגי אוטובוסים, מיקום תחנות וכד'.
יש לכך היגיון ברור - הכרחת הציבור למעבר לרב קו.אני חושב שהדוגמא האחרונה של העברת קו 1 בפ''ת דרך השוק
ממחישה את חוסר ההגיון שבקביעת המסלולים מירושלים.
ממש לא ככה. משרד התחבורה בבאר שבע, בעמקים, בחיפה, בגלילכלומר גם במכרזים החדשים משרד התחבורה הוא זה שקובע
איפה יפתחו קווים חדשים ואיפה לא.
 
משרד התחבורה שנמצא בירושלים קובע אילו קווים יפתחו במטולה ובאילת במקום שהעיריות יתנו רישיונות למי שגר במקומות האלה ומכיר את הצרכים של התושבים, או אפילו יפעילו את הקווים בעצמן.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.