מכה לסיטיפס - קנס של מיליון שקלים

מצב
הנושא נעול.
בדיוק כתבתי על בעיית התדירות והאיטיות אתמול.

מכה לסיטיפס - קנס של מיליון שקלים
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4420747,00.html
בדיוק כתבתי על בעיית התדירות והאיטיות אתמול.
אכן אחרי שנתיים נראה שסיטיפס עדיין רחוקה מלספק את הסחורה. בנסיעה שערכתי בתחילת השבוע מצאתי את אותן בעיות בהן נתקלתי בדגימה הקודמת לפני מספר חודשים ובדגימות נוספות של הרכבת הקלה במהלך השנה עברה ובימי ההרצה העליזים לפני כשנתיים. בכל המקרים בלטו לרעה התדירות שמשמעותה בין היתר צפיפות והאיטיות שנובעת מבעייה בהסדרת העדיפות ברמזורים.
בכתבה עולה כי סיטיפס מבקשת קרונות נוספים לצורך שיפור השירות אך ניתן כבר מחר להכפיל את התדירות אם סוף סוף יפרידו בין שני מערכי הרכבת, זו לא גזרת גורל שגורמת לשני מערכים להיות מחוברים אלא ככל הנראה ניסיון לחסוך בנהגים. שיפור נוסף יתרחש אם ישמרו על מרווחים קצובים בין הרכבות ולא יהיה מצב של שתי רכבות בהפרש קצר ולאחר מכן היעדר רכבת למשך זמן ארוך. שמירה על מרחק דומה בין רכבת לרכבת ניתן ליצור אם ישנה עדיפות ברמזורים כך שזמן הנסיעה בין התחנות איננו מותנה בזמן המתנה רנדומלי ברמזורים ועל ידי הפחתת הצפיפות בתחנות שגורמת לכך שזמן ההמתנה בהן יהיה קצר ואחיד. את זאת ניתן להשיג גם עם צי הרכבות הקיים ע"י כך שמפעילים כמעט את כולו לא רק בשעות השיא אלא ברוב שעות היום והערב ומבצעים את עיקר התחזוקה בשעות הערב והלילה. אין לי ספק שהנוסעים ירוויחו אם צי הרכבות יתוגבר במערכים חדשים, אבל קודם כל כדאי שסיטיפס תוכיח שאת הצי הקיים היא מנצלת באופן מיטבי.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
אני דווקא חולק עליך

בדיוק כתבתי על בעיית התדירות והאיטיות אתמול.
אכן אחרי שנתיים נראה שסיטיפס עדיין רחוקה מלספק את הסחורה. בנסיעה שערכתי בתחילת השבוע מצאתי את אותן בעיות בהן נתקלתי בדגימה הקודמת לפני מספר חודשים ובדגימות נוספות של הרכבת הקלה במהלך השנה עברה ובימי ההרצה העליזים לפני כשנתיים. בכל המקרים בלטו לרעה התדירות שמשמעותה בין היתר צפיפות והאיטיות שנובעת מבעייה בהסדרת העדיפות ברמזורים.
בכתבה עולה כי סיטיפס מבקשת קרונות נוספים לצורך שיפור השירות אך ניתן כבר מחר להכפיל את התדירות אם סוף סוף יפרידו בין שני מערכי הרכבת, זו לא גזרת גורל שגורמת לשני מערכים להיות מחוברים אלא ככל הנראה ניסיון לחסוך בנהגים. שיפור נוסף יתרחש אם ישמרו על מרווחים קצובים בין הרכבות ולא יהיה מצב של שתי רכבות בהפרש קצר ולאחר מכן היעדר רכבת למשך זמן ארוך. שמירה על מרחק דומה בין רכבת לרכבת ניתן ליצור אם ישנה עדיפות ברמזורים כך שזמן הנסיעה בין התחנות איננו מותנה בזמן המתנה רנדומלי ברמזורים ועל ידי הפחתת הצפיפות בתחנות שגורמת לכך שזמן ההמתנה בהן יהיה קצר ואחיד. את זאת ניתן להשיג גם עם צי הרכבות הקיים ע"י כך שמפעילים כמעט את כולו לא רק בשעות השיא אלא ברוב שעות היום והערב ומבצעים את עיקר התחזוקה בשעות הערב והלילה. אין לי ספק שהנוסעים ירוויחו אם צי הרכבות יתוגבר במערכים חדשים, אבל קודם כל כדאי שסיטיפס תוכיח שאת הצי הקיים היא מנצלת באופן מיטבי.
אני דווקא חולק עליך
כמי שנוסע ברכבת על בסיס יומי, אני יכול להעיד שברוב המקרים התדירות בסדר גמור. לא תמיד, אבל לרוב. עדיין ישנה בעיה בעת אירוע כמו חפץ חשוד. במקרה כה סיטיפס ממיכהלהשבית את כל הקו ולא עוברת להפעלה חלקית באופן מיידי.

אן יש עומס בשעות השיא, אבל שוב: לרוב הוא סביר ודומה לעומס בכל כלי תח"צ אחר בעולם.

לגבי הרמזורים, שוב ארשה לעצמי לא להסכים איתך. הרכבת נהנית כעת מעדיפות ראויה בהחלט ברמזורים.

בעיה אקוטית אחת אכן נותרה בעיינה: מכונות הכיטוס של ACS בהחלט מחפשות את מקומן אל המזבלה הקרובה.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
אגב, הרגע גיליתי משהו מעניין:

אני דווקא חולק עליך
כמי שנוסע ברכבת על בסיס יומי, אני יכול להעיד שברוב המקרים התדירות בסדר גמור. לא תמיד, אבל לרוב. עדיין ישנה בעיה בעת אירוע כמו חפץ חשוד. במקרה כה סיטיפס ממיכהלהשבית את כל הקו ולא עוברת להפעלה חלקית באופן מיידי.

אן יש עומס בשעות השיא, אבל שוב: לרוב הוא סביר ודומה לעומס בכל כלי תח"צ אחר בעולם.

לגבי הרמזורים, שוב ארשה לעצמי לא להסכים איתך. הרכבת נהנית כעת מעדיפות ראויה בהחלט ברמזורים.

בעיה אקוטית אחת אכן נותרה בעיינה: מכונות הכיטוס של ACS בהחלט מחפשות את מקומן אל המזבלה הקרובה.
אגב, הרגע גיליתי משהו מעניין:
כבר ב- 2011 כתבתי שחברת ACS השוויצרית היא חברת בת של זירוקס. והנה נכנסתי הרגע לאתר וגיליתי שהחברה נעלמה מן העולם ואתר מופנה לאתר זירוקס. אולי זה מסביר משהו?
 
לא יזיק גם להוריד חלק מהצפצופים

אני דווקא חולק עליך
כמי שנוסע ברכבת על בסיס יומי, אני יכול להעיד שברוב המקרים התדירות בסדר גמור. לא תמיד, אבל לרוב. עדיין ישנה בעיה בעת אירוע כמו חפץ חשוד. במקרה כה סיטיפס ממיכהלהשבית את כל הקו ולא עוברת להפעלה חלקית באופן מיידי.

אן יש עומס בשעות השיא, אבל שוב: לרוב הוא סביר ודומה לעומס בכל כלי תח"צ אחר בעולם.

לגבי הרמזורים, שוב ארשה לעצמי לא להסכים איתך. הרכבת נהנית כעת מעדיפות ראויה בהחלט ברמזורים.

