מי מדריך יותר טוב?
דיון

דרורגל

New member
מי מדריך יותר טוב? ../images/Emo27.gif דיון

איך אתם מזהים מדריך טוב? מה עושה מדריך למצויין? מבלי להשמיץ או להיכנס באנשים על רקע אישי, מאיזה סגנון של הדרכה אתם מעדיפים להתרחק? איך מזהים חפיפניקים?
 

Tami661

New member
מי הוא "מדריך טוב"/"טוב יותר"../images/Emo106.gif

מדריך טוב יותר חייב להיות קודם כל מדריך טוב, אלו הנתונים שמביאים אותי להגדיר מדריך טוב ולהעדיף את שיעוריו על פני אחר (אין חשיבות לסדר הצגת הקריטריונים):
מדריך שמקנה את הבסיס לביצוע נכון ובריא של ה-IndoorCycling- אם באמצעות "שליחיו" שמכוונים ומתדרכים את המתאמן החדש, אם באמצעות שיעורי בייסיק ואם תוך כדי הפרחת כללי דיווש נכונים במהלך האימון עד כדי הבאת המתאמן לידי הפנמתם.
מדריך שלא גורם למתאמן חדש להתייאש לאחר השיעור הראשון ולהחליט ש"זה לא בשבילו".
מדריך שגם בין 80 מתאמנים ידע לזהות את המתאמן הבודד שמאותת על קושי, מצוקה או כל בעיה אחרת (שזה אומר: דיווש בטכניקה לקויה שעשויה לגרום לו נזק או תקלה טכנית באופניים)
גם ידע בביומכניקה של האופניים ונכונות לשתף את המתאמנים המעוניינים בידע שלו - תורמים להגדרה של מדריך טוב
מדריך שלמרות שלא קיבל הכשרה רשמית כ-D.J יעשה כמיטב יכולתו לגוון בסגנונות המוסיקה שיביא לשיעוריו ויתאים אותה במידת האפשר לקהל מתאמניו המגוון תוך שמירה על התאמת הקצביות כל מקטע למערך שיעור מתוכנן כנדרש.
מקצועיות - לא לכולנו, כמתאמנים, יש את הכלים לקבוע אם המדריך שמולנו מקצועי או לא, כמו שלהבדיל אלף הבדלות, לא כל חולה יכול לדעת אם הרופא שלו מקצועי או לא, אלא שמדריך טוב יביא את מתאמניו לאחר תקופה מסויימת גם להבחין ברמה הבסיסית מי ומה הוא מדריך מקצועי.
מדריך שיקרין וישדר שהוא אוהב את מה שהוא עושה, שמדריך באהבה... לא כזה שהמתאמן קולט שהגיע לאימון רק כדי "לדפוק עוד שעה בתלוש" או לחילופין "לעשות לעצמו אימון"
מדריך שיודע לפרגן למדריכים טובים אחרים...
מדריך שמסוגל לבנות אימונים מותאמים לקבוצת מתאמנים ספציפית ולשפר את היכולות של אותם מתאמנים תוך הכוונה ומתן דוגמא אישית
מדריך שמשאיר "פינה" לפרט בתוך הכלל, מבלי לחשוש שזה יסב לו נזק תדמיתי או יגרור אחריו את "הכלל"(וזאת כמובן בתנאי ברור ששום נזק לא כרוך ב"פינה" המוקצית)
"מדריך שמעבר לתיקון טעויות, הסברים נכונים,אימון בנוי נכון וכו' - מעבר לכל זה, יודע להסביר בסיום האימון את הרציונל (תוך הסתמכות על פיזיולוגיה ותורת אימון ענפית) של האימון, מה קורה בכל חלק, מה המטרה הפיזיולוגית שרצה להשיג, על מה עבדנו וכו'" - וגם אם אינו עושה זאת בסיום כל אימון, נכון לענות לשאלה של כל מתאמן שהוא בנושאים הללו בין אם בתום אימון ובין אם טלפונית. מדריך שעונה על 90% מהסעיפים דלעיל הוא מדריך טוב. מדריך שעונה על 100%... הוא מדריך מצויין! אני מתאמנת אצל מדריך מצויין
 
איזה הקטע

פעם כתבתי את עשרת הדיברות למדריך ספינינג באיזשהו מקום וזה היה כמעט אחד אחד זה :) את הלכת על 11...
 

Tami661

New member
Great Minds Think Same../images/Emo9.gif../images/Emo140.gif

ונשבעת שלא העתקתי...
 
אני מזהה מדריך טוב

לפי סימן מאד פשוט: אם שמו הפרטי מתחיל ב-"מיי" ומסתיים ב-"קי" , אזי הוא מדריך טוב. לגבי מדריכה אז צריך להתחיל ב"ת" ולהסתיים ב"מי". מקווה שלא השמצתי אף אחד על רקע אישי, רומנטי או לאומני...
 

Tami661

New member
../images/Emo45.gifפעם שניה שמישהו טועה בי היום../images/Emo8.gif

תמי היא לא מדריכה!!! תמי היא מתאמנת מורעלת ספינינג שכמו כל רעל שהיא מתמכרת אליו היא אוהבת להתעמק במרכיבים שלו
אבל תודה, anyway
 

AmOctopus

New member
הכל יפה בתאוריה... אבל...

בסך הכל, מה שבאמת חשוב- זה הכימיה עם המדריך, כלומר, עם המוסיקה שהוא מביא. כשהמוסיקה טובה, אפשר להיכנס כמו שצריך לשיעור, וממש, כאילו... לעוף. ועוד דבר- חשוב שהמודרכים ירגישו שהמדריך נהנה (אפילו אם הוא הרוג מעייפות). זה ממש עניין חשוב.
 
למעלה