מכירת רכב

מוטציה1

New member
מכירת רכב

גמלה בלבי ההחלטה למכור את מכוניתי הנפלאה. את הצד של הקונה אני מכיר: בדיקה, שעבוד והעברת בעלות. מנגד, לא יצא לי להיות במעמד מוכר הרכב, ולכן אני שואל: מה החובה החלה על מוכר הרכב? מעבר להעברת הבעלות, האם יש צורך להחתים את הקונה על טופס מסוים? מה נהוג להשאיר ברכב?האם לוקחים את הוסט הצהוב (תכננתי לתפור אפודה זוהרת לחתול P-:)? סתם... אבל ברצינות, מה הנוהג? מיכל דלק? נקיון הרכב? או פשוט, "קח את המפתחות וסע לשלום". המוטציה, שלא תשתמש במשפט: "זאת הכלה, תכירו" בעת הצגת הרכב לקונים.
 

wil

New member
רצוי לתת רכב נקי

זה גם עוזר למכור... מיכל דלק - נהוג להביא את הרכב עם נורת הדלק דלוקה
נהוג להשאיר כמובן ספר רכב ולא לשכוח לספר לקונה איזה מערכות אזעקה/קודנית יש לו, מה הקודים, קוד רדיו, איפה מפתח הנטרול של האזעקה, וכו'. אפשר ורצוי להשאיר לקונה תדפיסים מהמוסך של הטיפולים שבוצעו.
 

מוטציה1

New member
../images/Emo45.gif אחלה, תודה!

ועוד שאלה: עד כמה נפוצה התופעה שאנשים קונים רכב ללא בדיקה?
 

wil

New member
תלוי איזה אנשים ואיזה רכב.

התופעה נפוצה יותר כאשר מדובר על רכבים זולים (20K ומטה) ועלות הבדיקה משמעותית ביחס למחיר הרכב.
 

ykiki

New member
מקובל מה שסיכמתם ../images/Emo13.gif

אין דבר מקובל, אבל יש נימוס והתנהגות נעימה - כלומר, לנקות את הרכב בצורה סבירה (לא ניקיון פסח, אבל שיהיה סביר ונעים), ולהשאיר מעט דלק במיכל (שלא יהיה על האדום). כמה מעט? תלוי ברצונך הטוב. מעבר להעברת הבעלות, כדאי להחתים את הקונה על מסמך שאומר שהוא בדק היטב את הרכב ומצא אותו תקין לשביעות רצונו המלאה (או שכל הליקויים תוקנו לשביעות רצונו המלאה). כל שאר החפצים שברכב - קח אותם איתך לרכב הבא שלך. אתה יכול להשאיר את העץ-ריח
זהו. אגב, כדאי שהתשלום יבוצע במזומן בלבד (או בהמחאה בנקאית לזכותך), ואת הכסף תקבל לידך בתוך סניף הבנק/הדואר (כדי שחלילה לא תישדד בדיוק...) ומייד תפקידו לחשבונך או תמיר אותו להמחאה בנקאית לזכותך.
 

מוטציה1

New member
ובכן, תמה ידידות מופלאה של שנתיים

אז היום בשעה טובה נמכרה הפיאסטה שלי (נרכשה מההשכרה, כמעט כחדשה). מסתבר שאת העברת הבעלות העלו ל-181 ש"ח. התחלקתי עם הקונה בסכום (הוא 175, אני 6 ש"ח
) הרכב נמכר בפחות מהמחירון המשוקלל, אך ללא השקלול יוצא בדיוק לפי מחירון. נרכש ללא בדיקה ולאחר נסיעת מבחן בלבד. לעומתו, רכבים שעזבו את ההשכרה עם 90K ק"מ נמכרים בכאלפיים פחות (שלי עומדת על מחצית הק"מ). ללא ספק הרוכש חסך לעצמו את ה-420 ש"ח של הבדיקה, וייהנה מרכב אמין וזול. אז לא הספקתי למסור את הרכב עם המנורה של הדלק דלוקה
, למעשה היה אפילו חצי מיכל, וגם פירגנתי לקונה ברכב נקי, מבושם ומאובזר ברדיו-דיסק שלא מצאתי לו שימוש. דאגתי להעביר לקונה את כל היסטוריית הטיפולים + תוצאות הבדיקה של חברת ההשכרה וגם את שלי מלפני שנתיים. אז לסיכום שנתיים של אחזקת הרכב הנ"ל, יחד עם ירידת ערך+הפסד במכירה+ביטוחים+דלק+טיפולים+אגרת רישוי+כל הוצאה אחרת על הרכב יצא לי בממוצע 1800 ש"ח לאחזקת הרכב פר חודש, כאשר המרחק הממוצע ליום הוא 70 ק"מ (למעט סופ"ש, אז זה משתנה). סה"כ משתלם להוסיף עוד 100 ש"ח ולקחת כבר רכב מהעבודה. הרגשתי שלא מיציתי את כל הטיפים לחיסכון בדלק ולהתנהגות נכונה עם הרכב. השארתי לרוכש לנסות לשבור את השיא שלי שעומד על 1:16.7 לסיכום, כנראה שלכל סיר יש מכסה, שכן את הרכב שלי פרסמתי בשני אתרים חינמיים נידחים למדי (בתוך תוכי הייתי סקפטי למדי). אז שתהיה לכולם שבת שלום ויאלללללה מכבי!!!
 

ZIV E

New member
תוכל בבקשה לומר איזה שנה היה האוטו?

והאים מדובר בגיר רגיל או אוטמטי? ובאיזה מחיר נמכרה המכונית? תודה מראש
ומזל טוב
 

ophir28

New member
מסתבר שאתה כן מוטציה!!!

למה? כי התנהגת כמו בן אדם. בהצלחה בהמשך.
 

2young boy

New member
תשאיר איזה רבע טנק...

תהיה לארג'. אני כשבאתי לראות את האוטו שלי בפעם הראשונה הדלק היה קצת פחות מרבע. מזה התבאסתי אבל יומיים אחרי כשבאתי עם הכסף מסתבר שסבאל'ה בדיוק תדלק באותו הבוקר (הוא חשב שאני לא רציני) ובסופו של דבר חסכתי לעצמי דלק לשבועיים. :)
 
למעלה