מי אמר הטענת רב קו באינטרנט?

מצב
הנושא נעול.
מי אמר הטענת רב קו באינטרנט?

מי אמר הטענת רב קו באינטרנט?
הניסוי מתחיל מיד, תירשמו פה.

[URL]http://google.us11.list-manage.com/subscribe?u=5f88a647e83c1438669d843b9&id=17f73ed44e[/URL]

וקצת הסבר, מי שיירשם יקבל מעין מכשיר שמתחבר למחשב האישי בבית (דונגל)
מטרת המכשיר לאפשר הטענה פיזית על הכרטיס, כך שכשתגיעו לאוטובוס לא תצטרכו לעשות כלום חוץ מלשלם על הנסיעה (זה ההבדל בין ההטענה באינטרנט של המטרונית שמחייבת אותך להגיע למכשיר על הרציף כדי שבאמת תחוייב וזה יופיע על הכרטיס).
 

orchilit

New member
ממה שאני רואה, זה ניסוי של מפעילות התח"צ ללא דן ואגד

מי אמר הטענת רב קו באינטרנט?
הניסוי מתחיל מיד, תירשמו פה.

[URL]http://google.us11.list-manage.com/subscribe?u=5f88a647e83c1438669d843b9&id=17f73ed44e[/URL]

וקצת הסבר, מי שיירשם יקבל מעין מכשיר שמתחבר למחשב האישי בבית (דונגל)
מטרת המכשיר לאפשר הטענה פיזית על הכרטיס, כך שכשתגיעו לאוטובוס לא תצטרכו לעשות כלום חוץ מלשלם על הנסיעה (זה ההבדל בין ההטענה באינטרנט של המטרונית שמחייבת אותך להגיע למכשיר על הרציף כדי שבאמת תחוייב וזה יופיע על הכרטיס).
ממה שאני רואה, זה ניסוי של מפעילות התח"צ ללא דן ואגד
(רואים זאת מהכותרת, וגם מתחנות האיסוף שהן רק תחנות של קווים/מטרופולין/אפיקים).
לא שזה אומר משהו.
&nbsp
הטופס גם לא מאפשר לבחור ערכים מרובים (למשל, אם אני רוצה להשתמש ממחשב שיש בו WIN8 ואחר שיש בו WIN7), או אם אני משתמש גם לערך צבור וגם לחופשי חודשי.
&nbsp
מתלבט האם להירשם, מאחר ויש לי את הפיילוט של HopOn.
 
אכן

ממה שאני רואה, זה ניסוי של מפעילות התח"צ ללא דן ואגד
(רואים זאת מהכותרת, וגם מתחנות האיסוף שהן רק תחנות של קווים/מטרופולין/אפיקים).
לא שזה אומר משהו.
&nbsp
הטופס גם לא מאפשר לבחור ערכים מרובים (למשל, אם אני רוצה להשתמש ממחשב שיש בו WIN8 ואחר שיש בו WIN7), או אם אני משתמש גם לערך צבור וגם לחופשי חודשי.
&nbsp
מתלבט האם להירשם, מאחר ויש לי את הפיילוט של HopOn.
אכן
זה ניסוי של מפעילות התח"צ, שקיבלו רשות להתאגד לצורך זה
אבל זה תומך גם בכרטיסים שהונפקו על ידי אגד ודן וכמובן ניתן לטעון חוזים משותפים עם אגד ודן.

מחפשים 1000 נסיינים כדי לוודא שהעסק עובד לפני שיוצאים החוצה.
עד כמה שידוע לי הדונגל לנסיינים חינם, אבל בהמשך הוא יעלה 9 ש"ח. וניתן יהיה לרכוש אותו בכל עמדות הרב-קו.
 

orchilit

New member
אז מה אתה אומר? להתנסות ?

אכן
זה ניסוי של מפעילות התח"צ, שקיבלו רשות להתאגד לצורך זה
אבל זה תומך גם בכרטיסים שהונפקו על ידי אגד ודן וכמובן ניתן לטעון חוזים משותפים עם אגד ודן.

