מכרז הרכבת הקלה בי-ם

מצב
הנושא נעול.
מכרז הרכבת הקלה בי-ם

מכרז הרכבת הקלה בי-ם
היום יוגשו הצעות המתמודדים במכרז הרכבת הקלה בי-ם.על כך בקישור המצורף,מתוך מהדורת האינטרנט של הארץ.בעוד 3 חודשים,אם לא יהיו עיכובים,תיבחר הקבוצה הזוכה. על רקע זה עולות השאלות הבאות:1.הבנתי שצפויים להבנות 5 קווים.האם המכרז כולל את כל 5 הקוים?למישהו יש לוח זמנים לגבי מועד פתיחת הקווים? 2.סוחרים בעיר ירושליים,מתנגדים לתוואי הרכבת הקלה,בטענה שזו תפגע בעסקיהם,ודורשים להחליפה ברכבת תחתית.מצב דומה קיים גם בת"א,שם בעלי עסקים בשד´ ירושלים ביפו,מתנגדים לרכבת קלה ודורשים שהרכבת תהיה תחתית.מישהו יודע אם חלה תזוזה בשני המקרים? ונשאלת השאלה,איך זה שבעיה זו עדיין איננה פתורה,כאשר מועד סגירת המכרזים הולך וקרב?
 
הרכבת הקלה בירושלים

מכרז הרכבת הקלה בי-ם
היום יוגשו הצעות המתמודדים במכרז הרכבת הקלה בי-ם.על כך בקישור המצורף,מתוך מהדורת האינטרנט של הארץ.בעוד 3 חודשים,אם לא יהיו עיכובים,תיבחר הקבוצה הזוכה. על רקע זה עולות השאלות הבאות:1.הבנתי שצפויים להבנות 5 קווים.האם המכרז כולל את כל 5 הקוים?למישהו יש לוח זמנים לגבי מועד פתיחת הקווים? 2.סוחרים בעיר ירושליים,מתנגדים לתוואי הרכבת הקלה,בטענה שזו תפגע בעסקיהם,ודורשים להחליפה ברכבת תחתית.מצב דומה קיים גם בת"א,שם בעלי עסקים בשד´ ירושלים ביפו,מתנגדים לרכבת קלה ודורשים שהרכבת תהיה תחתית.מישהו יודע אם חלה תזוזה בשני המקרים? ונשאלת השאלה,איך זה שבעיה זו עדיין איננה פתורה,כאשר מועד סגירת המכרזים הולך וקרב?
הרכבת הקלה בירושלים
לשאלותיך: 1. למיטב ידיעתי, המכרז המודבר עוסק אך ורק בקו הראשון, וניתן גם להבין את זה במאמר. אם אני זוכר נכון, התוכנית המקורית דיברה על רשת של 8 קווים (ההגדרה של ´קו´ כוללת כאן גם שירות שחלקו על קו קיים וחלקו על מסילה חדשה, נוספת). לוח הזמנים לפתיחת הקו הראשון הוא כנראה גמיש כמו מועד הגשת הההצעות במכרז - במקום לאחר שישה חודשים, הוגשו ההצעות לאחר כשנה. תארו לעצמכם לאיזו עמידה בלוח הזמנים ניתן לצפות מהפרויקט עצמו (שממילא צפוי לקחת לפחות ארבע שנים או משהו כזה. 2. למיטב ידיעתי, הסוחרים חמומי המוח של ירושלים עדיין לא מנהלים את המדינה (אם מתעלמים לרגע מאלו שיושבים במשכן הכנסת), ולכן העצומה עליה חתמו לא מהווה כל מכשול בדרך לפרסום המכרזים ולהקמת המערכת. לעומת זאת, האיומים שלהם להפריע לביצוע העבודות ולפגוע בהן פיזית מהווים, אם אני לא טועה, עבירה פלילית על החוק, ועל כך ראוי לדעתי שיענשו. אם הם חושבים שנעשה להם עוול, הם מוזמנים לפנות לבית המשפט, כמו שנעשה בחלק מהמקרים בתל-אביב, אם כי אני חושב שאם השופטים יקראו לעומק את המאמר שהתפרסם בנושא זה בחלק ה-´מאמרים´ של האתר ´חדשות הרכבת´ לאחרונה, יש סיכוי טוב שהם יבינו שהם יכולים לגלגל את תביעתם מכל המדרגות.
 
תודה חן../images/Emo45.gif ואם המכרז מתייחס

הרכבת הקלה בירושלים
לשאלותיך: 1. למיטב ידיעתי, המכרז המודבר עוסק אך ורק בקו הראשון, וניתן גם להבין את זה במאמר. אם אני זוכר נכון, התוכנית המקורית דיברה על רשת של 8 קווים (ההגדרה של ´קו´ כוללת כאן גם שירות שחלקו על קו קיים וחלקו על מסילה חדשה, נוספת). לוח הזמנים לפתיחת הקו הראשון הוא כנראה גמיש כמו מועד הגשת הההצעות במכרז - במקום לאחר שישה חודשים, הוגשו ההצעות לאחר כשנה. תארו לעצמכם לאיזו עמידה בלוח הזמנים ניתן לצפות מהפרויקט עצמו (שממילא צפוי לקחת לפחות ארבע שנים או משהו כזה. 2. למיטב ידיעתי, הסוחרים חמומי המוח של ירושלים עדיין לא מנהלים את המדינה (אם מתעלמים לרגע מאלו שיושבים במשכן הכנסת), ולכן העצומה עליה חתמו לא מהווה כל מכשול בדרך לפרסום המכרזים ולהקמת המערכת. לעומת זאת, האיומים שלהם להפריע לביצוע העבודות ולפגוע בהן פיזית מהווים, אם אני לא טועה, עבירה פלילית על החוק, ועל כך ראוי לדעתי שיענשו. אם הם חושבים שנעשה להם עוול, הם מוזמנים לפנות לבית המשפט, כמו שנעשה בחלק מהמקרים בתל-אביב, אם כי אני חושב שאם השופטים יקראו לעומק את המאמר שהתפרסם בנושא זה בחלק ה-´מאמרים´ של האתר ´חדשות הרכבת´ לאחרונה, יש סיכוי טוב שהם יבינו שהם יכולים לגלגל את תביעתם מכל המדרגות.
תודה חן
ואם המכרז מתייחס
רק לקו הראשון,זה לדעתי ממש תמוה ולא מתקבל על הדעת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה