מישיבת ועדת החקירה

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
מישיבת ועדת החקירה

מישיבת ועדת החקירה
פרוטוקול מס´ ‎11 מישיבת ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא תאונות הדרכים יום שלישי, ט´ בחשוון התשס"ב (‎15 באוקטובר ‎2002), שעה ‎11:00 . הרכב הכבד והמסיעים, וכן נושא הרכב הציבורי
 

Brendan

New member
רכבת העמק

מישיבת ועדת החקירה
פרוטוקול מס´ ‎11 מישיבת ועדת החקירה הפרלמנטרית בנושא תאונות הדרכים יום שלישי, ט´ בחשוון התשס"ב (‎15 באוקטובר ‎2002), שעה ‎11:00 . הרכב הכבד והמסיעים, וכן נושא הרכב הציבורי
רכבת העמק
רכבת ישראל החלה בתכנון רכבת העמק שתחבר בין חיפה לבקעת בית שאן סנה: הפרוייקט יצא לדרך ואינו חזון אוטופי רכבת ישראל החלה בתכנון תוואי מסילת הברזל של רכבת העמק, שתחבר בין חיפה לגשר "שיח חוסיין" (נהר הירדן) שבעמק בית שאן, ותתחבר בעתיד לאירביד שבירדן כך מסר היום שר התחבורה ד"ר אפרים סנה. מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה, באורך של 74 קילומטרים שתשמש להסעת נוסעים ומטענים. הרכבת תצא מחיפה ותעבור דרך נשר, העמקים, יוקנעם, עפולה, הגלבוע ובית שאן. עלות הקמת הקו נאמדת בכמיליארד שקל, ללא הציוד הנייד. בישיבה שהתקיימה היום בלשכת שר התחבורה בהשתתפות ראשי המועצות של עמק יזרעאל, הגלבוע, עמק בית שאן, מגדל העמק, זבולון ונשר אמר סנה כי התוכנית לחידוש רכבת העמק יצאה היום לדרך וכי היא אינה עוד בגדר חזון אוטופי. לדבריו, לאחר סיום הסכסוך עם עיראק תחול תנופה גדולה של ה"קהילה העסקית" ועלינו להערך לכך. הוא הוסיף כי להערכתו עתידה ארצות הברית לצאת מיד לאחר תום הסכסוך עם עירק ב"תוכנית מרשל" משלה, בחלק זה של העולם ופרוייקט רכבת העמק עשוי לצבור תנופה גדולה לאור ההתפתחויות הצפויות. שר התחבורה ציין בישיבה כי רכבת ישראל תקציב בשנה הבאה (2003) כ- 40 מליון שקלים לתכנון מפורט של מסילת הברזל. לדבריו, רוב המסילה תבנה על זכויות הדרך הקיימת עוד מהתקופה העותומנית. מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר מסר בישיבה כי הפרוייקט ימומן מתקציב ה"ניו דיל" שאושר על ידי ראש הממשלה ושרי התחבורה והאוצר עוד במרץ 2002. במסגרת ה"ניו דיל" צפוייה הרכבת לגייס כ- 2 מיליארד דולר ממקורות חיצוניים. על פי תוכנית שגיבשה רכבת ישראל יסתיים התכנון המפורט של רכבת העמק באמצע שנת 2004 וסלילת קו הרכבת עד לגשר שיח חוסיין תושלם עד למחצית השניה של שנת 2007. בתוואי שבין בית שאן לגשר שיח חוסיין תכרה מנהרה באורך של כ- 2 קילומטרים ויבנה גשר באורך של כ- 750 מטר. שר התחבורה ציין כי תוואי המסילה שתקום תוכנן במשותף עם הירדנים שרואים בחידוש הרכבת פרוייקט לאומי ממדרגה ראשונה. הירדנים מתכננים להקים מסילת ברזל שתתחבר מאירביד לאיזור בקעת בית שאן. לדבריו, הירדנים מעוניינם בקידום הפרויקט שיאפשר להם להעביר ברכבת מטענים ירדנים לנמל חיפה. מקור: דובר משרד התחבורה
 

אוריפ

New member
חדשות מעולות!

רכבת העמק
רכבת ישראל החלה בתכנון רכבת העמק שתחבר בין חיפה לבקעת בית שאן סנה: הפרוייקט יצא לדרך ואינו חזון אוטופי רכבת ישראל החלה בתכנון תוואי מסילת הברזל של רכבת העמק, שתחבר בין חיפה לגשר "שיח חוסיין" (נהר הירדן) שבעמק בית שאן, ותתחבר בעתיד לאירביד שבירדן כך מסר היום שר התחבורה ד"ר אפרים סנה. מדובר בהקמת מסילת ברזל כפולה, באורך של 74 קילומטרים שתשמש להסעת נוסעים ומטענים. הרכבת תצא מחיפה ותעבור דרך נשר, העמקים, יוקנעם, עפולה, הגלבוע ובית שאן. עלות הקמת הקו נאמדת בכמיליארד שקל, ללא הציוד הנייד. בישיבה שהתקיימה היום בלשכת שר התחבורה בהשתתפות ראשי המועצות של עמק יזרעאל, הגלבוע, עמק בית שאן, מגדל העמק, זבולון ונשר אמר סנה כי התוכנית לחידוש רכבת העמק יצאה היום לדרך וכי היא אינה עוד בגדר חזון אוטופי. לדבריו, לאחר סיום הסכסוך עם עיראק תחול תנופה גדולה של ה"קהילה העסקית" ועלינו להערך לכך. הוא הוסיף כי להערכתו עתידה ארצות הברית לצאת מיד לאחר תום הסכסוך עם עירק ב"תוכנית מרשל" משלה, בחלק זה של העולם ופרוייקט רכבת העמק עשוי לצבור תנופה גדולה לאור ההתפתחויות הצפויות. שר התחבורה ציין בישיבה כי רכבת ישראל תקציב בשנה הבאה (2003) כ- 40 מליון שקלים לתכנון מפורט של מסילת הברזל. לדבריו, רוב המסילה תבנה על זכויות הדרך הקיימת עוד מהתקופה העותומנית. מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר מסר בישיבה כי הפרוייקט ימומן מתקציב ה"ניו דיל" שאושר על ידי ראש הממשלה ושרי התחבורה והאוצר עוד במרץ 2002. במסגרת ה"ניו דיל" צפוייה הרכבת לגייס כ- 2 מיליארד דולר ממקורות חיצוניים. על פי תוכנית שגיבשה רכבת ישראל יסתיים התכנון המפורט של רכבת העמק באמצע שנת 2004 וסלילת קו הרכבת עד לגשר שיח חוסיין תושלם עד למחצית השניה של שנת 2007. בתוואי שבין בית שאן לגשר שיח חוסיין תכרה מנהרה באורך של כ- 2 קילומטרים ויבנה גשר באורך של כ- 750 מטר. שר התחבורה ציין כי תוואי המסילה שתקום תוכנן במשותף עם הירדנים שרואים בחידוש הרכבת פרוייקט לאומי ממדרגה ראשונה. הירדנים מתכננים להקים מסילת ברזל שתתחבר מאירביד לאיזור בקעת בית שאן. לדבריו, הירדנים מעוניינם בקידום הפרויקט שיאפשר להם להעביר ברכבת מטענים ירדנים לנמל חיפה. מקור: דובר משרד התחבורה
חדשות מעולות!
סוף סוף יהיה חיבור לצפון מזרח המדינה, וגם יעזור בהידוק הקשרים עם ירדן!
 

Brendan

New member
אני לא אופטימי בכלל

חדשות מעולות!
סוף סוף יהיה חיבור לצפון מזרח המדינה, וגם יעזור בהידוק הקשרים עם ירדן!
אני לא אופטימי בכלל
גם בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר, הניח, בתקופת כהונתו, את אבן הפינה לרכבת הקלה בת"א. לפני כמה שנים זה היה??? לדעתי השר סנה יצא בהודעה זו בשל "הצהרת כוונות" בכל מה שנוגע לאישור תקציב 2003. סה"כ: התיכנון לא עולה הרבה כסף.
 

איליה.

New member
בכתבה יש הרבה מלים גדולות.

אני לא אופטימי בכלל
גם בנימין נתניהו, ראש הממשלה לשעבר, הניח, בתקופת כהונתו, את אבן הפינה לרכבת הקלה בת"א. לפני כמה שנים זה היה??? לדעתי השר סנה יצא בהודעה זו בשל "הצהרת כוונות" בכל מה שנוגע לאישור תקציב 2003. סה"כ: התיכנון לא עולה הרבה כסף.
בכתבה יש הרבה מלים גדולות.
אז אולי לא כדאי להיסחף ולהתרגש יתר על המידה, לדעתי אפשר להאמין ל-10% מהנאמר בכתבה. בסופו של דבר לא כל התחנות יתבררו ככלכליות. אם יבנו את הקו הזה, אז יהיו לו 3 תחנות: נשר, טבעון/יקנעם, ועפולה. קשה לי לראות איך הארכת המסילה לבית שאן תהיה כדאית (בסך הכל עיר קטנה) והחזון של חיבור לאירביד איננו ממשי בעליל. אפילו את המסילה לסיני לא חידשו אחרי הסכם השלום עם מצרים למרות שהיא קיימת פיזית, אז מה יש לדבר על השקעת סכומי עתק ברכבת לאירביד? פני השטח בין הכנרת לאירביד הם כמעט כמו פני השטח שבהם עובר הקו לירושלים. יכול להיות שכן יחליטו להמשיך את הקו מעפולה לטבריה. בעיה נוספת שניצבת בפני הקו היא שתוואי מסילת העמק בתוך העיר עפולה כבר לא פנוי, ויצטרכו להעביר את המסילה מסביב לעיר. או שיבנו תחנה במבואות עפולה ושם המסילה תסתיים.
 

יהוושע

New member
בואו נהיה קצת אופטימיים. הנה,הרכבת

בכתבה יש הרבה מלים גדולות.
אז אולי לא כדאי להיסחף ולהתרגש יתר על המידה, לדעתי אפשר להאמין ל-10% מהנאמר בכתבה. בסופו של דבר לא כל התחנות יתבררו ככלכליות. אם יבנו את הקו הזה, אז יהיו לו 3 תחנות: נשר, טבעון/יקנעם, ועפולה. קשה לי לראות איך הארכת המסילה לבית שאן תהיה כדאית (בסך הכל עיר קטנה) והחזון של חיבור לאירביד איננו ממשי בעליל. אפילו את המסילה לסיני לא חידשו אחרי הסכם השלום עם מצרים למרות שהיא קיימת פיזית, אז מה יש לדבר על השקעת סכומי עתק ברכבת לאירביד? פני השטח בין הכנרת לאירביד הם כמעט כמו פני השטח שבהם עובר הקו לירושלים. יכול להיות שכן יחליטו להמשיך את הקו מעפולה לטבריה. בעיה נוספת שניצבת בפני הקו היא שתוואי מסילת העמק בתוך העיר עפולה כבר לא פנוי, ויצטרכו להעביר את המסילה מסביב לעיר. או שיבנו תחנה במבואות עפולה ושם המסילה תסתיים.
בואו נהיה קצת אופטימיים. הנה,הרכבת
לירושלים כבר קורמת עור וגידים במהירות רבה , ( במקרים רבים , למרבה הצער , תוך הרס בלתי מבוקר של אתרים היסטוריים , שוב דוגמה לחוסר תיאום בין רשויות שונות העוסקות באותו פרוייקט ) , כך גם הרכבת לכ"ס ולראשון . הכול עניין של תכנון - וביצוע . אם הגורם המתאים , קרי הממשלה/אוצר/משרד התחבורה/יזמים פרטיים ואחרים - יחליטו ויתקצבו , אז יהיה ביצוע . כול השאר הוא עניין למהנדסים ומתכננים שוודאי יוכלו להתגבר על מכשולים טכניים ואחרים , דוגמת החסימות בתוואי הטורקי ברמת דויד , עפולה וכלא שאטה . החיבור לירדן אינו מופרך מעיקרו , ואם אכן ישתנו פני המזה"ת בעיקבות תקיפה עתידית בעיראק , הרי שמסילה בין מדינתית כזו יכולה להוות מנוף כלכלי ותיירותי אדיר , מובן שיש לתת את הדעת על בעיות של ביטחון וטרור אפשרי ( "קרון תופת " למשל ) אבל את זה אפשר לפתור ע"י מסוף רכבתי מיוחד שייועד לבדיקות בטחוניות וע"י שיתוף פעולה בטחוני עם הירדנים , אבל זה באמת עוד חזון למועד . אני מסכים איתך שיש לחבר גם את טבריה והסביבה למסילה זו , אולי ע"י שלוחה מבית שאן לטבריה עילית . הבעייה שאותה ציינתי בהודעה קודמת היא , שתנועת הנוסעים העיקרית מאזור זה , לדעתי , היא לאזור המרכז ( בייחוד מעפולה , שתחנת האוטובוסים המרכזית שלה מרכזת את תנועת הנוסעים מן העמק לת"א דרך ואדי ערה וחדרה ) . לכן , לדעתי , כדאי לרכבת לבדוק , במקביל לחידוש מסילת העמק , גם פיצול של המסילה ביוקנעם למשל , וסלילת מסילה חדשה במקביל לכביש ואדי מילק ( קטע לא ארוך יחסית , אולי אפילו במינהרה , כמו בקו המהיר העתידי לי-ם כדי לא לפגוע בערכי טבע ונוף ) שתתחבר למסילת החוף במחלף זכרון וכך תחסוך את זמנם של תושבי הגליל והעמקים שלא ירצו לנסוע לתל אביב דרך חיפה , ובצדק. כולי תיקווה שזעזועי הימים האחרונים בממשלה לא יטרפדו את היוזמות הברוכות הללו . ושוב , הכול עניין של סדרי עדיפויות . בולדוזר כמו שרון , יכול להוציא פרוייקט כזה לדרך , ואז הוא כבר יתגלגל מעצמו .
 

איליה.

New member
לגבי החיבור לירדן

בואו נהיה קצת אופטימיים. הנה,הרכבת
לירושלים כבר קורמת עור וגידים במהירות רבה , ( במקרים רבים , למרבה הצער , תוך הרס בלתי מבוקר של אתרים היסטוריים , שוב דוגמה לחוסר תיאום בין רשויות שונות העוסקות באותו פרוייקט ) , כך גם הרכבת לכ"ס ולראשון . הכול עניין של תכנון - וביצוע . אם הגורם המתאים , קרי הממשלה/אוצר/משרד התחבורה/יזמים פרטיים ואחרים - יחליטו ויתקצבו , אז יהיה ביצוע . כול השאר הוא עניין למהנדסים ומתכננים שוודאי יוכלו להתגבר על מכשולים טכניים ואחרים , דוגמת החסימות בתוואי הטורקי ברמת דויד , עפולה וכלא שאטה . החיבור לירדן אינו מופרך מעיקרו , ואם אכן ישתנו פני המזה"ת בעיקבות תקיפה עתידית בעיראק , הרי שמסילה בין מדינתית כזו יכולה להוות מנוף כלכלי ותיירותי אדיר , מובן שיש לתת את הדעת על בעיות של ביטחון וטרור אפשרי ( "קרון תופת " למשל ) אבל את זה אפשר לפתור ע"י מסוף רכבתי מיוחד שייועד לבדיקות בטחוניות וע"י שיתוף פעולה בטחוני עם הירדנים , אבל זה באמת עוד חזון למועד . אני מסכים איתך שיש לחבר גם את טבריה והסביבה למסילה זו , אולי ע"י שלוחה מבית שאן לטבריה עילית . הבעייה שאותה ציינתי בהודעה קודמת היא , שתנועת הנוסעים העיקרית מאזור זה , לדעתי , היא לאזור המרכז ( בייחוד מעפולה , שתחנת האוטובוסים המרכזית שלה מרכזת את תנועת הנוסעים מן העמק לת"א דרך ואדי ערה וחדרה ) . לכן , לדעתי , כדאי לרכבת לבדוק , במקביל לחידוש מסילת העמק , גם פיצול של המסילה ביוקנעם למשל , וסלילת מסילה חדשה במקביל לכביש ואדי מילק ( קטע לא ארוך יחסית , אולי אפילו במינהרה , כמו בקו המהיר העתידי לי-ם כדי לא לפגוע בערכי טבע ונוף ) שתתחבר למסילת החוף במחלף זכרון וכך תחסוך את זמנם של תושבי הגליל והעמקים שלא ירצו לנסוע לתל אביב דרך חיפה , ובצדק. כולי תיקווה שזעזועי הימים האחרונים בממשלה לא יטרפדו את היוזמות הברוכות הללו . ושוב , הכול עניין של סדרי עדיפויות . בולדוזר כמו שרון , יכול להוציא פרוייקט כזה לדרך , ואז הוא כבר יתגלגל מעצמו .
לגבי החיבור לירדן
אני חושב שאת הנושא של חיבור עתידי לירדן הם הכניסו רק כדי שאנשים יתמכו בפרויקט. אין לי ספק שגם יוזמי הפרויקט עצמם אינם מאמינים בחיבור לירדן.
 

Shrud

New member
רכבת לירדן

לגבי החיבור לירדן
אני חושב שאת הנושא של חיבור עתידי לירדן הם הכניסו רק כדי שאנשים יתמכו בפרויקט. אין לי ספק שגם יוזמי הפרויקט עצמם אינם מאמינים בחיבור לירדן.
רכבת לירדן
בואו נחשוב בהגיון, סלילת מסילה שתחבר את ישראל וירדן בתוואי הישן של "רכבת העמק" יכולה להתברר ככדאית כלכלית, אפילו מאוד, מפני שכמו שצויין באחת ההודעות הקודמות תתאפשר העברת מטענים וסחורות לייצוא מירדן לישראל באמצעות רכבת ובנוסף גם יצוא הסחורות למדינות אשר מעבר לים באמצעות נמל חיפה (שבין כה וכה עובר שינויים כמו שיפוץ והרחבת הנמלים הקיימים, כדי להצאימו לקיבולות הסחורות הבאות בשעריו). בנוסף, אל תשכחו שהרבה מפעלים ישראלים ביניהם מפעלי טקסטיל רבים העבירו את פסי הייצור למדינות שכנות ביניהן ירדן, שבה זכתה העיר אירביד במפעלים ישראלים רבים השוכנים בה. וכך כדי להפגין פטריוטיות (למרות נטישת את הארץ) יוכלו התעשיינים הישראלים ליצא את סחורותיהם דרך נמל חיפה, דבר שבוודאי יסתבר גם כמשתלם כלכלית.
 
תוואי הרכבת בעפולה

בואו נהיה קצת אופטימיים. הנה,הרכבת
לירושלים כבר קורמת עור וגידים במהירות רבה , ( במקרים רבים , למרבה הצער , תוך הרס בלתי מבוקר של אתרים היסטוריים , שוב דוגמה לחוסר תיאום בין רשויות שונות העוסקות באותו פרוייקט ) , כך גם הרכבת לכ"ס ולראשון . הכול עניין של תכנון - וביצוע . אם הגורם המתאים , קרי הממשלה/אוצר/משרד התחבורה/יזמים פרטיים ואחרים - יחליטו ויתקצבו , אז יהיה ביצוע . כול השאר הוא עניין למהנדסים ומתכננים שוודאי יוכלו להתגבר על מכשולים טכניים ואחרים , דוגמת החסימות בתוואי הטורקי ברמת דויד , עפולה וכלא שאטה . החיבור לירדן אינו מופרך מעיקרו , ואם אכן ישתנו פני המזה"ת בעיקבות תקיפה עתידית בעיראק , הרי שמסילה בין מדינתית כזו יכולה להוות מנוף כלכלי ותיירותי אדיר , מובן שיש לתת את הדעת על בעיות של ביטחון וטרור אפשרי ( "קרון תופת " למשל ) אבל את זה אפשר לפתור ע"י מסוף רכבתי מיוחד שייועד לבדיקות בטחוניות וע"י שיתוף פעולה בטחוני עם הירדנים , אבל זה באמת עוד חזון למועד . אני מסכים איתך שיש לחבר גם את טבריה והסביבה למסילה זו , אולי ע"י שלוחה מבית שאן לטבריה עילית . הבעייה שאותה ציינתי בהודעה קודמת היא , שתנועת הנוסעים העיקרית מאזור זה , לדעתי , היא לאזור המרכז ( בייחוד מעפולה , שתחנת האוטובוסים המרכזית שלה מרכזת את תנועת הנוסעים מן העמק לת"א דרך ואדי ערה וחדרה ) . לכן , לדעתי , כדאי לרכבת לבדוק , במקביל לחידוש מסילת העמק , גם פיצול של המסילה ביוקנעם למשל , וסלילת מסילה חדשה במקביל לכביש ואדי מילק ( קטע לא ארוך יחסית , אולי אפילו במינהרה , כמו בקו המהיר העתידי לי-ם כדי לא לפגוע בערכי טבע ונוף ) שתתחבר למסילת החוף במחלף זכרון וכך תחסוך את זמנם של תושבי הגליל והעמקים שלא ירצו לנסוע לתל אביב דרך חיפה , ובצדק. כולי תיקווה שזעזועי הימים האחרונים בממשלה לא יטרפדו את היוזמות הברוכות הללו . ושוב , הכול עניין של סדרי עדיפויות . בולדוזר כמו שרון , יכול להוציא פרוייקט כזה לדרך , ואז הוא כבר יתגלגל מעצמו .
תוואי הרכבת בעפולה
תוואי הרכבת בעפולה נותר למעשה פנוי, כיוון שהשטח הזה שייך לרכבת ישראל. יחד עם זאת, חידוש המסילה בתוואי הזה הוא בעייתי, ממספר סיבות: 1) הרכבת תעבור בסמוך מאוד לבנייני מגורים, ובכלל תיצור מפגע רעש במרכז 2) יהיה צורך בהקמת גשרים רבים בהצטלבויות עם הכבישים 3) יעלמו ריאות ירוקות בעיר, ובפרט "גן הבנים" לכן, מן הראוי להקים את התחנה באחת היציאות ממרכז עפולה - מצפון או מדרום.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה