מישהו נתקל פעם במשפט הבא ?

Harrington

Well-known member
תסלח לאחרים ויסלחו לך.
לא וגם לא אוהב אותו. אם נכון שאסלח למישהו, אזי נכון שאעשה זאת בלי חישובים כיצד מישהו ינהג בעתיד כלפי. אם לא נכון שאסלח לו או אם קשה לי לעשות זאת, גם אז השיקול מה ארוויח מזה בעתיד לא צריך להוות שיקול.
 

אור גינאל

Well-known member
לא וגם לא אוהב אותו. אם נכון שאסלח למישהו, אזי נכון שאעשה זאת בלי חישובים כיצד מישהו ינהג בעתיד כלפי. אם לא נכון שאסלח לו או אם קשה לי לעשות זאת, גם אז השיקול מה ארוויח מזה בעתיד לא צריך להוות שיקול.
המשפט מנוסח בלשון רבים, ויש לכך סיבה.
לדעתי מדובר על הגישה ועל היחס למקרה שאחרים פגעו בך. ברגע שאתה נכנס לנעליים של אחרים, מבין שיש לאנשים חסרונות ושהם יכולים לטעות, זה מוביל לכך שכשהם יראו שאתה סולח אז גם הם יסלחו לך על הטעויות שלך . בעיקרון לי זה אומר שאני לא יותר טוב מאחרים בעניין הזה .
 

Harrington

Well-known member
המשפט מנוסח בלשון רבים, ויש לכך סיבה.
לדעתי מדובר על הגישה ועל היחס למקרה שאחרים פגעו בך. ברגע שאתה נכנס לנעליים של אחרים, מבין שיש לאנשים חסרונות ושהם יכולים לטעות, זה מוביל לכך שכשהם יראו שאתה סולח אז גם הם יסלחו לך על הטעויות שלך . בעיקרון לי זה אומר שאני לא יותר טוב מאחרים בעניין הזה .
פרשנות מעניינת ויפה. לא בטוח שזה מה שמשתמע מהמשפט הזה, או שזאת הפרשנות שכל שומע היה מבין ללא פירוט והסבר, אבל עדיין.

בכל אופן כאמור מעלה, ככל שהפרשנות היא זו שמשתמעת לכאורה, קרי סלח לאחרים על-מנת שיסלחו לך, דעתי היא כפי שכתבתי בתגובתי הראשונה.
 

אור גינאל

Well-known member
פרשנות מעניינת ויפה.
זו אינה פרשנות, הבאת מקרה פרטי בעוד שהמשפט בלשון רבים, ופספסת את השינוי בגישה שהמשפט הזה יכול להכניס לחיים שלך בכך שאתה ממשיך לעשות חשבונות של רווח והפסד בעוד שאתה נמצא בעמדה נחותה אחרי שמישהו פגע בך .
מהעמדה הזאת אפשר לצאת רק אם משנים את הגישה .
 

Harrington

Well-known member
זו אינה פרשנות, הבאת מקרה פרטי בעוד שהמשפט בלשון רבים, ופספסת את השינוי בגישה שהמשפט הזה יכול להכניס לחיים שלך בכך שאתה ממשיך לעשות חשבונות של רווח והפסד בעוד שאתה נמצא בעמדה נחותה אחרי שמישהו פגע בך .
מהעמדה הזאת אפשר לצאת רק אם משנים את הגישה .
זאת הפרשנות שלך למשפט הזה. כל אחד יכול לפרשו כראות עיניו. אני הבנתי ממנו כאמור משהו אחר ממך.
אם (לטעמך) פספסתי גישה כלשהי ובהמשך קראתי שאתה המצאת את המשפט, נסה להבין מדוע פספסתי את אותה גישה. אולי היא לא באה מספיק לידי ביטוי בקריאה ראשונית (של מישהו שלא יודע מה כוונת המשורר).
 

SupermanZW

Well-known member
תסלח לאחרים ויסלחו לך.
נתקלתי במשפט אך אני לא מסכים איתו כי הוא פשוט לא נכון, הסליחה שלי לאחרים אינה מחייבת שיסלחו לי וסליחתם לי אינה מחייבת אותי לסלוח להם. אני מאוד בעד סליחה, כי אין אדם שלא טועה ובנוסף לכך שמירת כעסים ״בבטן״ מזיקה לבריאות, אך קשר בין סליחה שלי לאחרים או סליחה של אחרים לי פשוט אינו קיים. למרות זאת, לעיתים אסלח לאחר גם אם אניח שלא יסלח לי וגם ההפך יכול לקרות וזה לא פסול. אם אתנה סליחה בסליחה יתכן שאני מעניש את עצמי מסיבה שציינתי קודם, לכן אם אני מוצא עצמי מסוגל לסלוח אני סולח, בלי קשר למה שיעשה האדם האחר.
 

משתפרת1

Well-known member
תסלח לאחרים ויסלחו לך.
לא מכירה את המשפט.
לדעתי המשפט לא נכון, ואין קשר בין חלקו הראשון לשני. אם אסלח- אסלח וזהו. אם פגעתי באדם אצטרך לפייס את האדם שנפגע, אך זה שאסלח על משהו לא יביא לי אוטומטית את סליחת האחר או האחרים. כל פגיעה וכל עוול- צריכים טיפול בנפרד.
ובינינו: כשנראה לי שמישהו נפגע ממני- הכי קשה לי זה להשיג את הסליחה של עצמי, גם הרבה אחרי שפייסתי את הנפגע.
 

