מי כתב את ספר הזוהר? עזרה בבקשה

מוטי32

New member
מי כתב את ספר הזוהר? עזרה בבקשה

כולם אומרים שרשב"י כתב אותו אבל כשאני קורא אותו אני רואה שם מושגים פילוסופיים שלא יכול להיות שרשב"י או התנאים אמרו אותם איך זה? גם מוזכרים שם אמוראים ותנאים מאוחרים שדיברו עם רשב"י איך זה יכול להיות? גם איך זה יכול להיות שהספר הזה לא היה ביד האמוראים והגאונים וכי הם לא ידעו סודות התורה? והלא כל מי שעוסק בתורה לשמה זוכה לסודות? איך בכלל אנחנו מקבלים את הספר הזה כאילו שהוא חז"ל ובאמת אין לנו עליו שום מסורת מחז"ל? גם הלשון שבו אינה לשון חז"ל בכלל בטח שלא לשון תנאים ובטח שלא מהתנאים שבארץ ישראל ובודאי לא לשון האמוראים איך זה יתכן? הרי לשונו היא כמו לשון ספר התיקונין החדשים של הרמח"ל ? האם ייתכן שאיזה מקובל אמיתי כתב את חכמת הקבלה שבידו בשם חז"ל אבל האמת היא שחז"ל לא אמרו זאת ממש אלא שידעו את עיקרי הדברים? יש לי עוד שאלות.אבל לעת עתה אלו טעונות אצלי הבהרה . אודה לכל מי שיעזור לי להגיע לחקר האמת
 
מי כתב

נכתב ע"י רבי יצחק די ליאון בימי הביניים כתב מסורות שקיבל מרב לתלמיד עד רשב"י.
 

EarthWind

New member
מה שאמרת נכון...

לפי מה שאני יודעת, ספר הזוהר נכתב ע"י שמעון בר יוחאי אך זה מידע מתקשור לפי מה שאני מאמינה בו לפחות (לא חקרתי את הנושא), כך שבעצם הספר הזוהר ניתן מהכוחות העליונים.
 
כדאי לך לקרוא את המבוא המפורט

של ישעיהו תשבי לספרו "משנת הזוהר". זהו מבוא המכיל למעלה ממאה עמוד, הסוקר בצורה בהירה ומרתקת את ההסטוריה של המחקר המדעי של ספר הזוהר ואת מסקנותיו. עולה שם בבירור, שהספר לא נכתב ע"י רשב"י, ושזה אינו אלא מיתוס.
 
למעלה