מאגר ביומטרי זה משהו אחר לגמרי
אני לא מתייחס ל"זדון" וגם לא ל"תקלת תקשורת"
כמה פעמים קורה שנוסע חושב שעדיין נשאר לו מספיק כסף בערך הצבור או שנשארה לו עוד נסיעה בכרטיסיה ולא כך המצב?
רוב הנוסעים לא מנהלים רישום של מצב החוזים שלהם ומעקב אחריו.
ולגבי תקשורת סלולרית יש דבר שנקרא "פערי כיסוי". האם בכל תחנת אוטובוס במדינה יש כיסוי סלולרי?
באופי השירות עליו מדובר, כן - החוזים ומצבם צריכים להישמר על הצ'יפ.
על מה הויכוח הגדול בקשר למאגר הביומטרי? במה אנשי אבטחת מידע ואבטחת פרטיות תומכים בויכוח הזה? בשמירת מידע במאגר מרכזי? לא, הם מתנגדים לכך.
הם תומכים בשמירת המידע אך ורק בצ'יפ שבתעודות הביומטריות.
אין לי שום התנגדות לרכישת חוזים ותשלום עליהם מרחוק. אבל לאחר ביצוע הרכישה והתשלום צריכה להתבצע פעולה שכותבת את החוזים שנרכשו על הכרטיס עצמו לפני הצריכה בפועל של החוזים.
השימוש בפועל ברב-קו לא צריך להיות תלוי בתקשורת סלולרית.
לגבי רכישה ותשלום, שיאפשרו כל שיטה אפשרית טכנולוגית, אין לי בעיה עם זה.
התיקוף לא צריך להיות תלוי בתקשורת.
מאגר ביומטרי זה משהו אחר לגמרי
מדובר על שמירה של זהות אדם, טביעת האצבע שלו.
זה משהו אחר לחלוטין.
 
זה יותר דומה לחבר מועדון ברמי לוי. חוץ מהטלפון שלך והת"ז שלך אין שם כלום.
 
אתה מגזים עם הפערי כיסוי. אוטובוסים לא נוסעים באמצע יערות.
 
אתה שוכח גם שלמשל ה GPS של מד"א עובד על אותו עיקרון, אז גם שם יכול להיות מקרה שבדיוק בשניה שהאמבולנס נכנס ל"איזור מת" הוא "נעלם" ממערכת האיכון ואז אם בדיוק בשניה הזאת מתקבלת קריאה אז המערכת לא תדע שיש אמבולנס קרוב יותר ותבקש להזניק אמבולנס אחר.
כמה פעמים שמעת על תרחיש כזה? זה כמעט ולא קיים.
 
מה שעובד טוב להצלת חיים, בטוח יעבוד טוב גם לתחבורה ציבורית.
 
 
אגב, הויכוח על המאגר הביומטרי הוא אחר בכלל. מעבר לכל הבעיות שקשורות לאבטחת מידע הישירה.. מה שמציק לרוב המומחים הוא דווקא משהו פשוט הרבה יותר והיא השאלה מה מונע למשל מעובד משרד הפנים לחבר DOK למחשב ופשוט להעתיק את המאגר? את כל נושא האבטחה והפריצות אפשר לפתור, אבל מה קורה כאשר אין שום פריצה אלא מישהו בעל הרשאה שרוצה לעשות משהו זדוני?
 
 
ואני אחזור לנקודה המקורית, מידע ששמור על כרטיס מסוכן הרבה יותר.
 
אתה מדבר על אובדן כספים, מה קורה כאשר לקוח מאבד את הרב קו שלו ועד שהוא מגיע לשחזר אותו ניצלו כבר נסיעות מהחוזה שלו? הרי בהנחה והגיע בזמן הגיוני הוא יקבל פיצוי מלא. אז מי סופג את זה?
זה בדיוק אותו הדבר.
 
בשביל האחוז המזערי הקטן שאולי יהיו תקלות - אין זו סיבה לא להתקדם.
באותה מידה אתה יכול לשאול - מה קורה אם המכשיר האלקטרוני של התיקוף באוטובוס לא עובד? הרי יש רק אחד כזה! אז מה? הנהג עוצר את הנסיעה ולא נותן לאף אחד לעלות? לא. החברה תספוג את זה.
אז מה שאתה אומר עכשיו יכל להיות בדיוק הטיעון כנגד המכשירים האלקטרונים.. הרי הכי בטוח זה תמיד לקבל מזומן.