מישהו מזהה את הרוכב הזה?

Infin1ty

New member
מישהו מזהה את הרוכב הזה?

https://www.facebook.com/photo.php?v=10204611684040469
מעניין מה היה קורה אם הוא היה פוגע בו ולא היה לו מצלמה, אני כבר יודע איך התמונה הייתה נראית, "האופנועים המשוגעים האלו, חסרי הזהירות, שלא שמים עלינו...", ולא לשכוח, תמונה מצולמת בצורה יפה איך רוכב האופניים הגיע לנתיב השני של הכביש...
זה רק דוגמא אחת ובמיוחד באיזור הזה שרוכבי האופניים לפעמים הם האשמים.
יוצא לי בתקופה האחרונה לבלות המון בנס-הרים ואני יכול להגיד שראיתי המון מקרים כאלו (זיגזוגים לנתיב נגדי, פניות פרסה בלי להסתכל וכו'..) רק חבל שהפעם מי שתעד את המקרה היה רוכב אופנוע וכמובן ששם טוב זה לא עושה לנו.
 

odedm1

New member
זה מה שקורה היום ,שמים קצוץ על על חוקי תנועה

רוכב האופניים אשם 100 אחוז שמבצע פרסה ויש קו הפרדה רצוף , שמחייב גם אותו !

ויש גם אחריות לרוכב האופנוע שמספיק וזיהה את רוכב האופניים מרחוק היה חייב להיות זהיר על מנת ומקרה כזה היה עלול לקרות !

מזל של שניהם ,אחד לא הרג , והשני לא נהרג .
 

rolling9stony

New member
רוכב אהבל. וזה לא שהוא לא שומע את האופנוע

עם כל הרעש שהאופנוע עושה.

כשאני שומע את הרעש של אופנועים - נכנס למגננה ובורח עמוק ככל הניתן לשוליים
 

Infin1ty

New member
מראה?

לא חושב שמראה הייתה עוזרת לו
1) לא כל כך קשה לשמוע אופנוע מסוג זה מתקרב
2) כשאתה פונה, או עושה פרסה (ועוד על קו לבן), רצוי מאוד להסתכל לכל הצדדים.
 
מראה מצילה יותר חיים מקסדה

כלי נפלא שמאפשר ביצוע החלטות קריטיות מהירות בזמן אמת כמו סטיה מעבר למכשול או מעבר דרכו באין ברירה.
לגבי הרעש שעושים אופנועים שהוא מטרד עצום בפני עצמו הוא לא מהווה אינדיקציה מספיקה לקרבת האופנוע אל הרוכב כדי לקבל החלטה על התנועה בכביש. זה כמו צופר - זה בעיקר מפחיד ומטריד ויכול לגרום לאיבוד שיווי משקל של רוכב לא מרוכז(כמו אלברטו קונטדור למשל).
 
התאונות הכי קשות

היו כשרכב פנה פניית פרסה או פנייה חדה בלי להסתכל וזה כולל רכב שיצא הבוקר מחניה לצד סימון אדום לבן לפני צומת ראשית ופנה שמאלה - 3 נתיבים ממנו ורק תנועה יחד איתו מנעה ממני שוב לבקר במחלקה. אם זה היה רכב עם מנוע שקט גם ב 40 קמ"ש הנהג היה נמעך. לגבי אופנועים יש מקומות שמאוד קשה להבחין בהם במיוחד כשהם מגיחים מאחורי סיבוב במהירות מעל 150 קמ"ש(קרה לי ליד צור הדסה - רוכבי האופנועים הם האחרונים להטיף למישהו מוסר.
 

Infin1ty

New member
סליחה?

אתה אמיתי?
אז נכון שיש רוכבי אופנועים שהם לא שיא האינטליגנציה והם באמת "משוגעים", אבל ביניהם גם יש את אלו השקולים מאוד, אלו שיודעים לכבד אותנו, אתה לא יכול להכליל קהילה שלמה על סמך כמה רוכבים שפגשת בדיוק כמו שהשפויים והאינטליגנטים ביניהם לא יכלילו קהילה שלמה (רוכבי אופניים) על סמך הסרטון הזה.
צר לי, לא רואה איך האופנוע יכול לצאת אשם פה!, יש מרחב ראייה עצום שם (מכיר את האיזור הזה כל כך טוב), יש רעש של האופנוע, יש הכל!, יש גם פס לבן!!!!, אין שום סיבה שדבר כזה יקרה.
לצערי, אני רואה יותר ויותר רוכבי אופניים שם שחושבים שהכביש סגור, מזגזגים בין נתיבים!, רוכבים באמצע הכביש בלי סיבה.
אני לא אכנס לניתוח של תאונה שקרתה שם, אבל אני מאוד יכול להבין חלק מהנהגים (אני ממליץ לך בחום, לעשות את העליה והירידה של נס הרים עם רכב ואז להבין איך זה נראה מנק' מבט של נהג, תנסה גם להיות אובייקטיבי ולהוציא את המחשבה שיש שם רוכבי אופניים, כי אפילו שלט שמזהיר על תנועת רוכבי אופניים אין שם).
 
אף אחד לא צדיק

והעיקר של מה שכתבתי מתייחס לחומרה בפניית פרסה פתאומית ויציאה בלי להסתכל מחניה כגורמים המסוכנים ביותר לדו גלגליים הממומנעים והלא ממונעים.
לגבי אופנועים לאחרונה אנחנו עדים למקרים רבים של מירוצי אופנועים פיראטיים שמתקיימים בזמן פעילות השיא של רוכבי האופניים ואישית הייתי עד למספר תאונות קשות של רוכבי אופנוע בכבישים הכי פעילים. היה גם את אותו מקרה בו ביצעתי פניית פרסה דומה בכביש שקט כשלפתע הגיע אופנוע במהירות שלהערכתי מעל 150 קמ"ש והפניה שלי מאוד הפריע לו ונגמרה כמעט בדם ולא כתוצאה מתאונה. ממליץ לך לבדוק בעצמך איך רוכב ממוצע או הולך רגל מגיב למצב כזה ולוותר מהר על המנוע אם חייך יקרים לך.
 

ItsikH

Member
רק שם רע זה עושה, הסכנה העיקרית היא דווקא במצבים בהם הרוכב למיטב ידיעתו והבנתו פועל כשורה ובזהירות.
 

Infin1ty

New member
אני מסכים איתך

לא תמיד הכל בשליטתנו, אבל במידה והייתה תאונה מהמצב הזה (תאר לעצמך שהיה מגיע רכב ממול?) קצת עירנות מצידו של רוכב האופניים הייתה עוזרת.
שים לב שגם האופנוע לא האיץ מיד (והוא יכול מהר מאוד להגיע למהירות גבוהה!, אלו ה"משוגעים" עושים זאת) לאחר היציאה מבר-בהר, זה רק ממחיש שרוכב האופנוע היה מאוד שקול והיה מודע למשתמשים האחרים בכביש באיזור הזה.
 

lasik

New member
לא יעזור, תמיד תמצא את עיתונאי הצעצוע שיסנגר

מנסיון העבר, תמיד ימצא עיתונאי הצעצוע שיסנגר את רוכב האופניים ויספר כמה הירואי לרכב בלי לשים קצוץ על הסביבה.
ואז יגיע מי שכבר דרסו אותו מספר פעמים, ויחזק את דבריו.
כפי שציינתי בעבר, קיימים פה רוכבים מתים מהלכים. זוהי רק שאלה של זמן.
 

ItsikH

Member
רוכבים שלא שמים *** דווקא פחות בסיכון עיקר הסיכון הוא לרוכבים חסרי נסיון שלא יודעים איך להזהר, ומנגד גם לרוכבים מנוסים קיים הסיכון של ההפתעה בתנאי זהירות.

[גילוי נאות, התאונות הקשות בחיי היו כולן עצמיות, בתנאי ירידה במהירות. ויש לי יותר קילומטאז' מהרבה רוכבים כאן]
 

asherme

New member
לא עושים פרסה באמצע נתיב - נקודה.

רוכב האופניים אשם - נקודה.
רוכב האופניים הזה עבריין תנועה ואידיוט מושלם - נקודה.
 
למעלה