מי מחליט איזה מחברות לקנות להם בחט"ב ותיכון?
מסיבות שונות נאלצתי לדחות את קניית ציוד בית הספר (ספרי לימוד עוד לא קניתי - אין כסף) ורכשתי אתמול לכל הארבע כלי כתיבה, קלסרים, מחברות וכל הציוד הדרוש. בצהריים לקחתי את האמצעית (כיתה ט') לבדוק את השטח, לבחון בעין מה המגוון והמחירים בחנות ולקבל אישור שאפשר לשלם בצ'ק דחוי). אמרתי שנחזור יותר מאוחר עם כל הילדות שכל אחת תבחר לעצמה מה שרוצה. בערב חזרתי עם הגדולה (כיתה י"א) והאמצעית החליטה שלא באה כי קבעה עם חברה. הבטחתי לקנות לה מה שצריך והסכימה שאת הצבעים והדוגמאות אבחר לפי מה שאחותה לוקחת. הקטנה (כיתה ה') נשארה אצל אמא שלי, ממילא אני בוחרת לה. כשחזרה האמצעית הביתה שאלה אם קניתי לה דברים או משהו, אז אמרתי לה "או משהו". מסתבר שבבלגן של הקנייה, למרות שהייתה לי רשימה ושבדקתי כמה פעמים שלא חסר כלום, שכחתי לקנות לה מחברות. חזרתי לחנות לקחת עוד שתי מחברות שורה אבל בסופו של דבר יצא שלא קניתי לה מחברת חשבון. העניין הוא שבחטיבה ובתיכון הודיעו לתלמידים שאין מחברות קטנות וצריך לקנות מחברות ספירלה A4 לכל המקצועות. יש לי בבית מחברות חשבון קטנות, רגילות ויש דפדפות A4 חשבון שאפשר לשים בתיקיה במקום מחברת ספירלה גדולה. פה התחילה הדרמה הגדולה, כשהבת האמצעית התחילה לבכות, להתרגז, להאשים - טרגדיה ממש. כעבור כשעתיים-שלוש הסכימה לקחת את הדפדפת חשבון וקלסר והכינה לעצמה קלסר מתמטיקה במקום מחברת ספירלה גדולה. כל זמן שנמשכה הדרמה היא טענה שאסור להם מחברת קטנה ושקלסר זה לא נוח וצריך רק ספירלה ושתהיה גדולה. אני לא מבינה. גם בחט"ב ובתיכון אומרים להם איזה מחברות מותר ואסור? ביסודי ובעיקר בכיתות הנמוכות אומרים להם איזה מחברת, כמה דפים, כמה שורות ואיזה צבע עטיפה. בכיתה ג' כבר מפסיקים להחליט לתלמידים על צבע העטיפה אבל עדיין מגבילים את סוגי המחברות, קלסרים ותיקיות. הקטנה בכיתה ה' ועדיין יש מגבלות שונות ומשונות. אבל בחטיבה???
מסיבות שונות נאלצתי לדחות את קניית ציוד בית הספר (ספרי לימוד עוד לא קניתי - אין כסף) ורכשתי אתמול לכל הארבע כלי כתיבה, קלסרים, מחברות וכל הציוד הדרוש. בצהריים לקחתי את האמצעית (כיתה ט') לבדוק את השטח, לבחון בעין מה המגוון והמחירים בחנות ולקבל אישור שאפשר לשלם בצ'ק דחוי). אמרתי שנחזור יותר מאוחר עם כל הילדות שכל אחת תבחר לעצמה מה שרוצה. בערב חזרתי עם הגדולה (כיתה י"א) והאמצעית החליטה שלא באה כי קבעה עם חברה. הבטחתי לקנות לה מה שצריך והסכימה שאת הצבעים והדוגמאות אבחר לפי מה שאחותה לוקחת. הקטנה (כיתה ה') נשארה אצל אמא שלי, ממילא אני בוחרת לה. כשחזרה האמצעית הביתה שאלה אם קניתי לה דברים או משהו, אז אמרתי לה "או משהו". מסתבר שבבלגן של הקנייה, למרות שהייתה לי רשימה ושבדקתי כמה פעמים שלא חסר כלום, שכחתי לקנות לה מחברות. חזרתי לחנות לקחת עוד שתי מחברות שורה אבל בסופו של דבר יצא שלא קניתי לה מחברת חשבון. העניין הוא שבחטיבה ובתיכון הודיעו לתלמידים שאין מחברות קטנות וצריך לקנות מחברות ספירלה A4 לכל המקצועות. יש לי בבית מחברות חשבון קטנות, רגילות ויש דפדפות A4 חשבון שאפשר לשים בתיקיה במקום מחברת ספירלה גדולה. פה התחילה הדרמה הגדולה, כשהבת האמצעית התחילה לבכות, להתרגז, להאשים - טרגדיה ממש. כעבור כשעתיים-שלוש הסכימה לקחת את הדפדפת חשבון וקלסר והכינה לעצמה קלסר מתמטיקה במקום מחברת ספירלה גדולה. כל זמן שנמשכה הדרמה היא טענה שאסור להם מחברת קטנה ושקלסר זה לא נוח וצריך רק ספירלה ושתהיה גדולה. אני לא מבינה. גם בחט"ב ובתיכון אומרים להם איזה מחברות מותר ואסור? ביסודי ובעיקר בכיתות הנמוכות אומרים להם איזה מחברת, כמה דפים, כמה שורות ואיזה צבע עטיפה. בכיתה ג' כבר מפסיקים להחליט לתלמידים על צבע העטיפה אבל עדיין מגבילים את סוגי המחברות, קלסרים ותיקיות. הקטנה בכיתה ה' ועדיין יש מגבלות שונות ומשונות. אבל בחטיבה???