מי מכן חושבת שהיא פמיניסטית?

lol lol

New member
אני חושבת שבמידה מסויימת אני כן...

אם כבר פמיניזם ראיתן את הפרסומת החדשה של גולדסטאר... "התנועה לשחרור הגבר" למי שלא ראתה אז מעודדים בפרסומת הזאת גבר שקלט בבוקר שחברה שלו עדיין בבית שלו לזרוק אותה קיבינימט מהדירה...במילים פשוטות.. כי אז היא תרצה להישאר ו"לא יהיה מספיק מקום במיטה לבנות האחרות" בגרסה השנייה של הפרסומת הם אומרים לגבר לא לתת לאישתו לנג'ס לו על האסלה המורמת אם היא רוצה שתוריד אותה בעצמה ושלא תפריע לו באמצע משחק כדורגל... כל פעם שאני רואה את הפרסומת בא לי לשבור את הטלוויזיה .. אני וידידה שלי ראינו אותה לפני יומיים ושתינו פשוט נתקענו מול הטלוויזיה עם פה פעור איזה 10 דקות...
 

Um Kultum

New member
ראיתי את הפרסומת הזו ../images/Emo46.gif

כן, זה מזוויע!!!!!!!!!!!!!!!!!!! לא יאמן בכלל. לשים אותם בכלא. טוב, וראית את הקליפים של ביגי ושורטי ("תזיזי ת'ישבן, תנענעני ת'תחת", ו"המורה"). בא לי לרצוח אותם. שימותו אמן.
 

Um Kultum

New member
תשובות לבחירתך

אני אהיה חביבת המורה. אז הנה השאלון האמריקאי: 1. פמיניזם ליברלי (להיות שוות לגברים, לפי הנורמות הקיימות. כלומר להצליח בעולם הגברי). 2. פמיניזם תרבותי (גברים ונשים שונים זה מזה, אבל לא באופן שמישהו יותר טוב) 3. פמיניזם מרקיסיסטי (שינוי כולל של יחסי הכוחות בין גברים ונשים, ובין מעמדות כלכליים-חברתיים שונים). 4. פמיניזם לבן (לרוב הוא הפמיניזם הליברלי: שיוויון של נשים אשכנזיות לרוב, ממעמד גבוה, שמשתלבות באופן שיוויוני באליטה השלטת, מבלי להתחבר כפמיניסטיות לנשים מכל המעמדות) 5. פמיניזם כהה (פמיניזם שמגבש סולדיריות בין כל המעמדות והצבעים והעדות והגזעים, ומנסה לשנות מתוך השונות הזו) 6. פמיניזם רדיקלי (פמיניזם שמאמין בשינוי כולל של כל מערך יחסיי הכוחות, תוך כדי סולידריות נשית כוללת. שינוי של כל הדפוסים והנורמות הקיימים בחברה). טוב, יש עוד מלא. אבל נראה לי מספיק מתיש.
 
um!

את חביבת המורה, אכן כן.
 

Um Kultum

New member
אני פמיניסטית גאה!

אני אישה, פמיניסטית, אקטיביסטית, לסבית. זו ההגדרה שלי. איזה סוג? אז כאמור אקטיביסטית, כלומר כזאת שיוצאת להפגין, שמגלה סולידריות לנשים אחרות דומות ושונות ממני, שמנסה לערער ולאתגר את המוסכמות והתפיסות של העולם הגברי (בו אישה היא מוצר, היא אובייקט עבור הגבר. עולם בו לאישה אין גישה למיניות שלה. אישה צריכה להסתיר את הנשיות שלה: לרזות ולאבד סממנים נשיים בגופה, לשטוף את הריח הטבעי שלה בסבונים אינטימיים, להוריד שיערות, להסתיר קמטים וכו' וכו' וכו'), פמיניסטית שלא שותקת אל מול גברים, גם אם זה אומר להיות בוטה וגם במחיר של להיות פחות אהובה. ופמיניסטית שמקבלת גם סוגים אחרים של פמיניזם (טוב, חוץ מאת הלבן).
 
פמיניסטית? פמיניסטית!

