מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון

מצב
הנושא נעול.
מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון

מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון
מה שבויים האנשים בהסתכלות על תחבורה ציבורית ?
אילו דברים בתחץ היו בעבר ואנשים מאמינים שגם היום?
מדוע יש כאלו שלא יסעו בתחץ בחיים?
עוד מיתוסים וסטיגמות?
 
יש כמה שחשבתי עליהם

מיתוסים על תחבורה ציבורית - שרשור דיון
מה שבויים האנשים בהסתכלות על תחבורה ציבורית ?
אילו דברים בתחץ היו בעבר ואנשים מאמינים שגם היום?
מדוע יש כאלו שלא יסעו בתחץ בחיים?
עוד מיתוסים וסטיגמות?
יש כמה שחשבתי עליהם
חייבים לנסוע מהמוצא ליעד בקו אחד!
(רבים לא מכירים שהיום אפשר ואף רצוי להחליף קווים, בייחוד במקום שנוסעים בו קבוע)
 

alantan

New member
אשמות בכך לא מעט הרשויות

יש כמה שחשבתי עליהם
חייבים לנסוע מהמוצא ליעד בקו אחד!
(רבים לא מכירים שהיום אפשר ואף רצוי להחליף קווים, בייחוד במקום שנוסעים בו קבוע)
אשמות בכך לא מעט הרשויות
כדי לעודד מעברים, צריך לעשות:
1) קווים סופר תדירים (כל 5-10 ד' לכל הפחות, בכל שעות היום) - בשביל זה צריך ללכת ברגל קצת יותר רחוק, לא להכניס קווים לכל רחוב צדדי מקביל במקום לרכז את הכל ברחוב אחד.
2) רשת פשוטה וקלה להבנה. את זה אין באף מטרופולין בארץ.
3) מקומות מוגדרים בהם מומלץ וקל לבצע מעבר, ושנעים להמתין בהם. זה אומר צל, זה אומר הליכה מועטה אם בכלל, ואם אפשר מיזוג אוויר אז מה טוב.

סתם בתור דוגמא לכל הנ"ל - רחוב קרליבך בתל אביב. בעת הארגון מחדש, הוא היה מקום החלפה אידיאלי בין קווי X39 וקווי X89/X26 אם הדבר היה מוסדר יותר ומוסבר לציבור.
 

רב קו 561

New member
החלפת אוטובוסים לפעמים מייעלת את הנסיעה

אשמות בכך לא מעט הרשויות
כדי לעודד מעברים, צריך לעשות:
1) קווים סופר תדירים (כל 5-10 ד' לכל הפחות, בכל שעות היום) - בשביל זה צריך ללכת ברגל קצת יותר רחוק, לא להכניס קווים לכל רחוב צדדי מקביל במקום לרכז את הכל ברחוב אחד.
2) רשת פשוטה וקלה להבנה. את זה אין באף מטרופולין בארץ.
3) מקומות מוגדרים בהם מומלץ וקל לבצע מעבר, ושנעים להמתין בהם. זה אומר צל, זה אומר הליכה מועטה אם בכלל, ואם אפשר מיזוג אוויר אז מה טוב.

סתם בתור דוגמא לכל הנ"ל - רחוב קרליבך בתל אביב. בעת הארגון מחדש, הוא היה מקום החלפה אידיאלי בין קווי X39 וקווי X89/X26 אם הדבר היה מוסדר יותר ומוסבר לציבור.
החלפת אוטובוסים לפעמים מייעלת את הנסיעה
אני נוסע מפ"ת לכפ"ס. נסיעה בקו 561 יכולה לארוך כשעה. נסיעה בקו 571 כ-45 דקות. נסיעה משולבת של 561+החלפה ל-149 בצומת המשטרה בכפ"ס חוסכת כ-15 דקות נסיעה.
בחזור נסיעה עם קו 29 עד תחנת מסוף רעננה והחלפה ל-921/841/641 חוסכת זמן לעומת נסיעה ב-561 לאורך כל המסלול
 

yblumann

New member
and the right fares policy

אשמות בכך לא מעט הרשויות
כדי לעודד מעברים, צריך לעשות:
1) קווים סופר תדירים (כל 5-10 ד' לכל הפחות, בכל שעות היום) - בשביל זה צריך ללכת ברגל קצת יותר רחוק, לא להכניס קווים לכל רחוב צדדי מקביל במקום לרכז את הכל ברחוב אחד.
2) רשת פשוטה וקלה להבנה. את זה אין באף מטרופולין בארץ.
3) מקומות מוגדרים בהם מומלץ וקל לבצע מעבר, ושנעים להמתין בהם. זה אומר צל, זה אומר הליכה מועטה אם בכלל, ואם אפשר מיזוג אוויר אז מה טוב.

