מי מכן חושבת שהיא פמיניסטית?

Um Kultum

New member
לא!!!!!!!

אוטופיה, אני לא שופטת את הזונות! אני שופטת את החברה, אני שופטת את הסרסורים ואני שופטת את הלקוחות (לצערי הרבה אני שופטת אותם אבל בית המשפט בדר"כ מאשים את הזונות ולא את כל השאר). היצע וביקוש?! נשים זה לא מוצר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אנחנו לא אובייקט שצריך לספק את הביקוש והצרכים של הגברים! גם אם זה מה שמכניסים לנו לראש מהרגע שנולדנו בכל דרך אפשרית. אוטופיה, אנחנו שוות יותר מזה! כ"כ עצוב לי לקרוא את מה שכתבת. כסף קל? להיאנס כל יום ע"י עשרות גברים (כן, לא מדובר באחד או שניים) כשרובו של הכסף הולך בכלל לסרסור? זה כסף קל?! זנות לא פוגעת באף אחד, פרט לבנשים עצמן. גם אנחנו משהו, לא?
 
וואי, עשית לי צמרמורת

(לא בכיוון רע, בכיוון חיובי. אולי סופסוף מישהי מצליחה לחנך אותי...) אני לא יודעת כבר שום דבר. האמת? עד הדיון הזה לא ממש חשבתי על זה לעומק ומה שכתבתי זו אני של לפני כמה שנים. עכשיו אני כבר לא יודעת כלום. הצלחת לבלבל אותי, חמודה... זו אולי המחמאה הכי גדולה שנתתי אי פעם למישהו בפורום כלשהו. אני אחשוב על זה ואחזור אלייך עם תשובות
 

Um Kultum

New member
../images/Emo13.gif

תודה תודה. מחכה לתשובות. מבטיחה שיהיו לי בחזרה!
 

Um Kultum

New member
עדי מתוקה

אני מורן, נעים מאוד
 

Um Kultum

New member
יופסק הסחר בנשים!

הזנות מבהירה יפה מאוד את יחסי הכוחות בין נשים לגברים ומי משרת את מי. האישה היא לא מוצר, ולא אובייקט, ושום זונה לא עושה את זה כי היא נהנת או כי יש לה בחירה אמיתית בעניין. וצריך לאסור כל גבר שהולך לזונה, ובוודאי את הסרסורים והסוחרים.
 
ני יודעת שכבר הבעתי את עמדתי, אבל..

אני חייבת לא להסכים. מה גורם לך לחשוב ש ש ו ם זונה לא עושה את זה מבחירתה החופשית? בואי ניקח לדוגמה דווקא את הדוגמה הכי טעונה: הזונות הרוסיות. אומנם זה ברור שלא כולן באו לכאן מבחירה, יש כאלה שהיו בטוחות שהן הולכות לסעוד זקנים או משהו, אני בטוחה, אבל הרוב המוחלט ידעו שהן הולכות לעסוק בזנות הן באו לכאן כי לא היה להן כסף שם... עובדה שיש הרבה שגם אחרי שתופסים ומגרשים אותן חוזרות לארץ... ומשהו: אני לא יודעת אם גם בעכבר העיר של ערים אחרות יש את המדור גאווה הזה, שכותבות בו אריאל פורטוגז וליעד משהו ("זונה פוליטית") אני עדיין לא הצלחתי להבין אם היא באמת זונה, אבל גם אם לא, היא, בכל כתבה, אומרת בדיוק את מה שעמד לי על הלשון. היא בעיקר מדברת על זה שהיחס לזונות הוא מוטעה לגמרי וכל זה. זו ממש דוגמה של זונה פמיניסטית. יש דבר כזה, אני בטוחה, גם בעולם האמיתי. היא כותבת גם בתל אביב? סתם מעניין אותי.
 

Um Kultum

New member
בחירה או בכי רע

אני מדברת על בחירה במובן המהותי שלה. להבדיל, אני עכשיו עובדת כמזכירה בחברת הייטק, למרות שאני אנטי-קפיטליסטית ופמיניסטית (זה תפקיד מאוד מגדרי). אף אחד לא כפה עלי. זו בחירה שלי. אבל זו בחירה שלי בתוך מערך של כוחות שוק ויחסי כוחות בחברה, זה מה שנותר לי ולחברותי לעשות (וזה עוד מתוך פריבליגיה שיש לנו, שלא ללכת לעבודות יותר גרועות ומנצלות נשים). הזונות מחבר העמים שמגיעות לכאן, גם אלה שמתוך ידיעה למה הן באות, עושות את זה כי כיום, כדי לשרוד, אין להן שום ברירה אחרת. החברה לא נותנת להן שום אפציה הישרדותית, אופצית מחייה ופרנסה אחרת. זאת לא בחירה! נראה לי שליעד לא כותבת בת"א. אבל אני יודעת מי היא. זה קצת יותר מורכב מזה, לכל הכיוונים.
 
טוב, אני מניחה שנאלץ להסכים

שאנחנו לא מסכימות. אני חושבת שיש זונות שעושות את זה מתוך בחירה מלאה. *סתם רגע של נוסטלגיה לא קשורה* אני זוכרת איזה לילה אחד (בל"ג בעומר דווקא זה היה) שאיזה מישהי ישבה ודיברה איתי ואמרה לי שהיא ממש רוצה להיות זונה... זה היה כשהיינו ממש קטנות גיל 12 ככה (כמובן שאחרי זה היא נהייתה לסבית...). העולם מסובך ואנשים הם מאוד מורכבים. אף פעם אי אפשר לדעת מה אנשים אחרים חושבים או מה הם הרצונות שלהם. אני חושבת שזנות זה לגיטימי. ותראי, אני לא חושבת שיש משהו רע גם בלהיות מזכירה, אבל אם את עושה את זה כי את חושבת שהחברה לא נותנת לך לעסוק במשהו אחר, שאת כן רוצה לעשות, זו כבר כן בעיה. אל תשתקעי בעבודה הזו, תהיי תמיד ערנית לסביבה, ובסוף את תעסקי בדיוק במה שאת רוצה לעסוק. זה שמפלים נשים זה בולשיט. מי שרוצה - יכולה.
 

Um Kultum

New member
בכייף הייתי מסכימה

אוטופיה, הלוואי והיינו חייות באוטופיה כמו שאת מתארת. היום לגבר יהודי אשכנזי יש הרבה יותר אופציות התקדמות מלכל אוכלוסיה אחרת. יש היום דיכוי של אוכלוסיות שלמות, למשל דרך הסללה (מי ילמד מה ומה יהיו בהתאם לכך סיכויו בהמשך). סתם כמה נתונים מהראש (אני בעבודה עכשיו): נשים מקבלות 2/3 שכר ממה שגברים מקבלים (כלומר שליש פחות בממוצע!) גברים הם בתפקידי ניהול באחוזים גבוהים בהרבה מנשים. באוניברסיטה יש 8% נשים פרופסוריות בלבד! (ורק 3%!!!) מזרחים/יות. לפרט לך על ההרכב המגדרי של בעלי ההון? על ההרכב הגזעי? העדתי? ראית איזו אוכלוסיה (ומה צבע העור שלה) נשלחת לבתי ספר מקצועיים בלי ממש סיכוי מקצועי רב ואיזה לעיוניים? נשים מהרגע שהן נולדות מחונכות לרצות את הגברים, להיות יפות וכדומה. גברים: ליזום, להתקדם, להצליח... טוב, אני צריכה ללכת לעבוד. לענות בחיוך לטלפונים. "להיות האמא של המשרד" כמו שהגדירו עבורי בראיון.
 
עצוב, אבל אום צודקת לחלוטין

הנתונים אמיתיים, וכל מי שרוצה לבדוק יכולה לעשות זאת, באתר של מרכז אדוה, דוח חברתי לשנת 2004! מצבנו אכן עגום!
 
אני לא!!..... ../images/Emo8.gif

סתם סתם.... הגיע הזמן שאני ירשה לעצמי להודות שאני כן פמיניסטית........ ואם את שואלת איזה סוג..... אז.... אני פמיניסטית רדיקלית.......
 

siv6

New member
סוף סוף !!

קודם כל-כל הכבוד ללין! ו... נשים שולטות- גברים לא ו..זהו!
 
אא...אאא...ממממ..

אני ניראה לי פמיניסטית מהסוג הראשון.. יעני שוויון מלא בין נשים וגברים... ואני לא דוגלת בזה וגם לא יוצאת להפגנות, פשוט מתעצבנת ושמחה עם כל מה שמישתנה...(לטובה או לא...כמובן..) ואני לא חושבת שלנשים צריכה להיות שליטה מלא או משו... כמו שכתוב באופציה מספר 6...ניראה לי שזה מה שכתוב.. המילים שם ממש לא מובנות לגמרי...חחחחח
 
פמיניזם רדיקלי-

זה אומר שנשים וגברים שונים בגלל הבנייה חברתית. זרם זה עושה הבחנה בין מין ומגדר. לפי זרם זה, השוני בין גברים ונשים אינו קשור רק בשוני הביולוגי של איברי המין שלהם אל שוני במגדר. מגדר-תפיסה נשית או גברית מבחינה חברתית. לפי זרם זה, החברה מלמדת אותנו לחשוב במונחים מסוימים. ההבנייה החברתית הזו מלמדת את הנשים מהו מקומן בחברה, וכפי שאת יכולה לתאר לך אז החברה מלמדת את הנשים שמקומן בחברה היא חהיות נשואה ולהביא ילדים...להיות חלשה פאסיבית ונשלטת. וכל החולשה והפאסיביות לא נובעות מאופי של אישה אל מאיך החברה מלמדת אותה להיות. וכל מה שאום אמרה זה ההמשך, זו דרך ההתמודדות של הזרם עם מה שתיארתי למעלה.
 
הכל כ"כ דומה..אמא...

זה לא כמו הליברלית? יענו ככה או ככה צריך שיוויון?..?.... אז מה הגישה ה-6 אומרת? יענו במילים פשוטות? שמקומה של אישה הוא לא במטבח ולא כדי להביא ילדים עם בית ובעל?... אם כן אז אולי אני מספר 6? ניהיה לי סלט במוח...:\
 
פמיניזם ליברלי

מי שהיא פמיניסטית ליברלית (היא יותר אופטימית בנוגע למעמד הנשים) הן יוצאות מנק' הנחה כי אין שוני בין גברים ונשים ולכן הם שווים. הסיבה למעמד הנחות של הנשים הוא מכוון שיש דעות קדומות או מסורות. לפי נק' הראות שלהן ברגע שיבטלו את מה שמפלה ואת ההיררכיה (את המסורות והדעות הקדומות) הכל יהיה בסדר. למשל, לדעתן, חוסר השוויון בישראל נובע מהדין הדתי ולכן כשיבטלו אותו אז שוב הכל יהיה שווה. זה קצת מתעלם מהעובדה שכן יש שוני בין גברים ונשים, מבחינת הריון ותוצאותיו. הדור השני של הפמיניזם הליברלי אומר שלא די בביטול חוקים מפלים (למשל, לא די בביטול החוק שאסר על נשים להצביע בבחירות) אלא שיש צורך לתת לנשים העדפה מתקנת ואז נגיע לשוויון. הפמיניזם התרבותי אומר שיש שוני ביולוגי בין גברים ונשים, אבל יש גם שוני אחר-והוא התפיסה הנשית והתפיסה הגברית. התפיסה הנשית נמצאה יותר מתחשבת בחובות לזולת ויותר מתפשרת בקונפליקטים. והתפיסה הגברית יותר תוקפנית ופתרון קונפליקטים הוא יותר חד, הזכות שלי גוברת על שלך, כאשר התפיסה הנשית תאמר- בוא נתפשר בין הזכות שלי לשלך בדבר מסוים. פמיניסטיות תרבותיות רוצות לשנות יותר לעומק את הדברים. זה מבלבל כן. מקווה שבהנת אותי ולא סיבכתי יותר... אבל זה קשה גם לי למקם את עצמי. אולי נפתח זרם חדש?
 

Um Kultum

New member
וגם

פמיניסטית ליברלית מאמינה שהמבנה של החברה כמו שהוא היום הוא נכון, מבחינת הערכים, ההישגים, ההיררכיות וכו', ובו כאישה שווה היא רוצה להשתלב. הפמיניזם הרדיקלי וכו' רוצים לשנות את המבנה של החברה ולשנות את מה שנתפס להישגים, לשנות את הערכים שהם בעצם נקבעו ע"י גברים, לבטל את ההיררכיות... אוף, שוב זה לא יוצא לי ברור. כנראה נושא טעון מדי מבחינתי.
 
תודה:)

וכל הגישות האלו של הפמיניזם של נשים מזכיר לי מאוד את הגישות של המדינה...באזרחות...אני פשוט בידיוק עכשיו לומדת את זה....(יום חמישי מגן:\) והבנתי:)
 
למעלה