מכירת נכס אוהיו.

שלום לכולם.
האם יש בעיה כלשהי עם מכירת נכס באוהיו סינסנטי שחצי מהתשלום יעבור דרך חשבון הנאמנות / חברת הטייטל והחצי השני יעבור אלי במזומן (בתוך ארץ ישראל) או על ידי העברה בנקאית רגילה בבנקים הישראליים כלומר מחשבון ישראלי בארץ לחשבון שלי הרגיל בארץ?
לפי הבחור של חברת הניהול במסמכים הרשמיים של מכירת הנכס הסכום המלא יהיה מצוין כפי שהוא נמכר וגם יצוין בו דרכי העברת התשלום כפי שהועברו (חצי דרך חשבון הנאמנות, וחצי שהועבר בדרך אחרת ( מזומן/העברה בנקאית בארץ).
לפי הבחור בחברת הניהול הדבר אפשרי ואין שום חשש לעשות כך.
מדובר על סכום של 80 אלף דולר.

האם זה אפשרי?
האם יהיה לי בעיות כלשהם מבחינת מיסוי ( ישראלי ואמריקאי)?
האם יכולות להיות לי בעיות משפטיות כלשהם עכשוייות או עתידיות בדרך כזו של העברת התשלום עבור מכירת הנכס?
והאם יש סיכון כלשהו בדרך כזו של העברה?
אשמח מאוד לעזרכתם המקצועית.
תודה רבה.
 

vinney

Well-known member
האם זה אפשרי?
וודאי.
האם יהיה לי בעיות כלשהם מבחינת מיסוי ( ישראלי ואמריקאי)?
לא.
האם יכולות להיות לי בעיות משפטיות כלשהם עכשוייות או עתידיות בדרך כזו של העברת התשלום עבור מכירת הנכס?
כן. המוכר יכול לטעון שלא קיבל את מה ששילם עליו, יהיה לך קושי לקשור בין הכסף שקיבלת לבין העסקה, ויכולות להיות בעיות למוכר לקבל ביטוח טייטל במקרה כזה, שיכולות להשפיע על העסקה. בדרך כלל זה מאוד לא מקובל לעקוף את הescrow, אבל (כמה שידוע לי, תשאל עורך דין לבטחון) זה לא מנוגד לחוק.

והאם יש סיכון כלשהו בדרך כזו של העברה?
ראה לעיל.
 
ראשית תודה רבה.
אני המוכר.
והאם הבעיות המשפטיות שאתה מתכוון אליהם יכולות להיות לא רלוונטיות במידה ובהסכם המכירה או במסמך אחר יהיה מצוין שהתשלום עבור קנית הנכס התבצע בשתי אופנים האחד באמצעות הטייטל והאחד בהעברה בנקאית מחשבון ישראלי לחשבון ישראלי?
כלומר יש תיעוד של העברות הכסף ויש גם מסמך שמציין את דרכי העברות התשלום.
 

vinney

Well-known member
בעקרון המטרה של escrow זה לוודא ששני הצדדים קיבלו את מה שהם צריכים לפני שהכסף והטייטל עוברים בין הידיים. זה צד ג׳ בלתי תלוי שמהווה אסמכתא לתקינות העסקה.

במקרה שלך אתה עוקף את המנגנון הזה, ולכן אתה גם מאבד את כל ההגנות שהוא נועד לייצר. אתה לוקח סיכון פה. חוזה טוב כל עוד אתה יכול לאכוף אותו, אבל אתה פה מפצל את העסקה בין שתי מדינות שונות, בין שתי מערכות משפט שונות, הקונה יכול להעלות טענות נגדך בארץ לגבי ההעברה בארץ ובארה״ב לגבי העברה בארה״ב, וגם אם בסוף אתה צודק זה יעלה לך מלא כסף להוכיח את זה, רק כי חסכת אלף שקל על העברות בזמן העסקה.
 
תודה.
מובנת לי עכשיו החשיבות של escrow.

במידה ואיני מסכים לפיצול התשלום ומעונין שהכל יתבצע בצורה רגילה כפי שבדרך כלל מתבצעות עסקאות כאלה, איך אני יודע שהעסקה מתבצעת בדרך של escrow? האם יש לי דרך לדעת אם יש בסיפור escrow שכזה שמגן על כלל הצדדים?

שאלה נוספת . האם escrow עושים גם בדיקות מקיפות שאין שיעבודים על הנכס ושאין חובות וכיוצא בזה?
כלומר עם בסופו של דבר העסקה יצאה לפועל זה אומר שהכל היה תקין ושאין לי מה לחשוש?
תודה.
 

vinney

Well-known member
ההתנהלות משתנה ממדינה למדינה, אני לא יודע בדיוק איך זה עובד באוהיו. בעקרון, בדיקות טייטל וescrow (נאמנות) אלה שתי פעולות שונות שלא בהכרח קשורות. בחלק מהמדינות (למשל בקליפורניה, בה אני גר) חברת הטייטל היא גם זאת שמחזיקה בנאמנות, אבל זה לא בהכרח כך במדינות אחרות. לפעמים אלה עורכי דין (כמו בארץ), לפעמים יש חברה אחת שעושה בדיקות טייטל וחברה אחרת שמחזיקה בנאמנות. הסוכן שלך יסביר לך איך זה עובד ספציפית באזור שלך.

חלק ממה שהקונה אמור לקבל זה "ביטוח טייטל" - פוליסת ביטוח למקרה שבדיקת טייטל פיספסה משהו ומישהו אחרי זה בא ואומר שלמוכר בכלל לא הייתה שום זכות למכור את הנכס (כולל שיעבודים שלא נתגלו למרות שהיו רשומים כדין וכד').
 

ניר בבגני

Member
מנהל
בהמשך לתשובות המדויקות של ויני, אני מציע לך לברר את הנושא של קבלת הכסף.
אני לא הייתי בכלל לוקח את הסיכון מהסיבות שהוסברו לך. הכלל לחן ESCROW של הטייטל.
בנוסף, אני לא מכיר טייטל שהיה מוכן להיות חלק מעסקה כזאת. זה נשמע לי לא חוקי.
בנוסף, זה כן יכול ליצור בעיות מבחינת קבלת כסף בישראל בהמשך, ועדיף להימנע מכך.
 
למעלה