מי יודע מי זה הרב קלוגר

drall

New member
מי יודע מי זה הרב קלוגר

ומה הקטע שלו? הוא קשור בכלל לברסלב?
 

drall

New member
לא קראתי שום כתבה

בויקיפדיה ביקשו ממני להתייחס לרב זגדון ולרב קלוגר. עם הרב זגדון אין לי בעיה , אני יכול להרים טלפון לעוזר שלו ולשאול , אבל קלוגר עדיין נותר מיסתורין. אתה יודע עליו משהו?
 

בלב הים

New member
מתוך הכתבה ב"חרדים"

הרב אברהם צבי קלוגר מבית שמש, הרב המדובר הינו מבית חסידי צאנז, לפני 42 שנה נולד בירושלים. ברבות הימים התקרב אל חסידות חב"ד וברסלב, ואפילו הסתופף בישיבת המקובלים "שער השמים" בירושלים. הוא סיגל לעצמו דרך ייחודית בעבודת ה' עפ"י דרך החסידות. דרך המשלבת בין חב"ד לברסלב והקבלה. כמו כן שאב דרך מקהילת וויטפסק הירושלמית בהנהגת הרב יוארוויטש זצוק"ל. אם כי רבותיו המובהקים הם האדמו"ר בעל השפע חיים מצאנז ויבדלח"ט המקובל הרב יצחק מאיר מורגנשטרן מירושלים. לפני כעשור העתיק את מקום מגוריו אל בית שמש, שם החל להשפיע על אברכים צעירים בשיחות שהחל למסור בביתו, בעיקר בסועדה שלישית. אט אט נסחפו אחריו רבים, בעיקר אברכים מחסידויות אחרות. כיום מעריכים כי בחצרו כארבע מאות עד חמש מאות אברכים. גם אם לא בצורה מאורגנת ורשמית. האיש שמניע את הקהילה הוא יואלי עהרנטל, דמות ירושלמית מוכרת בבית שמש. האירוע המרכזי בו הפך הרב קלוגר לדמות דמויננטית ומוכרת אירע בחתונת בתו הבכורה בבית שמש בחורף תש"ע. חסידיו הגיעו מרחבי הארץ ומארה"ב כשהם לבושים בבגדי שבת, רקדו עמו במשך שעות ארוכות עד לבקשת הרבנית לסיים החתונה. הדרך של הרב קלוגר מיועדת רק לבני עליה, אברכים בעלי מחשבה והבנה. את תורתיו הוא מעביר בדרך ייחודית המיוסדת על חסידות והקבלה עם הקבלה והפשטה לחיים, הלכה למעשה, המסרים המועברים ברורים. בשנתיים האחרונות נוסעים עמו חסידיו בימי ראש השנה לאומן. נסיעה זו הביאה רבים מחסידיו הנמנים רשמית בחצרות אחרות להכריז בעצם בגלוי כי הם מתדבקים בו. אני אישית לא מכיר אותו ולא ראיתי אותו, בפשוט את הכתבה הזאת ראיתי היום באתר "חרדים", והעתקתי לך מילה במילה מה שכתוב שם, בלי השטויות שמסביב. אם כי שבאמת הדבר הזה נישמע מענין, בפרט שאם נכון הדבר שהוא היה מקורב לרב יוארוטיש זצ"ל והיום לר מורגנשטרן, זה כבר דבר ששוה בדיקה. דרך אגב, הרב יארויטש אם ככה הוא גם אחד מהמשפיעים שראוי לכתוב עליו בויקפדיה בערך ברסלב. (מענין מה אתה אומר פראזניק?). לפני שנה -שנתים, יצא ספר נפלא שיעורים בלקו"מ מהרב יארויטש שיחות ממש מעל לטבע שקשה לבאר במילים למי שלא קרא. הספר נקרא דרך אגב "ערבות נחל".
 

