ברגע שיש "צביעה" של כסף -
אני זכאי לשאול לאין הולך הכסף. בעבר - וזו עמדתו המסורתית של האוצר, כל הכנסות המדינה נכנסו לקופה אחת, ומשם חולקו לפי תוצאות תהליך הפוליטי. אגרת הבטיחות המוצעת היא: - הכרה שהשיטה נכשלה בקיום חובתו של השלטון לבטיחות אזרחיו בדרך. - הפקעת שיקול הדעת בהקצאה מידי האוצר. מייד עולות השאלות: - מה חובות השלון לאזרח? השאלה היא לא אם חובות כאלה קימות - אלא אם האזרח זכאי לכך שהתחייבויות אלו יפורסמו, ויהיו בעלות משמעות. - מה היקף ה"צביעה"? האם יש נושאים נוספים הראויים לצביעה? בהקשר לכך, ראוי לציין כי בה בעת שהרות הלאומית לבטיחות בדרכים תומכת ב"צביעת" תקציבה, היא מתנגדת לצביעת הקצבה למגזרי תחבורנה שונים מתוך תקציבה היא עצמה. במה דברים אמורים? במגזר כלי הרכב הדו-גלגלי, למשל. איזה חלק מתקציב הרשות מונה היום לבטיחות הרוכבים? איזה חלק יופנה בעתיד? האם צודק וראוי לגבות ממגזר מסויים, ולא להשקיע בבטיחותו? איפה אפשר לעיין בתקציב הרשות? מי האנשים השולטים עליו? נבחרי ציבור? נציגי ציבור? מי ממנה אותם? באיזה הליך?