אור גינאל

Well-known member
לא מכירה את המשפט.
לדעתי המשפט לא נכון, ואין קשר בין חלקו הראשון לשני. אם אסלח- אסלח וזהו. אם פגעתי באדם אצטרך לפייס את האדם שנפגע, אך זה שאסלח על משהו לא יביא לי אוטומטית את סליחת האחר או האחרים. כל פגיעה וכל עוול- צריכים טיפול בנפרד.
ובינינו: כשנראה לי שמישהו נפגע ממני- הכי קשה לי זה להשיג את הסליחה של עצמי, גם הרבה אחרי שפייסתי את הנפגע.
כדי לאתגר את המשפט הזה עלו כאן מקרי קיצון - לסלוח למי שמאיים, מרמה, רוצח בן משפחה, שובר אמון .
'סלח לאחרים ואחרים יסלחו לך'
יש שני חלקים למשפט ושניהם חשובים והולכים ביחד .

למה בכלל לסלוח? ואם כבר סלחנו, צריך 'לטפל' בפוגע כדי שלא יחזור שוב על הטעות .
ואיך האחרים יסלחו לך בעקבות זאת שתסלח להם? ועל מה ?-

אפשר להבין זאת רק אם מכירים בעובדה הבאה שבשלב ראשון קשה לזהות או להכיר בקיומה-
מי שפוגע בך מכניס אותך לפינה אחרי שהוא זיהה מה מגביל אותך וכשהגעת לפינה הוא פגע בך.

ועל מה בכלל יסלחו לך? אם אתה חושב שאתה כליל השלמות, ואתה לא! כי הצליחו להכניס אותך לפינה, הרי יש משהו שמגביל אותך.
ועכשיו, אתה חייב לשים לב לזה, הפוגע למעשה עורר את תשומת לבך לעובדה זו .

השאלה לגבי -לסלוח לעצמי, אחרי שסלחת לו, אחרי שפגע בך- עולה בגלל שיש תחושה שבכל זאת יש משהו לא בסדר בפינה שנכנסתי אליה, במגבלות שאני בעצמי הצבתי, שבעטיין מי שהתרתי לו לזהות זאת, פגע בי בסופו של דבר.
 

משתפרת1

Well-known member
כדי לאתגר את המשפט הזה עלו כאן מקרי קיצון - לסלוח למי שמאיים, מרמה, רוצח בן משפחה, שובר אמון .
'סלח לאחרים ואחרים יסלחו לך'
יש שני חלקים למשפט ושניהם חשובים והולכים ביחד .

למה בכלל לסלוח? ואם כבר סלחנו, צריך 'לטפל' בפוגע כדי שלא יחזור שוב על הטעות .
ואיך האחרים יסלחו לך בעקבות זאת שתסלח להם? ועל מה ?-

אפשר להבין זאת רק אם מכירים בעובדה הבאה שבשלב ראשון קשה לזהות או להכיר בקיומה-
מי שפוגע בך מכניס אותך לפינה אחרי שהוא זיהה מה מגביל אותך וכשהגעת לפינה הוא פגע בך.

ועל מה בכלל יסלחו לך? אם אתה חושב שאתה כליל השלמות, ואתה לא! כי הצליחו להכניס אותך לפינה, הרי יש משהו שמגביל אותך.
ועכשיו, אתה חייב לשים לב לזה, הפוגע למעשה עורר את תשומת לבך לעובדה זו .

השאלה לגבי -לסלוח לעצמי, אחרי שסלחת לו, אחרי שפגע בך- עולה בגלל שיש תחושה שבכל זאת יש משהו לא בסדר בפינה שנכנסתי אליה, במגבלות שאני בעצמי הצבתי, שבעטיין מי שהתרתי לו לזהות זאת, פגע בי בסופו של דבר.
המון מילים ואפילו לא משפט אחד שקשור לדברים שכתבתי. לא הבנת כלום.
אתיחס רק לדבר האחרון: כתבתי את זה ברור מספיק אבל אפרש לך כדי שהפעם תבין: אם מישהו נפגע ממני וקיבלתי את סליחתו- עדיין קשה לי לסלוח לעצמי על כך שפגעתי באותו אדם. בכלל לא מדובר על לסלוח לעצמי אחרי שמישהו פגע בי. מה הקשר? אחרי שמישהו פגע בי יש מקום שאסלח לו- במידה שישנה את התנהגותו.
 

אור גינאל

Well-known member
היכן שמעת את המשפט?
זאת בדיוק הבעיה, שלא שמעתי אותו בשום מקום, רוב האנשים מכירים את החלק הראשון אבל בכלל לא מודעים לחלק השני ולקשר שיש בין שני החלקים. לכן, אם נתקלת במשפט זה לראשונה כאן, כדאי שתביני את החוכמה המסתתרת בתוכו.
 

משתפרת1

Well-known member
הסליחה שלי אינה תלויה בדבר...
קשה לי מאוד ליסלוח...
ריקי, אחרי סיפורים רבים שלך שקראתי, נראה לי שקשה לך לסלוח... לעצמך. גם אחרי שמי שנפגעו ממך סלחו ועברו לגמרי הלאה. כמוני.
לגבי אחרים? אני רואה את החמלה ואת ההכלה שיש לך כלפי בני משפחתך שחלק ממעשיהם היה שגוי. את מבינה את החיים הקשים שלהם ועוטפת באהבה.
ו-כן, את גם יודעת לעשות חשבון עם מי שמרמה או מאיים עליך. לאחרונים אין מה לסלוח, מכיוון שאין בדעתם לשנות את דרכיהם והם לא מצטערים.
 
למעלה