פראזניק

New member
הרב יורוביץ

הרב יורוביץ החזיק מאוד מרבינו, ובפועל, לאחר פטירתו, התקרבו חלק גדול (אולי אפילו רוב) תלמידיו לברסלב ובית מדרשו (ברחוב עבודת ישראל בירושלים) הפך כמעט לבית כנסת ברסלבי. הוא נהג למסור שיעור קבוע (בעברית, לבעלי תשובה) בליקוטי מוהר"ן, אחת לשבוע (ומשיעוריו אלה יצא הספר המדובר) הוא עצמו רצה לנסוע לאומן לר"ה כמה פעמים, אבל לא הסתייע בידו. הוא היה אדם מיוחד מאוד, אבל איני חושב שאפשר לומר שהיה חסיד ברסלב. הוא היה קרוב מאוד לברסלב ואוהד גדול מאוד של ברסלב, אבל לא "חסיד" ברסלב. הרב קלוגר הוא חסיד ברסלב מוצהר הרבה יותר, שחסידיו נוסעים לאומן לראש השנה (וגם באמצע השנה. למיטב ידיעתי הוא עושה גם נסיעה שנתית לאומן ולעוד קברי צדיקים באמצע השנה (והם שובתים בציון הבעל שם טוב במז'בוז')) הרב מורגנשטרן הוא סיפור נוסף: הוא חסיד ברסלב מוצהר לכל דבר וענין, אלא ש"גדל" מחוץ לברסלב (אני זוכר אותו מילדותי בתור "האדמו"ר מסוקולוב" (קאצק)) וממילא חלק מ"גינוניו" אינם ברסלביים בהכרח. הוא מאמין ברבינו הקדוש אמונה עצומה שאי אפשר לתארה, והוא מקפיד לומר "רבי נחמן" ולא "רבינו" או "הרבי", משום ש"אמירת שמו של הצדיק ממשיכה שפע" (או תיקונים, איני זוכר). הוא נוסע לאומן בראש השנה ובאמצע השנה בקביעות, ומבחינתו זו חובה לכל תלמידיו.
 

בלב הים

New member
כמדומני שהר ביוארויטש נסע לאומן

אם כי לא בימי ר"ה, אלא בימים הקודמים באמצע אלול כמדומני, אני יברר זאת. אתה מכיר את הספר ערבות נחל? אני חבר טוב של זה שכתב את כל השיעורים ששם, וגם זכיתי והיה לי חלק קטן בעריכה הסופית (ואולי בגלל זה הוא יצא לא בכזאת צורה יפה, אבל הבנתי שזה יצא בקרוב במהדורה יפה יותר). בעיקר הדרך של הרב יאורויטש זצ"ל זה עבודת הענוה והביטול ורואים את זה לאורך השיחות איך שזה נשזר שם כמה וכמה פעמים, עבודת הביטול לה' בכל הרגש והמחשבה, יהי רצון שניזכה.
 

פראזניק

New member
הרב יורוביטש היה שוחט

את הבשר למטבח הגדול באומן. הוא היה ראש הצוות למבצע השחיטה הזה מטעם "העדה החרדית", ולכן הוא היה נוסע מדי שנה לפני ראש השנה. (את הספר הוציא נחום בקר, לחתונתו, לא?)
 

בלב הים

New member
ערבות נחל

הוציא אכן נחום בקר, אבל לא לחתונתו אלא לחתונת אחיו. אחיו "נתקע" קצת בשידוך, והוא קיבל על עצמו להדפיס את הספר, וכך עשה מיד לאחר חתונת אחיו.
 

drall

New member
יופי , תודה . יש לי שאלה

האם ישנו משהו יחודי בשיטתו של הרב קלוגר בתורת רבינו , או שאפשר לומר שהחידוש שלו הוא שהוא מוציא אנשים מחסידויות אחרות בעדה החרדית ומביא לברסלב (שזה גם חידוש עצום)
 
למעלה