בעיה אקוטית אחת אכן נותרה בעיינה: מכונות הכיטוס של ACS בהחלט מחפשות את מקומן אל המזבלה הקרובה.
לא יזיק גם להוריד חלק מהצפצופים

כל נסיעה ועצירה בתחנה מלווה בהתרעות רמות כאילו זאת מעבורת חלל.
 

amit1270

New member
מי שיושב ליד הרמקול עלול להתחרש

לא יזיק גם להוריד חלק מהצפצופים

כל נסיעה ועצירה בתחנה מלווה בהתרעות רמות כאילו זאת מעבורת חלל.
מי שיושב ליד הרמקול עלול להתחרש
 
לבטל

לא יזיק גם להוריד חלק מהצפצופים

כל נסיעה ועצירה בתחנה מלווה בהתרעות רמות כאילו זאת מעבורת חלל.
לבטל
או לבטל את הצפצופים לגמרי או להשאיר צפצוף בווליום נמוך יחסית רק כאשר הדלתות נסגרות! המצב היום בלתי נסבל! כאשר הרכבת עוצרת בתחנה (לפעמים עוד לפני פתיחת הדלתות) מתחילים צפצופים ורעשים מזוויעים אחרים בווליום מטורף שעושה חשק לשבור את הרמקולים של הרכבת או פשוט שלא לנסוע יותר ברכבת הקלה בגללם. חובה לבטלם ויפה שעה קודם!!!!!!!
 
אולי המחלוקת נובעת מכך שהגעתי בשעת השפל 16:33

אני דווקא חולק עליך
כמי שנוסע ברכבת על בסיס יומי, אני יכול להעיד שברוב המקרים התדירות בסדר גמור. לא תמיד, אבל לרוב. עדיין ישנה בעיה בעת אירוע כמו חפץ חשוד. במקרה כה סיטיפס ממיכהלהשבית את כל הקו ולא עוברת להפעלה חלקית באופן מיידי.

אן יש עומס בשעות השיא, אבל שוב: לרוב הוא סביר ודומה לעומס בכל כלי תח"צ אחר בעולם.

לגבי הרמזורים, שוב ארשה לעצמי לא להסכים איתך. הרכבת נהנית כעת מעדיפות ראויה בהחלט ברמזורים.

בעיה אקוטית אחת אכן נותרה בעיינה: מכונות הכיטוס של ACS בהחלט מחפשות את מקומן אל המזבלה הקרובה.
אולי המחלוקת נובעת מכך שהגעתי בשעת השפל 16:33
להר הרצל ולכן נאלצתי לחכות 7.5 דקות ואילו אתה נוסע ב-rush hour הירושלמית שסיטיפס תרגמו אותה שמית ותחמו אותה לשעה (וחצי). אגב הובטח שבזמן השיא תגיע רכבת כל 4.5 דקות ולא כל 5.5 לכאורה הבדל מינורי אך בפועל מדובר בקרוב ל-20% פחות שירות מהמובטח גם בחלון הזמן הקצרצר שמוגדר כשעת שיא בשעות אחה"צ.
 

amit1270

New member
יש הבדל בין 20% פחות מהמובטח לבין

אולי המחלוקת נובעת מכך שהגעתי בשעת השפל 16:33
להר הרצל ולכן נאלצתי לחכות 7.5 דקות ואילו אתה נוסע ב-rush hour הירושלמית שסיטיפס תרגמו אותה שמית ותחמו אותה לשעה (וחצי). אגב הובטח שבזמן השיא תגיע רכבת כל 4.5 דקות ולא כל 5.5 לכאורה הבדל מינורי אך בפועל מדובר בקרוב ל-20% פחות שירות מהמובטח גם בחלון הזמן הקצרצר שמוגדר כשעת שיא בשעות אחה"צ.
יש הבדל בין 20% פחות מהמובטח לבין
"רחוקה מלספק את הסחורה" שכתבת למעלה.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
אני נוסע בכל שעות היום.

אולי המחלוקת נובעת מכך שהגעתי בשעת השפל 16:33
להר הרצל ולכן נאלצתי לחכות 7.5 דקות ואילו אתה נוסע ב-rush hour הירושלמית שסיטיפס תרגמו אותה שמית ותחמו אותה לשעה (וחצי). אגב הובטח שבזמן השיא תגיע רכבת כל 4.5 דקות ולא כל 5.5 לכאורה הבדל מינורי אך בפועל מדובר בקרוב ל-20% פחות שירות מהמובטח גם בחלון הזמן הקצרצר שמוגדר כשעת שיא בשעות אחה"צ.
אני נוסע בכל שעות היום.
וכמו שכתב עמית - יש הבדל. אני לא אומר שהתדירות מושלמת וההבטחה מקויימת. אני רק אומר שזה גם לא קטסטרופלי כמו שאתה מתאר.

אגב, הבקשה של סיטיפס לרכוש 46 קרונות נוספים לא קשורה בהכרח לרצון שלה לשפר את התדירות, למרות מה שהיא אומרת. אני חושד שהרצון שלה לרכוש קרונות נוספים נובע מהצורך לקבוע עובדות בשטח כדי שלמדינה לא תעלה המחשבה להוצאת את הקו הכחול למכרז נוסף.
אחזק את טענתי בעובדה הפשוטה שבדפו הנוכחי אין מקום ב- stabling לחניית אותם קרונות. יש שם רזרבה לעוד 4-6 קרונות מקסימום. בשביל כמות כזו של קרונות יהיה צורך או להרחיב את הדפו (לא ממש אפשרי כי אין לאן) או לבנות כבר עכשיו אחד חדש באזור גבעת רם כמתוכנן לקראת ההפעלה של השלוחה לשם.
 
התדירות: כל 7 עד 8 דקות.

אני דווקא חולק עליך
כמי שנוסע ברכבת על בסיס יומי, אני יכול להעיד שברוב המקרים התדירות בסדר גמור. לא תמיד, אבל לרוב. עדיין ישנה בעיה בעת אירוע כמו חפץ חשוד. במקרה כה סיטיפס ממיכהלהשבית את כל הקו ולא עוברת להפעלה חלקית באופן מיידי.

אן יש עומס בשעות השיא, אבל שוב: לרוב הוא סביר ודומה לעומס בכל כלי תח"צ אחר בעולם.

לגבי הרמזורים, שוב ארשה לעצמי לא להסכים איתך. הרכבת נהנית כעת מעדיפות ראויה בהחלט ברמזורים.

בעיה אקוטית אחת אכן נותרה בעיינה: מכונות הכיטוס של ACS בהחלט מחפשות את מקומן אל המזבלה הקרובה.
התדירות: כל 7 עד 8 דקות.
 
השבוע עשיתי תחרות עם הרקללת

מכה לסיטיפס - קנס של מיליון שקלים
http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4420747,00.html
השבוע עשיתי תחרות עם הרקללת
בשעת צהריים עמוסה: מי יגיע ראשון לתחנה הסופית בפסגת זאב? אני ברכב פרטי או הדרעקללת עם חלקים מס' 01 ו- 02 המחוברים זה עם זו....
התחרות החלה בהר הרצל כמובן......חליאה לאל אללה כמה שהדרעקללת איטית... הגעתי 21 דקות לפניה, עם פקקים ועם רמזורים. אכן היא איטית להחריד גם בשעות בהם יש פקקים בכבישים. חבל שהקנס רק מיליון ש"ח ולא שלילה מוחלטת של הזיכיון והעברתו לחברת "פס ירושלים". האיטיות שלה כבר ידועה לכל. אין חדש תחת השמש ולא יהיה שום שיפור בענין זה. רבים מתושבי פסגת זאב נטשו סופית את הדרעקללת לאחר שנפתח כביש מס' 20. כבר אין צורך בה. אולי עדיף להחזיר את המצב לקדמותו. חברת קוקה-קולה תשמח לקבל את פח החלקים המתקראים קרונות למען מיליוני פחיות חדשות ואגד ירושלים תרויח מהמהלך מן הסתם עם אוטובוסים חדישים ומהירים בהרבה מה"צבים" האיטיים הקוראים לעצמם רק"ל = "רקוב לנצח".
 
והשאלה המקצועית:

השבוע עשיתי תחרות עם הרקללת
בשעת צהריים עמוסה: מי יגיע ראשון לתחנה הסופית בפסגת זאב? אני ברכב פרטי או הדרעקללת עם חלקים מס' 01 ו- 02 המחוברים זה עם זו....
התחרות החלה בהר הרצל כמובן......חליאה לאל אללה כמה שהדרעקללת איטית... הגעתי 21 דקות לפניה, עם פקקים ועם רמזורים. אכן היא איטית להחריד גם בשעות בהם יש פקקים בכבישים. חבל שהקנס רק מיליון ש"ח ולא שלילה מוחלטת של הזיכיון והעברתו לחברת "פס ירושלים". האיטיות שלה כבר ידועה לכל. אין חדש תחת השמש ולא יהיה שום שיפור בענין זה. רבים מתושבי פסגת זאב נטשו סופית את הדרעקללת לאחר שנפתח כביש מס' 20. כבר אין צורך בה. אולי עדיף להחזיר את המצב לקדמותו. חברת קוקה-קולה תשמח לקבל את פח החלקים המתקראים קרונות למען מיליוני פחיות חדשות ואגד ירושלים תרויח מהמהלך מן הסתם עם אוטובוסים חדישים ומהירים בהרבה מה"צבים" האיטיים הקוראים לעצמם רק"ל = "רקוב לנצח".
והשאלה המקצועית:
מה מהיר יותר?
שוסון מודל 1951 של "המקשר" או רק"ל? למי משנייהם עדיף לתת את הנתיב שנבנה לדרעקלת?
שנייהם צרפתים מן הסתם אך ככל הנראה מנוע הסומואה מדגם 615, למרות חולשותיו הרבות והחום הנורא שהוא פולט ליד הנהג עדיפים....
 

קו 415

Member
מה זה למרות...

והשאלה המקצועית:
מה מהיר יותר?
שוסון מודל 1951 של "המקשר" או רק"ל? למי משנייהם עדיף לתת את הנתיב שנבנה לדרעקלת?
שנייהם צרפתים מן הסתם אך ככל הנראה מנוע הסומואה מדגם 615, למרות חולשותיו הרבות והחום הנורא שהוא פולט ליד הנהג עדיפים....
מה זה למרות...
ככל הידוע לי גם הרכבת קלה, יש בו הרבה חולשות וחום זוועתי עם מזגן קטן...
 
נכון מאוד. ממעט הפעמים שנסעתי בה - תמיד היה

מה זה למרות...
ככל הידוע לי גם הרכבת קלה, יש בו הרבה חולשות וחום זוועתי עם מזגן קטן...
נכון מאוד. ממעט הפעמים שנסעתי בה - תמיד היה
לוהט בקרונות ותמיד נזכרתי כמה טובים המזגנים של חברת "דן" בתל-אביב.
 
מאחר שמדובר בפסאודו BOT לא נראה לי שניתן

השבוע עשיתי תחרות עם הרקללת
בשעת צהריים עמוסה: מי יגיע ראשון לתחנה הסופית בפסגת זאב? אני ברכב פרטי או הדרעקללת עם חלקים מס' 01 ו- 02 המחוברים זה עם זו....
התחרות החלה בהר הרצל כמובן......חליאה לאל אללה כמה שהדרעקללת איטית... הגעתי 21 דקות לפניה, עם פקקים ועם רמזורים. אכן היא איטית להחריד גם בשעות בהם יש פקקים בכבישים. חבל שהקנס רק מיליון ש"ח ולא שלילה מוחלטת של הזיכיון והעברתו לחברת "פס ירושלים". האיטיות שלה כבר ידועה לכל. אין חדש תחת השמש ולא יהיה שום שיפור בענין זה. רבים מתושבי פסגת זאב נטשו סופית את הדרעקללת לאחר שנפתח כביש מס' 20. כבר אין צורך בה. אולי עדיף להחזיר את המצב לקדמותו. חברת קוקה-קולה תשמח לקבל את פח החלקים המתקראים קרונות למען מיליוני פחיות חדשות ואגד ירושלים תרויח מהמהלך מן הסתם עם אוטובוסים חדישים ומהירים בהרבה מה"צבים" האיטיים הקוראים לעצמם רק"ל = "רקוב לנצח".
מאחר שמדובר בפסאודו BOT לא נראה לי שניתן
לשלול את הרישיון לסיטיפס. הירושלמים שבויים של סיטיפס, אבל לא נורא - עוד 25 שנה למנאייק...
 
אמת ! שבויים ופראיירים.

מאחר שמדובר בפסאודו BOT לא נראה לי שניתן
לשלול את הרישיון לסיטיפס. הירושלמים שבויים של סיטיפס, אבל לא נורא - עוד 25 שנה למנאייק...
אמת ! שבויים ופראיירים.
קשה לי להאמין שסיטיפח ישרדו 25 שנה לאור ההתרחשויות. בנוסף, כאשר ייבנה קו שני, חובה לאסור על סיטיפח לגשת למכרז. עדיף לתת את הפעלת הקו השני למי שמבין ענין והוכיח את עצמו מאז 1967 בעיר הזו כלומר במילים אחרות מאז 1933 בארץ....
 

seashel

New member
איך זה קורה?!

השבוע עשיתי תחרות עם הרקללת
בשעת צהריים עמוסה: מי יגיע ראשון לתחנה הסופית בפסגת זאב? אני ברכב פרטי או הדרעקללת עם חלקים מס' 01 ו- 02 המחוברים זה עם זו....
התחרות החלה בהר הרצל כמובן......חליאה לאל אללה כמה שהדרעקללת איטית... הגעתי 21 דקות לפניה, עם פקקים ועם רמזורים. אכן היא איטית להחריד גם בשעות בהם יש פקקים בכבישים. חבל שהקנס רק מיליון ש"ח ולא שלילה מוחלטת של הזיכיון והעברתו לחברת "פס ירושלים". האיטיות שלה כבר ידועה לכל. אין חדש תחת השמש ולא יהיה שום שיפור בענין זה. רבים מתושבי פסגת זאב נטשו סופית את הדרעקללת לאחר שנפתח כביש מס' 20. כבר אין צורך בה. אולי עדיף להחזיר את המצב לקדמותו. חברת קוקה-קולה תשמח לקבל את פח החלקים המתקראים קרונות למען מיליוני פחיות חדשות ואגד ירושלים תרויח מהמהלך מן הסתם עם אוטובוסים חדישים ומהירים בהרבה מה"צבים" האיטיים הקוראים לעצמם רק"ל = "רקוב לנצח".
איך זה קורה?!
אחרי כל הבדיקות, והמהנדסים, והמכשירים, וההכנות, איך זה קורה?! באמת.
כך גם המטרונית: תוכננה לעשות את הקו ב 55 דקות, עושה אותו ב 90. איך זה קורה?! אנא תשובות.
 
היא נוסעת 5 דקות יותר לאט מהזמן הצפוי

איך זה קורה?!
אחרי כל הבדיקות, והמהנדסים, והמכשירים, וההכנות, איך זה קורה?! באמת.
כך גם המטרונית: תוכננה לעשות את הקו ב 55 דקות, עושה אותו ב 90. איך זה קורה?! אנא תשובות.
היא נוסעת 5 דקות יותר לאט מהזמן הצפוי
מכיוון שנדיר שנוסעים את כל הקו האיחור של 1-2 דקות זניח.
לגבי המטרונית תן לה חצי שנה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה