מכונת תפירה לג'ינס עבה

מכונת תפירה לג'ינס עבה

שלום לכולם. אני חדש בתחום ומעוניין לתפור לעצמי מכנסיים מבד ג'ינס עבה (100% כותנה). למיטב הבנתי אני זקוק למחט 100 וחוט 40-45. אני צודק? מישהו יכול להמליץ לי על מכונה ביתית (לא תעשייתית אני לא מתכוון לייצר בכמויות מסחריות ולתפור כל יום כל היום) שמסוגלת להתמודד עם הבד הזה (לפי החישוב שלי מדובר בכ-10 שכבות בד באיזור שבו משתלבים שני תפרים צרפתיים או לולאות החגורה) וכוללת את כל סוגי התפרים הנדרשים (תיפורי ג'ינס, אוברלוק וכו')? כמו כן, איזה בד משמש לכיסים הקדמיים? האם חייבים מכונות נוספות או שניתן להסתפק במכונת התפירה הזו? תודה.
 

lirola

New member
לדעתי,אתה עדיין צריך תעשייתית

גם אם אתה לא תופר המון שעות ביום. כי הכוח הדרוש כדי לתפור שכבות מרובות מצוי רק בתעשייתית. נכון, יש ביתיות חזקות יותר ופחות, אז אם אתה מתכוון לתפור רק ג'ינס אחד, לך למורה לשיעור תפירה קבוצתי ותפור שם ג'ינס על תעשייתית, ואם אתה מתכוון לתפור כמה וכמה פריטים במשך הזמן, גם אם לא תתפור 8 שעות ביום, עדיין כדאי תעשייתית, אחרת העבודה מאוד מתסכלת וגם סביר שתהרוס את המכונה. התעשייתיות הן גם יותר זולות אז אני ממש לא רואה למה לא. ומקום-מוצאים מקום. לכיסים-החלק הפנימי שלהם הוא מכותנה, זה משהו שצריך להכניס בגיזרה כמובן. אפשר להסתדר רק עם אוברלוק ותפר ישר.
 
המילה 'תעשייתית' קצת מבלבלת אותי..

תודה lirola. שכנעת אותי. אני באמת צריך תעשייתית אבל אני חייב לשאול לגבי המקום שצריך לפנות לה... האם 'תעשייתית' היא בהכרח מכונה עם שולחן ומנוע מתחתיו שתופסת מקום של רהיט? כי לפי מה שראיתי, דגמי Janome MC6500 ו- Janome MC6600 מוגדרות ע"פ המוכרים 'תעשייתיות' אבל במימדים ומראה של מכונת תפירה ביתית 'רגילה' שניתן לסגור בארון. האם מכונה כזו מספיקה? ובכלל, מה ההבדל בין תעשייתית ורגילה? מה הופך מכונה לתעשייתית, מספיק שהחלקים הפנימיים ממתכת ולא מפלאסטיק או שיש גם הספק חשמלי מינימאלי למנוע? לגבי התפרים, למיטב הבנתי בנוסף לאוברלוק והתפר הישר יש צורך גם בתפר זיגזג צפוף (בקצוות התפרים למנוע מהם להיפרם) ותפר לולאה (למרות שניתן להתפור במקומו זיגזג צפוף באליפסה). אני צודק? תודה.
 

lirola

New member
תעשייתיות הן תמיד אלה שמחובר להן

שולחן ומנוע מלמטה. אלה שכותבים אחרת, זה סתם. ההבדלים בין תעשייתית ורגילה לתעשייתית יש יותר כוח-המנוע מוריד את המחט בכוח רב יותר , מה שקריטי בבדים עבים על מנת שהמחט תוכל לעבור דרך כל השכבות גם מערכת ההשיניים יותר חזקה כך שניתן להעביר ולגלגל את הבד העבה הלאה במקום שייתקע (כמו שסביר להניח שיקרה בביתית מהירות גבוהה יותר (מספר תפרים לדקה) - זה יהיה לך חשוב רק לאחר אימון על המכונה. לאחר שנה על הביתית השתגעתי מהאיטיות שלה (שהיתה לי מהירה בהתחלה כמובן). המכונה התעשייתית יותר עמידה בעומסים לאורך זמן (פחות חשוב לשימוש ביתי, אבל כן חשוב כשמדובר בבדים כמו שאתה צריך לתפור) רגליות למכונה תעשייתית זולות יותר יש הרבה יותר מגוון של רגליות ואפראטים שאפשר לחבר למכונה כדי לתפור דברים בצורה קלה יותר אוברלוק - זו מכונה שמעבדת קצוות של בד וגם משמשת ככלי כמעט בלעדי לתפירה וחיבור של סריגים. כמעט לא עובדים עם מכונת תפר ישר עם סריגים. רק לדברים מאוד קטנים וספציפיים. זיג זג -משתמשים בו באמת ללולאות וכתחליף למי שאין אוברלוק. אני לא סובלת זיג זג כתחליף לאוברלוק אבל יש אנשים רבים שמסתדרים בלעדיו מצוין. אם כן, כדאי מכונה תעשייתית שיש לה אפשרות לתפירה של תפר ישר וגם זיג זג. בפעם האחרונה שהייתי בחיפושים, בזינגר בנחלת בנימין הציעו מגוון מכונות סביב 2400 שקל. אפשר גם לארוב כל יום באתר של יד שניה , גם במוצרי חשמל -מכונות תפירה וגם בציוד לעסקים -מכונות תפירה ולהמתין למצוא אחת כזו במצב טוב ב-1000 שקלים. תומריקוש העלה פעם סרטון עם אפרט ,(או אפראט, איך שלא כותבים את זה ) מיוחד שמסייע לתפור לולאות . נסה לחפש בפורום. אפשר גם למסור שיעשו לך לולאות, זה מאוד זול. בכל מקרה, אלו מכונות כבדות מאוד והן שוכבות בתוך אגן של שמן שמיועד לשימון המכונה בזמן העבודה שכן החלקים עובדים במהירות וכוח גדולים, וגם כדי לקרר את החלקים העובדים. השולחן לא צריך להטריד אותך, פשוט מניחים עליו דברים אם צריך והוא מקום אחסון לכל דבר.
 

שש שבע

New member
כשהבד חדש\ לא מכובס ולא בגד ישן אז לפעמים

אפשר לתפור גם בביתית לאט ובזהירות עם עזרה של היד בגלגל התנופה, באיזור ההצטלבויות....
 
למעלה