סתם בתור דוגמא לכל הנ"ל - רחוב קרליבך בתל אביב. בעת הארגון מחדש, הוא היה מקום החלפה אידיאלי בין קווי X39 וקווי X89/X26 אם הדבר היה מוסדר יותר ומוסבר לציבור.
and the right fares policy

the fares system in Israel is complicated- needlessly so. if you want to encourage interchange, you need to ensure that you do not pay financial penalty for the interchange- i.e. it is cost free.

however, experience here in London suggests that bus passengers are reluctant to interchange- especially true if you carry luggage, have mobility restrictions and so on. the 'waiting time' factor does not seem to be as important as the mobility issue.

regards

Yoram
 

alantan

New member
כמובן אתה צודק - ויש שיפור ניכר בנושא התמחור

and the right fares policy

the fares system in Israel is complicated- needlessly so. if you want to encourage interchange, you need to ensure that you do not pay financial penalty for the interchange- i.e. it is cost free.

however, experience here in London suggests that bus passengers are reluctant to interchange- especially true if you carry luggage, have mobility restrictions and so on. the 'waiting time' factor does not seem to be as important as the mobility issue.

regards

Yoram
כמובן אתה צודק - ויש שיפור ניכר בנושא התמחור
בשנים האחרונות, למשל כרטיסים שעתיים ללא מגבלות, מה שאין בלונדון למשל.

ההשוואה עם לונדון לא נכונה כל כך לדעתי - אוטובוסים שם לא משמשים לנסיעות חוצות מטרופולין, כי יש תחתית ורכבות פרבריות לשם כך. בארץ יש צורך בקווים תדירים בצירים ראשיים עם מעט תחנות (כמו המטרונית), ורצוי והגיוני להחליף, בדיוק כמו שעושים ברכבת תחתית.
 

mister K

New member
הבעיה היא הסברה קלוקלת.

יש כמה שחשבתי עליהם
חייבים לנסוע מהמוצא ליעד בקו אחד!
(רבים לא מכירים שהיום אפשר ואף רצוי להחליף קווים, בייחוד במקום שנוסעים בו קבוע)
הבעיה היא הסברה קלוקלת.
אם אנשים היו יודעים מהי הדרך המהירה ביותר לנסוע בין שתי נקודות, אז אולי התופעה הזאת הייתה פחות נפוצה.
בפועל, פעמים רבות לאנשים אין שום מושג לגבי קווי אוטובוס למעט קו אחד או שניים ולכן הם נוסעים בו. השילוט בתחנות שפעמים רבות מציין רק את התחנה הסופית גורם גם הוא לכך שאנשים נוסעים למשל מאלנבי לרכבת בקו 5, בזמן שיש להם את 70/142 וגם את 40/240 המהירים בדרך יפו. וזו רק דוגמה אחת שנתקלתי בה.
מדי יום אני חושב שיש מאות אנשים שאין להם שום מושג ולכן נוסעים בקווים איטיים במקום בדרך הרבה יותר מהירה שקיימת. האשמה היא על מי שלא דואג להסברה ומידע ידידותי יותר.
 

mister K

New member
לפחות אנשים כבר לא נוסעים בקו 921 מת"א לחיפה.

הבעיה היא הסברה קלוקלת.
אם אנשים היו יודעים מהי הדרך המהירה ביותר לנסוע בין שתי נקודות, אז אולי התופעה הזאת הייתה פחות נפוצה.
בפועל, פעמים רבות לאנשים אין שום מושג לגבי קווי אוטובוס למעט קו אחד או שניים ולכן הם נוסעים בו. השילוט בתחנות שפעמים רבות מציין רק את התחנה הסופית גורם גם הוא לכך שאנשים נוסעים למשל מאלנבי לרכבת בקו 5, בזמן שיש להם את 70/142 וגם את 40/240 המהירים בדרך יפו. וזו רק דוגמה אחת שנתקלתי בה.
מדי יום אני חושב שיש מאות אנשים שאין להם שום מושג ולכן נוסעים בקווים איטיים במקום בדרך הרבה יותר מהירה שקיימת. האשמה היא על מי שלא דואג להסברה ומידע ידידותי יותר.
לפחות אנשים כבר לא נוסעים בקו 921 מת"א לחיפה.
תופעה שהייתה נפוצה מאוד פעם בקרב אנשים שלא ידעו וראו שעל התחנה שלו רשום תל אביב.
במקרה הספיציפי הזה מי שמנעה את המשך התופעה הייתה אגד, ששינתה את רישום התחנות הסופיות בקו במערכת המידע ובלוחות הזמנים האלקטרוניים מתל אביב וחיפה לתחנות ביניים.
 

אורי404

New member
אלא בתקופת שביתת הרכבת, כאשר אין ברירה

לפחות אנשים כבר לא נוסעים בקו 921 מת"א לחיפה.
תופעה שהייתה נפוצה מאוד פעם בקרב אנשים שלא ידעו וראו שעל התחנה שלו רשום תל אביב.
במקרה הספיציפי הזה מי שמנעה את המשך התופעה הייתה אגד, ששינתה את רישום התחנות הסופיות בקו במערכת המידע ובלוחות הזמנים האלקטרוניים מתל אביב וחיפה לתחנות ביניים.
אלא בתקופת שביתת הרכבת, כאשר אין ברירה
ראיתי נוסעים, שעלו כבר בעזריאלי לנסיעה לחיפה. אמרו, שאוטובוסים בקו 910 הגיעו מלאים למדי.
במקום זה עלו לטיול בפתח תקווה, בהוד השרון ובכביש 4 בקו 921.
 
אנקדוטה בהקשר הזה

לפחות אנשים כבר לא נוסעים בקו 921 מת"א לחיפה.
תופעה שהייתה נפוצה מאוד פעם בקרב אנשים שלא ידעו וראו שעל התחנה שלו רשום תל אביב.
במקרה הספיציפי הזה מי שמנעה את המשך התופעה הייתה אגד, ששינתה את רישום התחנות הסופיות בקו במערכת המידע ובלוחות הזמנים האלקטרוניים מתל אביב וחיפה לתחנות ביניים.
אנקדוטה בהקשר הזה
חיכיתי בתחנה בעזריאלי ומישהו ביקש ממני כסף לאוטובוס. מנסיון מר למדתי שהרוב המוחלט של האנשים שמבקשים כסף לאוטובוס לא באמת צריכים לנסוע לשום מקום, ולכן שאלתי לאן הוא נוסע ובאיזה קו. הוא אמר שהוא נוסע לחיפה בקו 921. כנראה שהוא עשה שיעורי בית, אז הוא הסתכל על התחנה ובדק מה הקו עם היעד הכי רחוק שעובר בה.
 

נתנאל531

Well-known member
לאנשים כאלה נותנים כרטיסי נסיעה

אנקדוטה בהקשר הזה
חיכיתי בתחנה בעזריאלי ומישהו ביקש ממני כסף לאוטובוס. מנסיון מר למדתי שהרוב המוחלט של האנשים שמבקשים כסף לאוטובוס לא באמת צריכים לנסוע לשום מקום, ולכן שאלתי לאן הוא נוסע ובאיזה קו. הוא אמר שהוא נוסע לחיפה בקו 921. כנראה שהוא עשה שיעורי בית, אז הוא הסתכל על התחנה ובדק מה הקו עם היעד הכי רחוק שעובר בה.
לאנשים כאלה נותנים כרטיסי נסיעה
ליעד שהם צריכים, אף פעם לא כסף מזומן. היו מקרים שניקבתי על אנשים כאלו מכרטיסיות, לפחות שיסעו הביתה ויפסיקו לאסוף כסף בתואנות שווא...
 
זה גם מה שאני עושה

לאנשים כאלה נותנים כרטיסי נסיעה
ליעד שהם צריכים, אף פעם לא כסף מזומן. היו מקרים שניקבתי על אנשים כאלו מכרטיסיות, לפחות שיסעו הביתה ויפסיקו לאסוף כסף בתואנות שווא...
זה גם מה שאני עושה
ובינתיים אף פעם לא קיבלתי הסכמה. ברגע שאני מציע לשלם על כרטיס, האדם בורח.
 

alantan

New member
כל מלה בסלע!

הבעיה היא הסברה קלוקלת.
אם אנשים היו יודעים מהי הדרך המהירה ביותר לנסוע בין שתי נקודות, אז אולי התופעה הזאת הייתה פחות נפוצה.
בפועל, פעמים רבות לאנשים אין שום מושג לגבי קווי אוטובוס למעט קו אחד או שניים ולכן הם נוסעים בו. השילוט בתחנות שפעמים רבות מציין רק את התחנה הסופית גורם גם הוא לכך שאנשים נוסעים למשל מאלנבי לרכבת בקו 5, בזמן שיש להם את 70/142 וגם את 40/240 המהירים בדרך יפו. וזו רק דוגמה אחת שנתקלתי בה.
מדי יום אני חושב שיש מאות אנשים שאין להם שום מושג ולכן נוסעים בקווים איטיים במקום בדרך הרבה יותר מהירה שקיימת. האשמה היא על מי שלא דואג להסברה ומידע ידידותי יותר.
כל מלה בסלע!
 

alantan

New member
והנה דוגמא מאוד קטנה ומקומית לסיבוך של הרשת

יש כמה שחשבתי עליהם
חייבים לנסוע מהמוצא ליעד בקו אחד!
(רבים לא מכירים שהיום אפשר ואף רצוי להחליף קווים, בייחוד במקום שנוסעים בו קבוע)
והנה דוגמא מאוד קטנה ומקומית לסיבוך של הרשת
דברים שאפשר לתקן בצורה קלה:
1) יש רחוב בשם עמל, בדיוק בין גדנ"ע ונח"ל, ובאותו המרחק משתי התחנות החד-כיווניות. אז מדוע לא לקרוא לתחנה "עמל" בשני הכיוונים?
2) כניסה לרחוב יואב רק בנסיעה לכיוון מזרח. גם מבלבל כי מי שיעדו רחוב יואב עשוי להשאר על האוטובוס ולא לרדת בזמן (כי זכר את המסלול ההפוך).

לגבי 2, ארחיב בהודעה הבאה.
 

alantan

New member
מדוע צריך להכנס לרחוב יואב כלל?

והנה דוגמא מאוד קטנה ומקומית לסיבוך של הרשת
דברים שאפשר לתקן בצורה קלה:
1) יש רחוב בשם עמל, בדיוק בין גדנ"ע ונח"ל, ובאותו המרחק משתי התחנות החד-כיווניות. אז מדוע לא לקרוא לתחנה "עמל" בשני הכיוונים?
2) כניסה לרחוב יואב רק בנסיעה לכיוון מזרח. גם מבלבל כי מי שיעדו רחוב יואב עשוי להשאר על האוטובוס ולא לרדת בזמן (כי זכר את המסלול ההפוך).

לגבי 2, ארחיב בהודעה הבאה.
מדוע צריך להכנס לרחוב יואב כלל?
מישהו במוריה צריך להחליט לגבי התפקיד של קו 3 (וגם קו 8, שיש לי ספקות לגבי נחיצותו במתכונת הנוכחית הארוכה שלו).

קו 3 נראה כמו צירוף של כל מיני קווים שכונתיים ואולי בגלל זה הוא ממשיך להכנס לרחוב יואב. אבל אם מטרתו להכנס לשכונות ולא לשמש כקו ראשי, אז רצוי שיכנס לרחוב יואב בשני הכיוונים (גם אם מדובר ברחוב חד סטרי - אפשר לעשות את אותו הכיוון בשני כיווני הנסיעה).

אבל אם מחליטים שקו 3 צריך להיות קו חוצה-עיר ראשי, אז שלא יכנס לרחוב יואב כלל. במרחק של 120 מ' מהתחנה הקיימת בשד' ההגנה יש שירות תדיר יותר וישיר יותר באמצעות המטרונית, קו 3 וקו 5/5א. ראו מפה מצורפת (תודה לאתר המפות הממשלתי).

לי נראה שהכניסה לרחוב יואב היא כניסה "פוליטית" - הסטה מיותרת של הקו שבא להראות ש"הנה, אנחנו נותנים שירות ברחוב יואב". הרי אם באמת היה צורך ממשי להגיע עד רחוב יואב, היו מפעילים את הקו ברחוב בשני כיווני הנסיעה.
 

alantan

New member
סליחה מוריה --> יפה נוף

מדוע צריך להכנס לרחוב יואב כלל?
מישהו במוריה צריך להחליט לגבי התפקיד של קו 3 (וגם קו 8, שיש לי ספקות לגבי נחיצותו במתכונת הנוכחית הארוכה שלו).

קו 3 נראה כמו צירוף של כל מיני קווים שכונתיים ואולי בגלל זה הוא ממשיך להכנס לרחוב יואב. אבל אם מטרתו להכנס לשכונות ולא לשמש כקו ראשי, אז רצוי שיכנס לרחוב יואב בשני הכיוונים (גם אם מדובר ברחוב חד סטרי - אפשר לעשות את אותו הכיוון בשני כיווני הנסיעה).

אבל אם מחליטים שקו 3 צריך להיות קו חוצה-עיר ראשי, אז שלא יכנס לרחוב יואב כלל. במרחק של 120 מ' מהתחנה הקיימת בשד' ההגנה יש שירות תדיר יותר וישיר יותר באמצעות המטרונית, קו 3 וקו 5/5א. ראו מפה מצורפת (תודה לאתר המפות הממשלתי).

לי נראה שהכניסה לרחוב יואב היא כניסה "פוליטית" - הסטה מיותרת של הקו שבא להראות ש"הנה, אנחנו נותנים שירות ברחוב יואב". הרי אם באמת היה צורך ממשי להגיע עד רחוב יואב, היו מפעילים את הקו ברחוב בשני כיווני הנסיעה.
סליחה מוריה --> יפה נוף
 
יותר מאשר פוליטי, לדעתי זה היסטורי.

מדוע צריך להכנס לרחוב יואב כלל?
מישהו במוריה צריך להחליט לגבי התפקיד של קו 3 (וגם קו 8, שיש לי ספקות לגבי נחיצותו במתכונת הנוכחית הארוכה שלו).

קו 3 נראה כמו צירוף של כל מיני קווים שכונתיים ואולי בגלל זה הוא ממשיך להכנס לרחוב יואב. אבל אם מטרתו להכנס לשכונות ולא לשמש כקו ראשי, אז רצוי שיכנס לרחוב יואב בשני הכיוונים (גם אם מדובר ברחוב חד סטרי - אפשר לעשות את אותו הכיוון בשני כיווני הנסיעה).

אבל אם מחליטים שקו 3 צריך להיות קו חוצה-עיר ראשי, אז שלא יכנס לרחוב יואב כלל. במרחק של 120 מ' מהתחנה הקיימת בשד' ההגנה יש שירות תדיר יותר וישיר יותר באמצעות המטרונית, קו 3 וקו 5/5א. ראו מפה מצורפת (תודה לאתר המפות הממשלתי).

לי נראה שהכניסה לרחוב יואב היא כניסה "פוליטית" - הסטה מיותרת של הקו שבא להראות ש"הנה, אנחנו נותנים שירות ברחוב יואב". הרי אם באמת היה צורך ממשי להגיע עד רחוב יואב, היו מפעילים את הקו ברחוב בשני כיווני הנסיעה.
יותר מאשר פוליטי, לדעתי זה היסטורי.
המסלול הזה נעשה כבר עשרות שנים ע"י קווים אחרים, ולדעתי לאף אחד לא היה מספיק אכפת כדי לחשוב עליו מחדש כשהעבירו את התפקיד הזה לקו 3.
 
אגב, תודה על ההצצה האקסקלוסיבית

יותר מאשר פוליטי, לדעתי זה היסטורי.
המסלול הזה נעשה כבר עשרות שנים ע"י קווים אחרים, ולדעתי לאף אחד לא היה מספיק אכפת כדי לחשוב עליו מחדש כשהעבירו את התפקיד הזה לקו 3.
אגב, תודה על ההצצה האקסקלוסיבית
למפה שאתה רוקח!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה