מיתון, תשתיות ושאר ירקות.

מצב
הנושא נעול.

TheIllustrator

New member
מיתון, תשתיות ושאר ירקות.

מיתון, תשתיות ושאר ירקות.
שלום. כידוע לכולנו, המשק הישראלי שרוי זה זמן רב(למעשה, מראשית שנת 97´ ע"פ מדיניות נגיד בנק ישראל דאג, מר פרנקל, להלחם באינפלציה שלא הייתה קיימת), במיתון שרק הולך ומחריף משנה לשנה. באמת נראה כאילו המצב אבוד וייתכן שצריך להשלים איתו כפי שהוא - אך לא כך. לאחרונה, זכיתי לקרוא דבריו של כלכן בכיר המציין כי בישראל ישנו חסרון של כ-70 מיליארד שקל(!), בתשתיות הלאומיות. כלומר, יש הרבה מאד עשייה פוטנציאלית בישראל בנוגע לתחבורה ותחבורה ציבורית, וכן תשתיות אחרות(כגון הקמת מפעלי התפלת מי ים וכיוצא בזה, אולם כאן אין זה המקום לדון בכך). כפי שאנו רואים, בתמרוץ נכון ובהנה נכונה של צרכי מדינת ישראל, ממשלות ישראל השונות צריכות, חייבות למעשה, להשקיע בתשתיות תחבורה. כלומר, כצעד ראשון במעלה, לחבר את כל הארץ במסילת ברזל ברמה אירופאית, להקים סוף-סוף את הרכבת התחתית של ת"א ולקשר את גוש דן ברכבות קלות ובין עירוניות וכן, חיבור הפרפריה למרכז בכבישים כצעד שני. השקעה זו בתשתיות, שבכל מקרה חייבת להעשות במוקדם או במאוחר(ועדיף במוקדם ככל האפשר!), יפה שתעשה כיום. בחשיבה נכונה, העסקת קבלנים ו"פועלים" ישראלים(עם תמרוץ נאות, כמובן), וחשיבה לטווח ארוך, ניתן למעשה לצאת מהמיתון וכן, להשקיע סוף-סוף בתשתית התחבורתית הלקויה בישראל. עם זאת, חוששני שלא יימצא בממשלה בעל החזון והאומץ להרים את כפפת התשתיות הלקויות של ישראל, ולהכריז שיעשה הכל ע"מ לשנות ולבנות את הארץ. וכך, אנו נשאר שרויים במיתון עמוק, שיעור אבטלה של מעל 10 אחוזים, תשתיות לקויות, מחסור במים וחשמל, כבישים הרוסים ופקוקים, ואוטובוסים בעלי יעילות מוטלת בפסק הנעים ברחבי ת"א. חבל מאד, אולם מציאותי. אשמח לשמוע תגובות לנאמר לעיל.
 

fireman

New member
ליאור ידידי היקר

מיתון, תשתיות ושאר ירקות.
שלום. כידוע לכולנו, המשק הישראלי שרוי זה זמן רב(למעשה, מראשית שנת 97´ ע"פ מדיניות נגיד בנק ישראל דאג, מר פרנקל, להלחם באינפלציה שלא הייתה קיימת), במיתון שרק הולך ומחריף משנה לשנה. באמת נראה כאילו המצב אבוד וייתכן שצריך להשלים איתו כפי שהוא - אך לא כך. לאחרונה, זכיתי לקרוא דבריו של כלכן בכיר המציין כי בישראל ישנו חסרון של כ-70 מיליארד שקל(!), בתשתיות הלאומיות. כלומר, יש הרבה מאד עשייה פוטנציאלית בישראל בנוגע לתחבורה ותחבורה ציבורית, וכן תשתיות אחרות(כגון הקמת מפעלי התפלת מי ים וכיוצא בזה, אולם כאן אין זה המקום לדון בכך). כפי שאנו רואים, בתמרוץ נכון ובהנה נכונה של צרכי מדינת ישראל, ממשלות ישראל השונות צריכות, חייבות למעשה, להשקיע בתשתיות תחבורה. כלומר, כצעד ראשון במעלה, לחבר את כל הארץ במסילת ברזל ברמה אירופאית, להקים סוף-סוף את הרכבת התחתית של ת"א ולקשר את גוש דן ברכבות קלות ובין עירוניות וכן, חיבור הפרפריה למרכז בכבישים כצעד שני. השקעה זו בתשתיות, שבכל מקרה חייבת להעשות במוקדם או במאוחר(ועדיף במוקדם ככל האפשר!), יפה שתעשה כיום. בחשיבה נכונה, העסקת קבלנים ו"פועלים" ישראלים(עם תמרוץ נאות, כמובן), וחשיבה לטווח ארוך, ניתן למעשה לצאת מהמיתון וכן, להשקיע סוף-סוף בתשתית התחבורתית הלקויה בישראל. עם זאת, חוששני שלא יימצא בממשלה בעל החזון והאומץ להרים את כפפת התשתיות הלקויות של ישראל, ולהכריז שיעשה הכל ע"מ לשנות ולבנות את הארץ. וכך, אנו נשאר שרויים במיתון עמוק, שיעור אבטלה של מעל 10 אחוזים, תשתיות לקויות, מחסור במים וחשמל, כבישים הרוסים ופקוקים, ואוטובוסים בעלי יעילות מוטלת בפסק הנעים ברחבי ת"א. חבל מאד, אולם מציאותי. אשמח לשמוע תגובות לנאמר לעיל.
ליאור ידידי היקר
העלית נושא מאוד מעניין אם כי לא מפתיע כלל. מדוע שמת (!) אחרי הסכום האמור: 70 מיליארד ש"ח...זה הפתיע אותך? אותי ממש לא. כמו שכתבתי בהודעתי כתגובה להודעה אחרת כאן בפורום מדינת ישראל מפגרת בעליל בכל נושא הקשור בתשתיות....מאז ומתמיד ידוע שהפתרון להוצאת משק ממצב כלכלי קשה הוא השקעה בתשתית. לצערנו מדינת ישראל מונעת (יותר נכון מקרטעת על סף התפגרות) ע"י 120 בהמות שלא יודעים לעשות דבר מאשר לספק בידור לצופי ערוץ 33 בשיגור קללות ושאר שמות תואר איש לרעהו. (לפחות לא הגענו לשלב המכות והיריות) קברניטי המדינה, כך נוהגים לכנותם בכלי התקשורת מתעסקים בקקה ובכל מיני פתרונות סרק אידיוטיים בכדי להוציא (עאלק) את המשק מהמיתון כמו קיצוץ קצבאות והטלת מיסים על הבורסה, רק תגידו לי איזה מיסים הם מטילים על הבורסה? מס על הפסדים בבורסה? בגדול הם מתעסקים בכסף הקטן, בסכומים שמתנקזים לחסכון דבילי ביותר של מאות מיליוני שקלים בלבד לשנה, במקום לקצץ קצת בחינוך, וקצת בתיירות, וקצת בביטחון, וקצת (הרבה) בדתות וקצת בעליה ויפנו את כל הקצת ועוד קצת האלו להשקעה בתשתית צפויה לנו פריחה כלכלית בתוך 3-5 שנים. אני אישית מוכן לחיות כמה שנים במדינה עם תקציב מצומצם (שאפשר לחשוב שאי פעם התקציב הזה שינה למישהו משהו ברמת האדם הקטן) בכדי להנות ממצב כלכלי טוב בהרבה בעוד 5 שנים. שישקיעו בהקמת תחנות כוח, במכונים להטפלת מים, במפעלי תשתית ובחברות ממשלתיות שעוסקות בתשתית, זה הפתרון ולא איזה סיפור מצוץ מהאצבע של פרנקל שנקצץ 20 שקל בשנה מהקצבאות ובסוף (בעוד 1000 שנה) נהיה מיליארדרים.
 

TheIllustrator

New member
המממ...

ליאור ידידי היקר
העלית נושא מאוד מעניין אם כי לא מפתיע כלל. מדוע שמת (!) אחרי הסכום האמור: 70 מיליארד ש"ח...זה הפתיע אותך? אותי ממש לא. כמו שכתבתי בהודעתי כתגובה להודעה אחרת כאן בפורום מדינת ישראל מפגרת בעליל בכל נושא הקשור בתשתיות....מאז ומתמיד ידוע שהפתרון להוצאת משק ממצב כלכלי קשה הוא השקעה בתשתית. לצערנו מדינת ישראל מונעת (יותר נכון מקרטעת על סף התפגרות) ע"י 120 בהמות שלא יודעים לעשות דבר מאשר לספק בידור לצופי ערוץ 33 בשיגור קללות ושאר שמות תואר איש לרעהו. (לפחות לא הגענו לשלב המכות והיריות) קברניטי המדינה, כך נוהגים לכנותם בכלי התקשורת מתעסקים בקקה ובכל מיני פתרונות סרק אידיוטיים בכדי להוציא (עאלק) את המשק מהמיתון כמו קיצוץ קצבאות והטלת מיסים על הבורסה, רק תגידו לי איזה מיסים הם מטילים על הבורסה? מס על הפסדים בבורסה? בגדול הם מתעסקים בכסף הקטן, בסכומים שמתנקזים לחסכון דבילי ביותר של מאות מיליוני שקלים בלבד לשנה, במקום לקצץ קצת בחינוך, וקצת בתיירות, וקצת בביטחון, וקצת (הרבה) בדתות וקצת בעליה ויפנו את כל הקצת ועוד קצת האלו להשקעה בתשתית צפויה לנו פריחה כלכלית בתוך 3-5 שנים. אני אישית מוכן לחיות כמה שנים במדינה עם תקציב מצומצם (שאפשר לחשוב שאי פעם התקציב הזה שינה למישהו משהו ברמת האדם הקטן) בכדי להנות ממצב כלכלי טוב בהרבה בעוד 5 שנים. שישקיעו בהקמת תחנות כוח, במכונים להטפלת מים, במפעלי תשתית ובחברות ממשלתיות שעוסקות בתשתית, זה הפתרון ולא איזה סיפור מצוץ מהאצבע של פרנקל שנקצץ 20 שקל בשנה מהקצבאות ובסוף (בעוד 1000 שנה) נהיה מיליארדרים.
המממ...
אכן כן, "קברניטי המדינה" משייטים לשום מקום, והעם קוצר את הפירות הבאושים. ספר לי על זה.
 

Sephiroth

Member
הבעייה היא שאנחנו אוהבים לדבר

המממ...
אכן כן, "קברניטי המדינה" משייטים לשום מקום, והעם קוצר את הפירות הבאושים. ספר לי על זה.
הבעייה היא שאנחנו אוהבים לדבר
אבל בתכלס, פרט מלהתבכיין ברדיו, עיתונים, ובעיקר באינטרנט, אנחנו לא עושים כלום, עצוב מאוד שלא מתעוררת בארץ קהילה ששמה לה למטרה את האזרח, ואת פיתוח התשתיות בארץ בשביל האזרח. זה אולי מתאים יותר לפורום פוליטיקה, אבל זה משפיע על כל תחומי החיים שלנו - גם תחבורה.
 

oren*

New member
אז משאירים לבעלי הממון את תכנוני

מיתון, תשתיות ושאר ירקות.
שלום. כידוע לכולנו, המשק הישראלי שרוי זה זמן רב(למעשה, מראשית שנת 97´ ע"פ מדיניות נגיד בנק ישראל דאג, מר פרנקל, להלחם באינפלציה שלא הייתה קיימת), במיתון שרק הולך ומחריף משנה לשנה. באמת נראה כאילו המצב אבוד וייתכן שצריך להשלים איתו כפי שהוא - אך לא כך. לאחרונה, זכיתי לקרוא דבריו של כלכן בכיר המציין כי בישראל ישנו חסרון של כ-70 מיליארד שקל(!), בתשתיות הלאומיות. כלומר, יש הרבה מאד עשייה פוטנציאלית בישראל בנוגע לתחבורה ותחבורה ציבורית, וכן תשתיות אחרות(כגון הקמת מפעלי התפלת מי ים וכיוצא בזה, אולם כאן אין זה המקום לדון בכך). כפי שאנו רואים, בתמרוץ נכון ובהנה נכונה של צרכי מדינת ישראל, ממשלות ישראל השונות צריכות, חייבות למעשה, להשקיע בתשתיות תחבורה. כלומר, כצעד ראשון במעלה, לחבר את כל הארץ במסילת ברזל ברמה אירופאית, להקים סוף-סוף את הרכבת התחתית של ת"א ולקשר את גוש דן ברכבות קלות ובין עירוניות וכן, חיבור הפרפריה למרכז בכבישים כצעד שני. השקעה זו בתשתיות, שבכל מקרה חייבת להעשות במוקדם או במאוחר(ועדיף במוקדם ככל האפשר!), יפה שתעשה כיום. בחשיבה נכונה, העסקת קבלנים ו"פועלים" ישראלים(עם תמרוץ נאות, כמובן), וחשיבה לטווח ארוך, ניתן למעשה לצאת מהמיתון וכן, להשקיע סוף-סוף בתשתית התחבורתית הלקויה בישראל. עם זאת, חוששני שלא יימצא בממשלה בעל החזון והאומץ להרים את כפפת התשתיות הלקויות של ישראל, ולהכריז שיעשה הכל ע"מ לשנות ולבנות את הארץ. וכך, אנו נשאר שרויים במיתון עמוק, שיעור אבטלה של מעל 10 אחוזים, תשתיות לקויות, מחסור במים וחשמל, כבישים הרוסים ופקוקים, ואוטובוסים בעלי יעילות מוטלת בפסק הנעים ברחבי ת"א. חבל מאד, אולם מציאותי. אשמח לשמוע תגובות לנאמר לעיל.
אז משאירים לבעלי הממון את תכנוני
נתיבי התחבורה המרכזיים בישראל (מישהו אמר חוצה ישראל?) ומה שיוצא זה פקקים בכניסות וביציאות ובסופו של דבר לא מחליף את הרכבות והאוטובוסים. מדוע מראש לא להשקיע בתשתיות רכבת? השד יודע, אולי זה לא מספיק נוצץ כמו כביש אגרה בטכנולוגיה מתקדמת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה