מיתוס או לא מיתוס?

ranzz

New member
מיתוס או לא מיתוס?

ידוע כי אנשים יכולים להגיע למצב בו הגרעון הקלורי שלהם גדול מדי, ובגלל שהגוף מנסה להיאחז בשומנים ולא לוותר עליהם, הם צריכים דווקא לצמצם את הגרעון על מנת שהגוף יסכים לשרוף שומן. עכשיו, מישהו שמתיימר להבין בתזונה והרזייה אמר לי שצורך בצמצום הגרעון לא מתקיים אצל אנשים שמבצעים פעילות אירובית בעצימות גבוהה מכיוון שאצלהם השומנים נשרפים גם ככה בזמן הפעילות, בין אם הגוף מנסה להיאחז בהם או לא... יש לי עוד כמה 3-4 קילו להוריד לפני תקופת העלייה במסה ואני ממש לא מעוניין להתחיל לאכול עכשיו פי שתיים על מנת להוריד את הקילוגרמים האלה. לכן כמובן שאשמח שמה שהוא אמר יהיה נכון... אבל לדעתי זה לא. מה אתם אומרים?
 

Some1here

New member
לפי ההגיון הפשוט

כשתרוץ יכול להיות שהגירעון יעלם ובזמן הריצה עדיין תשרוף אותה כמות שומן או קצת פחות ממה שהיית שורף אם לא היית בגירעון אבל אחרי שתסיים את האימון הגוף יחזור לחסוך בקלוריות.
 

ranzz

New member
סליחה, לא הבנתי את ההגיון

אז אני עדיין ארד במשקל אם אמשיך בגרעון של יותר מ600 ויבצע פעילות אירובית, לא?
 

Some1here

New member
איפה ראית שמישהו

אמר לך שאם תהיה בגרעון של יותר מ-600 לא תרד במשקל? פשוט ככל שתקצץ יותר תרד עוד פחות ופחות עד שזה כבר לא יעיל ולא משתלם כי אתה כמעט ולא אוכל כלום אבל יורד במשקל כמו שהיית יורד אם היית אוכל קצת יותר טוב וכמובן מאבד הרבה יותר מסת שריר. לכן לפעמים טוב לעשות תקופות העמסה ולאזן את חילוף החומרים לרמה הנורמלית כמו בדיאטה של לייל מקדונלד (UD2). בלי קשר אם תעשה פעילות אירובית היא תאלץ את הגוף שלך לצרוך אנרגיה ולשרוף קלוריות גם אם חילוף החומרים שלך בקנטים.
 

SomeOne111

New member
בערך נצל"ש

מישהו מוכן להסביר לי מה זה בדיוק גרעון קלורי ומאזן קלורי שלילי\חיובי? אני יודע שבנאדם צריך לצרוך בממוצע כ3000 קלוריות ביום, עכשיו הכוונה היא שנגיד בנאדם עם מאזן קלורי שלילי יצרוך 2000 קלוריות? או הכוונה היא שהוא יוציא באמת יותר ממה שהוא הכניס, כלומר הכניס לגוף 2000 קלוריות, אבל שרף נגיד 2500?
 
למעלה