קשה לי להגיד אם אני פמיניסטית. מצד אחד - ברור שכן. אני חושבת שכל מישהי שבוחרת לא להכנע לעולם הגברי שלנו היא פמיניסטית במובן מסוים, אבל גם הזמנים משתנים, מה שהיה פמיניסטי פעם הופך עם הזמן (תודה לאל) למשהו רגיל ושיגרתי. אבל אני ממש לא פמיניסטית טיפוסית. אני לא מאמינה כמעט בשום דבר "פמיניסטי" בלב שלם. זונות למשל - אף פעם לא הייתה לי בעיה איתן. כל עוד הן לא מנוצלות ע"י אנשים אחרים, והן עושות מה שהן עושות כי הן רוצות/צריכות את הכסף, אני חושבת שזו דרך לגיטימית לגמרי להשיג אותו. אני לא מאמינה בעולם הערכים הגברי, ואני מרגישה שהרבה מאוד פמיניסטיות דווקא מנסות להתעלם מהנשיות שלהן, כי הן רוצות להפוך נשים וגברים לשווים. אני לא חושבת... יש המון דברים שהם כל כך מושרשים בתרבות שלנו, דברים גבריים, שאנחנו בכלל לא שמות לב... הפחד ממין, הומופוביה, במובן מסויים זה משהו מאוד גברי. צורת הדיבור, ואפילו הדחיפה הזו להישגיות, שזה משהו מאוד פמיניסטי (אני פמיניסטית, אני עובדת 16 שעות ביממה ומביאה המון כסף הביתה. בדוגרי, לא עדיף "לצרוך פחות - לעבוד פחות - לחיות יותר"?) למה שאני אעבוד סתם? למה מתייחסים לעקרות בית בכזו שליליות? אני חושבת שאם יכולתי, והיו לי בעל/אישה שהיו מביאים מספיק כסף הביתה, בכיף לא הייתי עובדת, וזה לא משנה אם אני גבר או אישה. הפמיניסטים, בסופו של דבר יצאו הכי מורווחים. האישה יולדת - והם מקבלים יחד איתה חופשת לידה, האישה נשארת לעבוד עד מאוחר והם חוזרים להם בשתיים הביתה לשחק עם הילדים... פמיניזם בא בהרבה צורות. אני לא ממש יודעת מה אני.
 
אני לא מסכימה לדבר אחד

זונות לא עושות את זה כי הן רוצות, אם הייתה להן אפשרות שלא לעסוק בזנות הן לא היו עושות זאת. הסיבה היחידה היא שהן צריכות כסף. משום שיש פער בין גברים ונשים בחברה, ולהן בניגוד לגברים לא ישלמו במידה שווה על עבודה אחרת. הן עובדות בזנות מתוך הכרח להתקיים בעולם, שהוא העולם הגברי הקפיטליסטי שמנצל את גופן, ומוסיף בדרך זו להשפלה של נשים. כמה זונות ממין זכר יש לעומת זונות נשים? אינני יודעת את היחס המדויק, אך די להודות שיש הבדל מספרי עצום כדי לראות את התפיסה הגברית הזו. כדי שלא תרגישי שדופקים אותך אז גברים אומרים-מה האשה שהיא זונה עושה זאת מרצונה החופשי, יש לה את הזכות על גופה להשתמש בו כרצונה וחופש הביטוי לעשות בו מה שתחפוץ... אבל הם צוחקים עלינו צחוק גדול!! כמה גברים מממשים את הזכות הגדולה הזו על גופם והופכים לזונה ממין זכר? מעטים-נכון? אני לא מתייחסת לעקרות בית בשליליות-כלל לא, הן עובדות קשה לא פחות אם לא יותר מגברים. זו החברה הגברית שלרוב מתייחסת אליהן כך. זו התפיסה הגברית שאומרת שנשים צריכות להיות בבית. אם אני ארצה להיות בבית אני אבחר לעשות זאת, אבל אם אני רוצה ללמוד ולעבוד אח"כ, מדוע שיפלו אותי? מדוע שלא אקבל שכר שווה, על אותה עבודה? מדוע שיעדיפו גבר על פניי? (זה בד"כ מתוך מחשבה, הא, היא אישה בגיל ה+20 היא עוד מעט תתחיל להביא ילדים ואני המעסיק המסכן אדפק) למה הכל כל כך סטריאוטיפי? למה אפילו כשמנסים לקדם שוויון עושים זאת יחד עם קיבוע הסטריאוטיפים? נקח דוגמא: ניסו לקדם את הנשים בפוליטיקה, שיריינו מקומות במפלגות (לא משנה שלרוב מדובר על מקומות דחוקים בעשיריות השניות והשלישיות..) הביאו סוף סוף נשים לממשלה והן נהיו שרות. זה בטח נראה ונשמע שוויוני נכון? טוב, אבל איזה שרות הן בדיוק?< חינוך-למה? כי אשה צריכה להיות מורה, ואם היא רצתה להידחף לפוליטיקה אז שתהיה השרה של המורות. איכות הסביבה- למה? נשים נורא רגישות לניקיון ואסטטיקה ובגלל שזה תפקידן, הן יעשו את זה גם בממשלה נאמנה. אני יכולה להמשיך, אבל אני חושבת שמיציתי את הטיעון! מתי בפעם האחרונה היו שרות בתפקידים "גבריים"? שרת הביטחון? שרת החוץ? שרת האוצר? או רמטכ"לית?< (גוואלד) ואני אסיים במשפט הידוע- נשים- שלא יעבדו עליכן!!!!!
 
ואל תתנו לי את גולדה כדוגמה

אני מדברת על הכלל ולא על החריג שלו. מקרה אחד בודד ויחיד-שהוא חריג לכל 56 שנות המדינה זה דוגמה שעדיף להשאיר בבית...
 

Um Kultum

New member
לא ניתן

גולדה היא הדבר האחרון שאפשר להגדיר כפמיניז מהותי או תפיסה נשית. כוחנית, אלימה, פוסלת את כל מי שהוא "האחר". לא מודל הזדהות נשי!
 
אז זונות...

ברור שיש הרבה מה לשפר, אבל השינוי העיקרי שאנחנו צריכות לעשות הוא לא בנסיון לחנך אנשים אחרים. אני לא חושבת שמהפגנות תצא הגאולה. כל אישה צריכה לקחת את עצמה בידיים. אנחנו לא יכולות לשפוט אנשים שהם לא במצב שלנו, גם אם הן זונות. אני חושבת שזנות זה מקצוע לגיטימי לגמרי, ובנוגע להשוואה בין זונות גברים לנשים - זה הכל עניין של ביקוש והיצע. אנשים רוצים יותר זונות נשים, אבל זו השוואה לא רלוונטית בכלל, מהסיבה הפשוטה שגם הזונות-גברים בד"כ משרתים גברים ולא נשים, ולכן אפשר להגיד ששניהם נמצאים באותו הצד. כמו הומואים. אני מחסידי התאוריה שהשנאה ברובה שמובעת כלפי הומואים נובעת מזלזול בנשים ביסודה, ולפיכך בגברים המוותרים על הצד הגברי שלהם. אם תשימו לב (ואני בטוחה ששמתן לב) רוב כינויי הגנאי להומואים מתייחסים לפאסיביות בלבד (מזדיין בתחת, מתרומם...) קיצר, יש אמנם הרבה זונות שלא עוסקות במקצוע העתיק מרצונן הטהור, ובקשר לאלה יש לעשות משהו, ומיד, אבל יש הרבה מאוד נשים שמעדיפות כסף קל, ומה לעשות זה אכן כסף קל, ואם אין להן בעיה לשכב עם אנשים בשבילו אז מה הבעיה בזה בעצם? אני לא חושבת שאם הייתי זקוקה מאוד לכסף הייתה לי איזושהי בעיה לרדת לזנות. יש הרבה מקצועות שבחיים לא הייתי מוכנה לעסוק בהם, אבל זנות לא פוגעת באף אחד. אין בה שום דבר פסול לדעתי.
 
כרגע קרה לי הדבר הכי מביך בעולם!

ישבתי וצפיתי לי לתומי באיזה פרק של the L word יצא לכן להתוודע לסדרה? בכל אופן, היה שם איזה קטע שבת' וטינה מזדיינות בקול, אהם, מאוד רם ופתאום אחותי הקטנה נכנסת. ואפילו לא שמעתי אותה. פתאום אני קולטת אותה מקרקשת עם המפתחות מאחורי, עם חיוך מטופש, ואז היא הלכה. עכשיו אני לא יודעת איפה לשים את עצמי.
 
גם לי זה קרה...וקורה...

האחים שלי לא יודעים עלי... ואחותי הקטנה בת 10 ראתה איתי את 'נערות רעות' ואז איזה 2 בנות התנשקו שם והיא עושה לי "יו קרין לסביות"..."אופס"... ואז אמרתי לה "נו..אז מה אם הן לסביות\מתנשקות...מה אסור?...." והיא אמרה 'לסביות' ואז 'אופס' כי היא בטוחה שזאת קללה..:\
 
חמודה אחותך! ומה זה מוכיח?

אבל את רואה, התגובה הזאת של ילדה היא תגובה טהורה של אדם שלא יודע מה זה לסביות באמת, וכבר החברה הצליחה להחדיר בה דעות קדומות של אסור ואנורמלי. הייתי מציעה לשוחח עם אחותך ברצינות על העניין, לפני שהיא תבין מה זה אומר מאנשים בעלי דעות פרימיטיביות, או יותר נכון מילדים אחרים בביה"ס שהוריהם הפרימיטיביים החדירו לאוזניהם אימרות "הלל" "בשיבחם" של הומואים ולסביות. חינוך לקבלת האחר/ השונה ראוי וייעשה במהרה.לדעתי לפחות!!!
 
אני יודעת את זה...

בגלל זה מתי שיש לה איזה בלאגן בבצפר אני מתעניינת... פעם אחת שמעתי שלאיזה חברה שלה כל הכיתה התחילה לקרוא דו מינית... פשוט ככה..."דו מינית, דו מינית...." ואני חתפתי ת'קריז... אז הסברתי לאחותי ולאותה אחת מה זה אומר... מה זה לסבית ומה זה דו (כי היא בטח עדיין לא תבין מה זה ביסקסואלית) ואמרתי לה שלכל אחד מותר לעשות מה שהוא רוצה ושהכיתה לא אמורה לקלל אותה ככה כי זו לא קללה...וזה גם לא עינינם הפרטי הן הבינו כי הן עדיין קטנות...אבל ילדים זה עם אכזר....
 
ילדים הם *לא* עם אכזר...

ילדים זקוקים מאד להבנה , מה "כן" ומה "לא". ילדים לומדים להבין את העולם, מנסים לפצח את הקוד שלפיו דברים עובדים... ילדים מחפשים את הגבולות. לכן הם בודקים כל הזמן מה "בפנים" ומה "בחוץ". לפיכך, חשוב במיוחד להסביר לילדים. סיפור קטן: בשבוע שעבר חגגנו בגן יומולדת שש לבת הגדולה שלנו. במסורת הגן, היומולדת נפתח בסיפור שמספר אחד הגננים. ישב הגננן ופתח: "בבוקר יומההולדת, העירה אמא את תלתלית..." -מייד קפצו כל הילדים וקראו: "...העירו שתי האמהות את תלתלית!" ככה פשוט, ככה בהיר.
 
אבל בגלל כל חוסר הידע הזה

הם יכולים לגרום לידים אחרים פגיעות רציניות... ואלו שמודעים לזה שהם ה"מקובלים" בחברה נכנסים מאוד חזק בפחות מקובלים או באלו שהם "אוט סיידרים"... וזה כן מתוך אכזריות! זה כדי שהם ירגישו יותר חזקים ויותר טוב עם עצמם כדי שאף אחד אחר לא יבוא וירד עליהם גם.... ככה הילד שומר על בטחונו... ויש לי מיליון סיפורים שבאים מרוע...
 
למעלה