מישהי עברה את "הועדה"

חנה6

New member
מישהי עברה את "הועדה"

אנחנו עדיין בהתלבטות איומה לגבי גורל העובר שלנו התגלה אצלו מום לב חמור, והשאלה היא רק עד כמה חמור הגרוע ביותר שאחרי הלידה יתברר שאי אפשר לטפל ולתקן, וה "פחות גרוע" זה לפחות שני ניתוחים קשים בשנה הראשונה ואולי עוד אח"כ. והקושי כמובן שאי אפשר לדעת בדיוק. בינתיים החלטנו לעבור את הועדה להפסקת הריון ולעשות סריקה נוספת ואז להחליט, הטווח האפשרי לבצוע גרידה הוא שבוע בלבד. אז ביום ראשון יש ועדה, מישהי יכולה להסביר לי מה בדיוק עוברים שם? האם אני אישית אצטרך לדבר או שהמכתב מהרופא יעשה את העבודה? תודה מראש.
 

תמי ס

New member
הי חנה

ליבי ליבי לך על מה שאתם עוברים כעת, אלו החלטות קשות שישפיעו על שארית חייכם (לכאן או לכאן). בזמן הריוני השלישי (שאותו הפסקתי) התגלה מום חמור בליבו של העובר, הלכנו למספר התייעצויות ודעתם של כל המומחים הייתה חד משמעית, גם אם ישרוד העובר את כל תקופת ההריון ויזכה להגיע עד הלידה וינותח, סיכוייו הם קלושים וחייו הקצרים יהיו חיי סבל. החלטנו שאנו לא מוכנים להביא ילד לעולם שנועד מלכתחילה לסבול, גם כך החיים הם כל כך קשים שאין טעם ללדת ילד שידוע מראש שנתוני הפתיחה שלו הם כל כך נמוכים. העדפנו למנוע סבל ממנו, מילדינו האחרים וגם מעצמנו. איני יודעת מדוע את חושבת שיש לכם רק עוד שבוע, אתם בשבוע ה- 16 להריון (השבוע שבו אני הפסקתי את ההריון בגרידה), אני יודעת בוודאות שבתה"ש ובאסף הרופא ניתן להפסיק הריונות בגרידה גם בשבוע 21. לגבי הועדה, בהריון מס' 3 הייתי בועדה, הגעתי עם מכתב מהרופא והמלצה ממנו להפסיק את ההריון, הוסבר לי מה יכולות להיות ההשלכות של הגרידה על גופי, בחדר ישבו רופא ועובדת סוציאלית של בית החולים, הם שאלו שאלות כלליות ומיד אישרו את הפסקת ההריון. בהריון מס' 4 שהפסקתי בשלב מאוחר הרבה יותר, כבר הייתי צריכה לעבור ועדת-על (מיועדת להפסקות הריון מעל לשבוע 24) ואז בכלל לא הייתי צריכה להיות נוכחת, הרופא של בית החולים נכנס במקומי עם כל המסמכים. כמובן שהפסקת ההריון אושרה מייד (לא היה לעוברית אפילו סיכוי קלוש לשרוד לאחר הלידה) נתבקשתי רק להיכנס לאחר שתמה הועדה על מנת לאשר ולחתום על הסכמה לנתיחת הגופה.
 

טיפטיפ29

New member
אני עברתי ועדה לפני 10 ימים

ואח"כ גרידה. אז ככה: את ניגשת לעובדת הסוציאלית של בית החולים, בית החולים שאת מבצעת שם את הגרידה יפנה אותך אליה. כשאת ניגשת אליה את מביאה את כל המסמכים שמדברים על המום של העובר. והיא שואלת אותך כמה שאלות: איזה הריון זה שלך, איזה שבוע את, בת כמה את, מצבך המשפחתי, לא משהו מסובך ואת צריכה לשלם 250 על הועדה, תשמרי את הקבלה כי את מקבלת החזר מקופ"ח על הועדה, כי הגרידה היתה מסיבות רפואיות. וזהו, פחות או יותר, אין לך מה לפחד, אני גם לא פחדתי כי ידעתי שיאשרו לי את זה כי אני עברתי הרבה IVF בשביל ההריון הזה, אז ככה שישר אמרתי לעובדת הסוציאלית הזו, שהיא טעתה בכתובת, כי ההריון הזה הכי רצוי בעולם. המון בהצלחה.
 
למעלה