מכבי VS נאחס (נתניה)

Thierry Henry

New member
מכבי VS נאחס (נתניה)

אצטדיון : בלומפילד.
שעת משחק : 19:20.
שידור : שבת של כדורגל , שירים ושערים. השבוע החולף בפורום היה מהסוערים ביותר שהפורום ידע בזמן האחרון. לא, אלו לא היו טרולים של חיפה, בית"ר , הפועל או אפילו בני יהודה שקפצו כדי להפיץ את בשורותיהם...מה שגרם לרעש הגדול, הוא התגרות רבתי בתורת הנאחס היקרה כלכך ליושבים רבים בפורום זה. הויכוח על הנושא המצחיק הזה (וקשה שלא לצחוק) קצת ירד לפסים אישיים מה שלא היה צריך לקרות, אבל אם נשים את זה לרגע בצד אז מכבי בעצם מתמודדת היום לא רק קבוצת האקסים הגדולה בליגה אלא גם נגד הנאחס הגדול שהוכנס (או שלא) אל המשחק היום. ונעזוב לרגע את דיבורי הנאחס, אז בשבוע שעבר ראינו מכבי ת"א התקפית יותר, קבוצה שבאה כדי להבקיע שערים אבל לצערנו חסרונו של מרטינוביץ' לראשונה העונה הראה כמה ההגנה של מכבי כן תלוייה בבלם הסרבי הטוב הזה. מישאלוב הוכיח שוב שהוא לא יותר מקשר אחורי או בלם שלישי טוב וכשלצידו משחקים מוסא ושטרית שתפס יום רע, לא היה אפשר לציין איזשהו מהלך הגנתי טוב, הגנה שעד שבוע שעבר הייתה הטובה בליגה. התיקו נגד פ"ת, למרות שזכינו לראות בו יותר משער אחד במשחק מנע ממכבי להיצמד עד 2 נקודות לבית"ר ובעצם לתת לה הזדמנות חלומית לעלות היום למקום הראשון בסיטואציה מסויימת בה הפועל לא מנצחת. אבל בקרב המתיש שנקרא "מי תתן לבית"ר יותר הזדמניות לקחת אליפות" הייתה צריכה לככב גם הקבוצה שלנו והתור שלה היה דווקא נגד הכסחנים של לחמן. הסיפור נגד נתניה הוא ללא ספק שונה לחלוטין. הקבוצה של עטר משחקת כדורגל תוסס ויפה, התקפי מאוד שמבוסס בעיקר על חוליית הגנה נהדרת שבנה בקיץ האחרון ברקוביץ' בסיוע גוטמני. שטראובר (X), סטרול (X) , בן דיין (X) יחד עם לואיס מרין ואוזן מרכיבים את אחת ההגנות הטובות בליגה ונתניה היא בהחלט קבוצה שקשה להבקיע נגדה...אז איך זה שאוגבונה עשה את זה שבוע שעבר?
אקסים של מכבי כמו אקסים של מכבי אוהבים לתפוס נגדה יום ובאמת שקשה להתעלם מהעובדה שדווקא 3 מהם משחקים בהגנה של נתניה מה שמבטיח שהחמצות כמו נגד פ"ת, אם יחזרו, ישלחו את מכבי לקראת או עוד תיקו או הפסד ראשון. מנגד בקישור ובהתקפת נתניה ינסו תמיר כהן (X) ואופיר חיים (X) להפתיע את מכבי כשלצידו של כהן ישחק אנסומבו (כמעט X) מה שירכיב קישור אחורי קשה לפיצוח ולצידו של חיים יפתחו שכטר (כמעט X) ואוקוצ'ה מה שייצור חוליית התקפה מאוד מהירה ומעובה. את בעיית ההתקפה של מכבי ינסה כהן לפתור היום כשהוא ממשיך לשחק עם שבחון (שגם חזר לכבוש בשבוע שעבר) ואולי אולי עם רועי דיין לצד מרדיקוביץ' כשביטון ופרץ יחכו על הספסל לצ'אנסים. אבל הבשורות המשמחות מגיעות דווקא מכיוון ההגנה שלנו. מרטינוביץ' ריצה את עונש ההרחקה ויחזור לצד יחיאל המעולה והתוספת המשמעותית תהיה כמובן חזרתו של יובל שפונגין אל הרכב הקבוצה. בסה"כ אפשר להגיד שהמשחק הזה שווה כוחות. לשתי הקבוצות הגנה חזקה, היתרון של מכבי הוא ללא ספק בקישור, כשהיתרון של נתניה הוא בהתקפה. משחק קלאסי של תיקו 1-1, אבל אולי לא? מכבי תנסה לנצח ולהיצמד לבית"ר עד נקודה הפרש. תיקו או הפסד ונצחונות של בית"ר והפועל סוגר את סיפור חלום האליפות אבל משאיר למכבי את המאבק על המקום השלישי שמוביל לאירופה וכמובן...הגביע (שאני עוד מחכה לתשובות ממכם..לאן נעלם המפעל הזה?) בהצלחה למכבי היום, הגיע הזמן לזיין את האקסים! הרכבים : מכבי - קאלה ; שפונגין, יחיאל, מרטינוביץ' , שטרית ; איליץ' , שבחון (מישאלוב), רוסו, נמני ; דיין (ביטון) , מרדיקוביץ'. נתניה - שטראובר ; אוזן , סטרול, מרין , בן דיין ; אנסומבו , תמיר כהן, בונדאה ; שכטר, אוקוצ'ה , חיים.
 

