מי שלא הספיק לו mark twain

גוססי

New member
ואו, איזה קישקוש

התרבויות ה"נחותות" של המערב? אתה נשמע כמו מאמר של אידיאולוג קומוניסטי היישר מעל דפי הפראבדה בשיאה של המלחמה הקרה. אגב, האם טרחת פעם לקרוא מעל דפי הגמרא הקדושה אילו ביטויי שנאה יש שם כלפי חילונים? ולדרשות מלאות אהבת האחים של הרבובדיה האזנת? ואת הסאטמרים נוטפי השנאה אתה מכיר? ונאומיו של הרב שך, האם נכחת בהם אי פעם? האם יש לך בכלל מושג כמה שנאה יש ביהדות כלפי כל מי שאינו יהודי שומר מצוות? אני מניח שלא, ותקן אותי אם אני טועה.
 

nissimhania

New member
איך אתה מעז?

אני בא וזועק נגד השנאה ביננו, ואתה מעז לרמוז שאני מצודד בה??? לא אכפת לי אם זה "חופש" או "הרב שך", שנאה באשר היא ועוד שמכוונת אל עמך שלך, טיפשית ומסוכנת. אז אתה יכול לומר "איזה קשקוש", ולומר "אתה נשמע כמו.." (אגב דעה קדומה), אבל ההבדל ביננו הוא שאני מוכן ורוצה לקבל ולאהוב את כל העם שלי, ואתה רק רוצה להמשיך להילחם מהקבוצה שלך לקבוצה של אחר. השנאה היחידה שיש לנו צריכה להיות מופנית לשנאה עצמה, ולא לאנשים שבבורותם מחרחרים אותה.
 

גוססי

New member
איך * אני * מעז? שאלה יפה

קראת את ההודעה של עצמך? "אנו מלאי תחושות אשם ושנאה עצמית (בנוסח ´שלום עכשיו´), חלשי רוח. אנו קרועים מבפנים ע"י שנאה הדדית (בנוסח ´חופש´)" זעקה נגד השטנה בינינו? שטויות. זו הפניית אצבע מאשימה לצד אחד בלבד תוך התעלמות מוחלטת מהשנאה המובנית בתוך היהדות אליה אתה מתגעגע כל כך (וקרא שוב את תגובתי).
 

nissimhania

New member
העובדה שאני לא רואה שנאה

מתוך היהדות איננה צריכה לרמז שאני תומך באחת כזאת. אתה זה שעוסק בחיפושים אחריה ולכן אתה מוצא אותה, אני לא מבזבז את הזמן שלי בלמצוא מי שונא אותי וכמה. אני פשוט נגד אותה שנאה באשר היא.
 

גוססי

New member
אתה כאותה בת יענה...

הטומנת ראשה בחול וחושבת שבכך הבעיה נפתרה, אבל טעות בידך: היהדות מטפחת במודע שנאה כלפי חילונים, גויים וכלפי כל מי שאינו מאנ"ש, הליטאים מתעבים את החסידים, החסידים שונאים את הליטאים ואת החסידויות היריבות וכולם ביחד שונאים את הכיפות הסרוגות, ואלה כמובן יש להם את השנאות שלהם. לא נעים? נכון, גם אני במקומך הייתי מנסה להדחיק את אידיאולוגיית השנאה הזו, אבל היא כאן, חיה ובועטת ומוממנת מכספי המיסים של כולנו. "אני לא מבזבז את הזמן שלי בלמצוא מי שונא אותי וכמה" אתה כן. כבר עשית זאת: "אנו מלאי תחושות אשם ושנאה עצמית (בנוסח ´שלום עכשיו´), חלשי רוח. אנו קרועים מבפנים ע"י שנאה הדדית (בנוסח ´חופש´)."
 

nissimhania

New member
לא חיפשתי אותם, הם קפצו עלי

עובדה היא שאני לא נכנס לאתר "חופש" מעבר לפעם הראשונה, ורק בכדי להוכיח לעצמי טוב יותר שהם יוצרים שנאה בקרב החילוניים - אין לי עניין בזה. אולי אם כולנו נמנע משנאה ומההתעסקות בה, היא תלך ותמעט. מה שבטוח, שהחזרת שנאה כנגד שנאה מולידה, מן הסתם, עוד שנאה. והתיאור הפסטורלי שלך לגבי הדינמיקה בתוך העולם הדתי, איך לומר... לא ממש משכנע אותי. אתה יודע, סקפטיות מעל הכל.
 

גוססי

New member
מי קפץ עליך?

"עובדה היא שאני לא נכנס לאתר "חופש" מעבר לפעם הראשונה, ורק בכדי להוכיח לעצמי טוב יותר שהם יוצרים שנאה בקרב החילוניים - אין לי עניין בזה" בודאי שיש לך ענין בזה, ענין רב עד כדי כך שאימצת חלקים מהטרמינולוגיה החרדית המציגה את המאבק בכפיה הדתית כשנאה, רדיפה ואנטישמיות. "אולי אם כולנו נמנע משנאה ומההתעסקות בה, היא תלך ותמעט" אולי אתה צודק. בשלב ראשון הייתי מציע שהיהדות תמחק מכתבי הקודש שלה את כל ביטויי השנאה כלפי עם הארץ (הנקראים כיום חילונים) ותתן לחילוניות לגיטימציה. מובטחני ששינוי אידיאולוגיה מעין זה יתרום רבות לאחדות העם ולחיסול השנאה. "והתיאור הפסטורלי שלך לגבי הדינמיקה בתוך העולם הדתי, איך לומר... לא ממש משכנע אותי. אתה יודע, סקפטיות מעל הכל." אל תאמין לי. אל תאמין גם לאלה שמנסים למכור לך את היהדות בתור תפיסה רוחנית נשגבת ומלאת ערכים המהווים מתכון לאושר. היהדות היא דת נוקשה של מצוות חסרות פשר על גבי תשתית אידיאולוגית הרואה באדם כלי לצורך השגת מטרה שאינה רלוונטית לאינטרסים שלו, ומנהיגיה הם עסקנים פוליטיים המנסים לשמור את נתיניהם בגטו תרבותי, חברתי וכלכלי. השנאה כלפי כולם טבועה ביהדות משום שהיא הכרחית להשגת מטרה זו. אבל שוב, אל תאמין לי - לך וקרא את העיתונות החרדית, את הפשקוילים המתפרסמים בחוצות בני ברק וירושלים, ובעיקר את הפיסקאות הרלוונטיות בתורה, בגמרא, ברמב"ם ובהתבטאויותיהם של רבני החרדים.
 

nissimhania

New member
תשמע

אני לא רואה סיכוי שנגשר ביננו, אולי גם אין צורך. דבר אחד ברור לי, את כל מה שארצה לדעת על היהדות אלך למקור ראשון. יש לי חברים דתיים, אני מכיר כמה רבנים, אני מתעניין בחלק מהספרות היהודית, כל אלו הם שיאמרו לי מהי היהדות. לא אתה, שקבעת לעצמך מטרה להלחם בה (אם בצדק ואם שלא). בינתיים, כל הרושם שקיבלתי אינו נראה כלל כפי שאתה מתאר אותו, ההיפך הגמור, ולכן אין לי שום סיבה להאמין לך, או לכמה דפי חופש. אם אחזור בתשובה, אני לא חושב שאתחיל לכתוב מאמרי שנאה כלפי חילוניים, או אתלה פשקוילים מהסוג שאתה אוהב. זה אבסורד, ולכן זה לא מנחה אותי. ככה שיש אפשרות להפריד בין התנהגות של אנשים, לבין הקבוצה שאליה הם משוייכים. כל טוב.
 

גוססי

New member
תיקון:

"את כל מה שארצה לדעת על היהדות אלך למקור ראשון." אכן, המקור הראשון הוא הטקסט עצמו - התורה, המשנה, הגמרא, הרמב"ם, שו"ע ועוד כמה כתבים. "יש לי חברים דתיים, אני מכיר כמה רבנים, אני מתעניין בחלק מהספרות היהודית, כל אלו הם שיאמרו לי מהי היהדות." לא, הם לא יגידו לך שום דבר שאתה לא רוצה לשמוע. בשנים האחרונות הממסד הרבני וחסידיו מנהלים מערכת יחצנות אינטנסיבית שנועדה להסתיר את פניה המכוערות של הדת - את שנאת הזרים שבה, את השוביניזם, את הדעות הקדומות, את כל הדברים שנחשבים לשיקוץ בתרבות דמוקרטית-פלורליסטית. אתה יכול להאזין לידידנו הרבובדיה שאינו שולט בלשונו ופעם בכמה שבועות פולט אמירה שמבהירה כיצד היהדות ניראית באמת. "ולכן אין לי שום סיבה להאמין לך, או לכמה דפי חופש" אמרתי לך - אל תאמין לי ואל תאמין לרבנים. לך למקורות הגלויים שפירטתי למעלה, ואל תשכח את הפשקוילים, את העיתונות החרדית ואת דרשות המנהיגים. שם תמצא את האמת שאתה לא מחפש.
 

sandchicken

New member
אתה טועה ומטעה

יש אומנם ליטאים ששונאים חסידים, וחסידים ששונאים ליטאים. אולם להגיד שיש שנאה קולקטיבית ביניהם, זה שקר שהיה נכון בערך לפני 200 שנה (וגם זה לא בטוח).. שונאים את הכיפות הסרוגות? שוב, רק מעטים, הקולקטיב לא מסכים עם דרכם האידיאולוגית, כנראה שחופשניק לא יכול להבין שאי הסכמה אין פירושה שנאה. חבל. אתה בונה על כך שרוב האנשים פה לא מכירים את החרדים, ועל כך שלא יאמינו לחרדים אם הם אומרים אחרת. אבל בינתיים, לא ראיתי בבית וגן שום גרפיטי של "דרוס כל חילוני".
 

oren*

New member
חמור קופץ בראש

אוכלוסיית העולם מונה 0.3 אחוז יהודים, שלושים אחוז בישראל והשאר מפוזרים בעולם. אני בטוח שהחרדי בברוקלין שעובד שם בלי לשלם מיסים וגם רשום בישראל כתלמיד ישיבה ומקבל משכורת, רץ להזמין כרטיסי טיסה לארץ בעקבות הקריאה הנרגשת שלך. הזלתי דמעה
בגלל שעכשיו נחזור להיות "עם סגולה" (קשקושיאדה אלילית) אז כל שאר 99.7 המוסלמים והנוצרים והבודהיסטים וההינדים ימותו ארזתי מזוודה, מתכונן לעבור לבית החדש שלי ביוון או רומא (תלוי איפה הנוף יפה יותר).
 

nissimhania

New member
אגב,

ניטשה לא הסתפק רק בתיאורו של היהודים בתקופתו, אלא ניסה לענות גם בדבר גורלם. ולצערי הוא צדק באומרו, שאחרי שהיהודים יצליחו להשיג את מבוקשם (והוא חזה שנצליח), לא ניהיה עוד חזקים כפי שהיינו. והנה עכשיו תראה מה הולך פה, אני כותב קצת דברי לאומניות, ומתנפלים עלי... עם ששונא את עצמו הוא עם חלש. ואם כבר ניטשה, שנאה עצמית לדעתו היא אחת הרעות המזיקות ביותר שיש לו לאדם או לקבוצה. אבל יש פתרון נכפה, כמו תמיד, אנחנו צריכים לחטוף בראש חזק חזק כדי להתעורר. וזה מה שיהיה (כאילו השנתיים האחרונות לא מספיק קשות לנו...).
 

גוססי

New member
כן, היינו נורא חזקים

ומרוב שהיינו חזקים חוסל שליש מאיתנו תוך שנים ספורות בדרכים שהשטן לא העלה על הדעת כשעינה את איוב. זו המכה החזקה שחטפנו בראש, ורק אמנזיה טרמינלית יכולה להסביר געגועים לעבר בו היינו "חזקים".
 

nissimhania

New member
אינך מבין את המושג "חזק" של ניטשה

וזו הסיבה שאתה חושב שהשואה היא מקור לחולשה. אם זורקים אותי מקומה חמישית ואני שורד- אני חזק. העובדה שסבלתי פציעה קשה או עצם העובדה שזרקו אותי למותי איננה משנה את העובדה שאני חזק כי שרדתי. אנחנו, בתור עם, שרדנו את השואה- וזו עובדה, אנחנו פה. איבדנו שליש מאיתנו, אכן, אך לא איבדנו את היותנו עם.
 

גוססי

New member
בתור עם שרדנו את השואה...

לא בגלל שאנו חזקים, אלא משום שתי סיבות פרוזאיות לחלוטין: א. חלק ניכר מהעם היהודי לא היה באירופה בזמן השואה, ו-ב. גרמניה הנאצית לא זכתה לממש את תכניתה ולכבוש את ברית המועצות. לשתי עובדות היסטוריות אלה אין שום קשר לחזקו של העם היהודי. בכל הסאגה הזו העם היהודי מילא תפקיד של קרבן סביל וחסר כל השפעה על מהלך המאורעות.
 
למעלה