TheIllustrator
New member
מיתון, תשתיות ושאר ירקות.
מיתון, תשתיות ושאר ירקות.
שלום. כידוע לכולנו, המשק הישראלי שרוי זה זמן רב(למעשה, מראשית שנת 97´ ע"פ מדיניות נגיד בנק ישראל דאג, מר פרנקל, להלחם באינפלציה שלא הייתה קיימת), במיתון שרק הולך ומחריף משנה לשנה. באמת נראה כאילו המצב אבוד וייתכן שצריך להשלים איתו כפי שהוא - אך לא כך. לאחרונה, זכיתי לקרוא דבריו של כלכן בכיר המציין כי בישראל ישנו חסרון של כ-70 מיליארד שקל(!), בתשתיות הלאומיות. כלומר, יש הרבה מאד עשייה פוטנציאלית בישראל בנוגע לתחבורה ותחבורה ציבורית, וכן תשתיות אחרות(כגון הקמת מפעלי התפלת מי ים וכיוצא בזה, אולם כאן אין זה המקום לדון בכך). כפי שאנו רואים, בתמרוץ נכון ובהנה נכונה של צרכי מדינת ישראל, ממשלות ישראל השונות צריכות, חייבות למעשה, להשקיע בתשתיות תחבורה. כלומר, כצעד ראשון במעלה, לחבר את כל הארץ במסילת ברזל ברמה אירופאית, להקים סוף-סוף את הרכבת התחתית של ת"א ולקשר את גוש דן ברכבות קלות ובין עירוניות וכן, חיבור הפרפריה למרכז בכבישים כצעד שני. השקעה זו בתשתיות, שבכל מקרה חייבת להעשות במוקדם או במאוחר(ועדיף במוקדם ככל האפשר!), יפה שתעשה כיום. בחשיבה נכונה, העסקת קבלנים ו"פועלים" ישראלים(עם תמרוץ נאות, כמובן), וחשיבה לטווח ארוך, ניתן למעשה לצאת מהמיתון וכן, להשקיע סוף-סוף בתשתית התחבורתית הלקויה בישראל. עם זאת, חוששני שלא יימצא בממשלה בעל החזון והאומץ להרים את כפפת התשתיות הלקויות של ישראל, ולהכריז שיעשה הכל ע"מ לשנות ולבנות את הארץ. וכך, אנו נשאר שרויים במיתון עמוק, שיעור אבטלה של מעל 10 אחוזים, תשתיות לקויות, מחסור במים וחשמל, כבישים הרוסים ופקוקים, ואוטובוסים בעלי יעילות מוטלת בפסק הנעים ברחבי ת"א. חבל מאד, אולם מציאותי. אשמח לשמוע תגובות לנאמר לעיל.
מיתון, תשתיות ושאר ירקות.
שלום. כידוע לכולנו, המשק הישראלי שרוי זה זמן רב(למעשה, מראשית שנת 97´ ע"פ מדיניות נגיד בנק ישראל דאג, מר פרנקל, להלחם באינפלציה שלא הייתה קיימת), במיתון שרק הולך ומחריף משנה לשנה. באמת נראה כאילו המצב אבוד וייתכן שצריך להשלים איתו כפי שהוא - אך לא כך. לאחרונה, זכיתי לקרוא דבריו של כלכן בכיר המציין כי בישראל ישנו חסרון של כ-70 מיליארד שקל(!), בתשתיות הלאומיות. כלומר, יש הרבה מאד עשייה פוטנציאלית בישראל בנוגע לתחבורה ותחבורה ציבורית, וכן תשתיות אחרות(כגון הקמת מפעלי התפלת מי ים וכיוצא בזה, אולם כאן אין זה המקום לדון בכך). כפי שאנו רואים, בתמרוץ נכון ובהנה נכונה של צרכי מדינת ישראל, ממשלות ישראל השונות צריכות, חייבות למעשה, להשקיע בתשתיות תחבורה. כלומר, כצעד ראשון במעלה, לחבר את כל הארץ במסילת ברזל ברמה אירופאית, להקים סוף-סוף את הרכבת התחתית של ת"א ולקשר את גוש דן ברכבות קלות ובין עירוניות וכן, חיבור הפרפריה למרכז בכבישים כצעד שני. השקעה זו בתשתיות, שבכל מקרה חייבת להעשות במוקדם או במאוחר(ועדיף במוקדם ככל האפשר!), יפה שתעשה כיום. בחשיבה נכונה, העסקת קבלנים ו"פועלים" ישראלים(עם תמרוץ נאות, כמובן), וחשיבה לטווח ארוך, ניתן למעשה לצאת מהמיתון וכן, להשקיע סוף-סוף בתשתית התחבורתית הלקויה בישראל. עם זאת, חוששני שלא יימצא בממשלה בעל החזון והאומץ להרים את כפפת התשתיות הלקויות של ישראל, ולהכריז שיעשה הכל ע"מ לשנות ולבנות את הארץ. וכך, אנו נשאר שרויים במיתון עמוק, שיעור אבטלה של מעל 10 אחוזים, תשתיות לקויות, מחסור במים וחשמל, כבישים הרוסים ופקוקים, ואוטובוסים בעלי יעילות מוטלת בפסק הנעים ברחבי ת"א. חבל מאד, אולם מציאותי. אשמח לשמוע תגובות לנאמר לעיל.