מכונית משפחתית קטנה המתאימה גם לנסיעה בדרכי עפר

motior

Member
מכונית משפחתית קטנה המתאימה גם לנסיעה בדרכי עפר

שלום לכולם,
התחלנו לחשוב על קניית מכונית. אנחנו מטיילים די הרבה גם על דרכי עפר (כאלה שלכאורה מתאימות לכל רכב) ולכן מעוניינים ברכב שיתאים לנסיעה כזאת.
אנחנו משפחה של 4, שני ילדים בוגרים, נוסעים כ-20,000 ק"מ בשנה כולל נסיעות בין עירוניות מהשרון לחיפה ולירושלים. חייבים מכונית אוטומטית (קצת לצערי).
חשוב לנו:
- אמינות
- בטיחות
- חיסכון בדלק

התקציב הוא עד 100,000 שקל.
התחלתי לבדוק את ההיצע וכרגע נראה לי שהמכונית המתאימה לנו ביותר היא פג'ו 2008 בת שנה-שנתיים.

אופציות נוספות שחשבתי עליהן הן רנו קפצ'ור (כנראה פחות חסכונית. משום מה בקבוצת זיהום אוויר 7 לעומת 4 של ה-2008) , סוזוקי קרוסאובר ושברולט טראקס (משמעותית חסכוני פחות בדלק וגם יש לי רתיעה משברולט הקוראני למרות שהיא כנראה כבר לא מוצדקת).

לא מעוניינים במכוניות גדולות יותר בנוסח יונדאי טוסון ודומיו.

האמת שבמקור שמתי עין על קיה נירו וטויוטה CHR החסכוניות אבל הן מאוד יקרות יחסית (אין כמעט משומשות) ולמרות העיצוב הכאילו SUV שלהן לא נראה שהן יסתדרו טוב יותר עם דרכי עפר ממשפחתיות רגילות.

אשמח לשמוע עצות ורעיונות. האם 2008 באמת רעיון טוב או שיש לה בעיות שאני לא מודע להן? מה לגבי הקפצ'ור?

תודה מראש
 

ANZ1

New member
אתה לגמרי לא בכיוון

כל המכוניות שציינת הם מכוניות כביש קטנות שמבוססות על מכוניות סופר מיני,
עם עיצוב כאילו לשטח, אבל בלי שום תוכן.
הם לא עונות על אף דרישה שלך,
הם לא מכוניות משפחתיות,
אין להם שום יכולת שטח יותר מטויוטה קורולה
יש להם מרווח גחון של מכונית פרטית,
אין להם הנעה כפולה
ורובם מכוניות צרפתיות לא בדיוק אמינות.
הפיגו 2008 היא פיגו 208 עם עוד קצת פח, יש לה מרווח גחון של 16 סמ, הנעה קידמית,

אם אתה מחפש מכונית משפחתית, אמינה, עם יכולת לנסוע בשטח רך.
תסתכל על סובארו XV,
או על דאציה דאסטר.
 

motior

Member
תודה על התשובה, אבל אני לא מדבר על "שטח" אלא דרך עפר

לגבי מרווח גחון יש להם כמה ס"מ נוספים על משפחתיות רגילות.
 

ANZ1

New member
אני לא יודע מה אתה רוצה

פיגו 2008 ורנו קאפצור הם מכוניות סופר מיני צרפתיות עם מרווח גחון 2 סמטימטר יותר מהאחיות שלהם הסופר מיני עליהם הן מבוססות,
וסנטימטר אחד יותר ממכוניות משפחתיות,
אין שום הבדל לנסוע איתם או עם טויוטה קורולה בשטח או דרך כורכר,
הם לא עונות על אף דרישה שאתה כתבת,
אתה כמובן מוזמן לבחור ולקנות מה שאתה רוצה,
אבל אין שום טעם להגדיר הגדרות, אם הם לא מענינות אותך.
הרכב שעונה הכי טוב על מה שאתה הגדרת זה הסובארו,
תסתכל גם על הסוזוקי קרוסאובר,
אלו לפחות מכוניות משפחתיות שלילדים מתבגרים יכולים לשבת מאחורה בלי לסבול ועם מרווח דגון קצת יותר גדול.
 
במקרה הזה, לייק כללי לניו-זילנדי ולייק ספציפי בעניין ה-XV

נסעתי בו לא מעט עם קולגות, במתאר שכלל גם נסיעה ארוכה על כביש מהיר וגם שטח רך, הרכב נוסע מצויין, נוח ושקט, הן על הכביש והן בשטח. הרשים אותי מאוד למרות שאני לא מאוהדי סובארו. במקומך הייתי יורד בשנתונים ומחפש אקמזפלר עם מנוע 2 ליטר ולא 1.6 - ה-1.6 עצלן. רק צריך לקחת בחשבון שהרכב די קטן, ומעבר לכך זו סובארו טיפוסית על יתרונותיה וגם על חסרונותיה (פנים דל, עצוב ומשעמם כאילו אנחנו בשנות התשעים, צריכת דלק).
 

em28

Well-known member
מצטרף להמלצה על ה-XV, רק המחיר מופקע בתור חדש

חפש רכב בן שנה-שנתיים - ירידת הערך שלו מהירה
 

ANZ1

New member
מצחיק

אתה יודע איזה מטבע יש בקנדה, אוסטרליה, הונג קונג, סינגפור, טיוואן, ניו זילנד ועוד מדינות ?
דולר, אבל לא אמריקאי

ואגב, השם דולר מקורו לא בארצות הברית, אלא באירופה,

דולר ניו זילנדי שווה היום 2.53 ש"ח
עכשיו תכפיל 34990 ב2.53
 

sharonei1

New member
יצאתי טמבל

 

motior

Member
הבהרות נוספות: יש לנו היום יאריס

קצת קטנה אבל מסתדרים, ככה שמבחינתנו 2008 ודומיה זה עלייה ברמת החיים מבחינת הגודל

אני יודע ש-XV מוצלח לשטח, אבל הוא לא חסכוני ואני לא מחפש רכב לשטח אלא רכב שניסע בו בדרכי עפר (בהן אנחנו נוסעים היום עם היאריס!) בסופי שבוע.
&nbsp
תודה
 

the annonymous

New member
הפלואנס דיזל חסכונית ועם מרווח גחון נדיב

או ללכת על דאצ'יה חדשה.
 

em28

Well-known member
אני יכול להמליץ מה **לא** לקחת לדרכי עפר - הונדה סיויק

אחרי שהצלחתי לכסח את בולמי הזעזועים ותושבות המנוע בנסיעה אחת יותר מדי
בדרך עפר (קצת חצץ, לא יותר) - יש לי תובנה: הונדה סיויק אינו רכב שטח, אפילו לא לשטח "רך".
 
למעלה