בכבישים מהירים הנוהל הרגיל הוא שהכביש ממשיך והמחלף מחבר לכבישים אחרים. זה נוהל אוניברסלי.
בנוסף ל"גאונות" של המשך כביש 1 באיזו יציאה צדדית במחלף וחיבור מנהרת הר הצופים אליו כאילו היא ההמשך הישיר של הכביש "דאגו" לבטל את הפנייה שמאלה לכביש 1 בצומת הגבעה הצרפתית מבלי ליידע את גוגל.
הייתי צריך לבצע סיבוב פרסה ברחוב הראשון בבית חנינא כדי לעשות פניה חוקית שמאלה חזרה לצומת הגבעה הצרפתית. סיכנו לי אוטו מלא נוסעים.
לא היה שילוט בולט לכביש 1 לת"א בתור למחסום א-זעים, אם היה הייתי מסתדר בנתיב הנכון.
אינני חייב להיות בכיכר בעת הארוע עצמו, או לצפות בשידור חי. מספיק לי לקרוא שמי שסיכן את חיי בא על עונשו.
בכבישים מהירים הנוהל הרגיל הוא שהכביש ממשיך והמחלף מחבר לכבישים אחרים. זה נוהל אוניברסלי.
בנוסף ל"גאונות" של המשך כביש 1 באיזו יציאה צדדית במחלף וחיבור מנהרת הר הצופים אליו כאילו היא ההמשך הישיר של הכביש "דאגו" לבטל את הפנייה שמאלה לכביש 1 בצומת הגבעה הצרפתית מבלי ליידע את גוגל.
הייתי צריך לבצע סיבוב פרסה ברחוב הראשון בבית חנינא כדי לעשות פניה חוקית שמאלה חזרה לצומת הגבעה הצרפתית. סיכנו לי אוטו מלא נוסעים.
לא היה שילוט בולט לכביש 1 לת"א בתור למחסום א-זעים, אם היה הייתי מסתדר בנתיב הנכון.
אינני חייב להיות בכיכר בעת הארוע עצמו, או לצפות בשידור חי. מספיק לי לקרוא שמי שסיכן את חיי בא על עונשו.
בעניין מחלף הזיתים -
אכן מחלף בעייתי (גם מחלף אדומים סובל מקשיים דומים ובאופן חלקי מסיבות דומות).
המתכנן אכן יסביר לך שהכביש הראשי אכן ממשיך ישר דרך מנהרות נעמי שמר (הר הצופים) לכיוון מרכז ירושלים.
היציאה למה שמסומן כיום ככביש 1 הוא כניסה לכביש הטבעת המזרחי/ צפוני שנמצא בבניה/ תכנון.
ולפיכך - בהמשך לטון שלך - בכל עיר בעולם באופן אוניברסלי הכביש הראשי נכנס למרכז העיר ופניה לטבעת נעשית ב אמצעות יציאה.
השילוט של הכביש כדרך 1 היה אמור כבר להשתנות - כך שזו רק תפיסה שלך שזו הדרך הראשית וזו לא, ובכל מקרה במקרים רבים הכביש העורקי עוקף את העיר דווקא דרך הטבעת.
מה שכן - המחלף אכן סובל בצורה ניכרת מהמצב הגאו-פוליטי של ירושלים מבחינות רבות והשינויים הביטחוניים, המנהליים והחברתיים שהאזור חווה לאורך השנים עם עליות ומורדות.
בעת פתיחת המחלף (ומנהרת נעמי שמר - הר הצופים) התפיסה הייתה שהכביש החדש דרך המנהרות הוא בעצם "עוקף" וכביש חדש שמחליף את הכביש הישן בעל הנתיב הבודד והמסוכן הצמוד למחנה הפליטים שועפט ולעיסוויה. הנוסעים לתל אביב הופנו לנסוע דרך המנהרות ולפנות צפונה לצומת הגבעה הצרפתית בדיוק כפי שעשית.
בהמשך הגיעה רגיעה ביטחונית, בניית חומת/ מכשול ההפרדה, ופקקים שנוצרו בכביש החדש (בעיקכר בשעות הבוקר) ולאט לאט חזרו נוסעים לנסוע בבטחה בכביש הישן.
