מכבי הורידה את רף ה-A1C ל-5.7

mrkorr

New member
מכבי הורידה את רף ה-A1C ל-5.7

נשאלתי באחד הפתילים לגבי ההורדה של הרף.
ראו בתמונות שגזרתי מהתוצאות של הבדיקות שביצעתי לפני חודש.
 

תומרונתם

New member
מנהל
אתה מתייחס לערך גבולי לאדם בריא, ללא סכרת

עדיין אין שום הנחייה (שאני שמעתי) שערך היעד לסכרתיים מבוגרים הוא פחות מ-7.
אם שמעת או יש לך סימוכין - יותר מאשמח לראות...
 

Assaf Feldman

New member
זאת בדיוק הנקודה

הרי את ענית לעצמך, לאדם בריא, דגש על הבריא, יש A1C מתחת ל6%. כל עוד לסוכרתי יש מעל לכך, הוא חשוף לסיבוכים והוא מתרחק מבריאות.

אני באמת לא מבין איך אתם לא רואים את זה...כל המחקרים מצביעים על כך שסיבוכי הסוכרת מופיעים החל מA1C של שש אחוז, שלא נדבר על פחות מכך. נתתי לי לך כבר קישורים לכמה מאמרים בנושא. 7% משמעו ממוצע של 155, זה רחוק מאוד מאיזון.
 

IrisPeleg

New member
יש גם מחקרים שמראים אחרת

יש גם מחקרים שמראים ש-a1c נמוך מידי לא טוב לסוכרת סוג 1 כי זה מעלה את שכיחות ההיפויים וזה מוסיף סיבוכים:

קטע שמצאתי:
"My last A1c was 5.1 and the doctor said it was too low. She wants me to keep it between 6 and 6.5. She says a new study shows increased risk of heart attacks for people with A1c below 6. Has anyone else heard of this? The reference she made was to the Accord Study. I could not find a great deal of information about this study, only some vague references."
 

IrisPeleg

New member
עוד מאמר מענין בנושא

עוד מאמר מענין בנושא:

קטע על מחקר שהופסק:

The intensive strategy aiming for an A1C of <6.0% caused the study to be stopped prematurely after a median duration of 3.5 years because of a 22% higher mortality in this group, although the primary composite end point of CV death, nonfatal myocardial infarction, and nonfatal stroke was a nonsignificant 10% lower. It was feared by many that the increased mortality was a result of A1C levels being driven “too low” or “too quickly” and/or the result of an about threefold increase in the risk for major hypoglycemia.
 

Assaf Feldman

New member
כתבתי פוסט בדיוק על המחקר הזה

אני מעתיק את הטקסט לכאן. המקור בקישור.

אתחיל בעידכון אישי. שנתיים וחצי לאחר שעברתי לתזונה דלת פחמימות, המחסום נשבר. בבדיקה האחרונה שלי הוכח מעל לכל ספק כי עשיתי החלטה נבונה. בדיקת הA1C שלי ירדה לנורמה, והיא כרגע עומדת על 5.5% .

אני משוכנע שחלקכם עשויים לחשוב: "רגע, זה לא נמוך מדי?" , "זה לא מסוכן?" או "הרי לסוכרתי ממליצים להיות פחות מ7%", "זה אומר שיש הרבה היפו" וכו'.

ואני לא מאשים אתכם, זו האג'נדה המקובלת היום ברוב עולם הרפואה, וכתבתי על כך בעבר בפוסט על ערכי היעד בסוכרת. אבל למעשה, בעיני זה אבסורד שלהיות בערכים תקינים זה נחשב מסוכן לסוכרתי ולהיות בערכים גבוהים זה בסדר. האם אני מסכן את עצמי כשאני שומר על ערכים נורמלים? איך זה קרה שזו הדעה הרווחת?

יש לא מעט סיבות, אבל אחת מהן היא מחקר שנעשה בשנת 2008 , המכונה ACCORD Study, שכותרתו הייתה "בדיקת השפעת הורדת ערכי סוכר אצל חולי סוכרת סוג 2". המחקר בדק השפעה של טיפול בסוכרתיים אשר מכוון להורדת ערך הA1C לפחות מ- 6% במקום היעדים הסטנדרטים של 7%. קבוצה אחת של נבדקים קיבלה טיפול תרופתי אגרסיבי להורדת ערכי הסוכר, וקבוצת הביקורת קיבלה טיפול "סטנדרטי". סה"כ השתתפו במחקר כ 10,000 נבדקים.

המחקר הופסק לאחר 3.5 שנים בגלל שנראתה להפתעת החוקרים עלייה גבוהה יותר בתמותה בקרב הקבוצה בעלת היעד הנמוך יותר. המסקנה של החוקרים הייתה כי שימוש בטיפול תרופתי אגרסיבי להורדת הA1C אינה משפרת אחוזי תמותה ואירועים לבביים ואף עשויה להגבירם אצל סוכרתיים סוג 2. זה מה שרוב הרופאים שמעו על המחקר הזה, אבל התמונה כרגיל, קצת מורכבת יותר.

ראשית יש מספר נקודות שצריך לקחת בחשבון כשבוחנים את תוצאות המחקר:

כל המשתתפים במחקר היו בעלי רקע של בעיות לב בעבר
90% מהמשתתפים השתמשו בתרופה בשם Avandia , שיצאה משימוש כיום עקב תרומתה להגברת שכיחות התקפי לב.
הנבדקים אכלו תזונה המבוססת המלצות סטנדרטיות, שהיא תזונה עשירה בפחמימות. המשמעות היא שהיה שנדרש טיפול תרופתי אגרסיבי בשביל להוריד את ערכי הסוכר בדם, לא היה שימוש בתזונה נכונה ככלי להורדת הסוכר. טיפול אגרסיבי משמעותו ירידות סוכר רבות יותר, ותנודתיות רבה יותר בערכי הסוכר, מאוד רחוק מהדרך של ד"ר ברנשטיין למשל.
אבל זה לא הכל, ב2010 התפרסם מאמר נוסף. לאחר בחינה מחודשת של הנתונים, הסתבר כי החוקרים טעו במסקנתם מהמחקר. הנבדקים אשר מתו ממחלות לב היו אלה שלא הצליחו לרדת מתחת לערך של A1C של 7%. לעומתם אלו שהתרופות הביאו אותם לערכים נמוכים, היו בעלי אחוזי התמותה הנמוכים ביותר. אז לא ההורדה האגרסיבית של ערכי הסוכר היא זו שגרמה לתמותה, אי-ההצלחה בטיפול היא זו שהביאה לכך…

רופא בשם ריצ'ארד ברגנסטל, שהוא דובר איגוד הסוכרת האמריקאי, ה-ADA , צוטט בהקשר זה (בתירגום חופשי):

"כשהתפרסמו תוצאו מחקר ACCORD, כולם דיברו על כך שהירידה ב-A1c היא זו שגרמה לתמותה המוגברת, שזו ההיפוגליקמיה, אבל כל זה הוכח כלא נכון. היה חשוב לבחון את המידע, רק כדי לומר כי בקבוצה שקיבלה טיפול אגרסיבי הבעיות לא הופיעו אצל אלה אשר הגיעו ל-A1C נמוך, אלא אצל אלה שהיו עם A1C גבוה למרות הטיפול שניתן."

When ACCORD was reported, everybody said, 'Oh, I'm sure it was the rapid drop in the A1c,' 'I'm sure it was the lower A1c,' 'I'm sure it was the hypoglycemia,' and none of those has proven to be true. It was important to see these data, to say that in the intensive group it really was not the people with lower A1c who had problems, it actually was those who had the higher A1c who, despite intense efforts, we couldn't get under control."

מובן שיש עדיין קצוות פתוחים בכל מה שנוגע למחקר הזה, אבל ככל שעובר הזמן מסתבר שהמסקנות של החוקרים היו נמהרות מדי ולא מדוייקות. למרות זאת לא תשמעו על כך בשום מקום, ורבים עדיין מצטטים את המחקר הזה כהוכחה לכך שA1C נמוך מסוכן לסוכרתיים.

לסיכום, נכון להיום אין עדות חד משמעית כי ערכי יעד נמוכים לסוכרתיים הם מסוכנים, ואפילו להפך. השאלה הגדולה בעיני היא כמובן איך מגיעים לכך, האם בטיפול תרופתי אגרסיבי או האם בתזונת דלת פחמימות, אשר מקטינה מאוד את הסיכויים להיפוגליקמיה ושומרת על תנודתיות נמוכה בערכי הסוכר.
 

IrisPeleg

New member
בהרצאות האחרונות ששמעתי

אם אני זוכרת נכון, בהרצאות האחרונות ששמעתי בכינוס הבוגרים של האגודה לסוכרת נעורים גם נטען שאין הוכחה בשיפור המצב אם ה-a1c יותר נמוך מ-6.
 

Assaf Feldman

New member
בהנחה שזה נכון - שאלה,

מדוע קופות החולים לא מציבות את ערך ה-A1C התקין עד 7% ?
מדוע הן אפילו מורידות אותו ל-5.7%?
 

IrisPeleg

New member
שתי תשובות

אסף יקר שתי תשובות לי אליך:

1. אם אמרו בהרצאה מה שאני זוכרת, הם לא טענו ש-7 זה טוב ומספיק. הם אמרו ש-a1c נמוך (פחות מ-6) לא מבטיח דבר ולעיתים גם גורם לבעיות כתוצאה מהרבה היפויים (סוג 1 בלבד המשתמשים באינסולין).

2. בדיקות קופ" לא מתיחסות לסוכרתיים אלא לאנשים שהם לא סוכרתיים. מה ה-a1c שמעליו צריך לדאוג ולשים לב. בדיוק כמו בצום. האם מישהו מתיחס לתוצאה בצום של סוכרתיים? האם זה צריך להיות נמוך מ-100 ? לא
 

Assaf Feldman

New member
שתי תגובות..

1. תקראי עוד פעם את הפוסט שפירסמתי למעלה, אני מתייחס בדיוק לנקודות האלו ומפריך אותן.

2. בדיוק זאת הנקודה! אם רוצים להמנע מסיבוכים צריך להיות בערכים נורמליים, של אדם ללא סוכרת.

והנה עוד לינק למאמר בנושא, מתוך מגזין סוכרת, שמדבר על כך שמעל 6% מתחילים סיבוכים, לכן קבעו את המספר הזה!!

אני יודע שאני חוזר על עצמי, אבל אני אמשיך להפיץ את הידע הזה עד שזה יחלחל.
 

IrisPeleg

New member
שתי ....

1. במאמר שצרפת מדגישים כמה בפעמים סוכרת מסוג 2, בשונה מסוכרת מסוג 1. גם בדברם על ערכי ה-A1C כהבחנה כתוב: קריטריונים לאבחנה של סוכרת מסוג 2

2. בשבוע הבא אני אצל ד"ר ירון ומבטיחה לספר מה היא אמרה (כמובן אם לא אשכח לשאול)
 

Assaf Feldman

New member
סוכר גבוה זה סוכר גבוה

הנזק הוא אותו נזק.

בכל מקרה אשמח לשמוע מה ד"ר ירון אמרה! תעדכני אותנו
 
קראתי בעיון את כל השרשור הזה,,,

אני חייב להגיד שאתה צודק. כאשר אתה צודק, אתה פשוט צודק.
הרפואה חייבת להגן על החולים, ועל עצמה, מפני היפויים מסוכנים,
לכן היא מגדירה מראש גבולות סבירים לאיזון,שישמרו פחות או יותר
מסוכר רגעי מאוד נמוך,
 

Assaf Feldman

New member
תודה הנרי


 

יעלי ר

New member
הי אסף,

קודם כל, סחטיין על הפוסט שהעלת בבלוג.
קראתי בעיון ואני חייבת להודות שאותי שכנעת.
ורק שאלה אם אפשר, מעניין אותי לדעת האם היום עם A1C של 5.5 אתה חווה הרבה היפויים או שרק לעיתים רחוקות?
הכי נמוך שהצלחתי להגיע עם הA1C זה לתוצאה של 6. לא הצלחתי לרדת מעבר לזה. אבל גם לא חוויתי המון היפויים.
כיום אני על 6.8 ועובדת על להגיע לתוצאה נמוכה הרבה יותר.


שיהיה לכולם ערב נעים ומאוזן!
 

Assaf Feldman

New member
הי יעלי

תודה על מה שכתבת. שמח שאת מסכימה איתי.
אני לא חושב שאני חווה היפויים יותר מסוכרתי אחר אבל להגיד שאין לי בכלל זה יהיה שקר, יכולים להיות בין 1-3 בשבוע, לפעמים כמה שבועות בלי היפו בכלל. בשבוע. רוב הזמן הערכים שלי נעים בין 70-110, ואני משתדל להיות בין 85-95.
מה שכן, יש לי הרבה פחות היפויים מבעבר: כשאכלתי יותר פחמימות ונאצלתי להזריק הרבה כדי לכסות עליהן היו הרבה יותר היפויים ויותר אגרסיבים.

ערב נעים ומאון לכולם!
 

IrisPeleg

New member
מספרים יפים מאד

זה מספר ההיפויים שלי כשאין לי בעית איזון בלוטה וגלוטן.

בימים רגילים רוב ההיפויים נגרמים לאחר פעילות גופנית ולא בזמנים רגילים.

אולי כי אני לא מתפרעת. רק מרשה לעצמי לפעמים דברים ומצליחה לחשב או להעריך ואח"כ לתקן.

בהחלט לא אוהבת מה שאומרים בשניידר: "אתם יכולים לאכול מה שאתם רוצים העיקר שתקחו אינסולין".

עם זאת אני מופתעת שאין לך הרבה יותר מזה. כל הכבוד
.
 

IrisPeleg

New member
כמובן

כמובן שאני מופתעת שאין לך הרבה יותר נפילות סוכר מזה
 

Assaf Feldman

New member
תודה איריס, חייב רק לחדד משהו

אני מגדיר היפו כירידה מהירה ולא מתוכננת בערכים שמלווה גם בסימפטומים נלווים.

לפעמים אני קם בבוקר עם 65, ולא מרגיש שום סימנים של היפו, ופשוט ממשיך כרגיל.
לפעמים אחרי יום עבודה ארוך הסוכר שלי 70, וגם כאן, אני פשוט אוכל משהו קטן - לא מתייחס לזה כהיפו.


צריך לזכור ככל שמכוונים נמוך יותר, אז הטווחים יורדים נמוך יותר. ויתכן שמה שאצל אחרים נחשב היפו, אצלי לא... בגלל שאני לא מזריק הרבה , רוב הזמן אני בטווח צר של ערכים, וזה היתרון.

עוד דבר שצריך לזכור שA1C 5.5 זה סה"כ ממוצע של 112... לא כל כך נמוך...

לילה טוב
 
למעלה