מי אחראי על מחשבי המכון???

Gforce3D

New member
מי אחראי על מחשבי המכון???../images/Emo46.gif

המחשבים בבניין 7 מפוצצים בווירוסים, ובמכון הצילום במקלט של בניין 5 המצב אפילו יותר גרוע. כדאי מאוד שמישהו יידאג לטפל בנושא זה בהקדם! זה לא דורש התמחות להתקין אנטי ווירוס, ויש כאלה חינמים. הפיתרון של הסטודנטים למצב יהיה יצירתי מאוד וחבל להגיע אליו... כי זה יהיה טיפול שורש בדרך הישנה.... נגרם לסטודנטים מספיק נזק כספי לציוד בשביל שיתבצע מהלך. אני ממליץ לראשי הפורום להעביר את ההודעה לגורמים הרלוונטים במידה והם לא נמצאים פה.
 

drorutah

New member
צריך לבדוק את הנושא לא ישר להתרגז .

בניין 7 : בעקרון מרכז המחשבים אחראי . במקלט בבניין 5 נראה לי שאחראיים זה החברה של הדפסות וזה כבר ספור אחר . אכן זה תופעה ידועה גם אני משתמש בכל מחשבי הקמפוס ואין מה לעשות יש וירוסים בכל מקום גם כל אנטי-וירוס לא מסוגל ממש להתמודד עם הוירוסים פשוט כי כל חודש יוצאים וירוסים חדשים לעולם ( ככה שיהיה סיבה נוספת לקנות עוד אנטי-וירוס ) .
 

Boris I

New member
מחשבים...

1. מחשבים במכון הצילום אכן נראים מוזנחים, חייבים לדבר עם אחראי בנושא. 2. מחשבים בספרייה סובלים מכמה בעיות, כמו: לפעמים לא ניתן לשלוח קבצים ב GMAIL, נתקעים ב HIGHLEARN עם קבצים PDF. 3. תוכנת האנטיווירוס SYMANTEC CORPORATE שקיימת, ליתר דיוק הגרסה 11, פחות מוצלחת ובהרבה מגרסאות הקודמות (7-10). אני משתמש בתוכנה זו כבר 4 שנים, עידכנתי כל הזמן את הגרסה, אך בפעם האחרונה חזרתי ל10 אחרי חודש של שימוש ב11. 4. נושא הווירוסים: אני לא מרבה להשתמש בDISK-ON-KEY, אבל לא נתקלתי באף ווירוס (בדקתי גם אצל חברים עם אנטיווירוסים אחרים). כנראה יש לי מזל
 

Vlad82

New member
אם כבר מדברים על זה

כדאי מאוד לטפל במחשבים בצורה יותר מושכלת מלהתקין כרטיס magic כמעט כל התוכנות מנסות לבצע עדכונים ברגע שפותחים אותן, וזה סתם טוחן את המחשב ואת הרשת, שגם ככה מתלוננים עליה. חבל מאוד, כי העדכונים האלה יירדו שוב, לאחר הRESET הבא. ההתקנה של Acrobat Reader לא טובה ברוב המחשבים שהשתמשתי במכון. ברגע שפותחים קובץ pdf בIE, המחשב נתקע. או שכשפותחים את הקובץ בצורה נורמלית, התוכנה עושה עדכון ומודיעה: Update complete, please restart. זוכרים מה עושה Magic Card? בסוף, אנשים מאבדים זמן יקר. וירוסים: יש מספיק תוכנות אנטיוירוס שמתאימות ל-enterprise. ומנוהלות מהשרת. למה עדיין לא מותקן? ועוד משהו, לא יודע אם זה אני עם מזל כזה, אבל לעיתים קרובות אי אפשר להיכנס ל gmail... יש בעיה עם NAT או עם ספק האינטרנט של המכון?
 

Gforce3D

New member
זאת בדיוק הנקודה

יש צורך דחוף ומיידי לשפר את אופן תפעול מחשבי המכון וכנראה מי שאחראי על הנושא משחק עם עצמו כל היום במקום לנסות ולשפר את המצב. זה לא חוכמה להתעלם מהמצב כי המחשבים עוד בחלקם פועלים ברמה זאת או אחרת... כי אני בטוח שברגע שהם יפסיקו לפעול כן מישהו יתעורר, וחבל לא להקדים תרופה למכה. בתור מכללה טכנולוגית ששמה לה דגש על מקצועות המחשב זה ביזיון שמצב הרשת והמחשבים במכון הוא כך, ויש צורך לטפל באחראי לכך.
 

galsteinhart

New member
תפעול מחשבי המכון

תודה על העצות בתחום העסקת העובדים . מחשבי המכון הן מהמתקדמים הקיימים . רק בחודשיים האחרונים הותקנו כ- 120 מחשבים חדשים . למחשבים אכן כרטיסי הגנה אך הן מנוהלים ע"י שרת ניהול מרכזי אשר גם מעדכן אותם . אם ישנן בעיות ספציפיות אשמח לשמוע על כך בכל עת בדוא"ל ([email protected]) או בטל. 03-5026535 , 0544544608 . אכן מידע זה חשוב לנו מאוד . ללא קשר , פעמים רבות נערכות במכון בחינות חיצוניות , השבחים אותם אנו מקבלים רבים מאוד (אל תשכח אגב , שזה לא הדבר היחיד המתבצע פה - אם כי אכן חייב להתבצע ברמה הגבוהה ביותר) . מערכות המידע והשירותים המקוונים הניתנים ע"י מרכז המחשבים הם מהמתקדמים בארץ !
 

galsteinhart

New member
התקנת כרטיסי MAGIC

תודה על תשומת הלב . זה לא בדיוק כך . כרטיסי ההגנה נפתחים בכל לילה לבדם , המחשבים נדלקים לבד ומושכים עדכונים . אכן הייתה בעיה בשרת SUS ולכן העדכון לא נקלט אך זה טופל . לגבי אנטי וירוס enterprise כמובן שיש וכמובן שזה מה שמותקן ( מי אמר לך שלא , שים לב לשרת המעדכן ...) . אשמח לשמוע עצות קצת יותר מעשיות , גל שטיינהרט , מנהל מרכז המחשבים .
 

galsteinhart

New member
תפעול עמדות

אשמח מאוד אגב , לדעת היכן המחשבים המדוברים שאינם תקינים . זהו מידע חשוב מאוד ...
 

piggy bank

New member
בניין 2 מעבדה 101

בחלק האחרון של המעבדה ישנו מחשב (בצד שמאל) ישנו מחשב עם בלו סקרין כבר יותר משבוע. לא נטען בכלל. חבל, מחשב אחד פחות בכתה שגם ככה נדחסים אליה יותר מדי אנשי טל"מ.
 

galsteinhart

New member
וירוסים במחשבים

שלום רב , מרכז המחשבים אחראי על נושא הוירוסים במכון . באופן עקרוני אין וורוסים על מחשבי הסטודנטים משני טעמים : 1) לכל המחשבים אנטי וירוס עדכני ומשוכלל המתעדכן משרת חתימות On Line . (וודאי לא חינמי) . 2) בכל מחשבי הסטודנטים כרטיס הגנה המחזיר את המחשב לתצורתו המקורית לאחר כל RESET . כמובן שהתצורה המקורית לא כוללת שום וירוס וה- Image נבנה בתנאי מעבדה ללא חיבור רשת כל שהוא . ישנה המלצה נוספת והיא התקנת אנטי וירוס על ה- Disk On Key עצמו . אשמח להרחיב במידה ויהיו שאלות נוספות .
 

LordLeto

New member
גל שלום

אני מבין שהשקעתם הרבה מאמץ בניקוי הוירוסים אבל התעלמות היא לא פתרון. אני נדבקתי בצורה ישירה מאוד ביום שני השבוע במעבדה בבניין 3 (האמצעית). ייתכן וההסתמכות על תוכנה בינונית כמו NORTON היא חלק מהבעיה. כשהגעתי הביתה נאלצתי לפרמט את הDISKONKEY מטעמי אבטחה (וירוס עקשן) וכל המידע שהיה שם הלך. אל תזלזל כל כך בפתרונות חינמיים, אני ממליץ לך לעשות ניסוי עם AVAST ותראה כמה "וירוסים שעקרונית לא קיימים" תמצא.
 

galsteinhart

New member
וירוסים במחשבים

אין שום התעלמות (!!) . לכל המחשבים כרטיסי הגנה המבטיחים שלאחר RESET לא יהיה שום וירוס , מעבר לכך תוכנות כמו AVAST גם בהרבה פחות יעילות וגם דלות באמצעי ניהול מרכזי בסיסיות . בכל מקרה , לאור התלונות בפורום אכן התברר שהמחשבים בגלריה בניין 7 הוצאו מהמחסנים ע"י הפקולטה בטעות וללא תאום והם כלל אינם מוגנים . יוכן מיידית מחשב MASTER עם כלל התוכנות , המחשבים ישודרגו בכתוך כשבוע וירכשו מסכים דקים לכל המחשבים . אכן המחשבים היו עם מערכת ANTIVIRUS מיושנת מאוד וללא עדכון מהשרת (שוב מאחר ויצאו ללא תיאום מרכז המחשבים) . לכן - תודה רבה על הפניה , הנוהל עודכן וכל איזור מחשבים זה יטופל מיידית וכנדרש . מעבר לכך ראינו שפעמים רבות המחשב מתריע על וירוס שדווקא הגיע מ- Disk On Key ולא להיפך . אגב , ניתן ב- Disk On Key (מדור 4 ומעלה) להתקין Anti Virus מקומי ... תודה רבה , גל .
 

galsteinhart

New member
וירוסים

בבניין 7 הנושא יבדק מיידית , יתכן שמדובר בתקלת SUS דומה . לגבי בניין 5 האם מדובר על מכון הצילום ? תודה , גל .
 

Gforce3D

New member
תגובה

בביניין 7 מדובר על המחשבים ברחבת הכניסה ובחדרי המחשבים עצמם (PC). מעבר לווירוסים שמעבירים את עצמם דרך הרשת הפנימית (ולכן לאחר איתחול המחשב מכיל ווירוס), חלק גדול מהם (בעיקר אלה ברחבת הכניסה) מקרטעים ובקושי עובדים, כאשר לכל אחד מהם בעיות שונות ומשונות (החל מבעיות חומרה ועד תוכנה והגדרות שגויות, גם לאחר איתחול). בבניין 5 אכן מדובר על מכון הצילום, במידה וזה לא באחריות המכון הטכנולוגי, אז תצע תלונה לאגודה (כי למפעיל המקום לא איכפת). לגבי האינטרנט באופן כללי, הניתוקים, חוסר תקשורת, ואיטיות - הנושא כבר דן ונטחן ללא שיפור. בהתאם לכך, נוציא תלונה מסודרת ומפורטת על המצב הכללי לגוף האחראי ולידיעת נשיא המכון, סגנו, וראש הפקולטה. תודה.
 

galsteinhart

New member
תקשורת במכון

לגבי התלונה לשנאי ולמנכ"ל - זה מצוין . אולם , בכדי לפתור את הבעיה חשוב להבין גם היכן היא . תודה על המידע . לגבי התקשורת האל חוטית , כפי שכבר כתבתי בעבר , המכון לא שילב תקשורת אל חוטית In Door ולכן היא כלל לא עבדה (עבדה משאריות ה- Out Door) . בימים אלה המכון יצא במכרז להפעלת רשת תקשורת אל חוטית הן In Door והן Outdoor בהיקף של כרבע מילון ש"ח . רק לידיעתך . שבת שלום , גל .
 

galsteinhart

New member
תקשורת מחשבים ווירוסים

אני מבין שאתה אוהב להלחם וזה בסדר - נחמד . (אפילו השם מתאים) . לגבי הוירוסים והבעיות בגלריה אתה בהחלט צודק וראה תגובה קודמת , הנושא מטופל מיידית . לגבי התקשורת , אני מניח שאתה מתכוון לתקשורת האל חוטית , הסברתי מס פעמים בפורום שבמכון אין כעת תקושרת In Door ולכן ישנם ניתוקים וכד' (כלל לא מתוכננת תקשורת בתוך המבנים) . המכון יוצא בימים אלה למכרז תקשורת בעלות של מאות אלפי ש"ח לטובת פריסה בדיוק בנושא זה . מקווה שבקרוב תרגישו בהבדל . שבוע טוב , גל .
 
למעלה