בהמשך לפני כעשור הכביש עבר שדרוג והרחבה, ונוסעים ממערב למזרח חזרו להשתמש בכביש המקורי והמחודש.
נוסיף לכך את העובדה שבמרחב הכביש לקראת המחלף מנוהל ונשלט בידי משרד הביטחון - עקב קיומו של המחסום, וכמו כל המעברים באיו"ש השילוט באזור המעברים תקול ולקוי ואף אחד לא פועל לתקן אותו. האחראיות הניהולית היא של משרד הביטחון, והוא גם לא נותן לגורמים האחרים להיכנס ולהתערב במרחב שלו.
מוריה הקימה שלט במחלף עצמו. שינויים שעשה משרד הביטחון במבנה המעבר והכביש הפכו אותו ללא רלוונטי כי הוא מופיע ברגע האחרון ללא יכולת לעבור מנתיב שמאל ליציאה.
בשנים האחרונות דווקא הותקנו שלטים חדשים לפני המחסום בו מופיע כביש 1 -תל אביב עם חץ ימינה.
שלטים עיליים תקינים יותר לא מותקנים מ-2-סיבות.
1. המחלף עומד לעבור שינוי משמעותי במבנה שלו עם פריצת המנהרות והקמת כביש הטבעת מצד דרום. מחכים לתוצר ולמבנה הסופי של המחלף (שמתעכבת מסיבות גאו-פוליטיות כבר שנים רבות) להתקנת שילוט חדש ומודרני כולל מספרי כביש חדשים.
2. יש הרבה תוכניות ושינויים במרחב המחסום שלא מנוהלים בידי נתיבי ישראל או מוריה (שאחראית על הכבישים בתחומי ירושלים - קרי מהמחלף עצמו מערבה) אלא בידי משרד הביטחון. לכך יש להוסיף אני מניח שהעובדה שהמחלף נמצא ממש על קו התפר במעבר בין גבולות ירושלים, מדינת ישראל ויהודה ושומרון (אמירה מנהלתית נטו) התיאום, התכנון הביצוע בין הגופים השונים לוקים בחסר וכל המרחב עובר שינויים כל כמה שנים בראייה נקודתית של משרד הביטחון והמצב הגאו-פוליטי.
ותכלס - לא באמת דחוף לגוף מסוים לשלוח נוסעים לתל אביב דווקא בדרך מסוימת, במיוחד כיום בעידן הוויז עד כדי התקנת שילוט יקר שישתנה ויהיה צורך להחליפו בשנים הקרובות.
הטענה שלך צריכה להיות למשרד הביטחון שכנראה יגלגל את האחראיות לנתיבי ישראל שיעבירו אותך למוריה שיחזירו אותך למשרד הביטחון. בהצלחה.
בעניין צומת הגבעה הצרפתית -
הפניה שמאלה בצומת עצמה אסורה מזה כ-14 שנה לפחות (מאז הנחת מסילות הרכבת הקלה). הטעות של גוגל תמוהה מאוד.
הפניה שמאלה מתבצעת באמצעות רמפת יציאה (שניה) מדרך נרקיס (כביש 60) מזרחית לצומת (עם גישה לרמפה גם מכיוון הגבעה הצרפתית).
ברמה הפרקטית - מתכנן השלטים הירושלמי של מערכת הרמפות והגשרים של שד' נרקיס כנראה ציפה שהנוסעים לתל אביב יבינו לבד שהם ממשיכים ישר בכביש הראשי עד להוראה חדשה בדמות השלט הקטן והפתאומי שלהם לצאת ימינה לכיוון תל אביב (כביש 1).
בפועל - יש 2 רמפות קרובות וצמודות מאוד.
השילוט ליציאה השנייה לתל אביב מופיע רק אחרי היציאה הראשונה (וברגע האחרון), ורבים שרואים בשלט היציאה הראשונה את המילים "הגבעה הצרפתית" (הכוונה לשכונה) או ששומעים את מערכת הניווט מורה להם לצאת ולא שמים לב שההוראה היא 250 מטר קדימה - מבצעים יציאה (כמו שעשית) ברמפה הראשונה. (הפתרון במקרה שלך אגב, אילו גוגל היה פועל נכון, היה לפנות ימינה לתוך שכונת הגבעה הצרפתית, פרסה בכיכר ומיד ימינה לחיבור לרמפה השנייה).