רון81

New member
קדימה חבר'ה להגיע!!

תבואו למשחק, חשובה התמיכה של כולם!! לעשות מאמץ!! והלוואי שלא יהיה נאחס, מקווה שהיום נראה סופסוף את מכבי מבקיעה ומנצחת ומשכנעת. כולי תקווה שדיין יפתח במקום ביטון, זה יתן קצת יכולת להחזקת כדור בהצלחה!
 

Rygon

New member
והנה התרומה של דיין למחצית הזאת....

לא יאמן...
 

יאירוש 8

New member
יששש ניצחנו

הגיע הזמן שמרדיקוביץ יחזור להבקיע. ואיזה שער של איליץ. ואני שואל את עצמי איך לא ניצחנו לפני שבוע?
 

Rygon

New member
למה?

כי אין התקפה, משה ביטון עגלה מקרטעת ורועי דיין הוכיח היום שחוץ מלאבד כדורים 30 מטר מהשער ולגרום לגול הוא לא מסוגל לעשות כלום, רוב הזמן הוא בילה בחלק האחורי ופשוט היה אנמי לחלוטין, לא הוסיף כלום ורק גרע. למה לא להעלות איזה חלוץ צעיר ורענן במקום שתי העגלות האלה? אין למכבי כמה צעירים על הספסל שמחכים להזדמנות ובואו נהיה כנים, הם יכולים רק להוסיף ולהשתפשף, בגלל ששני גולים של ביטון, עוד בישול ואפס מאופס של רועי דיין פשוט גומר לנו את ההתקפה. שבחון היה לא רע אבל הוא מכדרר לפעמים יותר מדי, מאבד כדורים קריטים ואני לא מאשים את קאלה, אבל אפשר לראות שאין התקפה מסודרת, איליץ' היה מצויין.
 

Thierry Henry

New member
מי תעלה? תמיר כחלון?

ראינו מה קרה בתחילת העונה כשהפלנו עומס של אגף שלם על שחקן אחד ובטח שאין לנו 5 מחזורים עכשיו לבזבז עד שאחד הצעירים יראה שהוא יודע לשחק, אם בכלל. צריך למצוא את הפתרון מבין 4 החלוצים המובילים שלך, אם צריך, אני לא פוסל שוב אפשרות של מסיקה על תקן חלוץ. זה עדיף על כלום ,בעצם, זה עדיף על כולם.
 

Rygon

New member
Thierry Henry

אני לא יודע בדיוק מה ההגדרה של בזבוז לטעמך, אבל במאזן של ביטון יש מה, שני שערים ושני בישולים ביותר מ-20 משחקים? לזה אתה לא קורא בזבוז? לשלל ההחמצות של ביטון שהיו יכולות להכניס לנו עוד כמה נקודות לכיס, אני לא מכניס את מרדיקוביץ' למשוואה הזאת בגלל שהוא צריך לפתוח בכל מקרה, השאלה היא מי צריך לשחק לצידו, משה ביטון צריך להיות השחקן האחרון שמקבל את הקרדיט, כמעט עונה שלמה בשביל שני שערים שהאחרון בהם היה במחזור השביעי? זה נקרא בזבוז משווע. אני לא מבין את הנקודה שלך, אלי כהן נתן לרועי דיין לפתוח ולשחק 60 דקות היום, האם דיין היה יותר טוב משירן ייני לדוגמא ששיחק מחצית מהזמן אבל עשה פי 20 יותר מאשר דיין ב-20 דקות? וייני לא שחקן נוער צעיר? מסיקה לא נראה לי ממש כאופציה, אז מה עדיף, ביטון, דיין או שחקן צעיר יותר ורעב? כי אם עקבת אחרי ביטון הוא נראה פשוט שבע ולא שם קצוץ על הקבוצה והאוהדים. ובנוגע לרועי דיין, שבוע שעבר הוא הרשים אותי, הראה קצת טכניקה ושחרר כדור מהר לעומת ביטון, אבל היום הוא היה פשוט קטסרופלי, אם אני לא טועה איבוד כדור שלו 40 מטר מהשער הוביל לשער היתרון של נתניה, לא ראיתי אותו בחוד רוב הזמן אלא יותר קרוב לחצי לא מוצא את עצמו, זה פשוט לא זה. אתה מדבר איתי על בזבוז ומתעלם מהתפוקה הפאתטית של שני חלוצי חוד שאמורים להוביל? ועוד ביטון שעלה מאות אלפי דולרים? ויש הבדל בין שחקן הגנה צעיר באגף כמו שטרית לעומת שחקן התקפה צעיר, תשווה את ההגנה שלנו להתקפה, מה ההבדל בין שלל ההחמצות של ביטון בן העשרים ומשהו ושחקן צעיר כמו תומר כחלון? ביטון צריך ללכת הביתה עם סיום העונה. לחלוץ צעיר תהיה פחות השפעה על ספיגת שערים מאשר מגן צעיר שאחראי לשמירת האגף.... ושטרית אולי היה חלש במחזורים הראשונים אבל הוא ושפונגין הם השחקנים שאתה רואה שנלחמים.
 

TheWhiteTigris

New member
היה שלום תורת הנאחס.

אלא אם כן ביסטר יציא איזה חוק עוקף נאחס שקשור להגבלת מינימום יוצאי מכבי בקבוצה אחרת, אני לא רואה איך יהיה ניתן לסתור את הסטירה המצלצלת לתורת הנאחס.
 

Oren G

New member
מה ז"א?

בזכותי ניצחנו (על משקל "אורן יא נאחס בגללך הפסדנו ונקטע רצף של 19 משחקים ללא הפסד, יצאת חומוס") תודה רבה לכל התומכים. אוריון אתה גאון. כל המאמינים בני מאמינים בתורות מופלצות שמהיום אין להם על מי להישען, משתתף בצערכם
אתם יכולים להירגע , מכבי לא תהיה יותר בטופס.
 

צהוּבה

New member
משחק טוב של מכבי

חכם וסבלני. לפני המשחק פורסם שראובן עטר אמר לשחקנים שלו ללחוץ את יחיאל ומרטינוביץ' כדי לגרום להם למסירות רעות. זה די הדאיג אותי, כיוון שזו טקטיקה מצויינת - משחק ההתקפה של מכבי בנוי הרבה על מרטינוביץ' שיחלק כדורים קדימה ויהווה עוגן לאיליץ' ומישאלוף, אבל שחקני נתניה לא עשו לחץ כזה ונתנו להגנה של מכבי, ובעיקר לצמד הבלמים שלנו לרשום עוד משחק טוב - למעט האדישות בשער (לדעתי הייתה שם טעות של מרטינוביץ'). באגפים היה למכבי קצת יותר קשה - שטרית ושפונגין התקשו במחצית הראשונה להסתדר עם אוזן, שכטר (לו היה קצת פחות טיפש - היה שחקן ענק) ובונדאה. במחצית השנייה הם כבר דחפו אותם קרוב לקו החצי. שירן ייני, למרות שקיבלנו גול דקה אחרי שנכנס, נתן משחק טוב, ואיליץ' נתן משחק מעולה היום, ולדעתי הוא המצטיין של מכבי. נימני, מרדקוביץ' ודיין היו חלשים (טוב - מרדקוביץ' ונימני היו חלשים, רועי דיין נתן משחק רגיל למדי), ושפונגין את שטרית נתנו עוד משחק התקפה לא רע בכלל. שבחון נראה קצת יותר בטוח בעצמו (לפעמים קצת בטוח מידי) ושיחק לא רע. בסה"כ היה משחק טוב באופן כללי, וטוב של מכבי. הרבה הזדמנויות ומשחק רץ (עד הדקה ה75 בערך), ונראה לי שאלי כהן עשה עבודה לא רעה השבוע בהכנת הקבוצה. לא שאין מה לשפר, והנסיגה אחורה אחרי ה2-1 הייתה ממש מיותרת. ואגב, ג'וני, לגבי תהליך ההפועליזציה שהקהל של מכבי עובר - היום הייתה דוגמא מושלמת. מילא שהמשחק מסתיים לקול שירת "הפועל זונה", אבל בזמן שמישאלוף שוכב פצוע (קשה ולא יודעים מה יש לו) על הדשא, הגוש של 11 מחליט שזה זמן מעולה לשיר דווקא לשטראובר (שוב). במשך שנים אחד המוטואים של הגוש של 11 היה שהם "מונעים מאהבה", בניגוד לאדומים ש"מונעים משנאה". נדמה לי שהמצב בטבלה ברוב השנים האחרונות בלבל אותם קצת, וחבל.
 

bister

New member
מי אמר שאין נאחס?

שבוע שעבר שיבחתי את דיין וקטלתי את מרדיקוביץ'. חבר שלי אוהד הפועל שולח שעתיים לפני המשחק הודעה שמכבי לא מספיק טובים בשביל אליפות. התוצאה כאילו נכתבה מראש. וברצינות, אחד מהמשחקים היותר טובים של מכבי העונה. אפילו מרדיקוביץ' חזר לאופיו הפרוחאי. לאחר שבמחצית הראשונה שוב רציתי לרצוח אותו, הוא נתן עוד גול (וכמו כל הגולים שדורשים ממנו טיפת יכולת אישית, הוא די מפוקפק) שגרם לי לחרוק שיניים לשארית המשחק. איליץ' משתפר ממשחק למשחק, שבחון היה נהדר, ושפונגין הראה כמה הוא היה חסר. פשוט ילד זהב. לקראת סיום העונה, מכבי מתחילה להראות גם ניצוצות של יכולת התקפית. זה היה משחק שחייבים לנצח, ועצם העובדה שהצליחו לעמוד במשימה הזו, למרות הפיגור המוקדם, מעידה על הרבה אופי. אופי של אלופה? אולי. בינתיים, נותרתי עם כליה אחת לחינם...
 

Thierry Henry

New member
או אה מה קרה הנאחס אכל אותה?

טוב, משחק גדול לא ראינו היום מצד מכבי ת"א. ראינו משחק חכם וסובלני, מאורגן ככל האפשר בהתחשב בעובדה שנתניה הגנה עם 7 שחקנים, אבל בסה"כ משחק ששוחק בצורה נכונה וטובה. נתניה באה להפריע ולא לשחק וטקטיקת הלחץ על יחיאל את מרטינוביץ' עבדה פעם אחת. מלבד זאת לא היה נראה שיש עוד איזשהו סוג של טקטיקה למשחק של נתניה. שכטר לא הצליח להתגבר על שטרית ומרטינוביץ' (
) שלא נדבר על זה שלא היה בכלל אגף שמאל לנתניה היום. מישהו כנראה עוד רואה קלטות של 4 המחזורים הראשונים והנסיונות החוזרים לתקוף את שטרית נתקלו בתצוגת הגנה פשוט מושלמת של הילד. מבחינת הקישור, אפשר להגיד שהשער שנספג היה בעיקר בגלל החור שהשאיר מישאלוב ביציאה שלו, חור שייני אח"כ כבר סגר בצורה טובה ופה שוב, כל המחמאות לכהן על כך שבחר דווקא במישאלוב למשחק הזה. הרכב הרפתקני יותר היה אולי גם עולה בהפסד. האכזבה הגדולה במהלך המשחק הזה הגיעה מצד נמני שרשם משחק חלש ובכל זאת כמעט וסידר את בישול העונה לאיליץ' בחצי הראשון, דיין שכנראה הוכיח היום שאין לו מקום בהרכב מכבי עם כל הרצון ואהבה שלנו ועד הדקה ה77 גם ממרדיקוביץ' שיכל לכבוש פעמיים מנבדל ברור שלא נשרק, אבל בפעם השלישית כשהנבדל גבולי (וזה רק כי וייץ התעקש על כך) הצליח לנצח את המשחק ובאמת שקשה לבוא בטענות לשחק שניצח משחק אם כי את הגול שלו עשה השחקן מספר 1 היום במכבי, דיאן איליץ'. אני לא יודע מאיפה לאכול את איליץ'. הוא נתן 3 משחקים טובים ראשונים והיה ברור שהוא חלוד וסובל מכושר לקוי ואז הגיעה סדרה של משחקים חלשים מאוד, מסירות סתמיות, איבודי כדורים ראזיצ'ים ובסה"כ משחק מבולגן ולא נעים לעין ואז הגיע הבישול למסיקה שבוע שעבר שגורם לך פתאום לתהות מאיפה זה הגיע ואיפה הוא היה כל המשחק? 45 דקות ראשונות ובאמת שכבר דמיינתי את רוסו מחליף אותו במחצית, משחק חלש, לא מאורגן, התעקשות לא ברורה על שפונגין ואי ספירה של שטרית שהיה היום האיש הכי חופשי בחצי הראשון ובחירת החלטות שגוייה. כשצריך לאגף הולך למרכז ולהפך ואז כמובן מגיע הגול.. נתניה ,כמוני בדיוק, לא ספורת את איליץ' אז הוא משחרר בומבה ואחריי 8 שנים גורם לי לשמוח כששטראובר סופג שער. ואז מגיע החצי השני שבו איליץ' היה פשוט מבריק. ראשון לכל כדור, חד, מוסר נכון ובסופו של דבר מבשל על הברקוביץ' בכדור עם הפאלש לעומק בין כל שחקני ההגנה ומשם באמת שמרדיקוביץ' רק היה צריך להבקיע. בסה"כ, איליץ' הוא שחקן הרבה יותר טוב מקודמו לתפקיד, יש לו איכויות שלדעתי הוא לא מודע להן כי למסור כמו שהוא מוסר ולבעוט כמו שהוא בועט צריך הרבה יותר מסתם מזל. אני מקווה לראות את איליץ' מציג יכולת קבועה עכשיו כמו מהחצי השני שלו עד סוף העונה, זה בהחלט דבר שיכול לדחוף אותנו לאליפות. זהו, בסופו של יום 19 משחקים ללא הפסד, תורת נאחס שאולי נפלה לה היום ושמירת פער של 2 נקודות מהפועל וצמצום עד נקודה מבית"ר. והנה לכם סיטואציה נחמדה לשבוע הבא, חיפה תוציא 2 תוצאות תיקו מהפועל ובית"ר ,מכבי מנצחת את אשדוד והצמרת תראה ככה ביתר 46 הפועל 46 מכבי 46 מחזורים 31-32-33 שלושת הקבוצות האלו בקרבות ישרים ואולי דרבי שיכריע גורל אליפות..לא חושב שנכתב תסריט כזה מוצלח בשום מקום. אז יאללה מכבי, לנצח בשבוע הבא את אשדוד (למרות חסרון נמני) ויאללה חיפה, קחו לכם 2 נקודות מבית"ר והפועל ומצידי שתזכו גם בגביע אופ"א אח"כ.
 
למעלה