עמוד השדרה
New member
עוד חידוש שהמכרז לוקח בחשבון: מסוף חדש בהרצליה במקום התחנה
המרכזית
"המסוף החדש מתוכנן להיפתח בסמוך למועד המשוער של כניסת הזכיין במכרז לפעילות, לאחר שהתקבלה החלטה לאחרונה להאריך בשנתיים נוספות את הפעילות מהתחנה המרכזית הקיימת. במפרטי הקווים כל המסלולים מתחילים מהמסוף החדש ולא מהתחנה המרכזית, אולם במידה ובמועד כניסת הזכיין המסוף טרם יפתח, כל הקווים שנקבעה להם תחנת קצה במסוף זה יתחילו מהתחנה המרכזית. כיום עומדות לרשות קווי המכרז בתחנה המרכזית: 3 עמדות קליטה לקווי מוצא, שתי עמדות לקווים חולפים, 9 חניות תפעוליות."
עוד חידוש שהמכרז לוקח בחשבון: מסוף חדש בהרצליה במקום התחנהעיקרי השינויים:
שינויים במסלול של קווים קיימים:
קו 12 – קיצור: הפיכה לקו הזנה מאזור תעסוקה עתידים לרכבת האוניברסיטה, ללא המשך למסוף רדינג.
קו 24 – ביטול חלופה דרך גלילות והעברתה לקו 532.
קו 502 – שינוי מסלול בהרצליה.
קווים 525 ,524: הפרדה בין השירות לרמת השרון לשירות להרצליה. קו 524 יתחיל מרמה"ש ולא ישרת את הרצליה, אך יעבור באזור תעסוקה עתידים, קו 525 יתחיל מרעננה (אזור תעשייה) ויעבור בהרצליה, ללא כניסה לרמת השרון.
קו 531 – ביטול החלופות אל/מצומת רעננה.
קו 551 – הארכת המסלול בפ"ת עד מסוף החרש. (או עד בילינסון או עד תחנת רכבת קרית אריה - רלוונטי גם לקווים 561, 571 ו 573)
קו 561 – ביטול החלופות אל/מת"א, הארכת המסלול בפ"ת עד מסוף החרש.
קו 568 – הוספת כיוון 1 (מת"א לקלנסווה).
קו 570 – שינוי יעד הקו לאוניברסיטת ת"א במקום תמח"ת.
קו 571 – התחלה במסוף התע"ש בכפ"ס דרך שכונת קפלן, סיום במסוף החרש. השירות מא"ת רעננה יפוצל לקו נפרד.
קו 602 – הוספת כיוון 1 (מת"א) ושינוי קל במסלול.
קו 618 – קיצור: מנתניה לרמה"ש במקום תל השומר, ופתיחת שני קווים חדשים להשלמת השירות (ר' קווים חדשים).
קווים חדשים:
קו 9 – ממסוף וולפסון לחניון אגד חולון דרך בת ים, שכונות חולון (תל גיבורים, ג'סי כהן).
קו 15 – מתחנת רכבת קוממיות למוקדי תעסוקה בחולון.
קו 16 – מתחנת רכבת קוממיות למוקדי תעסוקה בחולון.
קו 28 – מתחנת רכבת האוניברסיטה לבי"ח וולפסון, דרך שכונת כוכב הצפון, מרכז ת"א, שכונות יפו.
קו 44 – מאיצטדיון וינטר לאזור תעשייה חולון דרך שכונות דרום ת"א.
קו 77 – מתחנת רכבת ראשונים לאזור תעשייה חולון דרך מרכז ראשל"צ.
קו 79 – מחולון למסוף ארלוזורוב דרך רח' יגאל אלון.
קו 124 – מרמת השרון לת"א (כרמלית) דרך נמיר.
קו 278 – מחולון לעתידים דרך נתיבי איילון.
קו 343 – מחולון לבני ברק.
קו 554 – מבי"ח בילינסון בפ"ת ללב הפארק ברעננה דרך מרכז הרצליה.
קו 562 – ממערב כפ"ס למסוף ארלוזורוב ת"א דרך וייצמן, כביש 40, כביש 5, דרך נמיר.
קו 569 – משכונת כפ"ס הירוקה למסוף ארלוזורוב ת"א דרך צ. רעננה, צ. מורשה.
קו 573 – מא"ת רעננה למסוף החרש בפ"ת (פיצול מקו 571).
קו 576 – מכפ"ס (תחנה מרכזית) לפארק אפק בראש העין דרך הוד השרון.
קו 609 – מנתניה לאזור התעשייה מערב הרצליה.
קו 612 – מנתניה, החוף הירוק לת"א דרך שכונת עיר ימים.
קו 619 – מהרצליה לתל השומר דרך בני ברק (במקום קו 618).
קו 621 – מנתניה (תחנה מרכזית) לאזור התעשייה בכפר סבא דרך שכונת קריית השרון, רח' וייצמן בכפ"ס.
קו 622 – מנתניה לתל השומר, מהיר (במקום קו 618).
קו 623 – מנתניה לאזור התעשייה אתגרים רעננה.
קו 624 – מנתניה לבית שמש (סופ"ש, מגזר חרדי).
קווים מבוטלים:
קו 565 (הוד השרון – ת"א)
שינויים צפויים בעקבות עבודות הקו האדום:
עבודות אלה החלו לאחרונה וכוללות חסימת צירי תנועה בהם עוברים הקווים או צמצום נתיבי הנסיעה. חלק מהקווים הכלולים במכרז, צפויים במסגרת זו להתקצר למסוף ארלוזורוב או למסוף חלופי: עפ"י התכנית מדובר בקווים 568 ,532 ,525 ,524 ,521 ,504 וכל קווי נתניה שמגיעים לתמח"ת למעט קו 605. תכנית זו צפויה לצאת לפועל לפני כניסת הזכיין לפעילות, אולם מחמת אי וודאות לגבי מועד יישומה או היתכנות לביצוע שינויים והתאמות בה בהמשך, מופיעים במכרז המסלולים בהתאם למצב הקיים במועד הפרסום – כלומר ללא שינוי במצב הקיים לגבי קווים שמגיעים לתמח"ת. מובהר עם זאת כי בסבירות גבוהה, במועד כניסת הזכיין חלק מהקווים יפעל במתכונת מקוצרת עד מסוף ארלוזורוב או מסוף חלופי והמסלולים יותאמו לכך במהלך היישום. שינויים שכבר בוצעו בפועל – הסטת קווים מרח' קרליבך לרח' חשמונאים (קווים 126 ,26), מוטמעים במפרטי הקווים במכרז. מעבר לכך, בתוואי הרכבת שכולל בין היתר את רח' ז'בוטינסקי בפ"ת – ר"ג ואת דרך בגין, צפויים שיבושי תנועה כולל צמצום מספר נתיבים ושינוי הסדרי תנועה בכניסה ויציאה אל הרחובות הסובבים.
השפעת כביש 531 והארכת כביש 20:
דרך מס' 531 חוצה את אזור השרון מכביש 6 במזרח לכביש 4 במערב. בימים אלה מוקם קטע נוסף של הכביש שצפוי להמשיך ממחלף רעננה דרום בו יוקם מחלף תלת מפלסי, עד כביש 20, אותו יש כוונה להאריך צפונית ממחלף שבעת הכוכבים ועד ההמשך המתוכנן של כביש 531. הצפי לפתיחת הכביש – סוף שנת 2017. לקראת פתיחת הקטע הנוסף של הכבישים, תיבחנה אפשרויות להסטת קווים מקווי המכרז אל הכביש או פתיחת קווים חדשים שיעברו בכבישים אלה.
המרכזית
"המסוף החדש מתוכנן להיפתח בסמוך למועד המשוער של כניסת הזכיין במכרז לפעילות, לאחר שהתקבלה החלטה לאחרונה להאריך בשנתיים נוספות את הפעילות מהתחנה המרכזית הקיימת. במפרטי הקווים כל המסלולים מתחילים מהמסוף החדש ולא מהתחנה המרכזית, אולם במידה ובמועד כניסת הזכיין המסוף טרם יפתח, כל הקווים שנקבעה להם תחנת קצה במסוף זה יתחילו מהתחנה המרכזית. כיום עומדות לרשות קווי המכרז בתחנה המרכזית: 3 עמדות קליטה לקווי מוצא, שתי עמדות לקווים חולפים, 9 חניות תפעוליות."