מי שלא הספיק לו mark twain

מי שלא הספיק לו mark twain

"היהודים, גורלם טבוע יותר מדי בחותם המטפיסי מכדי שניתן יהיה להסברה במונחים מטיריאליסטיים (חומריים) או היסתוריים פוזיטיביים. זוכר אני כשניסיתי בצעירותי לאמת את השיטה המטיריאליסטית ההסטורית על ידי הדגמתה בגורלות עמים, כיצד התנפצה זו אל העניין היהודי, אשר גורל נושאיו נראה נעדר הסבר לחלוטין מנקודת מבט מטיריאליסטית. ואמנם לפי הקריטריון המטיריאליסטי והפוזיטיבי הייתה צריכה אומה זו לעבור מזמן מן העולם. קיומה הוא תופעה מסתורית ומופלאה המעידה כי חיי אומה זו מתנהלים בכוח גזירה קדומה העומדת מעל לתהליך ההסתגלות שדוגלת בו בשיטה המטיריאליסטית ההסטורית" הפילוסוף הרוסי ניקולאי ברדייב, 1936, בספרו משמעותה של ההסטוריה
 

zazaza

New member
חוץ מהצפת הפורום בחומרים לא רלונטים

יש לך משהו לומר ? את כל הציטוטים הללו אינך יכול לשרשר בשרשור אחד כדי לא לדחוק החוצה מהעמוד דברים מענינים ?
 

begone

New member
היסתוריים?

תגיד לבחור שכתב את הטקסט הזה - שהמילה הנכונה היא ´היסטוריים´ ולא ´היסתוריים´. אני לא מופתע שלחרדים יש שגיאות כתיב. החינוך שלהם כל כך מחורבן, עד שלא פלא שהם לא מסוגלים לאיית משפט חשוב. ולמה שהפילוסוף הרוסי שלך יעניין אותי? הוא לא מזיז לי את קצה המרפק. תביא את אלוהים לשיחה בפורום, ואז נדבר. יש גם לזכור שהפילוסוף הגאון שלך כתב דבריו בשנת 1936 ואילו בשנת 1942 החלה השמדת שליש מן העם היהודי. כך שקשה לומר שהפילוסוף שלך חכם במיוחד או מציאותי במיוחד.
 
איך אתה לא רואה את הקשר?!

"היהודי מהו? יהודי - הוא סמל הנצחיות. הוא, שלא השחיטות ולא העינויים ולא חרב אינקוויזיציה לא מחו אותו מעל פני האדמה, הוא שהיה ראשון להכריז על דברי אלוהים, הוא שהיה זמן רב כל כך שומר הנבואה ומסר אותה ליתר האנושות כולה, אומה כזאת אינה יכולה לכלות. היהודי הוא נצחי - סמל הנצחיות" לב טולסטוי, 1891 השואה והתקומה שבאה אחריה רק מחזקים ומבססים את נצחיותו של העם היהודי. הרי זה בדיוק מה שברדאייב (וטווין, וטולסטוי) אמרו, שתמיד הוא שרד וקם, למרות הרדיפות האכזריות והמתמשכות (שגם להם אין כל הסבר רציונלי) שהגיעו לשיאן בשואה.
 

begone

New member
טולסטוי???!!!

א) טולסוטי היה נוצרי...אם הוא כל כך התלהב מן היהודים, אז למה הוא לא התגייר? ב) אם טולסטוי היה לומד על השואה, סביר להניח שהיה חוזר בו מדבריו ג) אם יהודי הוא סמל הנצחיות, אז אושוויץ הוא סמל האי-נצחיות של היהודי ד) היהודי לא היה הראשון שהכריז על דברי ´אלוהים´. תרבויות פרימיטיויות יותר היו קיימות עוד הרבה קודם. "השואה והתקומה שבאה אחריה רק מחזקים ומבססים את נצחיותו של העם היהודי" על מה אתה מדבר? זה כמו לומר שהשחור מחזק את הלבן והצהוב! הרי השואה חיסלה שליש מן העם היהודי. קהילות שלמות נחרבו, כפרים שלמים נעלמו, משפחות שלמות הוכחדו, בתי כנסת נשרפו, בתים נבזזו, תינוקות נשרפו, נשים נטבחו. איך השואה מחזקת את נצחיות העם היהודי? טמבלושי קטן - אם פצצת אטום נופלת על ישראל ועל ניו-יורק, העם היהודי כולו ימנה בערך 5 מליון בני-אדם בסך הכל. המספר הזה הוא כמו עיר קטנה בהודו. תתעורר, טמבלוש! "למרות הרדיפות האכזריות והמתמשכות (שגם להם אין כל הסבר רציונלי)" לשואה ולרדיפות יש הסבר רציונלי ברור. אנשים לא אוהבים אנשים שונים מהם. זה תמיד היה ככה, וזה תמיד יהיה ככה.
 
יפה

-מה שמדהים הוא שאחרי השואה והאינקויזיציה והפוגרומים, אחרי שקהילות שלמות נחרבו, בתים נבזזו, תינוקות נשרפו ונשים נטבחו, אנחנו עדיין חיים וקיימים כאומה. למרות מספרינו הקטן והשברירי שפצצת אטום יכולה למחוק שרדנו את כל ההסטוריה. -אם היה לזה הסבר רציונאלי, למה אנחנו כאלה יוצאי דופן? למה אין לך עוד דוגמאות של עמים שנרדפו ונטבחו בכל מקום שהם היו אלפי שנים - שרדו את כל זה, ואחרי זה עוד הלכו והקימו מדינה משלהם?
 

begone

New member
לא

אבל למה זה יגרום לי להאמין באלוהים? העם היהודי עבר דברים נוראיים. הוא עבר שואה נוראית. שליש ממנו חוסל. אני נדהם לפעמים מההיסטוריה המוזרה שלנו. אבל למה אתה חושב שאלוהים בכלל קשור לזה? ואיפה הוא בכלל? במילים פשוטות: מה הקשר בין העובדה שהעם היהודי עבר דברים נוראיים - ובין העובדה שאתה טוען שיש מן אלוהים כזה שדואג לנו? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים? איפה אלוהים?
 
כי-

אולי תקבל שאין הסבר רציונלי לכל דבר. תתחיל לראות שיש מימד על-טבעי לעולם שלנו שמתבטא בין השאר בהסטוריה המוזרה שלנו. ככה אלוהים מתגלה אלינו היום. כבר אין לנו מעמד הר סיני וקריעת ים סוף, אבל מדי פעם אלוהים מזכיר לנו את קיומו דרך ההסטוריה, או העולם, או המסורת. תפסיק להתכחש לזה.
 

zazaza

New member
מה נשתנה ?

מה נשתנה הלילה הזה מהלילה לפני אלפי שנים ? מדוע אז האלוהים, כביכול, התגלה יום ולילה ואילו היום דממת אלחוט ? כמה אלפי שנים האלוהים הזה שלך ישן ? ולמה ?
 

begone

New member
(נחרת בוז חזקה)

"אולי תקבל שאין הסבר רציונלי לכל דבר" אולי - ואולי לא. אתה יודע מה? לא מקבל. "תתחיל לראות שיש מימד על-טבעי לעולם שלנו שמתבטא בין השאר בהסטוריה המוזרה שלנו" לא ברור לי למה היסטוריה מוזרה צריכה להוביל אותי למחשבות על-טבעיות. יש אנשים מוזרים בעולם, אין שום סיבה שלא תהיה היסטוריה מוזרה. "ככה אלוהים מתגלה אלינו היום" מצא לעצמו דרך משונה להתגלות - דרך השואה....איך בדיוק ´אלוהים´ מתגלה לנו ביום-יום? איפה הוא? "כבר אין לנו מעמד הר סיני וקריעת ים סוף" כשאתה אומר ´כבר´, אתה מתכוון שנכחת באירוע כזה לפני כמה שנים? "מדי פעם אלוהים מזכיר לנו את קיומו דרך ההסטוריה" באותה מידה תוכל לומר שזה אללה שמזכיר לנו את קיומו - השואה זו דרכו הנחמדה של אללה להזכיר לנו שהוא שונא אותנו. אפשר גם להסיק, לפי המוח הדתי המוזר שלך, שהשטן מזכיר לנו את קיומו דרך השואה. בקיצור - לפי הראש הדתי הפנטזיונרי שלך, אפשר להסיק כל דבר מכל דבר. "תפסיק להתכחש לזה" איך אפשר להתכחש למשהו שלא קיים?
 

voguemaster

New member
אני אתייחס רק לדבר אחד

ואני אעזוב את שאר השטויות שרשמת.. הנה: "הוא שהיה ראשון להכריז על דברי אלוהים" צודק! הדת היהודית הייתה הראשונה שקיבלה שיש אלוהים יחיד לחלוטין. אבל מי אמר שזה נכון ? וגם אם כן, מי אמר שהוא אלוהים שמתערב בטבע ואכפת לו מכמה אורגניזמים עלובים שחיים באיזה חור בגלקסיה שאין בה כלום...
 

גוססי

New member
תיקון קל נדרש כאן

המונותאיסט הראשון היה כנראה פרעה Amenhotep IV (בערך 1300 לפנה"ס). האל היחיד שלו היה רא (אל השמש), ובהתאם הוא שינה את שמו ל"Akhenaten" שפירושו הוא "משרת השמש".
 

voguemaster

New member
חחחחחח האחרים שרדו לא פחות טוב

לא רק אומות אחרות. יש עוד דברים. וירוסים, חיידקים ועוד שלל דברים. בכל מקרה, זה שמשהו שורד לאו דווקא הופכת אותו למיוחד. התכונה שכן יש לו הוא היכולת לשרוד. יש את התכונה הזו לכל דבר שאתה רואה כיום, כל דבר שלא היה לו את התכונה הנ"ל, נכחד. אז, אין שום קסם. תגדל....
 

nissimhania

New member
ולמי שגם זה לא מספיק... ../images/Emo36.gif

"כל יהודי יש לו בתולדות אבותיו ואבות אבותיו אוצר בלום של דוגמאות ליישוב-הדעת ולכוח עמידה במצבים איומים מתוך קור רוח עליון, ליכולת המופלאה להערים על הפורענות ועל המקרה ולהפיק מהם תועלת; אומץ-ליבם תחת מסווה הכניעות העלובה, גבורתם בקיום הכלל- ´לבוז לכך שבזים לך" עולה על סגולותיהם של כל הקדושים... ...הכבוד שהם נוהגים באבותיהם ובילדיהם, התבונה השלטת אצלם בחיי הנישואים ובמנהגי הנישואים מבדילים אותם לטובה מכל האירופאים... ...ניסיונם ביחסי אנוש מכל הסוגים רב שבעתיים משל כל אחד אחר, ואף שהם נתונים בסערת נפש עודם נוהגים זהירות, כדרך שלימדם הניסיון הזה. גמישותם ופיקחותם הרוחנית עומדות להם עד כדי כך שלעולם, אף לא בגרוע שבמצבים, אין הם נאלצים להרוויח את לחמם בכוחם הגופני, כפועלים שחורים, כסבלים או כאיכרים צמיתים... ...ואז, כשיוכלו היהודים להציג לראווה אבני-חן וכלי-זהב כאלה מעשה ידם, שעמי אירופה, בניסיונם הקצר יותר והעמוק פחות, לא ידעו ואינם יודעים ליצור כמותם, לאחר שיהפוך עם ישראל את הנקמה הנצחית שלו לברכה נצחית לאירופה - או אז יבוא שוב היום השביעי ההוא שבו יכול אלוהי היהודים הקדמון לשמוח בו בעצמו, בבריאתו והעמו הנבחר - ואנחנו כולנו, כולנו רוצים לשמוח עמו!" "עמוד השחר", מתוך קטע 205, פרידריך ניטשה. ובהזדמנות זו, אני רוצה לומר כמה מילים: אחי היהודים!! הגיע הזמן לחזור להיות עם סגולה! לא אמריקקה, לא אירופחרא, ולא הודוזבל - רק י ש ר א ל !!! קצת לאומניות... למה לא...
 

zazaza

New member
המממ

"לא אמריקקה, לא אירופחרא, ולא הודוזבל " --- הרבה מאוד ערבים יסכימו עם קביעתך. ואנא האר את עיני - "הגיע הזמן לחזור להיות עם סגולה" --- מה זה אומר ?
 

nissimhania

New member
מה אכפת לי מהערבים?

אני שונא שאנחנו מעתיקים את התרבויות הנחותות של המערב, ואני לא מבין מדוע אנו רואים את הרוחניות היחידה דווקא במזרח. היינו עם חזק, עם נפלא, ועל זאת העידה ההסטוריה המפוארת שלנו וההוגים לכל אורכה. עכשיו אין כלום! אנו מלאי תחושות אשם ושנאה עצמית (בנוסח ´שלום עכשיו´), חלשי רוח. אנו קרועים מבפנים ע"י שנאה הדדית (בנוסח ´חופש´). השלטונות שלנו מושחתים (´ושלא יעבדו עליכם!´), כולם גונבים מכולם, אין לנו אומץ לעמוד מול העולם שעדיין מזלזל בנו ובזכות קיומנו. לחזור להיות עם סגולה, זה לחזור להיות העם שניטשה, מרק טווין ורבים אחרים תיארו בכתביהם.
 

zazaza

New member
חלום ראוי

שנגזר עליו להשאר חלום לעד. ניטשה, מרק טווין ורבים אחרים לא הכירו את האמת מאחורי הקלעים ועל כן חשבו מה שחשבו.
 

oren*

New member
היית עם חזק ונפלא איפה? באירופה?

בסדנאות היזע? בבתי הטקסטיל? במפעלי העורות? במצרים? מעניין כי אלבומי התמונות המשפחתיים שלי מלאים באנשים שחיו עד גיל מסויים ואז פתאום נשרפו, הושמדו, איבדו את כספם, טבעו באוניית מהגרים וכו... איך אתה יכול לדבר על העם היהודי כ"היינו עם חזק"? מה אתה היום? מדינה נחשלת באפריקה? אנשים מתים בישראל מרעב? סתם ניסיון עלוב לעורר פרובוקציה זולה, "שלום עכשיו" לא מפריעים כהוא זה לישראל להמשיך למכור נשק לסין והודו ולפעולות הצבאיות בשטחי הרשות.
 
למעלה