מחפשים 1000 נסיינים כדי לוודא שהעסק עובד לפני שיוצאים החוצה.
עד כמה שידוע לי הדונגל לנסיינים חינם, אבל בהמשך הוא יעלה 9 ש"ח. וניתן יהיה לרכוש אותו בכל עמדות הרב-קו.
אז מה אתה אומר? להתנסות ?
 

carmelit01

New member
אני לא הייתי מנסה את זה..

אכן
זה ניסוי של מפעילות התח"צ, שקיבלו רשות להתאגד לצורך זה
אבל זה תומך גם בכרטיסים שהונפקו על ידי אגד ודן וכמובן ניתן לטעון חוזים משותפים עם אגד ודן.

מחפשים 1000 נסיינים כדי לוודא שהעסק עובד לפני שיוצאים החוצה.
עד כמה שידוע לי הדונגל לנסיינים חינם, אבל בהמשך הוא יעלה 9 ש"ח. וניתן יהיה לרכוש אותו בכל עמדות הרב-קו.
אני לא הייתי מנסה את זה..
אני מבצע רק טעינות במזומן אצל הנהג בכל המפעילים.
יש לי נסיון מר עם כל נושא ההטענות בעמדות רב קו אוטומטיות. אני לא יודע למה זה קורה אבל כנראה שהמכשיר בעמדת הנהג עובד עם מודל טוב יותר ומשוכלל יותר. פעמיים קרה לי כבר ב-2 עמדות הטענה שונות: אחת של קווים ואחת של מטרופולין ועם 2 כרטיסי רב-קו שונים שההטענה דפקה לי את הכרטיס. הם איכשהו יצרו לי ערך צבור מפוצל. למשל היו לי 2 שקלים בכרטיס וכשהטענתי ב-50 ש"ח נוספים הופיעו 2 יתרות: ערך צבור 2 ש"ח וערך צבור 62.5 ש"ח. כשכמובן הערכים אמורים להתחבר ואמורה להיות מוצגת יתרה אחת של 64.5 ש"ח כמובן.
מלבד זה שלא ניתן לשתמש עתה ב-2 השקלים וזה זניח, אם תכניס כרטיס כזה למכשיר כרטוס של אגד הוא לא יכול לקרוא אותו ותאלץ לשלם במזומן ותשכח מביצוע מעברים ואין שום דבר שאפשר לעשות מלבד ללכת פיזית לעמדת המנפיק/מטעין ולבקש ביצוע חיבור יתרות ואיפוס כרטיס - מה שגרם לי לבזבז פעמיים זמן בעמידה בתור ושימוש ברב קו אחר. אם הניסוי החדש שמוצע משתמש באותו מודול בעייתי, אני מוותר. אגב - למען ההגינות אני לא יודע מי דפק את הכרטיס: הטעינה בHOPON או הטעינה שאחריה ביצעתי באמצעות מכשיר הטענה באמצעות אשראי של מטרופולין שהתקינו בקו 29.
 

orchilit

New member
אני עם HopOn הצלחתי לטעון גם חופשי חודשי וגם ערך צבור

אני לא הייתי מנסה את זה..
אני מבצע רק טעינות במזומן אצל הנהג בכל המפעילים.
יש לי נסיון מר עם כל נושא ההטענות בעמדות רב קו אוטומטיות. אני לא יודע למה זה קורה אבל כנראה שהמכשיר בעמדת הנהג עובד עם מודל טוב יותר ומשוכלל יותר. פעמיים קרה לי כבר ב-2 עמדות הטענה שונות: אחת של קווים ואחת של מטרופולין ועם 2 כרטיסי רב-קו שונים שההטענה דפקה לי את הכרטיס. הם איכשהו יצרו לי ערך צבור מפוצל. למשל היו לי 2 שקלים בכרטיס וכשהטענתי ב-50 ש"ח נוספים הופיעו 2 יתרות: ערך צבור 2 ש"ח וערך צבור 62.5 ש"ח. כשכמובן הערכים אמורים להתחבר ואמורה להיות מוצגת יתרה אחת של 64.5 ש"ח כמובן.
מלבד זה שלא ניתן לשתמש עתה ב-2 השקלים וזה זניח, אם תכניס כרטיס כזה למכשיר כרטוס של אגד הוא לא יכול לקרוא אותו ותאלץ לשלם במזומן ותשכח מביצוע מעברים ואין שום דבר שאפשר לעשות מלבד ללכת פיזית לעמדת המנפיק/מטעין ולבקש ביצוע חיבור יתרות ואיפוס כרטיס - מה שגרם לי לבזבז פעמיים זמן בעמידה בתור ושימוש ברב קו אחר. אם הניסוי החדש שמוצע משתמש באותו מודול בעייתי, אני מוותר. אגב - למען ההגינות אני לא יודע מי דפק את הכרטיס: הטעינה בHOPON או הטעינה שאחריה ביצעתי באמצעות מכשיר הטענה באמצעות אשראי של מטרופולין שהתקינו בקו 29.
אני עם HopOn הצלחתי לטעון גם חופשי חודשי וגם ערך צבור
בלי שום בעיות.
 

Ofekalef1

New member
השאלה מה יקרה אם עכשיו תטעין אצל נהג.

אני עם HopOn הצלחתי לטעון גם חופשי חודשי וגם ערך צבור
בלי שום בעיות.
השאלה מה יקרה אם עכשיו תטעין אצל נהג.
זה, אם הבנתי נכון, התרחיש שכרמלית מתאר וגרם לו לבעיה.
 

orchilit

New member
למה לי להטעין אצל הנהג בעצם...

השאלה מה יקרה אם עכשיו תטעין אצל נהג.
זה, אם הבנתי נכון, התרחיש שכרמלית מתאר וגרם לו לבעיה.
למה לי להטעין אצל הנהג בעצם...
מה שהטענתי עד עתה (החופשי חודשי) תוקף בלי שום בעיות.
 

Ofekalef1

New member
אם יש לך מזומן לבזבז


למה לי להטעין אצל הנהג בעצם...
מה שהטענתי עד עתה (החופשי חודשי) תוקף בלי שום בעיות.
אם יש לך מזומן לבזבז
 

carmelit01

New member
בדיוק..

השאלה מה יקרה אם עכשיו תטעין אצל נהג.
זה, אם הבנתי נכון, התרחיש שכרמלית מתאר וגרם לו לבעיה.
בדיוק..
והסיבה להטענה במטרופולין היא הוולידטורים החדשים המותקנים בחלק האחורי של 29/39 לכניסה מהירה. מסתבר שהטעינה ב-HopOn לא ניתנת לקריאה ע"י המכשירים ולכן לא ניתן לתקף, רק אצל הנהג. עוד עובדה המחזקת את התאוריה שלי שלנהג יש מכשיר העובד עם מודול שונה ו"חזק" יותר..
 

DanielOne

New member
למה אי אפשר לבנות מערכת

מי אמר הטענת רב קו באינטרנט?
הניסוי מתחיל מיד, תירשמו פה.

[URL]http://google.us11.list-manage.com/subscribe?u=5f88a647e83c1438669d843b9&id=17f73ed44e[/URL]

וקצת הסבר, מי שיירשם יקבל מעין מכשיר שמתחבר למחשב האישי בבית (דונגל)
מטרת המכשיר לאפשר הטענה פיזית על הכרטיס, כך שכשתגיעו לאוטובוס לא תצטרכו לעשות כלום חוץ מלשלם על הנסיעה (זה ההבדל בין ההטענה באינטרנט של המטרונית שמחייבת אותך להגיע למכשיר על הרציף כדי שבאמת תחוייב וזה יופיע על הכרטיס).
למה אי אפשר לבנות מערכת
שיהיה אפשר רק ע"פ מספר הכרטיס, להטעין, ובלי דונגל כזה או אחר.
 

jp3raptor

Member
זאת בגלל שהנתונים נשמרים בשבב על הכרטיס

למה אי אפשר לבנות מערכת
שיהיה אפשר רק ע"פ מספר הכרטיס, להטעין, ובלי דונגל כזה או אחר.
זאת בגלל שהנתונים נשמרים בשבב על הכרטיס
אז חייבים איכשהו לעדכן את השבב על הכרטיס
 

Ofekalef1

New member
כנראה שזה לא כורח המציאות.

זאת בגלל שהנתונים נשמרים בשבב על הכרטיס
אז חייבים איכשהו לעדכן את השבב על הכרטיס
כנראה שזה לא כורח המציאות.
הרכבת משתמשת במכשירים שכן מאפשרים להטעין מרחוק, כנראה הם מתחברים למחשב שלהם שבודק את היתרות שלך.
&nbsp
אמנם לא הטענתי עדיין כרטיסיה עם המערכת החדשה, אבל אני מניח שזה לא יוצר האטה מורגשת.
 
ברכבת הולידטורים נמצאים במקומות נייחים

כנראה שזה לא כורח המציאות.
הרכבת משתמשת במכשירים שכן מאפשרים להטעין מרחוק, כנראה הם מתחברים למחשב שלהם שבודק את היתרות שלך.
&nbsp
אמנם לא הטענתי עדיין כרטיסיה עם המערכת החדשה, אבל אני מניח שזה לא יוצר האטה מורגשת.
ברכבת הולידטורים נמצאים במקומות נייחים
ומחוברים לקווי תקשורת נייחים.
באוטובוסים בדיקה כזו תלויה בתקשורת סלולרית ועל תקשורת סלולרית אי אפשר להסתמך בכל מקום ובכל זמן.
אני כבר נתקלתי במצבים שאי אפשר היה לשלם באשראי במכונה בקו 1 בגוש דן בגלל נתק תקשורת. בעיה כזו תהיה חמורה יותר אם תיקוף יסתמך על תקשורת סלולרית.
 

איטלקי8

New member
מה זאת אומרת איאפשר להסתמך על תקשורת סלולרית?

ברכבת הולידטורים נמצאים במקומות נייחים
ומחוברים לקווי תקשורת נייחים.
באוטובוסים בדיקה כזו תלויה בתקשורת סלולרית ועל תקשורת סלולרית אי אפשר להסתמך בכל מקום ובכל זמן.
אני כבר נתקלתי במצבים שאי אפשר היה לשלם באשראי במכונה בקו 1 בגוש דן בגלל נתק תקשורת. בעיה כזו תהיה חמורה יותר אם תיקוף יסתמך על תקשורת סלולרית.
מה זאת אומרת איאפשר להסתמך על תקשורת סלולרית?
זו ממש הגזמה פרועה..
וגם אם יש תקלה כזאת אפשר לפתור אותה בצורה יחסית הגיונית...
המערכת תצבור בזכרון שלה את כל התיקופים ותאקטב אותם מאוחר יותר כשתחזור התקשורת.

ואם אתה ממש חרד מהנושא הזה של תקלות תקשורת אתה יכול פשוט להשתמש בתקשורת מ-2 מפעילים שונים. הסיכוי שלמשל הרשת של סלקום ואורנג' יפלו יחדיו הוא סיכוי אפסי עד כדי לא קיים.
 
זה לא מעשי לתיקוף

מה זאת אומרת איאפשר להסתמך על תקשורת סלולרית?
זו ממש הגזמה פרועה..
וגם אם יש תקלה כזאת אפשר לפתור אותה בצורה יחסית הגיונית...
המערכת תצבור בזכרון שלה את כל התיקופים ותאקטב אותם מאוחר יותר כשתחזור התקשורת.

ואם אתה ממש חרד מהנושא הזה של תקלות תקשורת אתה יכול פשוט להשתמש בתקשורת מ-2 מפעילים שונים. הסיכוי שלמשל הרשת של סלקום ואורנג' יפלו יחדיו הוא סיכוי אפסי עד כדי לא קיים.
זה לא מעשי לתיקוף
כל מכשיר תיקוף מהיר המותקן באוטובס, ברכבת קלה או ברציפי המטרונית יצטרך תקשורת סלולרית ומאגר זכרון?

מה המערכת תעשה אם יתברר שלנוסע לא היה חוזה מתאים לנסיעה?
תתחיל לרדוף אחריו עם תכתובות ואיומים? תפנה למשטרה?
כיצד פקחים יבדקו? כל מכשיר של פקח יצטרך גם כן תקשורת סלולרית על מנת לבדוק האם הנוסע באמת שילם על הנסיעה?
וזה עוד מבלי להיכנס לעלויות הכרוכות בכך.

הגזמה פרועה זה לחשוב שכל רעיון יכול לעבוד מבלי לקחת בחשבון את כל ההשלכות והמשמעויות.

בתיקוף בתחבורה הציבורית התשובה צריכה להיות מיידית ומהירה. וזה יכול לעבוד רק כאשר החוזים שמורים על הכרטיס עצמו.
הרכבת שבה התיקוף מתבצע בתחנות מסודרות עם קווי תקשורת פנימיים, יכולה להרשות לעצמה לעבוד גם אחרת (אם כי גם ברכבת יש בעיה לגבי ביקורות של פקחים), אבל מפעילי האוטובוסים והרכבת הקלה לא יכולים לעבוד כך.
 

איטלקי8

New member
אתה צריך להבין משהו פשוט...

זה לא מעשי לתיקוף
כל מכשיר תיקוף מהיר המותקן באוטובס, ברכבת קלה או ברציפי המטרונית יצטרך תקשורת סלולרית ומאגר זכרון?

מה המערכת תעשה אם יתברר שלנוסע לא היה חוזה מתאים לנסיעה?
תתחיל לרדוף אחריו עם תכתובות ואיומים? תפנה למשטרה?
כיצד פקחים יבדקו? כל מכשיר של פקח יצטרך גם כן תקשורת סלולרית על מנת לבדוק האם הנוסע באמת שילם על הנסיעה?
וזה עוד מבלי להיכנס לעלויות הכרוכות בכך.

הגזמה פרועה זה לחשוב שכל רעיון יכול לעבוד מבלי לקחת בחשבון את כל ההשלכות והמשמעויות.

בתיקוף בתחבורה הציבורית התשובה צריכה להיות מיידית ומהירה. וזה יכול לעבוד רק כאשר החוזים שמורים על הכרטיס עצמו.
הרכבת שבה התיקוף מתבצע בתחנות מסודרות עם קווי תקשורת פנימיים, יכולה להרשות לעצמה לעבוד גם אחרת (אם כי גם ברכבת יש בעיה לגבי ביקורות של פקחים), אבל מפעילי האוטובוסים והרכבת הקלה לא יכולים לעבוד כך.
אתה צריך להבין משהו פשוט...
אתה מצפה ממערכת תשלום שתהייה לה אמינות של מערכת לניתור חולי לב במחלקת טיפול נמרץ.

סוג האימנות שאתה מבקש של 100% ו UP TIME של 100% ומערכת ללא שום תקלה אפשרית.. זה משהו ששמור רק למערכות שתפקידן להציל חיי אדם. אין את זה בשום מערכת אחרת - שום מערכת אחרת.

הנוסעים באוטובוס בכלל לא ידעו שיש תקלת תקשורת, הסבירות שנוסע מזדמן ינסה לתקף "בזדון" כרטיס שאין בו שום חוזה היא לא סבירה. נוסע כזה שירצה לרמות פשוט לא יתקף ויכנס לאוטובוס.. הוא לא ינסה לתקף משהו שלא קיים.

הזכרון עליו אתה מדבר הוא לא זיכרון כזה גדול, זה נדרש לשמור פר תיקוף רק מספר מזהה של הכרטיס. יש לך היום זכרונות של כמה ג'יגות שעולים 30 שקל אז זכרון כזה יעלה לך אולי 5 שקל. הזכרון הזה לא צריך להיות מהיר, ובמיוחד שאנחנו מדברים על פעם בשנה שתהייה תקלת תקשורת.

בקיצור, הנזק שעלול להגרם מתקלה כזאת הוא לא כזה משמעותי כמו שאתה עושה אותו, המנגנון שהצעתי יבטיח תשלום של כמעט כל הנוסעים. המקרי קצה הקטנים שזה לא יתפוס הם מעטים ממש ולא שווים התעסקות.

וחוץ מזה, לא ברור מה האלטרנטיבה שאתה מציע? אתה רוצה להשאיר את השיטה הקיימת? שהמידע יושב על הצ'יפ? אתה מבין כמה זה לא מאובטח?
אתה חושב שהאקרים לא יצליחו בשלב מסוים לפרוץ את הצ'יפ הזה ולשתול עליו מידע שלא באמת קיים? יגרמו לצ'יפ לחשוב שהוטענו עליו חוזים כאשר לא הוטען עליו כלום? לא תמצא שום מערכת מידע שפועלת בצורה שהמידע נמצא אצל הלקוח.
 
אני לא מתייחס ל"זדון" וגם לא ל"תקלת תקשורת"

אתה צריך להבין משהו פשוט...
אתה מצפה ממערכת תשלום שתהייה לה אמינות של מערכת לניתור חולי לב במחלקת טיפול נמרץ.

סוג האימנות שאתה מבקש של 100% ו UP TIME של 100% ומערכת ללא שום תקלה אפשרית.. זה משהו ששמור רק למערכות שתפקידן להציל חיי אדם. אין את זה בשום מערכת אחרת - שום מערכת אחרת.

הנוסעים באוטובוס בכלל לא ידעו שיש תקלת תקשורת, הסבירות שנוסע מזדמן ינסה לתקף "בזדון" כרטיס שאין בו שום חוזה היא לא סבירה. נוסע כזה שירצה לרמות פשוט לא יתקף ויכנס לאוטובוס.. הוא לא ינסה לתקף משהו שלא קיים.

הזכרון עליו אתה מדבר הוא לא זיכרון כזה גדול, זה נדרש לשמור פר תיקוף רק מספר מזהה של הכרטיס. יש לך היום זכרונות של כמה ג'יגות שעולים 30 שקל אז זכרון כזה יעלה לך אולי 5 שקל. הזכרון הזה לא צריך להיות מהיר, ובמיוחד שאנחנו מדברים על פעם בשנה שתהייה תקלת תקשורת.

בקיצור, הנזק שעלול להגרם מתקלה כזאת הוא לא כזה משמעותי כמו שאתה עושה אותו, המנגנון שהצעתי יבטיח תשלום של כמעט כל הנוסעים. המקרי קצה הקטנים שזה לא יתפוס הם מעטים ממש ולא שווים התעסקות.

וחוץ מזה, לא ברור מה האלטרנטיבה שאתה מציע? אתה רוצה להשאיר את השיטה הקיימת? שהמידע יושב על הצ'יפ? אתה מבין כמה זה לא מאובטח?
אתה חושב שהאקרים לא יצליחו בשלב מסוים לפרוץ את הצ'יפ הזה ולשתול עליו מידע שלא באמת קיים? יגרמו לצ'יפ לחשוב שהוטענו עליו חוזים כאשר לא הוטען עליו כלום? לא תמצא שום מערכת מידע שפועלת בצורה שהמידע נמצא אצל הלקוח.
אני לא מתייחס ל"זדון" וגם לא ל"תקלת תקשורת"
כמה פעמים קורה שנוסע חושב שעדיין נשאר לו מספיק כסף בערך הצבור או שנשארה לו עוד נסיעה בכרטיסיה ולא כך המצב?
רוב הנוסעים לא מנהלים רישום של מצב החוזים שלהם ומעקב אחריו.

ולגבי תקשורת סלולרית יש דבר שנקרא "פערי כיסוי". האם בכל תחנת אוטובוס במדינה יש כיסוי סלולרי?

באופי השירות עליו מדובר, כן - החוזים ומצבם צריכים להישמר על הצ'יפ.

על מה הויכוח הגדול בקשר למאגר הביומטרי? במה אנשי אבטחת מידע ואבטחת פרטיות תומכים בויכוח הזה? בשמירת מידע במאגר מרכזי? לא, הם מתנגדים לכך.
הם תומכים בשמירת המידע אך ורק בצ'יפ שבתעודות הביומטריות.

אין לי שום התנגדות לרכישת חוזים ותשלום עליהם מרחוק. אבל לאחר ביצוע הרכישה והתשלום צריכה להתבצע פעולה שכותבת את החוזים שנרכשו על הכרטיס עצמו לפני הצריכה בפועל של החוזים.
השימוש בפועל ברב-קו לא צריך להיות תלוי בתקשורת סלולרית.
לגבי רכישה ותשלום, שיאפשרו כל שיטה אפשרית טכנולוגית, אין לי בעיה עם זה.
התיקוף לא צריך להיות תלוי בתקשורת.
 

איטלקי8

New member
מאגר ביומטרי זה משהו אחר לגמרי

אני לא מתייחס ל"זדון" וגם לא ל"תקלת תקשורת"
כמה פעמים קורה שנוסע חושב שעדיין נשאר לו מספיק כסף בערך הצבור או שנשארה לו עוד נסיעה בכרטיסיה ולא כך המצב?
רוב הנוסעים לא מנהלים רישום של מצב החוזים שלהם ומעקב אחריו.

ולגבי תקשורת סלולרית יש דבר שנקרא "פערי כיסוי". האם בכל תחנת אוטובוס במדינה יש כיסוי סלולרי?

באופי השירות עליו מדובר, כן - החוזים ומצבם צריכים להישמר על הצ'יפ.

על מה הויכוח הגדול בקשר למאגר הביומטרי? במה אנשי אבטחת מידע ואבטחת פרטיות תומכים בויכוח הזה? בשמירת מידע במאגר מרכזי? לא, הם מתנגדים לכך.
הם תומכים בשמירת המידע אך ורק בצ'יפ שבתעודות הביומטריות.

אין לי שום התנגדות לרכישת חוזים ותשלום עליהם מרחוק. אבל לאחר ביצוע הרכישה והתשלום צריכה להתבצע פעולה שכותבת את החוזים שנרכשו על הכרטיס עצמו לפני הצריכה בפועל של החוזים.
השימוש בפועל ברב-קו לא צריך להיות תלוי בתקשורת סלולרית.
לגבי רכישה ותשלום, שיאפשרו כל שיטה אפשרית טכנולוגית, אין לי בעיה עם זה.
התיקוף לא צריך להיות תלוי בתקשורת.
מאגר ביומטרי זה משהו אחר לגמרי
מדובר על שמירה של זהות אדם, טביעת האצבע שלו.
זה משהו אחר לחלוטין.
&nbsp
זה יותר דומה לחבר מועדון ברמי לוי. חוץ מהטלפון שלך והת"ז שלך אין שם כלום.
&nbsp
אתה מגזים עם הפערי כיסוי. אוטובוסים לא נוסעים באמצע יערות.
&nbsp
אתה שוכח גם שלמשל ה GPS של מד"א עובד על אותו עיקרון, אז גם שם יכול להיות מקרה שבדיוק בשניה שהאמבולנס נכנס ל"איזור מת" הוא "נעלם" ממערכת האיכון ואז אם בדיוק בשניה הזאת מתקבלת קריאה אז המערכת לא תדע שיש אמבולנס קרוב יותר ותבקש להזניק אמבולנס אחר.
כמה פעמים שמעת על תרחיש כזה? זה כמעט ולא קיים.
&nbsp
מה שעובד טוב להצלת חיים, בטוח יעבוד טוב גם לתחבורה ציבורית.
&nbsp
&nbsp
אגב, הויכוח על המאגר הביומטרי הוא אחר בכלל. מעבר לכל הבעיות שקשורות לאבטחת מידע הישירה.. מה שמציק לרוב המומחים הוא דווקא משהו פשוט הרבה יותר והיא השאלה מה מונע למשל מעובד משרד הפנים לחבר DOK למחשב ופשוט להעתיק את המאגר? את כל נושא האבטחה והפריצות אפשר לפתור, אבל מה קורה כאשר אין שום פריצה אלא מישהו בעל הרשאה שרוצה לעשות משהו זדוני?
&nbsp
&nbsp
ואני אחזור לנקודה המקורית, מידע ששמור על כרטיס מסוכן הרבה יותר.
&nbsp
אתה מדבר על אובדן כספים, מה קורה כאשר לקוח מאבד את הרב קו שלו ועד שהוא מגיע לשחזר אותו ניצלו כבר נסיעות מהחוזה שלו? הרי בהנחה והגיע בזמן הגיוני הוא יקבל פיצוי מלא. אז מי סופג את זה?
זה בדיוק אותו הדבר.
&nbsp
בשביל האחוז המזערי הקטן שאולי יהיו תקלות - אין זו סיבה לא להתקדם.
באותה מידה אתה יכול לשאול - מה קורה אם המכשיר האלקטרוני של התיקוף באוטובוס לא עובד? הרי יש רק אחד כזה! אז מה? הנהג עוצר את הנסיעה ולא נותן לאף אחד לעלות? לא. החברה תספוג את זה.
אז מה שאתה אומר עכשיו יכל להיות בדיוק הטיעון כנגד המכשירים האלקטרונים.. הרי הכי בטוח זה תמיד לקבל מזומן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה