המממ...
מבחינתי המושג "תשובת המשקל" הוא מושג בעברית (לא ביהדות), שאומר (בערך): "תגובה נגדית למעשה/מחשבה מסויימים, באותה עוצמה או באותו כיוון". פרסמתי שאלה ברוח זה בפורום השפה העברית. אחרי שראיתי מה שכתבת, חיפשתי, ומצאתי את זה: =0=0=0=0=0=0=0=0=0=0=0= זו לשון ספר 'אורחות צדיקים': "תשובת המשקל כיצד? כפי הנאה שנהנה מן העבירה, יעשה לו צער בתענית ובמיעוט אכילה ושתיה, ובענין המשכב ובענין כל ההנאות ימעט" (שער התשובה ד"ה תשובת המשקל). באופן דומה, בלשון ספר 'לקט יושר': "תשובת המשקל כנגד שפטו, כלומר עשו עמו משפט כנגד מה שעשה. זכורני תשובת המשקל כגון שהוא שוקל כמה הנאה שהיה לו מהעבירה - כנגד אותה הנאה הוא מצער את עצמו. ואמר לי שלא בשעת הדרשה תשובת המשקל ותשובת הבאה חדא היא" (חלק א, או"ח, עמוד קלו ענין ב). מקורה של תשובת המשקל מופיע ב'רוקח' והובאה בראשונים ('כל בו') ובאחרונים רבים ('קנה חכמה' ועוד), בעוד שאחרונים כמו 'הנודע ביהודה' (מהדו"ק או"ח סי' לה) והגר"מ פיינשטיין (אגר"מ או"ח ד סי' קטז) הכריחו שאינה מעיקר גדר התשובה, והיא באה רק להוסיף זיכוך על עיקר התשובה שהיא חרטה וכו'. (מתוך מאמר על תשובת המשקל:
http://www.etzion.org.il/dk/5763/931mamar2.htm ) =0=0=0=0=0=0=0=0=0=0=0= בכתבי התשובה שלו ("הרוקח") הוא מתייחס רבות לחטאי תאוות אישה, ומונה בעקבות ספר חסידים בין סוגי התשובה את "תשובת הבאה", כלומר סוג תשובה שבו אדם מביא עצמו לזירת החטא ולנסיבותיו, אך הפעם מצליח מתאפק. מנגד, הוא מונה גם סוגי תשובה אחרים ואף הפוכים, של התרחקות מנסיבות החטא ושל סיגופים חמורים, עד "צער קשה כמיתה" כהענשה עצמית על עבירה שדינה בתורה מוות (למשל ישיבה בינות לדבורים ונמלים או טבילה בשלג בחורף). במיוחד התפרסמה "תשובת המשקל", שהוא מציע, כלומר אומדן של צער השקול להנאה שהופקה מהחטא, וסיגופים במידה שתפיק את הצער הזה. לפי אחת הפרשנויות, שיוסף דן הוא מייצגה הבולט, "תשובת הבאה" היא המעולה ביותר במשנתם של חסידי אשכנז, אולם היא חרב פיפיות ועלולה לגרום לעושה אותה לשוב וליפול בחטא. לכן היא נועדה רק ליחידי סגולה. (זה מתוך ויקיפדיה - "אלעזר מוורמס") =0=0=0=0=0=0=0=0=0=0=0= לא ידעתי שזה מושג ביהדות, והשואל שאל לגבי תרגום, אז הנחתי שהוא צריך תרגום מונח לאנגלית, או הסבר לגבי מהי משמעותו של המונח בעברית. כדי לא לטרוח לשווא, שאלתי אותו למה הוא התכוון, ואף הפניתי אותו למקומות שאולי יעזרו לו יותר מאיתנו. זו הסיבה למעשיי. עכשיו, בנוגע לנושא, מה שכתבת למטה איננו נכון. הרמב"ם לא הזכיר בשום מקום מושג שנקרא "תשובת המשקל" - והוא לא הכירו גם, מנהסתם - כי הוא קדם לבעל הרוקח (החצי השני של חיי הרמב"ם חפף לחצי הראשון של חיי בעל הרוקח), שיצק את השם "תשובת המשקל" לרעיון הזה. הרעיון הוא, כפי שכתוב לעיל "אומדן של צער השקול להנאה שהופקה מהחטא, וסיגופים במידה שתפיק את הצער הזה". בסדר? סליחה אם פגעתי.